Yme Skrevet 9. november 2009 #21 Skrevet 9. november 2009 Nei, det går ikke. Det hadde fungert dårlig når man heletiden må pause for å sette opp strategier til alle figurene uansett.
pace Skrevet 9. november 2009 Forfatter #22 Skrevet 9. november 2009 (endret) Har spilt det årevis sånn med Baldur's Gate 2, og det fungerer finfint. Endret 9. november 2009 av pace
mocci Skrevet 9. november 2009 #23 Skrevet 9. november 2009 (endret) [quote name='Yme' date='09.11.2009 (19:58) ' post='7487586 Men det spiller inge rolle... Det viktigste er, som nevnt tidligere, at man kan ha sex med transexuelle alver og dverger! nam nam! Endret 9. november 2009 av mocci
Yme Skrevet 10. november 2009 #24 Skrevet 10. november 2009 Har spilt det årevis sånn med Baldur's Gate 2, og det fungerer finfint. Jeg kan ikke huske at man måtte "programere" den kunstige inteligensen til spillerfigurene sine i baldurs gate spillene, og sette opp sånne strategier. Når jeg spilte så var det bare om å gjøre å sende figurene sine på fienden og trykke på spels og sånt, akkurat som i never winter nights. Er du sikker på at kampsystemet var helt likt? [quote name='Yme' date='09.11.2009 (19:58) ' post='7487586 Men det spiller inge rolle... Det viktigste er, som nevnt tidligere, at man kan ha sex med transexuelle alver og dverger! nam nam! Thats just wicked. Jeg likte det du sa om interaktiv bok/fortelling, det er jo virkelig slik. Ja det er klart det blir en mer sammensatt og detaljert historie i singelplayer spill. Jeg er spent på om kampene er like nervepirrende som i Baldurs gate og Icewind Dale. Etter å ha vært fan av onlinespill i noen år så må jeg si at det er ganske ålreit å gå tilbake til singel player... jeg spiller fortsatt eve online da. Dragon Age på medium er for jævli vanskelig i veldig mange slosskamper. (jeg ser ikke bortifra at jeg rett og slett er dårlig) Det varierer litt utifra hvem man sloss mot, men når man møter på 4 NPCer samtidig, som alle er mektigere enn dine egne 4 figurer så er det ikke akkurat lett Man må sette opp ganske gjennomtenkte strategier. På easy så blir det nesten litt for lett syns jeg, men innimellom (skjeldent) kommer man borti kamper som er litt mer krevende da også... Jeg kunne godt tenkt meg en vanskelighetsgrad som er mellom easy og medium, for det er et ganske stort sprang mellom de to. Tenkte jeg skulle få spilt litt i før jeg legger meg. Reiser en tur til italia på torsdag, så da blir det ikkeno dragon age på en ukes tid... Så trist! heheheh Har du fått prøvd det enda, eller?
Colargol Skrevet 10. november 2009 #25 Skrevet 10. november 2009 (endret) Spill, det er noe jeg ikke har peiling på. Men var da småhekta på Warcraft 1,2,3 for mange år siden (men aldri wow -online er skumle saker) og nå har jeg hatt det moro med Fabel2 på x-box (sikkert ikke et bra spill for dere kjennere, men moro for en noob) . Fosøkte meg på, uhm, heter det Spore? Men det var ikke noe for meg. Kunne tenkt meg å få noen tips om spill som Fabel2 da om noen har, men pc-spill -TV har jeg ikke for tiden! Endret 10. november 2009 av Colargol
Supramundane Skrevet 10. november 2009 #26 Skrevet 10. november 2009 Som oftest Historic Realtime Strategy... Og annen strategi. Nå for tiden Anno 1404 (Dawn of Discovery), nyeste Settlers, Civilization osv.
Yme Skrevet 10. november 2009 #27 Skrevet 10. november 2009 Spill, det er noe jeg ikke har peiling på. Men var da småhekta på Warcraft 1,2,3 for mange år siden (men aldri wow -online er skumle saker) og nå har jeg hatt det moro med Fabel2 på x-box (sikkert ikke et bra spill for dere kjennere, men moro for en noob) . Fosøkte meg på, uhm, heter det Spore? Men det var ikke noe for meg. Kunne tenkt meg å få noen tips om spill som Fabel2 da om noen har, men pc-spill -TV har jeg ikke for tiden! Du syns onlinespill er skumle fordi de ikke er i dur og moll. Bare inrøm det! Fable 2 er veldig bra. Har spilt gjennom det på xbox jeg også. Det var ganske gøy, men jeg syns det var litt kort... Det er kjedelig å betale nesten 700 kr for underholdning som varer en helg. (jeg blei veldig hekta, å gjorde ikke annet den helgen hehehe) Syns det var morsmot å løpe rundt der med den store, stygge boledama mi som hadde glorie over hodet! Men annbefalinger til spill som er som fable 2... Hva mener du da egentlig? Fable 2 er jo et eventyrspill, å det finnes mange sånne, men ikke mange som er klin likt fable 2... Hva med fable 1 da?
Colargol Skrevet 11. november 2009 #28 Skrevet 11. november 2009 Du syns onlinespill er skumle fordi de ikke er i dur og moll. Bare inrøm det! Fable 2 er veldig bra. Har spilt gjennom det på xbox jeg også. Det var ganske gøy, men jeg syns det var litt kort... Det er kjedelig å betale nesten 700 kr for underholdning som varer en helg. (jeg blei veldig hekta, å gjorde ikke annet den helgen hehehe) Syns det var morsmot å løpe rundt der med den store, stygge boledama mi som hadde glorie over hodet! Men annbefalinger til spill som er som fable 2... Hva mener du da egentlig? Fable 2 er jo et eventyrspill, å det finnes mange sånne, men ikke mange som er klin likt fable 2... Hva med fable 1 da? Haha, jepp -dur og moll er tingen! Tror egentlig at jeg bare synes det er skumelt med spill jeg ikke bare kan gå fra akkurat når jeg vil. I tillegg til de så virker det som om wow og andre online spill er no j.. avanserte, tar opp mye tid, og koster penger (folk kjøper seg inn i guilds og hva det nå heter) -noe jeg ikke har hverken tid eller kapasitet til! Bra det er flere som synes Fabel2 er bra, men som du nevnte så var det litt kort ja.. Men likte kombo'n av eventyr, strategi og slåssing. (Klarte å bli feit jeg også -men slanka meg drastisk på slutten ) Men..du spilte faktisk dame? Finnes den en liten skjult transe i deg kanskje? Kunne sikkert prøvd Fabel1, men nå har jeg som sagt ingen TV og må finne et PC spill (og vil holde meg laangt unna Sims og den typen spill) Men eventyr er visst tingen for meg ja -noen forslag? (Jeg har virkelig null peil, selv om det vet at det finnes mange, så veit jeg iallefall ikke hvilke som er bra)
mocci Skrevet 11. november 2009 #29 Skrevet 11. november 2009 Har du fått prøvd det enda, eller? Jepp har fått prøvd det litt igår kveld, virker veldig lovende. Jeg klura litt med kamp systemet, er jo evigheter siden jeg spilte BG 2, har glemt mye av basic kunnskapen. Sånn går det når man spiller onlinespill. Det føles litt rart å spille singelplayer men også ganske befriende og avslappende. Onlinespill kan til tider føles veldig forpliktende, deilig med et spill hvor man kan logge ut når som helst uten at noen bryr seg. Jeg spiller på normal, tilsvarer dette medium mode?
Zealuu Skrevet 11. november 2009 #30 Skrevet 11. november 2009 Normal er medium, ja. Den første patchen til spillet gjør visstnok medium litt lettere, for de som vil det. Veldig mange som kunne tenkt seg en mellomstadie av Normal og Hard etter patchen - normal blir litt for lett, mens hard blir fremdeles litt i drøyeste laget i blant. Det er en viss risiko for at spillet nekter å starte (og krever en reinstall) etter at du installerer patchen, så installer på egen risiko. Den vanskeligste kampen min så langt var mot en oransje (boss) Blood Mage, en gul (miniboss) mercenary captain pluss en hvit blood mage og noen ekstra mercenaries. Det krevde både noen forsøk og en del styr med plassering av folk og spamming av Cone of Cold, Heart of Winter, Paralyze og Mind Blast, og ikke minst healing (spiller mage). Særlig Cone of Cold er noe av det mest nyttige så langt. Anbefaler alle å plukke det opp enten de bruker Morrigan eller seg selv som Mage. Det var også et sted like før det som fort kunne ha blitt nokså uoverkommelig, men det lot seg løse gjennom å pulle dem i mindre grupper (MMO-prinsipper fungerer greit her også). Ikke fordi en mage på egen hånd er så ille, men fordi to mages som kan heale hverandre og de andre små vennene deres, samtidig som de slenger rundt fireballs og chain lightning fort blir for mye på en gang. Alt i alt storfornøyd med dagens innsats i løpet av kvelden i går.
mocci Skrevet 11. november 2009 #31 Skrevet 11. november 2009 Normal er medium, ja. Den første patchen til spillet gjør visstnok medium litt lettere, for de som vil det. Veldig mange som kunne tenkt seg en mellomstadie av Normal og Hard etter patchen - normal blir litt for lett, mens hard blir fremdeles litt i drøyeste laget i blant. Det er en viss risiko for at spillet nekter å starte (og krever en reinstall) etter at du installerer patchen, så installer på egen risiko. Den vanskeligste kampen min så langt var mot en oransje (boss) Blood Mage, en gul (miniboss) mercenary captain pluss en hvit blood mage og noen ekstra mercenaries. Det krevde både noen forsøk og en del styr med plassering av folk og spamming av Cone of Cold, Heart of Winter, Paralyze og Mind Blast, og ikke minst healing (spiller mage). Særlig Cone of Cold er noe av det mest nyttige så langt. Anbefaler alle å plukke det opp enten de bruker Morrigan eller seg selv som Mage. Det var også et sted like før det som fort kunne ha blitt nokså uoverkommelig, men det lot seg løse gjennom å pulle dem i mindre grupper (MMO-prinsipper fungerer greit her også). Ikke fordi en mage på egen hånd er så ille, men fordi to mages som kan heale hverandre og de andre små vennene deres, samtidig som de slenger rundt fireballs og chain lightning fort blir for mye på en gang. Hvor finner jeg den omtalte patchen? Hvem står bak patchen, Bioware?? Jeg har enda til gode å oppleve noen vanskelige fighter but then again så er jeg bare på level 1 og level 2 med mine chars, tenkte jeg skulle prøve ut human female warrior og elf mage (female) Jeg har trøblet mest med magen da. Ja det er da enda godt at man har muligheten til å "pulle" Jeg klurer litt med å sette opp ulike strategier for gruppemedlemmene, men det går seg vel til etterhvert.
