Kanei Skrevet 11. mars 2010 #481 Del Skrevet 11. mars 2010 Med den flotte magen syns jeg det er rart du bare har gått opp 2 kg! Magen min ser fortsatt ikke så "gravid" ut som din (mest feit sier mannen ) og jeg har gått opp 5 kg! Syns ikke du skal bekymre deg for det, og heller nyte magen din for den er flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 11. mars 2010 #482 Del Skrevet 11. mars 2010 Magen din er veldig fin. Prøv å ikke tenk så mye på antall kg (vet det sikkert er lettere sagt enn gjort), men heller det lille vidunderet som befinner seg inni der og som kommer ut til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #483 Del Skrevet 11. mars 2010 Mannen min får ikke være nær det området, bortsett fra når vi har Det blir litt for intimt Sant sant.... men når det ser ut som hagen til et forlat og ubebodd hus, så må noe gjøres Haha, klarer ikke se det området lenger jeg heller Ser ikke føttene heller jeg, bare hvis jeg tipper forrover Så fin mage Hehe, har aldri tenkt på at magen kan sperre for utsikten Takk JO da.. DET gjør den. Med den flotte magen syns jeg det er rart du bare har gått opp 2 kg! Magen min ser fortsatt ikke så "gravid" ut som din (mest feit sier mannen ) og jeg har gått opp 5 kg! Syns ikke du skal bekymre deg for det, og heller nyte magen din for den er flott Jeg nyter den, men er liksom fortsatt litt rart... har ikke helt gått opp for meg at jeg skal bli mamma Ja helt utrolig at det bare er 2 kg... men det kommer vel mer, skal på kontroll i morgen Magen din er veldig fin. Prøv å ikke tenk så mye på antall kg (vet det sikkert er lettere sagt enn gjort), men heller det lille vidunderet som befinner seg inni der og som kommer ut til sommeren. Ja vakra i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. mars 2010 #484 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg er enig med Muffin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 11. mars 2010 #485 Del Skrevet 11. mars 2010 Nesten så jeg vurderer å bli vokset Men men.. jeg tror jeg kommer til å rydde skogen titt og ofte som gravid, må jeg ty til hjelp, så må jeg bare be min kjære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #486 Del Skrevet 11. mars 2010 Det værste er at mannfolka synes det er spennende/gøy og Voksing forbeholder jeg beina altså... ikke pokker om jeg tar andre steder... hatt tatt bikinikanten 2 - 3 ganger... men fy f*** så VONDT det gjør!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 11. mars 2010 #487 Del Skrevet 11. mars 2010 Hehe, ja de liker jo intime områder Men jeg vet ikke helt om jeg føler meg vel om kjære friserer dåsa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 11. mars 2010 Forfatter #488 Del Skrevet 11. mars 2010 Du får gi han et kurs først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 11. mars 2010 #489 Del Skrevet 11. mars 2010 mulig mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #490 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Da er jeg oppe og og ikke gråter på min fri dag Skal en tur til legen min på første svangerskapskontroll hos han, må jo teste ut hvordan han er i forhold til jordmor vettu... selv om jeg har tru på at jeg blir nok skuffet, men da har jeg i alle fall vært der Så tenke jeg turen skulle gå videre til NAV.. jippi.. vel... stå i kø og vente på nr som blir ropt opp 1 time eller noe er jo morro.... Tenke å høre om jeg kunne få snakke med en rådgiver/konsulent angående permisjon, søknades utfylling, hva man trenger å legge ved og foreldrepenger etc.... huff... hater sånn papirmølle opplegg!! Wish me luck sier jeg... Endret 12. mars 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #491 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Da var jeg tilbake fra bytur til lege og NAV... ble ganske skuffet av å vær hos legen... brukte 20min å stå i kø fram til luka for å gi fra meg papirer og urinprøve... så ble jeg hentet nesten med en gang jeg hadde satt meg ned... Så spørr legen.. hva kan jeg gjøre for deg i dag da... hallo... svangerskapskontroll! Sa jo ifra om dette da jeg bestilte time... Så tittet han på papirene, spurte hvilken uke jeg var i, tok blodtrykk. Jeg spurte om jeg kunne få et utvidende blodprøveskjema for å sjekke leververdier med tanke på kløen min etc.. greit å utelukke svangerskapskløe. Symfyse-fundus mål ble ikke tatt, ble litt skuffet over dette. Det var ikke vits å ta en da sa han.. var mer nyttig når man var enda mer på vei... synes dette var et tåpelig svar Men gadd ikke å diskutere... var inne hos legen i 5 minutter.. eneste han tok på meg for var å sjekke blodtrykket som var knall Ut å vente for å bli ropt opp til sjekk av vekt, urinprøven og stikk i fingeren... dette tok jo laaaaaaaaaaaang tid.. de hadde en student der inne, men stakkars.. har vært det en gang jeg og så var snill og høflig jeg Kom meg av gårde til NAV og der slapp jeg å sitte lenge å vente helt utrolig... trodde jeg måtte i alle fall vente en time med kølapp i handa... Fikk litt mer klarhet i ting med permisjon, penger, søknader etc GODT!!! Til og med ei råhyggelig dame jeg snakka med PLUSS i boka til NAV i dag Ringte nettopp helstasjonen for å bestille time hos jordmor... men nei da... dama har mye å gjøre, kan jo skjønne det.. så fikk framskynt timen jeg har i april med en uke. Fortalte at jeg synes hele opplevelse i dag på legekontoret var bare CRAP... satt med