Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åå, så koselig at du har fått sett ett bankende hjerte :rodmer: Jeg vil også :sjenert:

Og, med det samme jeg er her må jeg si at jeg tipper det blir en liten :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å se et lite hjerte var virkelig fint. Noe å glede seg til Lucky :klem:

Og Pjusk, bare å komme seg på UL :jepp:

Ganske likt fordelt på tippelista må jeg si. Men nå er det uansett alt for tidlig til å egentlig ha noen følelse for noe og da :ler:

Akkurat nå fikk jeg en liten jente-følelse, så jeg er ikke særlig stabil i tippinga mi :roll: Men siden jeg alltid har innbilt meg at jeg får en gutt, og siden jeg ikke er sånn vanvittig kvalm, så holder jeg på gutte-tipset mitt. Men det er lov å endre mening frem til UL da :lol:

Tenkte at vi må være flinke ut over høsten, og få tatt i et tak her i huset, så alt er på stell til den lille kommer. Kjedelig å måtte tenke på gulvlistene som burde vært støvtørket, eller skapet som skulle vært ryddet, når man bare vil kose med en liten tass :hjerte:

Så tenkte å lage en huskeliste etter hvert med alle gjøremål, og fordele litt utover. Det er liksom mange ting man ikke trenger å gjøre sååå ofte, men nå begynner det å bli såpass lenge siden sist at det er på tide med et nytt røsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke dumt å lage en "to do" liste nei :) Mye sånn småtteri som alltid skulle vært gjort :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornuftige tanker :Nikke: Også så mye greiere å ta tak i de forskjellige tingene når ikke alt må gjøres samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! Setter man av en liten halvtime en ettermiddag i ny og ne, så får man faktisk utrettet ganske mye!

Har allerede satt som mål for helgen og rydde i nattbordsskuffene mine og i et kaos av hobbyting som ligger slengt utover en sofa på et gjesterom... :sjenert:

Rydding er greit å få unna først, så kan man ta vasken etter hvert.

Hvor ofte vasker dere egentlig ting som gulv- og taklister, vegger, evt tak, drar frem sofaer etc?

Vi er ikke flinke i det hele tatt på det feltet... :sjenert:

Hverdagsvaskinga går greit, men sånne litt andre ting er det dårligere med...

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ruccola

Hvor ofte vasker dere egentlig ting som gulv- og taklister, vegger, evt tak, drar frem sofaer etc?

Vi er ikke flinke i det hele tatt på det feltet... :sjenert:

Hverdagsvaskinga går greit, men sånne litt andre ting er det dårligere med...

Tja, hadde sambo (og svigermor :fnise: ) fått bestemme hadde vi nok hatt nedvask 3-4 ganger i året.....

Men her i huset er det nok 1-2 ganger i året som er det reelle, kanskje det noen ganger har gått over året også :sjenert:

Sofaen blir sjeldent dratt frem, men vi når helt bak med støvsugeren da.

Badene blir nok tatt litt oftere enn resten av huset, sånn vegger og tak messig, men burde nok vert oftere der også kanskje.. Men greit nok for meg ;)

Jeg er litt sånn at jeg tar ting når jeg ser de må taes...og man SER jo ikke at taket må vaskes liksom... :gjeiper:

Pleier å få en sånn vår-vask energi, der jeg bruker støvsugeren med det lille munnstykket og går over alle dører, lister, karmer, bilder og lampeskjermer :) Fungerer veldig fint :)

Nedvask til jul har jeg aldri gjort, da har jeg mer en nok annet å styre med!