Gjest Gjest_Antagonist_* Skrevet 11. november 2009 #32 Skrevet 11. november 2009 Yay, en tråd om Dragon Age :D Totalt hektet. Har savnet et skikkelig CRPG lenge, og føler ikke egentlig at hverken Mass Effect eller Neverwinter Nights kom opp til kvaliteten på Baldur's Gate-spillene. Nå føler jeg at jeg spiller BG men med bedre grafikk og spillbarhet. Jeg har ikke kommet veldig langt, men har allerede begynt å planlegge en runde 2 med ny karakter. Nå spiller jeg en "mønsterkarakter" som er ærlig og hjelpsom og kun har et romantisk forhold til en av companionene, men jeg har også lyst å se hvordan spillet fungerer når jeg spiller en ufyselig egoistisk og slesk karakter. Jeg kan ikke huske at man måtte "programere" den kunstige inteligensen til spillerfigurene sine i baldurs gate spillene, og sette opp sånne strategier. Når jeg spilte så var det bare om å gjøre å sende figurene sine på fienden og trykke på spels og sånt, akkurat som i never winter nights. Er du sikker på at kampsystemet var helt likt? Etter å ha vært fan av onlinespill i noen år så må jeg si at det er ganske ålreit å gå tilbake til singel player... jeg spiller fortsatt eve online da. Kampsystemet er ikke helt likt, for det første har de gått vekk fra D&D-systemet, og for det andre er det en høyere grad av programmerbarhet knyttet til karakterene i Dragon Age. Men også i de gode gamle spillene kunne man jo sette opp forskjellige strategier på gruppen, men ikke for hver companion individuelt så vidt jeg husker. Dragon Age på medium er for jævli vanskelig i veldig mange slosskamper. (jeg ser ikke bortifra at jeg rett og slett er dårlig) Det varierer litt utifra hvem man sloss mot, men når man møter på 4 NPCer samtidig, som alle er mektigere enn dine egne 4 figurer så er det ikke akkurat lett Man må sette opp ganske gjennomtenkte strategier. På easy så blir det nesten litt for lett syns jeg, men innimellom (skjeldent) kommer man borti kamper som er litt mer krevende da også... Jeg kunne godt tenkt meg en vanskelighetsgrad som er mellom easy og medium, for det er et ganske stort sprang mellom de to. Regner med du spiller på PC? I så fall er jeg enig med deg. Crowd control kan være tricky på normal/medium, når det kommer 5+ inklusiv en mage eller to, må man nesten forsøke å pulle enkeltvis, og hvis ikke det går, har jeg ved flere anledninger vært nødt å gå gjennom kampen på easy. Men da blir det igjen alt for enkelt.
Tabris Skrevet 11. november 2009 #33 Skrevet 11. november 2009 Hehe, så tråden gikk fra spill generelt til å handle om Dragon Age? Styrer man et party i D.A.? Jeg synes det er mye vanskeligere enn å bare styre en karakter.
Gjest Gjest_Antagonist_* Skrevet 11. november 2009 #34 Skrevet 11. november 2009 Hehe, så tråden gikk fra spill generelt til å handle om Dragon Age? Styrer man et party i D.A.? Jeg synes det er mye vanskeligere enn å bare styre en karakter. Hehe, siden halvparten svarte at de spilte DA:O, så endret den nok litt karakteristikk, kan man si.... Jeg la fra meg Brutal Legend midt i da DA:O plutselig dukket opp.... Man styrer et party på inntil 4. Det er jo rimelig forskjellig fra kun å styre en, men spillet baserer seg jo på utstrakt bruk av pauseknappen slik at man får maksimal kontroll. Det er rett og slett pen and paper RPG der du selv er ansvarlig for hele partyet.
Tabris Skrevet 11. november 2009 #35 Skrevet 11. november 2009 Huff, må innrømme jeg foretrekker single-character. Derfor jeg fortetrekker NWN og TES-spillene framfor Baldur's Gate.
Gjest Gjest_Antagonist_* Skrevet 11. november 2009 #36 Skrevet 11. november 2009 Huff, må innrømme jeg foretrekker single-character. Derfor jeg fortetrekker NWN og TES-spillene framfor Baldur's Gate. Man kontrollerer jo flere i NWN også? Jeg liker også TES-spillene godt, og har godt over 130 timer spilt i Oblivion (og sikkert tilsvarende i Daggerfall), men det er jo i stor grad en annen sjanger RPG siden det er mer freeroaming i TES, og som du sier, man har bare en karakter. Når det gjelder historiefortelling er de jo også lysår fra hverandre. En annen ting jeg ikke liker ved TES er at de alltid balanserer fiendene etter ditt eget level. Hva er da poenget med levels om det ikke gjør deg gradvis bedre ift omgivelsene? En ting som er kjekt med Bioware-spillene er jo at hvis man synes noe er for vanskelig, bare kan komme tilbake senere når man har gått opp et level eller to. Dette kan man jo ikke i TES.
Tabris Skrevet 11. november 2009 #37 Skrevet 11. november 2009 Man kontrollerer flere i NWN 2, men ikke det første NWN-spillet. Da kan man ha med seg en henchman, men man kontrollerer ham ikke i kamp. Ang. scaling så er det ikke slik at alle TES-spill alltid balanserer fiendene etter ditt level. Dette er gjort mye i Oblivion, men ganske mye mindre i Morrowind. Og jeg vet ikke om det er gjort i det hele tatt i Daggerfall?
Leifr Skrevet 11. november 2009 #38 Skrevet 11. november 2009 (endret) Jagged Alliance 2 med Wildfire mod + AIM/P5BB mod. Klassiker! Selv er jeg rimelig retro for tida, det eneste jeg har spilt i det hele tatt de siste 15 månedene er Master of Orion 2 og Heroes of Might and Magic 3. Like bra nå som for 10 år siden (og kjører som en drøm på min halvgamle laptop). Før det hadde jeg et skikkelig kick på Paradox-spill, hovedsaklig Hearts of Iron 2 og Victoria. Blir vel å ta opp igjen noen av dem om ikke så lenge, tror jeg. Endret 11. november 2009 av Leifr
Zealuu Skrevet 11. november 2009 #39 Skrevet 11. november 2009 Hvor finner jeg den omtalte patchen? Hvem står bak patchen, Bioware?? Jeg har enda til gode å oppleve noen vanskelige fighter but then again så er jeg bare på level 1 og level 2 med mine chars, tenkte jeg skulle prøve ut human female warrior og elf mage (female) Jeg har trøblet mest med magen da. Ja det er da enda godt at man har muligheten til å "pulle" Jeg klurer litt med å sette opp ulike strategier for gruppemedlemmene, men det går seg vel til etterhvert. Det er en offisiell patch, så ja, Bioware. Jeg skiller stort sett mellom patcher (offisielle) og mods (uoffisielle/brukerlagde). Vurderer sterkt å laste ned den Party Camp Stash-modden som en Bioware-utvikler laget på eget initiativ. Man får utrolig mye skrot å dra på etter hvert, og allverdens ekstra backpacks hjelper ikke så mye. Jeg har ikke skrudd ned vanskelighetsgraden i løpet av en kamp enda, synes det blir litt juks. Ellers irriterte default-strategien for mages vettet av meg - greit nok at man ikke er en dedikert healer om man bare har den ene Heal-greien, men det virker veldig mye mer logisk å bruke den når folk holder på å dø, i stedet for å slenge rundt Arcane Bolts for den siste manaen man har - eller å spy flammer utover hele partyet ditt fordi et eller annet kom litt for nært. Det endte med at jeg valgte en så passiv taktikk som mulig. Det blir mer microing, men det er jo mer eller mindre en forutsetning senere i spillet, så jeg kan like gjerne venne meg til det nå.
Gjest Gjest_Antagonist_* Skrevet 11. november 2009 #40 Skrevet 11. november 2009 Det er en offisiell patch, så ja, Bioware. Jeg skiller stort sett mellom patcher (offisielle) og mods (uoffisielle/brukerlagde). Vurderer sterkt å laste ned den Party Camp Stash-modden som en Bioware-utvikler laget på eget initiativ. Man får utrolig mye skrot å dra på etter hvert, og allverdens ekstra backpacks hjelper ikke så mye. Link til den patchen? Jeg har forsøkt å finne den på de offisielle sidene, men finner ingenting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå