TuttaV Skrevet 3. juli 2011 #2521 Del Skrevet 3. juli 2011 Så koslig med bankende hjerte på UL, Zia!! fantastisk å se nurket for første gang Jeg har verdens beste oppskrift på brownies til en hel LANGPANNE! Fantastisk å fryse ned, en bare slenger et par stykker i microen og så har en rykende fersk brownies Superenkel å lage også Denne oppskriften kunne jeg tenke meg å snike meg til å få!? Ser for meg at den er kjekk å ha til barselbesøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. juli 2011 #2522 Del Skrevet 4. juli 2011 Kake- (brownie)snakk gjør meg rett og slett sulten! Ang. skuffekaker så liker jeg det mye bedre enn sånne kaker med en hel masse fyll, som er mektige og alt sånt. Jeg har en oppskrift på skikkelig god gammeldags lys skuffekake, og den er helt fantastisk god! Har faktisk aldri smakt en så god lys skuffekake som akkurat den der! Mamma var så opptatt av sånt før, så hun har så mange fine oppskrifter. Så den skal i alle fall jeg lage til disse barselbesøkene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #2523 Del Skrevet 7. juli 2011 Teriyaki - hva er en skuffekake Har du oppskrift? Masse fyll høres ut som noe for meg... Har vært litt passiv her noen dager nå - kvalme på et nytt nivå de siste par dagene, så har egentlig ikke orket annet enn sofaen etter jobb. I dag leste jeg at en i terminklubben min på et annet forum har fått oppdaget MA. Det er så trist Hun har jo hatt UL tidligere, som viste at alt var bra. Hun mistenkte det etter helgen, siden symptomene plutselig forsvant. Men symptomer kommer jo og går, så man kan jo ikke ta for gitt at alt har gått til H**** heller. Uff, kjenner jeg blir så trist på hennes vegne - MA er virkelig brutalt Selv føler jeg meg egentlig forholdsvis trygg på at ting går som normalt - iallfall kjennes det på kroppen at noe skjer. Neste UL blir helt i starten av august. En drøy måned. Virker egentlig ikke så lenge til, siden vi skal ha ferie i mellomtiden også Håper alt står bra til med alle KG-jentene i sommer-varmen. Litt også nå - så ligner det noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. juli 2011 #2524 Del Skrevet 7. juli 2011 Det er trist for de som opplever MA, og man kan jo aldri helt vite. Men for de aller fleste går det bra Det var veldig vanskelig for meg å tenke at jeg faktisk kom til å få en baby, selv om jeg ikke har opplevd SA eller MA før. Jeg var helt sikker på å miste, eller at noe skulle skje senere i svangerskapet. Men det kom faktisk en levende, frisk baby Det kommer en til deg om noen måneder også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 9. juli 2011 #2525 Del Skrevet 9. juli 2011 Så kjedelig med den kvalmen Håper den gir seg snart Trist med hun som hadde MA Skal se at alt går bra for deg Selvom det til tider nok er vanskelig å forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. juli 2011 #2526 Del Skrevet 9. juli 2011 Huff ja, jeg kan skrive under på at MA er hardt å få konstatert All min medfølelse til alle som opplever både det og SA. Men med deg skal alt gå bra, og du kommer til å sitte med et sprell levende nurk rundt termindato Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 11. juli 2011 Forfatter #2527 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) I dag har jeg et foster i magen Og det lille fosteret har fått meg til å for første gang Håper ikke det skal bli en ny trend... Matlysten er vesentlig redusert om dagen også, og godt er det, i og med at jeg har lagt på meg sikkert et par kg så langt, siden jeg har hatt EKSTREM sult i perioder Håper bare matlysten er tilbake til vi skal på ferie iallfall, så jeg kan nyte noe av all den gode maten Endret 11. juli 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 11. juli 2011 #2528 Del Skrevet 11. juli 2011 og for foster! Er ikke lenge til jeg og kan si det Så kjipt med kvalme, håper virkelig den ikke varer så veldig mye lengre! Og ikke minst at du slipper å noe mer... Det er så trist med MA/SA, priser meg heldig som har sluppet å oppleve det (enda... ) Men er jo veldig ofte det skjer og de sier jo at det som oftest er en god grunn til at kroppen støter det fra seg eller at det dør.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 11. juli 2011 #2529 Del Skrevet 11. juli 2011 Gratulerer med et forster i magen Håper kvalmen snart gir seg for deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. juli 2011 #2530 Del Skrevet 11. juli 2011 Gratulerer med foster i magen! Ordentlig kjipt med MA! Synes så synd på alle som har opplevd/opplever det.. Ang. den skuffekaka så er det det motsatte av kake med mye fyll, hehe. Det er en helt anminnelig kake. Altså du lager kake"deigen", mer som en ganske tjukk røre, også har du det i en sånn dyp langpanne til ovnen. Når den er gjennomstekt så lar man den avkjøle seg litt før man har kanel og sukker på. Den er sååå god. Har fått utrolig mye skryt av den. Har ikke oppskriften for hånd nå, men skal se om jeg får tak i den. Har tenkt på å lage et lite lager til å ha i fryseren en stund, så.. Bare se for deg en sjokoladekake, bare at den er helt lys, og smaker MYE bedre etter min mening, da. Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 11. juli 2011 #2531 Del Skrevet 11. juli 2011 Gratulerer med foster i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 11. juli 2011 #2532 Del Skrevet 11. juli 2011 Foster Håper kvalmen er forbigående, og i alle fall at den er borte før dere skal på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 11. juli 2011 #2533 Del Skrevet 11. juli 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #2534 Del Skrevet 12. juli 2011 Takk jenter Gratulerer med et forster i magen Okai, mulig jeg har elendig humor midt i kvalme-rusen min, men jeg ser bare for meg en vorster, altså hunderasen, ut i fra skrivefeilen din, og håper VIRKELIG ikke det er DET jeg har i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. juli 2011 #2535 Del Skrevet 12. juli 2011 Nei vi får virkelig håpe det ikke er en hund du har i magen, men et vakkert lite FOSTER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #2536 Del Skrevet 12. juli 2011 Nei vi får virkelig håpe det ikke er en hund du har i magen, men et vakkert lite FOSTER Ja, går for det alternativet Jeg er forøvrig dronningen av skrivefeil selv - orker sjelden å rette det opp når innlegget først er postet, så jeg burde vel ikke snakke høyest om slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. juli 2011 #2537 Del Skrevet 12. juli 2011 Hvordan er formen din i dag? Kvalm? Tenk, nå er det bare 1 uke og 6 dager igjen til 2. trimester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #2538 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Hvordan er formen din i dag? Kvalm? Tenk, nå er det bare 1 uke og 6 dager igjen til 2. trimester! Formen min er faktisk bedre i dag, iallfall så langt - kan svinge mye innenfor samme dag også. Håper på en hvileperiode, om det har tenkt til å fortsette med kvalme en stund til. Men som du sier - snart 2. trimester Og da blir jo normalt kvalmen avtagende/borte også Tenkte faktisk i går at jeg er 1/4 på vei. Og når vi er hjemme fra ferie er jeg 1/3 Tiden går raskt altså Nesten så jeg blir stressa når jeg tenker slik, for det er jo så mye som skal skje ut over høsten og før den popper ut Ja, det er ikke så greit å være kontrollfrik nei - er det ikke det ene man stresser over, så er det det andre... Endret 12. juli 2011 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 12. juli 2011 #2539 Del Skrevet 12. juli 2011 Hehe, det er det bare å venne seg til Ziamor Du har ikke kontroll over kroppen din lengre skjønner du! Du har en annen liten sjef allerede, som gir kvalme, sure oppstøt, vondter, hodepine, hovne ben og ledd, hard mage og hemoroider, kviser, håravfall, MER hår andre steder, svangerskapshormoner og strekkmerker........og dette går vi igjennom frivillig! Og det gjør vi rett og slett fordi den lille også gir oss varme, ro, enorm glede, mammatårer, stolthet og en følelse av å bære på verdens flotteste hemelighet i starten - og verdens flotteste gave! Tenk så heldige vi er som har mageboere! Og at mageboerne våre skal komme ut og bli en så stor del av livet vårt som vi aldri ante kunne vere mulig! Om jeg kunne få ønske èn ting, så ville det vert at ingen skulle måtte oppleve ufrivillig barnløshet - min store frykt i livet, og det har det vert siden jeg var 15 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 12. juli 2011 #2540 Del Skrevet 12. juli 2011 Hehe, det er det bare å venne seg til Ziamor Du har ikke kontroll over kroppen din lengre skjønner du! Du har en annen liten sjef allerede, som gir kvalme, sure oppstøt, vondter, hodepine, hovne ben og ledd, hard mage og hemoroider, kviser, håravfall, MER hår andre steder, svangerskapshormoner og strekkmerker........og dette går vi igjennom frivillig! Og det gjør vi rett og slett fordi den lille også gir oss varme, ro, enorm glede, mammatårer, stolthet og en følelse av å bære på verdens flotteste hemelighet i starten - og verdens flotteste gave! Tenk så heldige vi er som har mageboere! Og at mageboerne våre skal komme ut og bli en så stor del av livet vårt som vi aldri ante kunne vere mulig! Om jeg kunne få ønske èn ting, så ville det vert at ingen skulle måtte oppleve ufrivillig barnløshet - min store frykt i livet, og det har det vert siden jeg var 15 år! Signerer deg så veldig! Får tårer i øynene av å tenke på at det fins så mange der ute som sliter så veldig med å bli gravide eller som rett og slett aldri får den sjangsen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå