Gå til innhold

Det blir fred i verden

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Hun var en råtass på banen ja. Men slik ser en da på herrefotball hele tiden.

Ikke alle kvinner spiller fotball, og ikke alle kvinner er slike råskinn. Det vet du også.

Skjønner heller ikke hva en fotballkamp har med krig og fred og sånn å gjøre.

Skrevet

Saa fordi en kvinne er voldelig maa resten ogsaa vaere det?

Skrevet
Det var forferdelig å se på. Jeg synes virkelig ikke det passer seg for kvinner med hverken fotball eller slag/vold.

Saa det er mer passende for menn?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Saa fordi en kvinne er voldelig maa resten ogsaa vaere det?

Alle kvinner har dette i seg. Gi kvinner nok makt og de blir mer brutale enn menn.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Skjønner heller ikke hva en fotballkamp har med krig og fred og sånn å gjøre.

Da vet du lite om fotball :cool:

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly.

Skrevet (endret)
Alle kvinner har dette i seg. Gi kvinner nok makt og de blir mer brutale enn menn.

Virkelig ... Hvor har du det fra?

Selv tror jeg det gaar mer paa person enn kjoenn.

Endret av MooCow
Skrevet

Jeg tror foroevrig ikke det blir fred i verden samme hvem som styrer.

Gjest Purple Haze
Skrevet
Da vet du lite om fotball :cool:

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly.

Jeg vet nok over snittet interessert i fotball, til kvinne å være.

Og det sitatet var selvfølgelig fra en mann. Ikke mange kvinner ser på lek med ball som såååå alvorlig ;)

Og brutal er som vanlig kongen av generaliseringer.

Skrevet

Hah! Jeg kan sikkert dra frem klipp med menn som er like ille. En slem kvinne betyr ikke at alle kvinner er det. En slem mann betyr ikke at alle menn er det.

Sier som MooCow (du har fin avatar, by the way) - tror ikke det blir fred uansett hvem som styrer.

Skrevet

Tipper på motekrig hvis kvinner får styre verden.

Eks. Norge & Russland erklærer catfight på moteshow.

Gjest Gjest_Mann38_*
Skrevet

Tror jeg skal prøve meg på en seriøs kommentar:

Det er lite trolig at det hadde blitt fred i verden med kvinnelige ledere. Thatcher var trolig den mest "militante" lederen Storbrittnania har hatt siden 2. verdenskrig, Indira Ghandi var langt fra noen pasifist, og man merket heller ikke noen spesielt mykere linje fra kvinner som Hillary Clinton, Madeline Albright og Condoleezza Rice. Det er også kjent at instruktørene til det tyske antiterror-politiet GSG9 anbefalte å skyte kvinnelige terrorister først fordi det ofte er mest fanatiske. Min teori er at mennesker som søker makt er temmelig like uansett kjønn.

Skrevet

Jeg tror generelt at kvinner er mykere i sine verdier enn det menn er.

Men jeg tror at for at en kvinne skal nå toppen så må hun ha spisse albuer, og være hard. Og jeg tror at en kvinne som er hard, er mye hardere enn de aller-aller fleste menn.

Jeg tror også at det dummeste man kan gjøre er å undervurdere en kvinne med våpen, for når hun først har grepet til våpenet så skal det mindre til for at hun skal bruke det - enn det skal for en mann.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet
Tror jeg skal prøve meg på en seriøs kommentar:

Det er lite trolig at det hadde blitt fred i verden med kvinnelige ledere. Thatcher var trolig den mest "militante" lederen Storbrittnania har hatt siden 2. verdenskrig, Indira Ghandi var langt fra noen pasifist, og man merket heller ikke noen spesielt mykere linje fra kvinner som Hillary Clinton, Madeline Albright og Condoleezza Rice. Det er også kjent at instruktørene til det tyske antiterror-politiet GSG9 anbefalte å skyte kvinnelige terrorister først fordi det ofte er mest fanatiske. Min teori er at mennesker som søker makt er temmelig like uansett kjønn.

En god teori. Noen kvinner tror også at de må etterstrebe å oppføre seg som menn. Det blir feil. De bør godta at de er kvinner og den de er, og lede ut fra det.

Skrevet

Hvis dette er tankegangen og din argumentasjon ift kvinner, hva skal vi da tro om menn, når vi ser at verdenshistorien er fyllt med nettopp menn som ikke akkurat har vært mors beste barn? La meg nevne f. eks Pol Pot, Hitler, Stalin, Slobodan Milošević, Djengis Khan, Dr. Mengele, Saddam Hussein og jeg kan fortsette i det uendelige.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg kan ikke huske at det noen gang har vært fred i hele verden eller ikke noen opptøyer eller større uroligheter på gang.

Kvinner eller menn, spiller ingen rolle. Interesse konflikter blir det uansett.

Det er jo full krig på forumet her fra tid til annen...

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hvis dette er tankegangen og din argumentasjon ift kvinner, hva skal vi da tro om menn, når vi ser at verdenshistorien er fyllt med nettopp menn som ikke akkurat har vært mors beste barn? La meg nevne f. eks Pol Pot, Hitler, Stalin, Slobodan Milošević, Djengis Khan, Dr. Mengele, Saddam Hussein og jeg kan fortsette i det uendelige.(..)

Jepp. Og så kan vi sette opp en enorm liste med store,m fredelige mannlige ledere. Det kan vi ikke med kvinner. Ikke en gang om vi kun teller kvinner som har hatt betydelig makt.

Skrevet
Jepp. Og så kan vi sette opp en enorm liste med store,m fredelige mannlige ledere. Det kan vi ikke med kvinner. Ikke en gang om vi kun teller kvinner som har hatt betydelig makt.

Men så har mannlige ledere alltid vært i flertall, fåtall av dem har vært kvinner. For kvinner å i det hele tatt komme i maktposisjoner så har de vært nødt til å være rimelige brutale, ellers ville de ha blitt kjørt over av nettopp de i flertall - nemlig menn.

Og bare så det sagt: jeg sier ikke at det er riktig, eller at det kan forsvares, men menn har like mye skyld her som kvinner. Historisk sett har det vært menn som har styrt, av og for menn, hvor kvinner har generelt sett hatt lite eller ingenting de skulle sagt. Hva tror du kvinner må gjøre da for å i det hele tatt hevde seg?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hva tror du kvinner må gjøre da for å i det hele tatt hevde seg?

Akkurat det samme som menn må, de må jobbe for det. Og være villige til å ofre det som trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...