Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er på en server dedikert til roleplaying, og synes derfor det er litt ødeleggende når jeg treffer på andre karakterer som sier ting som "lol" og "wasup?" :P

Jeg spiller også alltid på RP-servere fordi det som oftest er et mer modent community der. :jepp: Jeg er vel en rollespiller i light utgave. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forlot chatrommet for min level da det for det meste var off-topic debatter der, bl.a. om abort og hva som gjør en til en god eller dårlig mor (!). Det er ikke slikt jeg vil skrive eller lese om når jeg spiller et rpg.

Skrevet (endret)
Takk for lenke, Yme. Du er en gresk gud, og jeg drømmer om kroppen din hver natt :rødme:

Jo, takk!

Jeg skumma bare gjennom artikkelen, så jeg sjekka ikke når den var fra eller noe.

Jeg spilte EQ2 opp til lvl... tror det var 30 jeg kom til, og merka at ting begynte å bli ganske vanskelig, så jeg hørte med de andre i guilden jeg var i, å de sa at etter lvl 30 så blei det mye mer fokus på grupper, og etter hvert så måtte man bare slutte med solo.

Men det der var omtrent den eneste artikkelen jeg fant da jeg googlet... Kansje de jeg snakka med kun spiller på sine høy level figurer, som de har hatt helt fra spillet var nytt?

Jeg spilte første gang da det kom ut, og merker at det er stor forskjell nå og da. Feks er det mer engasjerende oppdrag man skal gjøre, også likte jeg at de hadde putta inn en fungsjon hvor du kan bestemem selv hvilken rustning som skal vises på figuren din (så man i efekt har en rustning for utseende og en for stats)

Fikk egentlig litt lyst å abonere på EQ2 igjen nå. Hvilken sørver spiller du på?

Edit: Leste nå at dere spiller på RPsørvere. Det er der jeg også har mine figurer, for som dere nevnte så er det mer voksene folk der... Er ikkeno RPer selv, men syns det er gøy se folk som holder på med det mens jeg fyker gjennom byene.

Endret av Yme
Skrevet

Hehehe, jeg ser du editerer etter eget forgodtbefinnede. ;)

Jeg er på de to rp-serverne - jeg har en god karakter på Antonia Bayle og en evil karakter på Lucan D'Lere. Gi et lite hint om du er på (jeg spiller på A.B. akkurat nå).

Skrevet

Jeg skal si ifra. Først må jeg bare finne en måte å betale på... Jeg har ikke lov til å bruke kort som har nummer, så det blir vanskelig, men jeg har gjort det før og skal nok greie det igjen.

Kan sende deg en PM om jeg fikser det :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvorfor døde tråden?

Nå går det stort sett i forskjellige laptop-vennlige indiespill (Zombie Driver er strålende), og Assassin's Creed 2 når jeg har tid. Sistnevnte er noe alle burde få med seg.

Skrevet

Jaja. Jeg endte opp som en svak person og aktiverte WOW kontoen min igjen. Ikke at jeg har tid til å spille.. Og ikke tar jeg meg råd til andre spill heller.. Nesten litt skuffa over meg selv ! =)

Skrevet

Jeg spiller nå fortsatt LOTRO, ny expansion pack ute, Siege of Mirkwood, levelcap er høynet til 65. :)

Skrevet

Nå er jeg ferdig med eksamener og har ferie, så nå er det tilbake til EverQuest 2. :)

Skrevet

Jeg er litt misunnelig på alle MMO-folkene. :<

"Den gamle gjengen" i WoW vil ha meg tilbake, men det blir liksom litt teit å aktivere kontoen, spille ut desember, og så baile igjen når studiene tar til på nyåret.

Skrevet

Det er nettopp det jeg gjør. Må slutte igjen i midten av januar ;) men da får jeg kose meg litt i jula!

Skrevet

Ja det er litt enklere å frigjøre tid til spilling når man har en vanlig 8-4 jobb. Jeg er utrolig glad for at MMOs ikke eksisterte dengang jeg var student *gammel dame på over tredve*

Skrevet
Jeg er litt misunnelig på alle MMO-folkene. :<

"Den gamle gjengen" i WoW vil ha meg tilbake, men det blir liksom litt teit å aktivere kontoen, spille ut desember, og så baile igjen når studiene tar til på nyåret.

Get back, bitch.

Saurfang nede, Icecrown klarert. : (

Skrevet

Jeg har prøvd Ventrilo (chatte program) for første gang i mitt gamingliv, jeg er helt frelst! Det er utrolig morro å høre stemmene til de man spiller med. :hoppe:

Skrevet

Alltid bedre stemning med VoIP. Bare vent til dere klarer et eller annet for første gang. :P

Skrevet
Jeg har prøvd Ventrilo (chatte program) for første gang i mitt gamingliv, jeg er helt frelst! Det er utrolig morro å høre stemmene til de man spiller med. :hoppe:

:jepp:

Skrevet

For tiden spiller jeg Starfox adventures på Gamecube! Godt å være tilbake til gamle konsoller. Ellers spiller jeg litt Mario 64 på DS, og jeg og kjæresten spiller Paper Mario på Wii. Og jeg multitasker med litt Zelda Minish Cap på GBA. Må spille på mange ting samtidig!

Jeg skjønner at jeg spiller barnslige spill i forhold til mange her, men jeg koser meg, jeg. Liker bedre å drepe fantasidyr enn menneskeskikkelser, f.eks.

Skrevet

Dragon Age, som menneske og magiker. Ekstremt morsomt. Men jeg spiller det på xbox, og det er litt krøkkete menyer der. Det irriterer meg særlig at det er så vanskelig å holde oversikt over hvilke items som er verdifulle utenom akkurat de situasjonene da du kommuniserer med en handelmann. Og strategiene til figurene er en utfordring å konfigurere. Menyene for å aktivisere evner og angrep for den styrte figuren, er også ganske innviklet lagt opp. Man kan hotkeye 2x3 angrep eller aktiviserte evner som aktiveres av høyre trigger og A, X og B-knappene. Med venstre trigger kan man åpne en sk radialmeny som også er organisert i flere lag og der man navigerer med bruk av både høyre og venstre stick og A-knappen. Der får man tilgang til både inventory, evner og strategier. Men alt er lagt opp i så mange lag at det blir mye knotting for å komme seg dit man skal i menyene.

Dette skiller seg sterkt fra PC-versjonen, der det er mye mer informasjon tilgjengelig på skjermen, slik at det blir lettere å velge potions, våpen, etc. Men nå som det sklir litt bedre, er det nesten like morsomt som Fallout 3, og ikke på langt nær så scary. Darkspawn er som pudler sammenlignet med Ghouls.

Våpeneffektene er ganske gøyale. Og ikkenoe er som synet av en fiende som faller for en walking bomb-forbannelse. Sploorch!

Forøvrig er ikke alvetransvestitter det eneste man kan ha sex med i dette spillet. Da jeg gikk på bordell valgte jeg "surprise me"-alternativet. Jeg skal ikke ødelegge moroa for noen, men jeg BLE overrasket. War times makes strange bed fellows...

Forøvrig anbefales det nedlastbare innholdet på det varmeste. Golemen Shale er kjekk å ha, og Soldiers Peak kan man også ha glede av senere i spillet.

Skrevet
Dragon Age, som menneske og magiker. Ekstremt morsomt. Men jeg spiller det på xbox, og det er litt krøkkete menyer der. Det irriterer meg særlig at det er så vanskelig å holde oversikt over hvilke items som er verdifulle utenom akkurat de situasjonene da du kommuniserer med en handelmann. Og strategiene til figurene er en utfordring å konfigurere. Menyene for å aktivisere evner og angrep for den styrte figuren, er også ganske innviklet lagt opp. Man kan hotkeye 2x3 angrep eller aktiviserte evner som aktiveres av høyre trigger og A, X og B-knappene. Med venstre trigger kan man åpne en sk radialmeny som også er organisert i flere lag og der man navigerer med bruk av både høyre og venstre stick og A-knappen. Der får man tilgang til både inventory, evner og strategier. Men alt er lagt opp i så mange lag at det blir mye knotting for å komme seg dit man skal i menyene.

Dette skiller seg sterkt fra PC-versjonen, der det er mye mer informasjon tilgjengelig på skjermen, slik at det blir lettere å velge potions, våpen, etc. Men nå som det sklir litt bedre, er det nesten like morsomt som Fallout 3, og ikke på langt nær så scary. Darkspawn er som pudler sammenlignet med Ghouls.

Våpeneffektene er ganske gøyale. Og ikkenoe er som synet av en fiende som faller for en walking bomb-forbannelse. Sploorch!

Forøvrig er ikke alvetransvestitter det eneste man kan ha sex med i dette spillet. Da jeg gikk på bordell valgte jeg "surprise me"-alternativet. Jeg skal ikke ødelegge moroa for noen, men jeg BLE overrasket. War times makes strange bed fellows...

Forøvrig anbefales det nedlastbare innholdet på det varmeste. Golemen Shale er kjekk å ha, og Soldiers Peak kan man også ha glede av senere i spillet.

I følge de anmeldelsene jeg har lest, har Xbox-versjonen rimelig mye dårligere brukervennlighet enn PC-versjonen.

For meg er dette et spill jeg har ventet på siden Baldur's Gate 2, og jeg er nå på min tredje gjennomspilling. Først som human noble, så mage, og nå city elf. Elsker kampsystemet, og synes det er genialt hvordan de klarer å skape en engasjerende fortelling gjennom svært enkle mekanikker (interessant karakterutvikling med dype karakter, men ikke så veldig langt eller innviklet plot).

Håper jeg får noen spill til jul så jeg kan bli opptatt av noe annet enn Dragon Age snart.... ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Nytt år, nye spill. Hvem har skaffet seg Mass Effect 2?

Jeg kom et godt stykke på vei før jeg gikk lei av at alle valgene som blir tatt for deg dersom du ikke importerer en ME1-save er nøyaktig det motsatte av det jeg faktisk valgte, så jeg fant fram igjen ME1 for å lage meg en save å importere ... Jeg har naturlig nok spilt gjennom ME1 før, men jeg tenkte jo ikke da på at jeg burde ha en backup av savefilen liggende, og da jeg så måtte nødformatere på et eller annet tidspunkt gikk det som det måtte.

På den annen side, det skader ikke å spille ME1 om igjen; det er fremdeles et strålende spill - og med et fokus på RPG-elementer over skytingen (motsatt av ME2) som jeg egentlig foretrekker.

Men ja, tilbake til ME2. Tanker? Helst uten spoilere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...