DDuck Skrevet 14. april 2010 #661 Del Skrevet 14. april 2010 Så gøy Får vi se resultatet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 14. april 2010 Forfatter #662 Del Skrevet 14. april 2010 Ja, når kjære klarer å finne ut hvor han har lagt batteriladeren til kamera vårt GOSH!!! sitter å ser på luksusfellen eller luksus smellen som jeg kaller det Jeg blir HELT satt ut av hvor tett det går an å være jeg!! Ho kjærring som er med i dag skjønner jo virkelig ingenting... hvorfor melder de seg på hvis de ikke vil ta i et tak her og der for å fikse ting? jøsses altså.... Og 1700kr for en jakke til ungen sin... nei det måtte hun ha... alle andre jakker var jo ikke bra nok. 4500kr i måneden bare på barneklær/utstyr. DET er drøyt. Og 8000 kr på klær til seg og mannen.... WTF??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 14. april 2010 #663 Del Skrevet 14. april 2010 Ja hun der var helt syyyk altså ! Jeg sitter bare sånn: Hun har jo null peiling og vett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 14. april 2010 Forfatter #664 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg får lyst til å :slåss: :slår: den dama.... og ikke nok med det.. hun setter jo faktisk familien og DATTEREN sin i den knipen.. mannne er jo med på det han og. Men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bruke penger jeg ikke har til ting.. før eller siden går det til helvete.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. april 2010 #665 Del Skrevet 14. april 2010 Imponert nå! så flink han var da Jeg gleder meg å flytte så kan vi begynne å kjøpe ordnlige ting til Bumba! Har dere ordnet flere ting da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. april 2010 #666 Del Skrevet 14. april 2010 OMG jeg fikk ikke med meg episoden i kveld......seriøst?1700kr til en jakke.....uansett om jakken var til meg hadde jeg ikke kjøpt den Hva er det folk tenker liksom..... jeg lurer på hvordan folk får brukt penger når dem har inkasso varsel og høye kredit regninger.....HVOR KOMMER PENGENE FRA?????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 14. april 2010 #667 Del Skrevet 14. april 2010 Pengene kommer fra kredittkort og forbrukslån uten sikkerhet.. Jeg har jobbet for et inkassoselskap å sett mang en trist skjebne, men også mange dumme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. april 2010 #668 Del Skrevet 14. april 2010 Går det ann å få forbrukslån og kredit når man allerede har ødelagt kredit???? skulle ikke vært lov altså, stakkars folk som enten er for dumme i hodet, eller bare uforsvarlige mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 15. april 2010 Forfatter #669 Del Skrevet 15. april 2010 Imponert nå! så flink han var da Jeg gleder meg å flytte så kan vi begynne å kjøpe ordnlige ting til Bumba! Har dere ordnet flere ting da?? Senga hennes er oppe og har kjøpt dyne, pute og sengesett. Kjøpt en badebalje til ho med sånn ligge/sitte sak opp. Er litt stødigere og jeg kan ha litt friere hender Men ikke noe annet enn det... og så klart.... en hel haug med klær Pengene kommer fra kredittkort og forbrukslån uten sikkerhet.. Jeg har jobbet for et inkassoselskap å sett mang en trist skjebne, men også mange dumme.. Det er helt utrolig at folk ikke tenker sier nå jeg... Går det ann å få forbrukslån og kredit når man allerede har ødelagt kredit???? skulle ikke vært lov altså, stakkars folk som enten er for dumme i hodet, eller bare uforsvarlige mennesker Det ligger nok mye på bankene også, men det er jo deres måte og tjene penger på... tjener jo masse på renter og gebyrer vettu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 15. april 2010 #670 Del Skrevet 15. april 2010 Senga hennes er oppe og har kjøpt dyne, pute og sengesett. Kjøpt en badebalje til ho med sånn ligge/sitte sak opp. Er litt stødigere og jeg kan ha litt friere hender Men ikke noe annet enn det... og så klart.... en hel haug med klær Det er helt utrolig at folk ikke tenker sier nå jeg... Det ligger nok mye på bankene også, men det er jo deres måte og tjene penger på... tjener jo masse på renter og gebyrer vettu ååå jeg har sett sånn sittegreie inni badebalje...det har jeg også lyst på, ser jo fint ut det altså...tror jeg har kjøpt totalt av 3 bodyer jeg og deposit på vogna som vi får i juni. ja jeg skjønner ikke at bankene tillater flere og flere kort eller lån...men ja kanskje fordi de tjener såpass mye på det, er jo bare synd for folket som aner ikke at dette kan være farlig......vi har tatt en gang et lite forbrukslån, og jeg må si jeg ble så irritert over hvor mye mer vi betalte i renter.....så før vi giftet oss sa jeg at dette må være nedbetalt! Den feilen tar vi ikke igjen! Håper du får en fin dag Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 15. april 2010 #671 Del Skrevet 15. april 2010 Bankene tjener faktisk på andres ulykkelige skjebne.. Ved at de gir ut forbrukslån med skyhøy rente og ingen sikkerhet.. Slik som GE moneybank, Cresco, Santander Consumer Bank, Glitnir (som gikk konkurs) og flere.. Det som er det verste er at bak slike humbuggselskap står det store veletablerte banker slik som for eksempel DNB Nor. Bak på VG bruker det alltid å være reklamer, hvor det står "trenger du penger fort? Vi gir den opptil 100 000, på noen sekunder ved å bare sende en sms" Det kan hende de tar en overfladisk kredittsjekk hvor personen kanskje bare scorer en 2. på en skala fra 1-3 om hvor kredittverdig personen er. Det personen som søker lån kanskje ikke leser er det med små skrift hvor det står, renten kan heves uten forvarsel, og uten sikkerhet.. Så går det som det går, kunden klarer ikke å betjene lånet sitt - lånet havner til inkasso, kunden får i tillegg til lånet et gebyr + salær som går til dekke for omkostningene til inkassobyrået. Kunden får krasse beskjeder fra inkassoselskapet om å innfri hele lånet, eller betale et skyhøyt beløp hver måned, går ikke dette må kunden begynne å kvitte seg med eiendeler.. Så er det alltid noen smartinger som skor seg på inkassogjeld, hvor man kan finne annonser hvor det står "sliter du med inkasso? Vi tar regninga for deg" De betaler da inkassogjelden, men dette lånet har så og si de samme betingelsene som det lånet som gjorde at kunden havnet i knipa.. Det har kanskje enda høyere rente. Men dette tenker ikke kunden over og ser dette som en gylden mulighet til å komme seg ut av inkassoknipa... Og slik baller det bare på seg med gjeld og inkassokrav. I stedet for å være smarte og ikke bruke penger som de ikke har.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 15. april 2010 Forfatter #672 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Ja det er helt rått... har selv et møkka forbrukslån hos Ge moneybank... en dum ting jeg gjorde for 5-6 år siden... MEN... den går stadig nedover Kortet er klippet for lenge siden. Det verste er at det faktisk er DNBnor som sitter som sjefen bak de fleste sånne raskelån opplegg... det er drøyt... Nei.. satse på å få topp premien i lotto vel, DET hadde gjort seg :gjeiper: edit: skriveleif.. igjen... lurer på om det har noe med graviditeten å gjøre Skriver mer og mer feil etter at jeg ble gravid Endret 15. april 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 15. april 2010 #673 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg merker det med skrivefeil selv bedre etter at jeg ble gravid, og at jeg er særdeles treg i oppfattningen til tider Det er vel pregzilla-tåka som har meldt seg.. "Jeg lever i min egen verden, men det er greit de kjenner meg her" Jeg kjøpte meg et slik skilt når vi var på shopping for noen dager siden, det er en så fin beskrivelse av meg akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 15. april 2010 Forfatter #674 Del Skrevet 15. april 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 15. april 2010 Forfatter #675 Del Skrevet 15. april 2010 Hvor hva er normalt og legge på seg i grunn... sånn fra uke til uke? Var på kontroll 9 april og veide da X3,5 og nå i dag veier jeg X5,2... det må jeg si var litt av en økning... fortsetter det sånn så blir jeg jo seende dertil ut... Ikke har jeg vann i kroppen enda heller :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 15. april 2010 #676 Del Skrevet 15. april 2010 Inndeling av vektøkningen i svangerskapet: Foster 3,5 kg Morkaka 0,6 kg Fostervann 0,8 kg Livmoren 1 kg Brystene 0,4 kg Blodvolum 1,2 kg Væske i vevet 1,2 kg Fett 3,5 kg Gjennomsnittelig vektøkning 12,1 kilo Hvor mye du har behov for å legge på deg avhenger også av din vekt i utgangspunktet: * Undervektig 14 – 15 kg * Normal vekt 10 – 15 kg * Overvektig 8 – 10 kg * Svært overvektig 8 – 10 kg Gjennomsnittlig vektøkning: Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 16. april 2010 Forfatter #677 Del Skrevet 16. april 2010 Takk for den oppsummeringen Hittil ha jeg bare gått opp 7 kg siden bøllefrøet ble plantet inn, så kan vel ikke klage... men det er brått nå det har kommet mye uke for uke :gjeiper: Det hører vel med... er jo straks inni 3dj trimester Men det er ikke rart man begynner å lure... Wiktoria veier 1 kg nå så... og puppene har ikke økt, så kan trekke fra der og vann har jeg ikke merket enda. Det er bare det at jeg har noia for å komme meg over 100.... da vet jeg at jeg havner nede i et sort hull.... MEN!!! Det får gå, forhåpentligvis forsvinner mye da man er på sykehus. Lest historier fra folk som har mistet 5 kg bare når de var på sykehus etc.. ting trekker seg sammen, baby og morkaka er ute og vann forsvinner Ellers lite annet å oppdater foreløbig i dag.... men det er det herlige været!!! Finner ut om 30-60 min om hva jeg blir tante til også har sterk tro på jente jeg da, da blir det ei lekebuddy med Wiktoria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 16. april 2010 #678 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg er helt sikker på at du kan slappe av mtp. vektøkningen. Jeg har lagt på meg nesten 13 kg jeg (32+4 nå) Men nå har jeg fått en del vann i det siste også (har de verste blubbeføttene ).. Uff. Tipper du kommer til å gå ned masse på sykehuset, man er jo nødt til å gå ned, det kommer jo mange kilo ut Moren min la på seg 12 kg med meg. Rundt en uke etterpå var alt vekk (bare jeg var over 4 kg da ).. Med søsknene mine var hun under startvekt etter hun kom hjem fra sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 16. april 2010 Forfatter #679 Del Skrevet 16. april 2010 Tror grunnen til at jeg engster meg er fordi mamma la på seg 50KG!!!! Da hun gikk med meg... ikke normalt vettu... Men, har slått meg to ro med ting er normalt og jeg må bare finne meg i det Nei... på tide og hoppe i dusjen, få på seg noen klær og ta bussen til sentrum.... må få levert papirene mine til NAV... eller er det noe nytt nå? At det skal sendes til Oslo? For da jeg skulle skrive de ut så måtte man ha med sånn strekkode side grier etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 16. april 2010 #680 Del Skrevet 16. april 2010 Oi, 50kg, ja. Det er ikke helt normalt nei. Tror det skal litt til for at du ender på 50kg når du bare har lagt på deg 7 til nå, men Aner ikke, stusset på det jeg også, men hadde tenkt til å sende mine lokalt (har nettopp fylt dem ut.. Treeeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg