Gå til innhold

Plukker du sopp?

Anne Mona

Plukker du sopp?  

1 stemme

1. 1. Plukker du sopp?

• Ja, jeg har faste steder
      5
    • Ja, hvis jeg får med meg noen som vet forskjellene
      0
    • Nei, tør ikke
      1
    • Bare i grønnsaksdisken på ICA :-)
      6

Anbefalte innlegg

Det er skikkelig soppår i år, blant annet masse kantareller. Bruker du anledningen til å drå på tur i skogen og lete etter "gullet" eller er sopp noe som får piggene opp hos deg?

Bortsett fra det sedvanlige fotsopp-svaret, plukker du annen sopp?

Hvorden bruker du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fanget (de plukkes ikke, de fanges) ca. 5 kg kantarell i år, og alt på en eneste ettermiddag. Renska kantareller til vi ble grønne i trynet :Hehe:

Har vel litt over tre kg ferdgi forvella i fryseren, og gav bor resten for å slippe å renske dem. Lager soppstuing, har dem i en omelett, steiker på panna eller lager min fantastiske kantarellsuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA her plukket masse kantareller. Har spist meg lei på det for i år. Gleder meg til neste år.

Har lyst til å gå et kurs igjen, sånn at jeg ikke gror fast blandt kantarellene det er jo så mye annen god sopp, når man bare vet hva man plukker.

Er du usikker la soppen stå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA her plukket masse kantareller. Har spist meg lei på det for i år. Gleder meg til neste år.

Lagrer du ikke i fryseren, sånn at du kana kose deg utover vinteren? Hva blir vel julemiddagene uten kantarellstuing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på hytta er litt vanskelig å få med seg sopp fra nordnorge og til vestlandet.

Dessuten har jeg bare en bittelien fryser nederst på kjøleskapet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg elsker sopp!

Et godt minne er fra en sopptur hvor vi hadde med stekepanne og smør, salt og pepper og tilberedte sopp i skogen. yummi! skal gjøre det neste år! (sier det hvert år). Går ut i fra at sopp-sesongen er over nå, eller?

(Ser at Lars Lillo svarer "kantareller" på spørsmål om yndlingsmat ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor i landet du er, men her i nord-norge er sesongen i alle fall ikke over enda. Skal på tur til et hemmelig sted i helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Hverken plukker' date=' handler eller spiser sopp, og det har ingenting med å tørre eller ikke.....[/quote']

Du liker kanskje ikke sopp du da :wink:

Ragnhils: Jeg bor på Østlandet. Skal spørre min soppgale tante ang soppsesongen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanger kantareller og hvit piggsopp.

Masse sopp i år!! Ikke så gøy å rense, men vel verdt strevet når den dufter i steikepanna!!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ut i fra at sopp-sesongen er over nå, eller?

Å nei da! Soppsesongen er ikke over ennå. Du kan finne godt med sopp i hele september som regel (både kanatareller og andre typer). Ihvertfall på sør, øst og vestlandet. Traktkantareller kommer sent, og er som regel ikke å finne før i oktober, men til gjengjeld kan de stå til etter at frosten har kommet.

Så du får bare ta med deg kurven og komme deg ut i skogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nei spppsesonge er absolutt ikke over! Plukket masse kantarell i helgen som skal brukes sammen med vilt utover vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...