Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg spiller WoW. Finnes kanskje en egen tråd her med WoW-prating?

Ja det gjør det. :fnise: Ta deg en liten søkerunde så finner du den nok :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som spiller EverQuest 2 her, da? :(

Skrevet

Spiller ikke mmorpg spill lengre jeg da, mistet lysten.

Men jeg spille MYE farkle, haha (terningspill)

Skrevet (endret)
Ingen som spiller EverQuest 2 her, da? :(

Everquest 2 faller i mellom ytterpunktene Vanguard: SoH (old-school) og WoW (casual/nymotens) på en ... Markedsmessig ufordelaktig måte, og har generelt sett en liten brukerbase.

Per april 2008 var fordelingen for spill med under 700 000 aktive subs slik, og med en del store titler (Age of Conan, Champions Online, Aion) og noen undergrunnstitler (Fallen Earth) ute siden den gang, er det all grunn til å tro at den allerede slunkne brukerbasen her har fordelt seg enda tynnere på tvers av flere spill. Unntaket er vel Eve, som fremdeles vokser - om enn sakte.

I tillegg fungerer SoE-navnet (utvikler og drifter av EQ2) som et veldig effektivt fugleskremsel på de fleste som har vært innom sjangeren før.

Endret av Zealuu
Skrevet

Vel, jeg er nå veldig fornøyd. :)

Skrevet (endret)

Ja, det er morro, men jeg haaater at de har lagd grafikkmotorn så rævva... Det meste av grafikken blir kjørt på prosessoren istedenfor grafikkortet, noe som gjør at det bleir treigt og dustete, pluss at de har lagd programkoden sin såpas elendig at de ikke greier å lage varierte rustninger... Godt jobba heheh

De holder vist på med en EverQuest 3 nå. Tipper det blir mer som en sandbox, siden det virker som det er det som blir "trenden" de neste årene.

Endret av Yme
Skrevet

Velkommen til den fantastiske verden av mmorpgs. :)

Skrevet

Hehe, takk. Må si det er mitt første MMORPG, da, så jeg har egentlig ingenting å sammenligne med. Men jeg liker godt systemet, og at grafikken ikke er på det beste betyr ikke så mye for meg. (Men er enig i at armour kunne sett litt bedre ut).

Skrevet (endret)

Grafikken er helt grei. Det er jo noen år gammalt nå, men problemet er jo at spillet ikke bruker skjermkortet noe særlig. Om det hadde gjort det kunne du sansynligvis pumpa grafikken opp på maks uten problemer, men siden de har programert spillet sån at det er prosessoren som belastes så kan ikke flotte, nye maskiner kjøre det gamle spillet der på maks grafikksetting.

Spillet utnytter også kun 1 prosessor, så mens den ene prosessoren sliter rævva av seg så går de andre helt ubrukt.

Det er teit, Tabris. TEIT! Man kan få kreft av mindre.

Også liker jeg ikke at etter lvl 30 eller noe rundt der, så MÅ man spille i grupper med andre.

Det er morsomt å spille med andre, men det er ikke hver dag man har tid til å finne en gruppe på 5 stykker før man kommer i gang.

Endret av Yme
Skrevet

Hvorfor må man spille i grupper etter lvl 30? Jeg har en karakter på lvl 20, og har enda masse, masse jeg kan gjøre. (Jeg spiller selv solo, gjør kun enkle quests via små grupper av og til, men er ikke med i noe guilds).

Enig i at det høres tåpelig ut, men må innrømme at det ikke affekterer spillopplevelsen min noe særlig. Jeg ser at det er masse grafikk-innstillinger jeg kan leke med, men har ikke gjort det enda.

Skrevet

har slutta med det meste. Kjøpte AION, utrolig pent spill, men Gud i London så lang tid det tar å levle. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke 1 år på å bli lvl 60, med alt jeg har å gjøre med studiene. Kontoen ble dessverre deaktivert forrige uke.

Age of Conan glimtet til med 14 dager gratis spilling, så jeg aktiverte nå igjen, men siden jeg aldri fant riktig courier som kunne ta meg til Tarantia så brukte jeg 1 time på ingenting, og logga ut for å legge meg,.

Spiller Modern Warfare 2 på playstastion, kunne tenkt meg det på pc og.

Håper jeg klarer å holde meg unna WOW expansion :P

Skrevet
har slutta med det meste. Kjøpte AION, utrolig pent spill, men Gud i London så lang tid det tar å levle. Jeg har rett og slett ikke tid til å bruke 1 år på å bli lvl 60, med alt jeg har å gjøre med studiene. Kontoen ble dessverre deaktivert forrige uke.

Age of Conan glimtet til med 14 dager gratis spilling, så jeg aktiverte nå igjen, men siden jeg aldri fant riktig courier som kunne ta meg til Tarantia så brukte jeg 1 time på ingenting, og logga ut for å legge meg,.

Hva med EverQuest 2, da? ;)

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke prøvd :)

Vil du fortelle litt om det fra dine synspunkter ?

Jeg kunne tenkt meg et mmorpg "kosespill" , der jeg kan levle uten at det tar mange herrens år, og spille solo og litt med andre. Trives godt i solo også...

Skrevet (endret)

Jeg synes absolutt EQ2 er et kosespill. Jeg er nå lvl 20 og har spilt utelukkende solo (bortsett fra to quests jeg har gjort i en uformell group). Jeg synes jeg lvler svært raskt - f.eks er jeg nå allerede lvl åtte med min andre karakter og har enda ikke forlatt tutorial-øya du begynner på og har heller ikke verken grinda mye eller gjort alle questene som er å gjøre. Dette etter ca to timers spilling i går kveld.

Du har i tillegg en egen Artisan level, som er helt adskilt fra avdenture-lvl (xp du får for quests og drepe monsters). Her kan du spesialisere deg i en egen craft (tailor, alchemist, sage, blacksmith etc), samle inn ingredienser og lage eget utstyr som du enten kan bruke selv eller selge.

Du har mange raser og classes å velge mellom. Det jeg ikke likte helt selv var at rasene er delt inn i Good, Neutral og Evil, som du f.eks vil være en Dark Elf så har du ikke noe annet valg enn å starte som Evil i en Evil by (dog kan du forråde byen og endre alignment senere om du ønsker, men dette har jeg hørt er tidkrevende). Kun Neutral-rasene kan velge alignment.

Utfra det du skriver så synes jeg EQ2 passer perfekt. Det er mye å gjøre, mye å utforske, lett å lvle og mange "kose-quests". Min level 20 karakter har enda ikke satt sine ben i en dungeon (men det finnes, selvsagt, om jeg ønsker).

Edit: Glemte å si at det finnes en gratis to ukers-trial som du kan prøve om du har lyst. Det er den jeg spiller, men skal kjøpe meg et abonnnement nå.

Endret av Tabris
Skrevet
Hvorfor må man spille i grupper etter lvl 30? Jeg har en karakter på lvl 20, og har enda masse, masse jeg kan gjøre. (Jeg spiller selv solo, gjør kun enkle quests via små grupper av og til, men er ikke med i noe guilds).

De har lagd spillet sån at etter lvl 30 så finnes det ikke flere quests og innhold som man kan spille gjennom uten en hel gruppe med spillere.

De vil vel tvinge folk til å være "sosiale" eller noe :P

Du kan lese denne lange artikkelen om det, hvis du gidder

http://eq2vault.ign.com/View.php?view=colu...id=8&id=257

Enig i at det høres tåpelig ut, men må innrømme at det ikke affekterer spillopplevelsen min noe særlig. Jeg ser at det er masse grafikk-innstillinger jeg kan leke med, men har ikke gjort det enda.

Det ødeleger ikke spillet på noen måte, men det er bare litt driiit å tenke på at spillet kunne sett veldig mye penere ut, og spillet hadde kjørt mye glattere, om grafikken blei kjørt på grafikkkortet.

De jobber med å få deler av den over da... Feks har de fått skygger over på grafikkortet nå.

Jeg fant et videoklipp av hvordan spillet ser ut når grafikken er på max, men du kommer bare til å bli trist når du ser hva du går glipp av, så da linker jeg ikke hehehe

Skrevet

Jeg spille WoW, men ikke så mye lenger... Kunne trengt ett nytt guild, er så mye DRAMA i det jeg er i nå! :filer: heheh.. :nei:

Skrevet (endret)

Takk for lenke, Yme. Interessant artikkel, og godt å vite. Men jeg lurer på om de har endret noe i senere tid (artikkelen er fire år gammel). For jeg har selv vandret rundt i Commonlands og funnet MASSE quests, alle mulige for en solo-karakter. Jeg har fortsatt ikke gjort alle quests som er å gjøre der, for ikke å snakke om hvor mange quests det er i andre distrikter i Freeport. Jeg har gjort ganske mange, og ved lvl 20 så har jeg kun støtt på èn quest som jeg så var beregnet på en gruppe (men regner med jeg kan gjøre den solo snart også).

En i kommentarfeltet nevner at de flese quests etter lvl 10 er for groups, men det er langt i fra hva jeg har erfart. Som sagt - ved lvl 20 så har jeg fortsatt masse quests i journalen jeg kan gjøre, samt tonnevis av quests igjen i byen Freeport jeg ikke har gjort, samt quests på to nye steder jeg har såvidt vært innom som jeg heller ikke har gjort mye av.

Endret av Tabris
Skrevet (endret)

Har du prøvd Lotro? (Lord of the rings online) Det er laget spesielt med tanke på den casual spiller, hvorpå ingen raids eller instancer tar flerfoldige timer slik som i WoW, men er unnagjort på halve tiden omtrent. Det går også forholdsvis raskt å komme opp i level. Det er også et virkelig kosemose spill hvor man slettes ikke trenger å være utbredt sosial for å nå levelcap på 60. Anbefales!

Endret av mocci
Skrevet
Jeg spille WoW, men ikke så mye lenger... Kunne trengt ett nytt guild, er så mye DRAMA i det jeg er i nå! :filer: heheh.. :nei:

Jeg kjenner meg utrolig godt igjen slike guilds drama, er virkelig fed up av slikt. Etter min erfaring forekommer det lett mye drama når man er medlem av guilds som er seriøse/dedikerte rollespillere. Det er mange som ikke klarer å skille mellom spilleren in char (IC) og spilleren OOC (out of char).

Skrevet

Jeg er på en server dedikert til roleplaying, og synes derfor det er litt ødeleggende når jeg treffer på andre karakterer som sier ting som "lol" og "wasup?" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...