Gå til innhold

Chilie up skinkesteken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her kaver jeg rundt og lager skinkesteik, istedenfor tyttebær bruker han chili til steika. Jeg kjenner jeg blir sur :snurt: og får ikke lyst til å lage norsk mat, da kan vi heller lage opp en kyllingchilibombe. Er jeg teit og urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoho, jeg føler med deg! Skinkestek er tradisjonsmat:)

Skrevet
Her kaver jeg rundt og lager skinkesteik, istedenfor tyttebær bruker han chili til steika. Jeg kjenner jeg blir sur :snurt: og får ikke lyst til å lage norsk mat, da kan vi heller lage opp en kyllingchilibombe. Er jeg teit og urimelig?

Det er ikke en kamp det er verd å kjempe tror jeg. Det er vanskelig å detaljbestemme hva andre skal spise.

Skrevet

Hvis det er det eneste du har å ergre deg over så er du heldig. ;)

Jeg for min del syns all mat blir ødelagt av tyttebær, så jeg forstår mannen din godt!

Skrevet (endret)
Hvis det er det eneste du har å ergre deg over så er du heldig. ;)

Jeg for min del syns all mat blir ødelagt av tyttebær, så jeg forstår mannen din godt!

:fnise:

Velger å fokusere på de små ting :gjeiper:

Du skal ikke bruke tyttebær som du bruker chili, over alt, det er en liten sidegreie jeg ikke har prakket på ham, vet det blir for sært.

Skal ha ketchup på neste gang han lager noe tradisjonelt fra sitt hjemland, ta tenker jeg kokken skjønner åffer je blir sur :gjeiper:

Endret av Shenanigan
Skrevet

Det er tydelig at du vil at han skal nyte maten. *ironi*

Skrevet

Hvis du liker hans tradisjonsmat med ketsjup, så spiser du den med ketsjup. Gjør du det bare for å trasse så mistenker jeg deg nesten for å være for ung til å ha samboer. ;)

Spøk til side, så er det lov å "spice" opp maten, og jeg ville ikke blitt fornærmet verken over bruk av ketsjup eller chili...

Skrevet
Hvis du liker hans tradisjonsmat med ketsjup, så spiser du den med ketsjup. Gjør du det bare for å trasse så mistenker jeg deg nesten for å være for ung til å ha samboer. ;)

Spøk til side, så er det lov å "spice" opp maten, og jeg ville ikke blitt fornærmet verken over bruk av ketsjup eller chili...

Huff, :fnise: jeg skjønner jeg har overreagert jah. Ble jo bare sur da, kjefta ikke noe, tror heller ikke jeg kommer til å like hans mat med ketchup og har jo ikke lyst til å ta fra meg selv skinkesteika i ny og ne. Takker for korreks på meningsløs hverdagsirritasjon :klemmer:

Skrevet

Fysj, for en slem mann, han må du skille deg fra fortest mulig! :fnise:

Skrevet

Hadde jeg fått servert skinkestek, hadde jeg gått og smurt meg et par brødskiver til middag i stedet. Så du er heldig som har en mann som syns det er greit å spise noe så kjedelig som skinkestek. Og det eneste tyttebærsyltetøy duger på er forresten lungemos.

Skrevet

Hvis han putter chili på absolutt alt du serverer skjønner jeg at du blir irritert. Det er akkurat det samme som dem som drukner all mat i salt eller ketchup - man får følelsen av at man serverer verdens kjedeligste mat.

Skrevet
Hvis han putter chili på absolutt alt du serverer skjønner jeg at du blir irritert. Det er akkurat det samme som dem som drukner all mat i salt eller ketchup - man får følelsen av at man serverer verdens kjedeligste mat.

Ja, det føles sånn ja, at maten ikke smaker, så jeg blir litt uinspirert til å lage norsk mat når det tydeligvis ikke smaker i seg selv. Blir for min egen del. Han har "botchet" så mange norske retter med chili at jeg faktisk heller lager noe spicy hvis han skal "tilfredstilles" :gjeiper:

Jeg er vokst opp med verdens beste skinkestek hos mamma og vi plukker egen tyttebær hvert år, så det hender jeg vil ha dette, så da får jeg lage for egen del og ikke hans. Smakte på steik med chili i går og det var, huff, pføy! :kjefte:

Var da pussig så mange som hadde grovt i mot tyttebær dah :gjeiper: For meg som har vokst opp med dette så blir endel norsk mat uten tyttebær manglende noe, så det blir jeg nok å fortsette å smørje på tallerken jah. Som sagt, ikke noe jeg ber ham om å spise. Det var da ikke noe krav, ble bare litt lei meg for at maten smakte så lite i seg selv at chili ble dynget på. Etter smaking av det selv ser jeg at det er han som blir "straffet" ved at jeg vil ha skinkesteik :gjeiper:

Skrevet
Hadde jeg fått servert skinkestek, hadde jeg gått og smurt meg et par brødskiver til middag i stedet. Så du er heldig som har en mann som syns det er greit å spise noe så kjedelig som skinkestek. Og det eneste tyttebærsyltetøy duger på er forresten lungemos.

Synes mannen er heldig som får servert middag.

Men tyttebær er til vilt, ikke til svinestek :regler:;)

Skrevet

Eg skjønnar deg godt. Eg forstår på ingen måte kva chili har på skinkesteik å gjere. Greit nok at han ikkje vil ha tyttebær på, eller om han tar litt salt og peppar på steika. Men chili? Fy fy!

Eg er kanskje ikkje den som bør uttale meg på sånne tema, då eg blir nærast dødeleg fornærma når kjæresten tar ketchup på pizza eller smørbrød som eg har laga :fnise:

Skrevet
Synes mannen er heldig som får servert middag.

Men tyttebær er til vilt, ikke til svinestek :regler:;)

Næææ, tyttebær er til all norsk tradisjonell mat. Vilt så bruker vi rognebærsyltetøy vi. Spiser det jo sånn fordi det er sånn jeg har fått det siden jeg var liten, ikke for å krangle på regelboka di :gjeiper:

Og hvis noen misforsto, jeg syntes ikke min mann skulle bytte ut chilien med tyttebær, jeg har aldri ment at han skulle noe annet enn prøve tyttebær, og det har han gjort. Da han ikke likte det så kunne det ikke falle meg inn å prakke bæra mi på ham :fnise:

Som noen sier her så er skinkestek ikke smakssterkt (du mente vel det, ikke kjedelig vel) så smaken av saus og kjøtt ble drept av chili. Han er kokk så jeg trodde han så mitt poeng i at dette blir som å ha ketchup på biffen....

Skrevet
Eg skjønnar deg godt. Eg forstår på ingen måte kva chili har på skinkesteik å gjere. Greit nok at han ikkje vil ha tyttebær på, eller om han tar litt salt og peppar på steika. Men chili? Fy fy!

Eg er kanskje ikkje den som bør uttale meg på sånne tema, då eg blir nærast dødeleg fornærma når kjæresten tar ketchup på pizza eller smørbrød som eg har laga :fnise:

Takk :klemmer:

Vi begge skjønner deg og, han er jo kjempegod på å lage mat og vi begge synes det er en uting å skvæle på med ketchup på hjemmelagede ting. Det er en fornærmelse/ignorering av den sausen man selv har laget og puttet i maten.

Men det er vanskelig å bli virkelig forurettet, men litt snurt ble jeg jo ja og synes du har all grunn til det og. Vi får skaffe oss noen Hellstrøm-uttrykk :fnise:

Gjest SmallTalk
Skrevet

Ikke det engang, vil nå jeg si.

TS: Jeg skjønner godt at han har chili ved siden av. Jeg hadde heller spist det enn tyttebærsyltetøy. Skinkestek er i mine øyne kjedelig mat, og trengs å "sprites" opp litt.

Skrevet
Ikke det engang, vil nå jeg si.

TS: Jeg skjønner godt at han har chili ved siden av. Jeg hadde heller spist det enn tyttebærsyltetøy. Skinkestek er i mine øyne kjedelig mat, og trengs å "sprites" opp litt.

Da kan du ikke ha fått særlig god skinkestek. Det var dessuten ikke snakk om tyttebær vs chili. Chili "spriter" ikke opp skinkestek, den dreper den subtile smaken helt og clasher også med den kraftbaserte sausen.

Skrevet
Da kan du ikke ha fått særlig god skinkestek. Det var dessuten ikke snakk om tyttebær vs chili. Chili "spriter" ikke opp skinkestek, den dreper den subtile smaken helt og clasher også med den kraftbaserte sausen.

Jeg har fått servert skinkestek av meget habile kokker, og det kan beskrives med ett ord: KJEDELIG.

Nå syns jeg svinekjøtt i det hele tatt er langt fra noen höjdare (med unntak av god spekeskinke og godt bacon).

Tyttebær dreper nå også stort sett det som er av andre smaker i et måltid, så det er heller ikke noe argument.

Skrevet

Tyttebær på skinkestek! Det er like spesielt som chili. Jeg tenker mer på surkål, rådkål og sennep som tilbehør til skinkestek. Ellers passer det bra med chili også, f.eks. mangochutney med chili eller thailandsk søtsur chilisaus.

Er ikke enig at man skal tvinges til "hva som passer å ha på maten".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...