Innvendig i kjøkkenskapene blir vel kanskje en gang i året eller noe, utvendig tar jeg når jeg ser de må taes, der blir jo gjerne litt søl fra matlaging (har hvite dører)

Ellers så tar jeg som sagt litt ting etter hvert, men det er som regel sambo som starter opp sortering og rydding her hos oss da.... mammagutten... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ærlig innrømme at vi er ikke særlig flinke på det vi heller :sjenert: Det blir som hos Ruccola, vi tar det når vi ser at det må tas. eller når svigermor kommer på besøk :fnise: Drar kanskje frem sofaen sånn 3-4 ganger i året, tørker støv av lister, bilder og div gjennomsnittlig en gang i mnd (kanskje annenhver?), tak har vi aldri vasket men det er fordi det er stygt og skal byttes ut.. har hele tiden som plan å bli bedre på dette med god vask av huset, men det funker aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Takvasking er avleggs, med mindre man røyker inne (og på kjøkkenet om man har dårlig ventilasjon), skal tak og vegger tørrmoppes. Vi gjør det sånn ca aldri.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er mye flinkere enn oss iallfall. Tror ikke sofaen her har vært fremme på to år, men nå er den så høy at vi kan støvsuge under, men likevel hoper det seg nok opp en del støv oppå lista inntil veggen og oppover veggen bak sofaen.

Vi får skjerpe oss tror jeg :sjenert:

Ruccola, dere hørtes jo fantastisk flinke ut da. Tror jeg skal jobbe litt hardere med å få med mannen på vaskehjelp-planen min i stedet jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar frem sofaen ca to ganger i året, da ser det så ille ut under at jeg blir helt flau :sjenert: Vegger, tak og taklister tas aldri. Gulvlister støvsuges jevnlig. Inni skap vasker jeg når jeg omorganiserer, sånn ca hvert til annethvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..Her er vi kjempedårlig på sånt. :sjenert: Er naturlig en veldig rotete person, så driver enda å "lærer" meg dette med husholdning.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke sofa stående inn til veggen, så da slipper vi det problemet ;) Gulvlister, vinduskarmer (over vinduene) og dørkarmer tas jevnlig når gulvet blir tatt. Vegger og tak :plystre:

Rundvask av bad tre-fire ganger i året i tillegg til vanlig vask når det trengs.

Bak/under vaskemaskin og fryser, når vi skal lese av vannmåleren og de må frem uansett :sjenert:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Oj, så ærlige dere er. Godt å lese at ikke alle andres hjem er strøkne, for det er sjelden vår kåk... :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Er forresten et skilt på en butikk her jeg bor som jeg har så lyst å kjøpe :fnise:

"My house was clean last week - sorry You missed it" :hoho:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fantastisk flott skilt ja Ruccola :ler:

Det ser heldigvis stort sett ryddig ut her iallfall - vi er ganske så ryddige av oss. Og synlig rengjøring er også stort sett grei. Så får skjerpe oss litt på den usynelig fronten. Men godt å se at vi ikke er alene om å ikke ha det strøkent til en hver tid :fnise:

Nå skal jeg snart lage brownies - nam! Håper jeg ikke blir for kvalm til å prøve-smake :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jada, har fått sniksmakt flere ganger :lur:

Blir kvalm rett etterpå da, men det er verdt det :fnise:

Synes den ferdigpakken fra Toro er helt grei og, men etter å ha laget fra bunnen av noen ganger, så blir det nok ikke flere ferdigpakker på en tid :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg har verdens beste oppskrift på brownies til en hel LANGPANNE! :nigo:

Fantastisk å fryse ned, en bare slenger et par stykker i microen og så har en rykende fersk brownies :sikle::nigo:

Superenkel å lage også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens beste oppskrift på brownies til en hel LANGPANNE! :nigo:

Fantastisk å fryse ned, en bare slenger et par stykker i microen og så har en rykende fersk brownies :sikle::nigo:

Superenkel å lage også :jepp:

:sikle: Den oppskriften jeg har er beregnet for rund form eller liten langpanne, så tar gjerne i mot oppskrift på en til stoooor langpanne.

Fungerer fint å fryse denne også - oppskriften er fra bloggen PassionForBaking - virkelig en blogg man MÅ besøke om man er kakeglad :hoppe:

Den jeg lager kaller hun Delicious Fudge Brownie - den er med massevis av sjokoladebiter OG glasur - kan det bli bedre? :daane:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...