mye spørsmål og fikk ikke kommet med de andre tingene jeg lurte på heller. Men alt i alt så smile jeg for det.... det er jo ute og faktisk bare fortauer her og der. DIGG!!! Edit: glemte å si at jeg hadde en blodprosen på 10,8 idag, legen stussa litt på dette og sa at vi måtte finne ut av det... sier seg selv da.. mangler jern vel... kanskje ikke så rart jeg sover så mye på dagtid Men føler meg egentlig ganske pigg i grunn. Men fra 14,1 til brått 10,8 er jo bra drøyt da... kan jo være en blødning et sted, men tviler på det... er nok bare Wiktoria som skal ta ALL næringen til mamman sin ja Endret 12. mars 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 12. mars 2010 #492 Del Skrevet 12. mars 2010 Du får knaske jern sammen med meg da Min blodprosent var gått ned fra 14 til 12 eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #493 Del Skrevet 12. mars 2010 Bare 12? Det er jo innenfor normalen i grunn da, men er jo fortsatt ned. Nei jeg gidder ikke å knaske noe før jeg får beskjed om det Føler meg fin Neste fredag skal jeg på Glukosebelastning også... ÆSJ... rein glukose smaker sjiiiiit!! Men greit å sjekke opp... Har man PCOS så er det STOR sjangs for at man har insulin-resistens. Nesten så jeg håper jeg har det, for da kanskje leger skjønner hvorfor jeg legger på meg fort (utenom graviditet) etc og så er det å gomle tabletter... Det er ille at man ønsker at det feiler enn noe altså.. bar for å få leger og sånt til å skjønne at ting ikke ER ikke normalt.... Er ikke normalt å brase opp i vekt de siste 3 årene, eller å være konstant sliten og trøtt.. og så si at man ikke har stoffskifte problemer eller insulin resistens etc... Hmmmm... :klø: spora jeg litt av nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 12. mars 2010 #494 Del Skrevet 12. mars 2010 insulin resistens som i mild diabetes eller? :klø: Ja 12 er lavt det og, men jeg føler meg og fin Tar en hemofer om dagen bare for å opprettholde ting og tang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 12. mars 2010 #495 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg fikk beskjed av jordmor (går du også til en på skjeberg?) om at jeg IKKE skulle ta jern når min blodprosent var på 10,3 (var 12,8 i uke 12), selv om legen hadde sagt jeg måtte det. Hun bare ristet på hodet og ble oppgitt over leger som ikke hadde peil på svangerskap, for en blodprosent på rundt 10 var visst helt normalt i svangerskapet :klø: Valgte å høre på henne, regner med hun har mer peil enn min helt nyutdannede lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 12. mars 2010 #496 Del Skrevet 12. mars 2010 Min jordmor har også sagt at 10 er helt normalt og at man tåler mindre blodprosent når man er gravid Men hun sier at jeg kan godt ta en om dagen bare for å vedlikeholde lagrene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #497 Del Skrevet 12. mars 2010 Jeg fikk beskjed av jordmor (går du også til en på skjeberg?) om at jeg IKKE skulle ta jern når min blodprosent var på 10,3 (var 12,8 i uke 12), selv om legen hadde sagt jeg måtte det. Hun bare ristet på hodet og ble oppgitt over leger som ikke hadde peil på svangerskap, for en blodprosent på rundt 10 var visst helt normalt i svangerskapet :klø: Valgte å høre på henne, regner med hun har mer peil enn min helt nyutdannede lege. Det stemmer Går hos Rakel på Skjeberg helsestasjon Du og? Vet jo godt det at å ligge på rundt 10 er normalt i en graviditet, har jo jobbet med dette lenge selv... men nå er ikke leger så eksperter på alt.. en allmennlege kan jo noe om alt ikke sant.. en jordmor er spesial utdannet innen faget sitt... Og jeg føler meg ikke noe dårlig, er verre om jeg hadde vært helt svingstang... DA hadde jeg skjønt det var noe galt. Dinedama: Tja... om det kalles en mild form for diabetes.. vet jeg ikke :klø: men insulin resistens er at kroppen ikke produserer nok i alle fall og det gjør at man legger på seg blant annet... men er faktisk stor sjangs for oss med PCO/PCOS og få svangerskaps diabetes og diabetes utenom dette... Men i en mild grad ja. Ikke satt meg så inn i det, men det hadde gitt meg svar på mange av mine problemer og spørsmål i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 12. mars 2010 #498 Del Skrevet 12. mars 2010 Det stemmer Går hos Rakel på Skjeberg helsestasjon Du og? Vet jo godt det at å ligge på rundt 10 er normalt i en graviditet, har jo jobbet med dette lenge selv... men nå er ikke leger så eksperter på alt.. en allmennlege kan jo noe om alt ikke sant.. en jordmor er spesial utdannet innen faget sitt... Og jeg føler meg ikke noe dårlig, er verre om jeg hadde vært helt svingstang... DA hadde jeg skjønt det var noe galt. Går dit, men ikke til henne, tror hun het Gunnell (har bare vært der en gang), hun var veldig hyggelig da Ja, tenkte ikke på at du jobber med sånne ting jeg God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 12. mars 2010 Forfatter #499 Del Skrevet 12. mars 2010 Ja stemmer det, de har rare navn disse jordmødrene der borte Husker ikke hva hun siste heter, er i alle fall 3 av de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. mars 2010 #500 Del Skrevet 12. mars 2010 Har pleid å ha en blodprosent på mellom 6 og 8 jeg.. Og jeg tåler ikke jerntilskudd.. Høres helt utrolig ut med køfritt og raskt NAV-besøk! Trodde ikke det gikk an jeg.. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg