Gjest Smaragd Skrevet 29. januar 2010 #441 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg og syns du skal snakke med legen din om alt dette her. Er jo ikke morro å prøve lenge, for så å finne ut at det ikke har vert noe der å prøve med Ta deg en tur og prat litt, så finner der ut neste steg sammen (Sender noen gode og ønsker det er TB som virker inn på syklusen din..... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. januar 2010 #442 Del Skrevet 30. januar 2010 Kjære Zia Dette her høres ut som min syklus forrige gang.. Da varte den i 54 dager og jeg vet ikke om jeg hadde EL engang. Vet forsåvidt ikke det fortsatt, men denne syklusen var kun 40 dager. Så det kan være at din syklus neste gang går nedover også. Mensen var forøvrig på 14 dager sist, men kun 4 dager nå. Vi har jo sluttet å prøve (pga jobbsituasjon), men holder styr på syklusen for det. Mulig kroppen har roet seg fordi jeg ikke stresser lenger (etter prøving, testing etc-det er jo slitsomt!) og det vil den nok med deg også Alt ordner seg - men du er veldig tidlig i "prøve-prosessen", som jeg var, og det tar tid før kroppen vender tilbake fra hormonprevensjon. I år er året for deg Zia, det vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 31. januar 2010 #443 Del Skrevet 31. januar 2010 Skjønner at dette er frustrerende, Zia Sier meg enig i et et legebesøk ikke kan skade. Mye mulig du bare får til svar at det tar tid for kroppen å normalisere seg etter hormonprevensjon, men det er og mulig at de undersøker deg ordentlig. Du har altså ingenting å tape på det. Mest sannsynlig så er det ingenting Men, synes du nevnte noe om det her: Går det an å finne ut om man har hatt EL ved å ta en blodprøve? Du har uansett mye dokumentasjon du kan vise legen, du som har vært så flink til å lese deg opp om dette og har notert underveis. Men hvilke tegn har du hatt på EL? (husker ikke alt du har skrevet ). Synes å minnes at du både har hatt riktig sekret, samt tempøkning etter EL? Hva med EL-tester? Har du fått utslag på de? Synes jeg leste her i dagboka di at om man har fått tempøkning, så har EL mest sannsynlig funnet sted. Dette ordner seg skal du se. Men skjønner godt at det er frustrerende akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 31. januar 2010 #444 Del Skrevet 31. januar 2010 Slenger meg på becky og lurer på om man får svar på EL med blodprøve... om ikke dette funker for oss innen noen veldig få mnd så må vi sjekke ut vi og Stooor søndags Håper du har hatt en fin helg til tross for prøve-frustrasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 31. januar 2010 #445 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei. Ja, eller nei ... en kan finne ut av om EL har vært ved å ta to blodprøver. De tas på to fastlagte dager av syklusen. Husker ikke hvilke ("under" TR og etter TR - tror jeg). Det var det som "avslørte" at jeg ikke hadde EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 1. februar 2010 #446 Del Skrevet 1. februar 2010 Takk for infoen Phobaeticus! Da må jeg høre med legen om det neste gang tror jeg.. Syns EL er veldig frustrerende med tanke på at jeg egentlig ikke syns det er annerledes nå enn når jeg gikk på pillen og da skal man jo ikke ha EL i det hele tatt. Og syns jeg husker at du også hadde det sånn Zia? Greit å få sjekket det ut når det er så rart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #447 Del Skrevet 1. februar 2010 Takk jenter Godt at dere ikke synes jeg kaster inn håndklet alt for tidlig! Det blir nok ikke noen legevisitt helt enda, men om ikke det blir en bedring i syklusene i løpet av tidlig vår, så tror jeg at jeg bestiller en time. Jeg sluttet jo på p-piller i august, og syklusene mine har jo frem til den nåværende gått jevnt nedover. Nå er jeg på dag 50-og-noe i denne syklusen (kommet ut av tellingen ), og ingen tante. Kan ikke huske at det noensinne har vært så ille før jeg begynte på p-piller heller Håper hun dukker opp om ikke alt for lenge, sånn at vi kan få et par PP'er med annen hver dag. Blir de og resultatløse, DA tror jeg at vi i det minste ber om en sånn blodprøve. Men hvilke tegn har du hatt på EL? (husker ikke alt du har skrevet ). Synes å minnes at du både har hatt riktig sekret, samt tempøkning etter EL? Hva med EL-tester? Har du fått utslag på de? Synes jeg leste her i dagboka di at om man har fått tempøkning, så har EL mest sannsynlig funnet sted. Jeg har ingen åpenbare tegn. Sekret blir aldri EL-aktig, men holder seg på sticky/creamy. EL-tester er aldri klart positive, men mer ønske-tenking-positive Tempøkning har jeg hatt, men ikke mer enn 0,2 -0,3 grader, og det er jo kanskje litt lite. Og samtidig kan det bare være tilfeldig, fordi denne syklusen kom jo tempøkningen for 20 dager siden, og nå har den begynt å vippe ned under coverline igjen den siste uka... Syns EL er veldig frustrerende med tanke på at jeg egentlig ikke syns det er annerledes nå enn når jeg gikk på pillen og da skal man jo ikke ha EL i det hele tatt. Og syns jeg husker at du også hadde det sånn Zia? Greit å få sjekket det ut når det er så rart.. Merker ingenting annerledes her heller - bare at det tar evigheter mellom hvert tante-besøk Har slått meg til ro med at denne syklusen er bare tull, og venter tålmodig på tanta nå. Synes det er litt trist at jeg er "defekt", og blir deprimert av å se alle småbarn rundtomkring. Men samtidig har vi jo knapt prøvd i forhold til MANGE andre som har forsøkt i årevis. Så prøver å ta meg sammen og tenke at det VIL skje for oss også - bare ikke om 9 måneder (men om 10 ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 1. februar 2010 #448 Del Skrevet 1. februar 2010 Er litt fortsatt på den her gitt Føler med deg Zia på denne utrolige teite PPn din! Kanskje det hjelper å litt!? Hjelper deg jeg: :kjefte: Skjønner du vil til legen etterhvert! Er på tanken selv, men vet jo innerst inne at de sjelden vil gjøre noe før det er gått 1 år siden prevansjonsslutt fordi det kan ta opptil 1 år før ting er ordentlig igang igjen! Og bare se på min oversikt - gått jevnt og trutt nedover hos meg også helt til sist PP..plutselig er den nå på vei oppover igjen!! Er jo ikke noe logikk i dette greiene lenger! Og bare sånn at du ikke føler deg alene - jeg hadde ALDRI så lange sykluser før jeg startet på pilla for utallige år siden. Da hadde jeg helt normal lengde...og nå er den jo heeeelt på tryne, så den pilla har nok mer å si enn vi liker å vite om på kroppen vår Hang in there - nå er det oktober klubben som gjelder Melder meg forresten inn der nå om den fortsatt eksisterer og det er plass til flere? :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #449 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Takk for kjefting - jeg håper kroppen min tar det til seg og produserer tanta ASAP! Hvor lange sykluser har du hatt igjen siden pilleslutt? Ikke at jeg ikke unner deg normale sykluser, men det er jo fint at jeg ikke er alene - da har jeg et håp om at jeg kanskje ikke er SÅ unormal likevel Oktoberklubben er åpen for innmelding! Jeg stiller meg tvilende til at jeg kommer til å bidra til medlemstallet der (da må jeg få tidenes korteste syklus som skulle ha begynt helst i går ). Jeg har notert at du er påmeldt, og minner om at det er bindende Endret 1. februar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Epica Skrevet 1. februar 2010 #450 Del Skrevet 1. februar 2010 Arg så kjedelig at tanta ikke kommer Når testet du sist?? Uff... unner deg virkelig en liten spire i magen!! Jeg koser meg som gravid men stuptrøtt idag! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smaragd Skrevet 1. februar 2010 #451 Del Skrevet 1. februar 2010 Arg så kjedelig at tanta ikke kommer Når testet du sist?? Uff... unner deg virkelig en liten spire i magen!! Jeg koser meg som gravid men stuptrøtt idag! :gjeiper: Ja Zia, når testet du sist? Mener jeg leste at du skulle ta en test på søndag, for å vere sikker...men jeg har ikke lest noe om det her med deg tror jeg, og i dag er det jo mandag.... Skal vel ikke vere for spent kanskje, men er nå greit å ha sjekket, er det ikke det da? Sender en gooood til Zia-pia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #452 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Jeg tok en EL-test på lørdag - den var klart negativ. Da var jeg i såfall 19 DPO (om jeg i det hele tatt er DPO ). Forrige graviditetstest tok jeg 16 DPO. Jeg kunne lagt godviljen til og tenkt at jeg har hatt EL litt senere enn jeg trodde, og at egget festet seg sent, og at kroppen produserer hcg sent osv, men tempen min gjør at jeg innser at det ikke er tilfellet Bestilte ny dose tester i går, deriblant noen graviditetstest-strips. Tenkte å ta en slik når de dukker opp mot midten av uka, bare for å sette spikeren endelig i kista Så det er nok ingen spire i magen, men mer en som ligger godt gjemt Endret 1. februar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 1. februar 2010 #453 Del Skrevet 1. februar 2010 Hm, så rart TR ikke dukker opp! Håper hun kommer innom snart, så du får startet en ny PP! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #454 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Ingen tante i dag heller, og ingenting som tyder på at hun er i anmarsj heller Det er i grunnen forferdelig kjedelig å være prøver i disse dager - det blir jo ingen prøving, ingen venting på EL, ingen venting på IKM, INGENTING!! Jaja, tålmodighet er tingen! Får fokusere på annet. Til helgen får vi besøk fra fredag til lørdag, så da flyr tiden helt sikkert fort Og så kommer jo sommeren fortere enn fy, så vi kunne jo begynt å planlegge litt hyggelige ferieting også Strengt tatt skulle vi hatt en ferie nå ganske snart, men usikker på hvor vi skulle ha dratt Forslag til fine feriemål noen? (helst et sted med gode og VARME temperaturer) Endret 2. februar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 2. februar 2010 #455 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg har et bittelite håp fremdeles jeg da Hmm jeg syns egypt er spennende, og der er det nesten bedre å være nå på denne tiden av året for det kan bli for varmt om sommeren (syns jeg da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 2. februar 2010 #456 Del Skrevet 2. februar 2010 Takk for kjefting - jeg håper kroppen min tar det til seg og produserer tanta ASAP! Hvor lange sykluser har du hatt igjen siden pilleslutt? Ikke at jeg ikke unner deg normale sykluser, men det er jo fint at jeg ikke er alene - da har jeg et håp om at jeg kanskje ikke er SÅ unormal likevel Oktoberklubben er åpen for innmelding! Jeg stiller meg tvilende til at jeg kommer til å bidra til medlemstallet der (da må jeg få tidenes korteste syklus som skulle ha begynt helst i går ). Jeg har notert at du er påmeldt, og minner om at det er bindende Her har du oversikt over min syklus og antall runder siden pilleslutt (lettere å kopiere fra boka mi enn å tenke akkurat nå ) Juni-Juli: 28 dager Juli-August: 27 dager August-September: 42 dager September-Oktober: 45 dager Oktober-November: 31 dager November-Desember: 35 dager Desember-Januar: 42 dager Dvs at jeg nå har hatt 7 sykluser siden pilleslutt. Sluttet med pillen i midten av Juni en gang. Og som du ser er du absolutt IKKE unormal! Her er alt på avveie nemlig! Og om jeg ikke husker feil så hadde jeg veldig stabile sykluser på 28 dager før jeg begynte på pilla, så det er tydelig at hos meg er det fortsatt tull etter pillene. Dette tar tid gitt Skal huske på at klubben er bindende...får bare kjøre på med masse masse med kjæresten så håper jeg virkelig at jeg ikke må bryte bindingstiden...håper ikke det da kommer straffegebyr om det skulle vise seg at jeg må bryte likevel? Forslag til varmt og deilig feriemål: Pipa, Brasil Skikkelig "Jamaican-tid" sted...deilig rolig atmosfære og varmt!! Ellers kan jeg også anbefale mellom-amerika og da spesielt Roatan, en øy utenfor fastlandet på Honduras er utrolig bra:) Eller om dere ikke vil reise så langt er jo Barcelona helt fantastisk! Skikkelig bra by som kan by på alt + stranda og varmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 2. februar 2010 #457 Del Skrevet 2. februar 2010 Vi skal på cruise i mars - sikret sol og varme i Karibien i allefall! Så selv om jeg ikke har vært på cruise før, så tror jeg at jeg tør å anbefale det! Egypt er også fint - har vært i Sharm. Der er det helt ok, billig - dog en del mas fra selgere... MEN veldig flott å snorkle/dykke der! Thailand er jo en sikker vinner! Mye å se, billig, kjempe god mat - det blir helt sikkert en tur til Thailand igjen på oss. Det er så mye å velge i, så mange flotte steder - så det er ikke lett å velge. Vi var veldig i tvil om hvor vi skulle reise i år, men er godt fornøyd med at vi valge å prøve oss på et cruise! Håper TR dukker opp snart! Det er jo måter å sette igang syklusen på, så det er kanskje verd å høre med legen din om det kan være en ide? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 3. februar 2010 #458 Del Skrevet 3. februar 2010 Thailand!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #459 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg har et bittelite håp fremdeles jeg da Hmm jeg syns egypt er spennende, og der er det nesten bedre å være nå på denne tiden av året for det kan bli for varmt om sommeren (syns jeg da) Egypt har vi vært i. Må si at det er synd at folkeslaget er som de er - hvis ikke hadde det vært et ypperlig ferieland for solferier. En ting er den stadige masingen, og til tider så ille at man følte seg litt utsatt Men vi ble mest lei av kvinnefokuset - det er egentlig helt merkelig at de er så henvendt mot kvinner, samtidig som de knapt lar sine egne kvinner vise seg offentlig en gang :klø: Men ellers et spesielt land, og utenom det vanlige europeiske ferielandet, så utelukker det ikke (men mannen ble nok mer skeptisk.... ) Juni-Juli: 28 dager Juli-August: 27 dager August-September: 42 dager September-Oktober: 45 dager Oktober-November: 31 dager November-Desember: 35 dager Desember-Januar: 42 dager Skal huske på at klubben er bindende...får bare kjøre på med masse masse med kjæresten så håper jeg virkelig at jeg ikke må bryte bindingstiden...håper ikke det da kommer straffegebyr om det skulle vise seg at jeg må bryte likevel? Forslag til varmt og deilig feriemål: Pipa, Brasil Skikkelig "Jamaican-tid" sted...deilig rolig atmosfære og varmt!! Ellers kan jeg også anbefale mellom-amerika og da spesielt Roatan, en øy utenfor fastlandet på Honduras er utrolig bra:) Eller om dere ikke vil reise så langt er jo Barcelona helt fantastisk! Skikkelig bra by som kan by på alt + stranda og varmen Hmm ja, ser at du har ustabile sykluser ja. Men du har iallfall ikke sånne helt håpløse på 50 dager +. Det er jo positivt for din del! Jeg lover forresten å ikke ilegge straffegebyr om du bryter. Men husk at for hvert brudd, så er du pålagt enda mere babystøv som må donerers til undertegnede når du en gang lykkes Brasil, og forsåvidt Sør-Amerika, har vi også tenkt litt på. Akkurat nå har det gått litt i glemmeboken igjen, men du nevner jo noen steder som definitivt må undersøkes nærmere Vi skal på cruise i mars - sikret sol og varme i Karibien i allefall! Så selv om jeg ikke har vært på cruise før, så tror jeg at jeg tør å anbefale det! Egypt er også fint - har vært i Sharm. Der er det helt ok, billig - dog en del mas fra selgere... MEN veldig flott å snorkle/dykke der! Thailand er jo en sikker vinner! Mye å se, billig, kjempe god mat - det blir helt sikkert en tur til Thailand igjen på oss. Håper TR dukker opp snart! Det er jo måter å sette igang syklusen på, så det er kanskje verd å høre med legen din om det kan være en ide? Cruise står også på listen vår, men usikker på når det skal bli Hva måtte dere gi for ferien deres? Har kikket på priser på cruise, og jeg ender alltid opp med dyrere og dyrere alternativer, fordi jeg "må jo ha egen balkong" og "egen stue" og "suite" og og og Får prøve å begrense meg litt Thailand!! Den og står på listen. Tenkte faktisk å oppfriske noen gamle vaksiner snart, så vi har muligheten til å hoppe på en tur om noe bra dukker opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 3. februar 2010 #460 Del Skrevet 3. februar 2010 Hei. Det ble ca 10 000,- for cruise (da er det inkl. all mat ombord) og 10 000,- for fly for oss to. Vi har da lugar uten vindu, for vi tenkte at vi kommer jo ikke til å sitte på lugaren. Den er jo bare for soving og kanskje litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå