Steinar40 Skrevet 16. november 2009 #141 Del Skrevet 16. november 2009 Hehe, joda, kjør på sier jeg :gjeiper: Det er godt at det er lov å være uenig også, så lenge man kan ha en ordentlig diskusjon rundt det. Merkelig da :klø: Var helt sikker på at det nå skulle komme masse damer her og påstå at kvinner og menn egentlig er helt like Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toth Skrevet 16. november 2009 #142 Del Skrevet 16. november 2009 Elsker kvinner, elsker smilene dems, faktene dems, at de prater høl i hue på meg, dramaet, utseende, klærne. I grunn alt utenom logikken, men den er ikke så logisk likevel så får nå bare overse den lille feilen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 16. november 2009 #143 Del Skrevet 16. november 2009 Merkelig da :klø: Var helt sikker på at det nå skulle komme masse damer her og påstå at kvinner og menn egentlig er helt like Nja, godt at man kan bli overrasket også en gang i ny og ne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 #144 Del Skrevet 16. november 2009 Nja, godt at man kan bli overrasket også en gang i ny og ne Ja, egentlig er det mer interessant å diskutere ulikhetene Mitt inntrykk er at kvinner ofte "trigges" av følelser, mens menn ofte trigges av logikk. Men ettersom man ikke er begge kjønn så er det vanskelig å se og forstå forskjellene helt klart. Typisk vil kvinner f.eks kjøpe nye sko fordi de er fine å se på, mens en mann vil kjøpe først når han trenger nye sko. Skulle vært interessant å høre hvordan damer her tenker om sko de ser i butikken - altså hva er fascinasjonen egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #145 Del Skrevet 16. november 2009 Ja, egentlig er det mer interessant å diskutere ulikhetene Mitt inntrykk er at kvinner ofte "trigges" av følelser, mens menn ofte trigges av logikk. Men ettersom man ikke er begge kjønn så er det vanskelig å se og forstå forskjellene helt klart. Typisk vil kvinner f.eks kjøpe nye sko fordi de er fine å se på, mens en mann vil kjøpe først når han trenger nye sko. Skulle vært interessant å høre hvordan damer her tenker om sko de ser i butikken - altså hva er fascinasjonen egentlig? dere menn er jo fascinert av rare ting dere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #146 Del Skrevet 16. november 2009 hehe Sånne ting som du bruker, ja! Du er altså ikke noe interessert i duppedittene i seg (teknisk), du er bare interessert i å kunne bruke dem nei det er ikke så interessant. skjønner ikke helt hvorfor det er så kjekt. om man er for interessert i det teknisk kan man jo risikere å skal begynne å åpne opp å se inni, for så å ende opp med å ødelegge hele dritten. er mange gutter som er interessert i tekniske duppeditter men ikke så flink med sånt likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 16. november 2009 #147 Del Skrevet 16. november 2009 Ja, egentlig er det mer interessant å diskutere ulikhetene Mitt inntrykk er at kvinner ofte "trigges" av følelser, mens menn ofte trigges av logikk. Men ettersom man ikke er begge kjønn så er det vanskelig å se og forstå forskjellene helt klart. Typisk vil kvinner f.eks kjøpe nye sko fordi de er fine å se på, mens en mann vil kjøpe først når han trenger nye sko. Skulle vært interessant å høre hvordan damer her tenker om sko de ser i butikken - altså hva er fascinasjonen egentlig? Det kan stemme det. I mine pensumbøker nevnes det i forbindelse med alkoholisme og behandling, at man må tenke på om kvinner og menn burde ha forskjellig type behandling med tanke på akkurat dette. Kvinner med sin mer sosiale hjerne vil her ha større utbytte av for eksempel gruppeterapi enn menn med sin logiske/analytiske hjerne. Sosiale hjerner vil lettere kunne forstå interaksjon, hvordan samspillet mellom mennesker utspilles, og lettere kunne lese samhandlingsprosesser, mens analytiske hjerner preges av evne til kategorisering og systematisering av ulike objekter, og forståelse av hvordan disse er konstruert og oppfører seg. Hvis dette stemmer, vil personer som domineres av en analytisk hjerne ha en mye mindre fokus på det relasjonelle i gruppene, og kravet til å gjenkjenne følelser og samspill vil være vanskelig, for noen helt umulig. Nå er jo dette veldig generalisert, og det er ikke slik at aaaalle menn har logisk/analyserende hjerne, mens aaaaaallle kvinnfolk har sosiale hjerner, men kanskje det faktisk ligger noe i det? Da vil jo det være ganske så stor omveltning i vårt samfunn der alt skal være likt? *prøve å provosere litt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 16. november 2009 #148 Del Skrevet 16. november 2009 halloo skoene handler ikke bare om fascinasjon det handler om å ha sko som passer til alle anledninger. man kan ikke gå med joggesko til fin kjole for eksempel og man kan ikke ha sko som overhode ikke passer til et plagg pga feil farge for eksempel Og så må man ikke glemme hvor utrolig vemmelige tær egentlig er :gjeiper: Mye kjekkere å se ned på et par kjempepene sko enn mine egne vemmelige "utvekster" på føttene :gjeiper: Kjempebra å kombinere tåfobi med skofetisj synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #149 Del Skrevet 16. november 2009 Og så må man ikke glemme hvor utrolig vemmelige tær egentlig er :gjeiper: Mye kjekkere å se ned på et par kjempepene sko enn mine egne vemmelige "utvekster" på føttene :gjeiper: Kjempebra å kombinere tåfobi med skofetisj synes jeg! ja. tær liker ikke jeg heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 #150 Del Skrevet 16. november 2009 Det kan stemme det. I mine pensumbøker nevnes det i forbindelse med alkoholisme og behandling, at man må tenke på om kvinner og menn burde ha forskjellig type behandling med tanke på akkurat dette. Kvinner med sin mer sosiale hjerne vil her ha større utbytte av for eksempel gruppeterapi enn menn med sin logiske/analytiske hjerne. Sosiale hjerner vil lettere kunne forstå interaksjon, hvordan samspillet mellom mennesker utspilles, og lettere kunne lese samhandlingsprosesser, mens analytiske hjerner preges av evne til kategorisering og systematisering av ulike objekter, og forståelse av hvordan disse er konstruert og oppfører seg. Hvis dette stemmer, vil personer som domineres av en analytisk hjerne ha en mye mindre fokus på det relasjonelle i gruppene, og kravet til å gjenkjenne følelser og samspill vil være vanskelig, for noen helt umulig. Nå er jo dette veldig generalisert, og det er ikke slik at aaaalle menn har logisk/analyserende hjerne, mens aaaaaallle kvinnfolk har sosiale hjerner, men kanskje det faktisk ligger noe i det? Da vil jo det være ganske så stor omveltning i vårt samfunn der alt skal være likt? *prøve å provosere litt* Ja, jeg tror nok faktisk det er mye i det du beskriver her. Har man en analytisk/logisk hjerne så er nok det sosiale behovet relativt sett mindre enn hos individer med en sosial hjerne. Som du sier vil det alltid være unntak, men de fleste menn har nok i hovedsak en analytisk/logisk hjerne mens de fleste kvinner har en sosial hjerne. Dermed blir det feil at alt skal være likt. Det verste med likestillingen er sannsynligvis at begge kjønn nå oppfører seg mer likt mannfolk. Dette var ikke et skritt i riktig retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 #151 Del Skrevet 16. november 2009 ja. tær liker ikke jeg heller Og hva er feil med dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #152 Del Skrevet 16. november 2009 Ja, jeg tror nok faktisk det er mye i det du beskriver her. Har man en analytisk/logisk hjerne så er nok det sosiale behovet relativt sett mindre enn hos individer med en sosial hjerne. Som du sier vil det alltid være unntak, men de fleste menn har nok i hovedsak en analytisk/logisk hjerne mens de fleste kvinner har en sosial hjerne. Dermed blir det feil at alt skal være likt. Det verste med likestillingen er sannsynligvis at begge kjønn nå oppfører seg mer likt mannfolk. Dette var ikke et skritt i riktig retning. jeg synes jeg er ganske logisk jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 16. november 2009 #153 Del Skrevet 16. november 2009 ja. tær liker ikke jeg heller Nei, greit de er nødvendig for balanse, men unødvendig stygge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #154 Del Skrevet 16. november 2009 Nei, greit de er nødvendig for balanse, men unødvendig stygge! ja tær og generelt føtter er ekkelt. skjønner ikke folk med fotfetisj som liker å slikke på tær ÆÆÆSJ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #155 Del Skrevet 16. november 2009 Og hva er feil med dem? de er bare ekle og så kan det bli lo fra sokker og sure etter at man har gått med klamme sko og så har de negler og så er ikke alle like flinke til å klippe de sånn som de skal og nei jeg brekker meg bare jeg tenker på å skulle være borti andres tær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 #156 Del Skrevet 16. november 2009 de er bare ekle og så kan det bli lo fra sokker og sure etter at man har gått med klamme sko og så har de negler og så er ikke alle like flinke til å klippe de sånn som de skal og nei jeg brekker meg bare jeg tenker på å skulle være borti andres tær Herlighet da! hehe Bare de er nyvaskede og velholdte så ser jeg ingenting stygt eller problemer med (normale) tær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cipheria Skrevet 16. november 2009 #157 Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Nå er jo dette veldig generalisert, og det er ikke slik at aaaalle menn har logisk/analyserende hjerne, mens aaaaaallle kvinnfolk har sosiale hjerner, men kanskje det faktisk ligger noe i det? Da vil jo det være ganske så stor omveltning i vårt samfunn der alt skal være likt? *prøve å provosere litt* På kva måte? Poenget er vel ikkje at menn og kvinner skal vere like, men at dei skal ha like moglegheiter. Noko som er særdeles positivt for dei kvinnene som har ein "analytisk hjerne". Eller kvinner som likar å mekke bil, reparere datamaskiner osv. Og sjølvsagt for menn som vil vere omsorgspersonar. Når ein leser tråder her inne på KG, så skulle ein tru at alle kvinner og alle menn er like. Eg ser ikkje denne skarpe grensa, det har eg aldri gjort. Eg har kjent logiske kvinner og følsomme menn. Ja takk til mangfald, variasjon og individualitet. Ed: tok vekk OT Endret 21. november 2009 av Cipheria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 16. november 2009 #158 Del Skrevet 16. november 2009 På kva måte? Poenget er vel ikkje at menn og kvinner skal vere like, men at dei skal ha like moglegheiter. Noko som er særdeles positivt for dei kvinnene som har ein "analytisk hjerne". Eller kvinner som likar å mekke bil, reparere datamaskiner osv. Og sjølvsagt for menn som vil vere omsorgspersonar. Når ein leser tråder her inne på KG, så skulle ein tru at alle kvinner og alle menn er like. Eg ser ikkje denne skarpe grensa, det har eg aldri gjort. Eg har kjent logiske kvinner og følsomme menn. Ja takk til mangfald, variasjon og individualitet. Og OT; Eg setter stort sett pris på dei same eigenskapane hjå kvinner som menn. Intelligent, hardhuda, sjølvstendig. Det var alt eg kom på no. Eg har før øvrig ingen fascinasjon for sko..... Det er jeg jo faktisk helt enig i. Jeg ønsker ikke på noen som helst måte å være helt lik en mann, da jeg er kvinne og veldig stolt over det. Det jeg ønsker er en likeverdighet mellom kvinner og menn, noe jeg for min del i hvertfall opplever at vi har. Det er dette mangfoldet jeg viser til når jeg selv sier at det jeg skriver er generaliserende. Det at de pensumbøkene jeg viser til setter et skille mellom mannlige hjerner og kvinnelige hjerner mener jeg at blir for generelt, men jeg tror det kan brukes som en pekepinn når det kommer til for eksempel behandling av alkoholisme. Men man må aldri glemme det at det er forskjeller hos enkeltindividene også. Så i bunn og grunn så er vi enige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunflower87 Skrevet 16. november 2009 #159 Del Skrevet 16. november 2009 Det verste med likestillingen er sannsynligvis at begge kjønn nå oppfører seg mer likt mannfolk. Dette var ikke et skritt i riktig retning. Tja, kanskje det. Jeg vet ikke hvorvidt jeg er helt enig i dette. Hvorvidt kvinner i Norge i dag oppfører seg mer som mannfolk eller ikke kommer helt an på hvordan man definerer hva "kvinnelig atferd" er, og det klarer jeg ikke å se hvordan det kan bli en konstruktiv debatt ut av. Jeg for min del synes at det verste med likestillingen er kjønnskvotering. Jeg synes at det er uhørt at jeg som kvinne skal få en toppstilling en eller annen plass, ikke basert på mine kvalifikasjoner, men på grunn av mitt kjønn. Det er nedverdigende og ydmykende for meg, samt at det ikke nødvendigvis tjener til det beste for bedriften, når jeg som ikke har de beste kvalifikasjonene for jobben blir ansatt foran en mann med de aller beste kvalifikasjonene. Jeg ser tankegangen bak det, men jeg synes det er helt på trynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. november 2009 #160 Del Skrevet 16. november 2009 Tja, kanskje det. Jeg vet ikke hvorvidt jeg er helt enig i dette. Hvorvidt kvinner i Norge i dag oppfører seg mer som mannfolk eller ikke kommer helt an på hvordan man definerer hva "kvinnelig atferd" er, og det klarer jeg ikke å se hvordan det kan bli en konstruktiv debatt ut av. Jeg for min del synes at det verste med likestillingen er kjønnskvotering. Jeg synes at det er uhørt at jeg som kvinne skal få en toppstilling en eller annen plass, ikke basert på mine kvalifikasjoner, men på grunn av mitt kjønn. Det er nedverdigende og ydmykende for meg, samt at det ikke nødvendigvis tjener til det beste for bedriften, når jeg som ikke har de beste kvalifikasjonene for jobben blir ansatt foran en mann med de aller beste kvalifikasjonene. Jeg ser tankegangen bak det, men jeg synes det er helt på trynet. Tja, på den annen side ville kvinner måttet blitt enda mer lik mannfolk uten kjønnskvotering. Er det ønskelig? Ikke i min verden. Og er det noe det er nok av, så er det udugelige menn i styrer og ledelse rundt omkring - det skal du ikke tvile på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå