Neytiri Skrevet 24. januar 2010 #421 Del Skrevet 24. januar 2010 (endret) Okai, nå er jeg litt forvirret her :klø: På denne linken står det oppgitt hcg-nivåer utover i svangerskapet. På nettsiden til billigetester.no er det imidlertid oppgitt at graviditetstestene har en følsomhet på 25mIU/mL. I følge den tabellen over hcg-nivå, så ser det jo nesten ut til at det kan være vanlig at man ikke når 25 før så sent som 21 dager +. Veldig forvirrende dette - jeg synes de aller fleste jeg leser om her inne tester positivt så tidlig (unntatt pupsi da ). Måtte i grunnen bare lufte dette - synes det var så rart... Ikke godt å vite hva en skal tro (forresten ingen tanta enda...) Takk for babystøv snille Fantorangen Og ikke minst heiing gra Buffy, Redlady og Becky da Dette er det legen min sa til meg...derfor hun trodde jeg var lengre kommet på vei siden jeg hadde symptomer tidlig men ikke testet positivt før etter ansett IKM.... Jeg var ikke lengre kommet da.....hadde tiiiiiiiiiiidlig symptomer, men testet ikke positivt før etter IKM.....derfor jeg var litt sjokkert og trodde egentlig jeg hadde hatt omgangsyken Jeg synes også mange tester tidlig positivt....men det betyr ikke at man ikke er gravid for det, om man ikke tester positivt...så er nok det beste å vente til IKM ihvertfall(jeg vet det er vanskelig!) Uansett fortsatt spennende så lenge TR ikke har dukket opp Endret 24. januar 2010 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 24. januar 2010 Forfatter #422 Del Skrevet 24. januar 2010 ja, enig i at det er like greit å vente til IKM, problemet er bare at jeg er usikker på når IKM var/er Med lutealfaselengde som forrige syklus var IKM i går. Men det kan jo være at det var en koko-syklus som ikke er representativ for hvordan mine sykluser pleier å være :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 24. januar 2010 #423 Del Skrevet 24. januar 2010 Men når har du tenkt å teste da?? Det med lutealfase tenkte jeg aldri på....tenkte bare kor lang syklusen var siste gang...så regnet jeg bare IKM ut ifra det....så 28dager syklus forrige gang, så tenkte jeg at dag29var testdag....men tok 2 negative både 5dpo og 10dpo fordi jeg var hos legen pga "omgangsyken" og seff var de blanke negative.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 25. januar 2010 #424 Del Skrevet 25. januar 2010 Du er en del DPO nå? Spennende dette her hcg-nivåene er veldig forskjellige fra person til person hvor raskt de dobles (hvis man er gravid da...), så det er fremdeles en sjanse hos deg så lenge tanta ikke har kommet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 25. januar 2010 #425 Del Skrevet 25. januar 2010 Det er jo sånn at om du går 18 dager eller mer etter EL. Altså til 18DPO, og ikke har fått mensen, så er du mest sannsynlig gravid. (Alternativt så er det noe annet galt, hvis du fortsatt har høy temp, og ikke har fått mens.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 25. januar 2010 Forfatter #426 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Men når har du tenkt å teste da?? Det med lutealfase tenkte jeg aldri på....tenkte bare kor lang syklusen var siste gang...så regnet jeg bare IKM ut ifra det....så 28dager syklus forrige gang, så tenkte jeg at dag29var testdag....men tok 2 negative både 5dpo og 10dpo fordi jeg var hos legen pga "omgangsyken" og seff var de blanke negative.... Jeg har så ustabile sykluser, så det finnes ingen "forrige gang" å sammenligne med for meg Jeg har jo testet en gang allerede, og da var jeg 1 dag etter IKM. Men min IKM er litt tvilsom, siden jeg bare har tempet og testet etter EL en syklus - jeg er altså ikke helt sikker på hvor lang lutealfase jeg har. Du er en del DPO nå? Spennende dette her hcg-nivåene er veldig forskjellige fra person til person hvor raskt de dobles (hvis man er gravid da...), så det er fremdeles en sjanse hos deg så lenge tanta ikke har kommet! Ingen tante enda, men har ikke særlig håp. Det er jo sånn at om du går 18 dager eller mer etter EL. Altså til 18DPO, og ikke har fått mensen, så er du mest sannsynlig gravid. (Alternativt så er det noe annet galt, hvis du fortsatt har høy temp, og ikke har fått mens.) Heller mot at det er noe annet galt med meg om det går så lang tid I dag morges var tempen lav igjen, men ingen tante eller antydning til det enda. Enten er hun på vei, eller så var tempen i dag bare en sær raring. Har uansett ikke tenkt til å ta noen ny test før onsdag, dersom tanta ikke dukker opp før det da. Så i mellomtiden Endret 25. januar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. januar 2010 #427 Del Skrevet 25. januar 2010 Da skjønner jeg siden du ikke vet hvor lang syklusen er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 25. januar 2010 #428 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg holder håpet oppe for deg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 25. januar 2010 #429 Del Skrevet 25. januar 2010 Fortsatt ingen tante?? :klø: Spennende dette her!!! Heier på deg og spiren jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #430 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) Søte Neytiri, Buffy og Cypress Jeg er 15 DPO nå, og tanta holder seg unna. Tempen var litt høyere igjen i dag. Men synes ikke akkurat tempen min etter EL ligner på noen typisk gravide-kurve. Så jeg er egentlig ikke særlig spent. Regner med at tanta bare har gått i dvale i kulden, men at hun dukker opp med et brak any day... Blir testing igjen i morgen tidlig tenker jeg, men føler meg som sagt svært lite gravid Endret 26. januar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 26. januar 2010 #431 Del Skrevet 26. januar 2010 Spennende - stikker innom i morgen også for å se hva testingen resulterer i! Håper spiren sitter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. januar 2010 Forfatter #432 Del Skrevet 26. januar 2010 Spennende - stikker innom i morgen også for å se hva testingen resulterer i! Håper spiren sitter!! Har vært litt rar i magen i dag Kjennes veldig støl, og samtidig konstant litt "stappa" - akkurat som om man er veldig mett. Før i dag verket det nede på høyresiden også. Og så plutselig kjentes det ut som jeg hadde litt hold på samme siden. :klø: Det kan jo like gjerne være PMS eller bare en rar dag ellers, men jeg over-analyserer jo ALT nå om dagen Får vente tålmodig til testing i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 26. januar 2010 #433 Del Skrevet 26. januar 2010 Dette høres veldig lovende ut Håper du er gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 26. januar 2010 #434 Del Skrevet 26. januar 2010 *venter i spenning* Synes dette høres skummelt positivt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #435 Del Skrevet 27. januar 2010 Det blir nok ingen fulltreffer i PP2 heller ser det ut til Testet negativt igjen i dag morges, 16 DPO. Det var i grunnen som ventet, så ikke veldig skuffet, men er litt irritert på hvorfor tanta ikke dukker opp Tempen ser ut til å ha droppet litt de siste tre dagene, men ingen tante. Nå begynner denne syklusen å nærme seg 50 dager - det er jo det lengste jeg har hatt siden jeg sluttet på piller :dåne: Og lutealfasen min forrige syklus var trolig 11 dager, mot minst 15 dager denne gangen (forutsatt at EL var da jeg trodde da...). Med andre ord så er syklusene mine BARE tull Ser mørkt på ting nå ja Får heller se frem til tanta, og håpe at neste syklus blir en opptur - iallfall med lengde og lutealfase, om ingen spire Ha en flott dag alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 27. januar 2010 #436 Del Skrevet 27. januar 2010 Hmm, kjedelig med negativ test, men på en måte "greit" når det er det en har forventet. Verre hvis en er helt sikker på at en er gravid og så ... nix... Håper TR dukker opp sporenstreks da, så du får satt i gang en ny PP!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 27. januar 2010 #437 Del Skrevet 27. januar 2010 Æsj.. Men så lenge tanta ikke er kommet, er det vel et ørlite håp, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. januar 2010 Forfatter #438 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Ingen tante enda, og har ikke testet mer heller. Føler meg svært lite gravid, og selvom tempen har holdt seg over coverline i FF de siste par dagene, så har jeg ikke trua. Tar vel kanskje en test til på søndag, for å virkelig være sikker på at det ikke er noen spire der. Og når den og er negativ, så er det bare å vente på tanta - når hun enn kommer Begynner å lure på om jeg skal oppsøke en lege for å sjekke om jeg i det hele tatt har EL? Det er kanskje litt tidlig, men som nevnt har jeg alltid hatt ustabile sykluser, og mistenker at det er noe galt. Og da blir det dumt å "prøve" i et halvt år til om jeg ikke en gang har EL liksom... Får tenke litt på det, men er ivrig etter å virkelig prøve Om legen kan bekrefte at jeg har EL så kan jeg iallfall slappe av litt og gi naturen en sjanse til å gå sin gang... Nå føler jeg bare at jeg sløser bort dyrebar tid Nå er det uansett helg, og da skal alle prøve-sorger glemmes God helg alle sammen Endret 29. januar 2010 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. januar 2010 #439 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg syntes absolutt du skal dra til legen! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 29. januar 2010 #440 Del Skrevet 29. januar 2010 Ja, er jo verd å høre om du kan ta en blodprøve når TR kommer (hvis ikke spiren sitter allerede!!) for å finne ut om du har EL eller ikke. Jeg tok jo blodprøver i mars men fikk først resultatet nå i janaur - og har derfor gått nesten ett år uten EL, men prøvd like i herdig hver PP! Arg! Det er bort kastet tid det! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå