Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Haha, jepp -dur og moll er tingen! ;) Tror egentlig at jeg bare synes det er skumelt med spill jeg ikke bare kan gå fra akkurat når jeg vil. I tillegg til de så virker det som om wow og andre online spill er no j.. avanserte, tar opp mye tid, og koster penger (folk kjøper seg inn i guilds og hva det nå heter) -noe jeg ikke har hverken tid eller kapasitet til! ;)

Bra det er flere som synes Fabel2 er bra, men som du nevnte så var det litt kort ja.. Men likte kombo'n av eventyr, strategi og slåssing. (Klarte å bli feit jeg også -men slanka meg drastisk på slutten :ler:) Men..du spilte faktisk dame? Finnes den en liten skjult transe i deg kanskje? ;)

Kunne sikkert prøvd Fabel1, men nå har jeg som sagt ingen TV og må finne et PC spill (og vil holde meg laangt unna Sims og den typen spill)

Men eventyr er visst tingen for meg ja -noen forslag? (Jeg har virkelig null peil, selv om det vet at det finnes mange, så veit jeg iallefall ikke hvilke som er bra)

At det finnes en liten transe i meg bare fordi jeg spiller jentefigur? Det tror jeg ikkeno på!

Figuren min blei ikke feit da. Hu fikk veldig mye muskler, så hu så ut som en mann. Hu blei høy og fikk blå striper også... Og fikk rynker, hvite øyne og hvitt hår. Veldig pent!

Onlinespill er for det meste utrolig simple spill i segselv. Om noen mener WoW er et invikla eller avansert spill så er de bare dårlige :P

Extremt simpelt og dårlig spill. jeg skjønner at mange syns det er gøy, men det er uansett et dårlig spill som har høy suksess fordi det kan kjøres på de dårligste PCer, morsom markedsføring og veldig lett å komme i gang med.

Onlinespill generelt er veldig enkle saker... De vil jo at flest mulig skal abonere, så da gjør de spillene såpas lette at alle kan spille dem.

Det finnes jo egentlig ganske mange bra eventyrspill da. "Knights of the old republick" er en bra spillserie. Jeg er ikkeno stor fan av star wars, men liker de spillene der (spill nummer 3 blir et online spill, men de 2 første er singel player).

Mass Effect er jo bra da. Det er også sci fi.

Morrowind er et bra spill, og oppfølgeren Oblivion er også kul, men Morrowind er bedre, selvom grafikken og animasjonene ikke er så bra. Syns egentlig Bethesda burde skaffe seg noen nye folk som kan lage animasjoner.

Jepp har fått prøvd det litt igår kveld, virker veldig lovende. :jepp: Jeg klura litt med kamp systemet, er jo evigheter siden jeg spilte BG 2, har glemt mye av basic kunnskapen. Sånn går det når man spiller onlinespill. ;) Det føles litt rart å spille singelplayer men også ganske befriende og avslappende. Onlinespill kan til tider føles veldig forpliktende, deilig med et spill hvor man kan logge ut når som helst uten at noen bryr seg. ;) Jeg spiller på normal, tilsvarer dette medium mode?

Ja, medium og normal er det samme :)

Jeg gikk over til easy etter at jeg hadde kommet meg gjennom 18% av spillet. Det er litt for lett, men jeg har ikke alltid så lang tid å spille på, så jeg kommer meg jo aldri gjennom om jeg må spille samme kamp 10 ganger før jeg klarer den, pluss at jeg veeeldig ofte glemmer å lagre spillet, og må starte omigjen der jeg var for 15 min siden. Da blir jeg litt trist *gråte*

Normal er medium, ja. Den første patchen til spillet gjør visstnok medium litt lettere, for de som vil det. Veldig mange som kunne tenkt seg en mellomstadie av Normal og Hard etter patchen - normal blir litt for lett, mens hard blir fremdeles litt i drøyeste laget i blant. Det er en viss risiko for at spillet nekter å starte (og krever en reinstall) etter at du installerer patchen, så installer på egen risiko.

Jeg tror jeg venter med patchen da. Om jeg mister det jeg har lagra nå, så kommer jeg aldri til å gidde å starte omigjen... Eller spillet har jo en del forskjellige steder å starte, så kansje jeg hadde giddi, men venter til de fikser problemet.

Hadde vært hyggelig å fått en litt lettere normal/medium.

Jeg hater de som syns medium er for lett. De er flinkere enn meg, og det er uakseptabel oppførsel! hehehe

Kampsystemet er ikke helt likt, for det første har de gått vekk fra D&D-systemet, og for det andre er det en høyere grad av programmerbarhet knyttet til karakterene i Dragon Age. Men også i de gode gamle spillene kunne man jo sette opp forskjellige strategier på gruppen, men ikke for hver companion individuelt så vidt jeg husker.

Men med den forskjellen som er i kampsystemet, tror du det er derfor de har valgt å ikke inkludere noe multiplayer?

Det er mange som har reagert på det.

Regner med du spiller på PC? I så fall er jeg enig med deg. Crowd control kan være tricky på normal/medium, når det kommer 5+ inklusiv en mage eller to, må man nesten forsøke å pulle enkeltvis, og hvis ikke det går, har jeg ved flere anledninger vært nødt å gå gjennom kampen på easy. Men da blir det igjen alt for enkelt.

Ja, spiller på PC.

Er det mye forskjell på PC og konsoll da? Konsollspill pleier å være lagd litt lettere enn PCspill pga tester som viser at PCspillere setter seg dypere inn i spill, og bruker mer tid, mens konsollspillere er mer ute etter sjapp og grei underholdning... har jeg lest. Veit ikke hvor mye det stemmer, men det er jo en viss logikk i det.

Det var ofte jeg måtte fiske fram 1 og 1 motstander når jeg skulle sloss, men jeg følte at dette blei litt juks... Det er jo ikke så troverdig å kunne hente ut 1 fyr som står i en gruppe av 10 stykker som vil drepe deg, uten at de andre hadde reagert. Det bare føles feil for meg.

Min figur er en rogue, så om jeg ikke bruker en companion som kan heale, så blir kamper utrolig vanskelige. Noen kamper på easy er også vanskelige, og ofte er jeg helt tom for potions også... Virker som at mage er det beste man kan velge, noe som egentlig er ganske greit... I mine øyne så er det logisk at en person som kan magi er litt mer farlig enn en som liker å stikke folk med kniv.

Gjest Gjest_Antagonist_*
Skrevet
Jeg tror jeg venter med patchen da. Om jeg mister det jeg har lagra nå, så kommer jeg aldri til å gidde å starte omigjen... Eller spillet har jo en del forskjellige steder å starte, så kansje jeg hadde giddi, men venter til de fikser problemet.

Hadde vært hyggelig å fått en litt lettere normal/medium.

I følge patchnotes blir medium/normal litt enklere (dvs de retter noen bugs som gjør det vanskeligere enn det skal være), og easy blir enda enklere enn det er. Du kan jo bare sørge for å backup av savegames'ene før du patcher, så du slipper å miste data?

Men med den forskjellen som er i kampsystemet, tror du det er derfor de har valgt å ikke inkludere noe multiplayer?

Det er mange som har reagert på det.

Vanskelig å si. Jeg tror egentlig det har noe med at det kanskje ikke fungerte så godt i BG2. Min erfaring er i alle fall at BG2 i multiplayer fikk et Diablo-preg, og dialogtrærne ble bare tilgjengelig for en av spillerne, så det ble masse venting for resten av gruppen. Og da kan man vel like godt spille Diablo? Eller NWN hvis man også har behov for storylines?

Ja, spiller på PC.

Er det mye forskjell på PC og konsoll da? Konsollspill pleier å være lagd litt lettere enn PCspill pga tester som viser at PCspillere setter seg dypere inn i spill, og bruker mer tid, mens konsollspillere er mer ute etter sjapp og grei underholdning... har jeg lest. Veit ikke hvor mye det stemmer, men det er jo en viss logikk i det.

Nå vil jeg si at taktisk baserte spill ikke egner seg på konsoll i det hele tatt. Når jeg skal styre flere karakterer eller units hvis det er RTS, vil jeg ha den kontrollen et tastatur gir. Konsollkontrollere blir litt for knotete imo. Men at konsollspilere blir sett på som mer "casual" enn PC-spillere, er vel noe utgiverne tar for gitt.

Min figur er en rogue, så om jeg ikke bruker en companion som kan heale, så blir kamper utrolig vanskelige. Noen kamper på easy er også vanskelige, og ofte er jeg helt tom for potions også... Virker som at mage er det beste man kan velge, noe som egentlig er ganske greit... I mine øyne så er det logisk at en person som kan magi er litt mer farlig enn en som liker å stikke folk med kniv.

Mage blir sett på som sterkeste klasse, etter det jeg har lest. Jeg har en rogue selv, og har pr i dag to rogues, en mage og en warrior i partyet. Tenker på å bytte ut roguen med enda en mage.

Skrevet

Mages har masse kjipe AoE og CC-triks, i tillegg til generelt høy skade på avstand. Man kunne sikkert utmerket spilt gjennom spillet med tre mages og en warrior som party.

Hvis du installerer patchen og spiller nekter å starte, så mister du ikke savene dine selv om du reinstallerer. Ikke bare kan du selv ta backup, du får også muligheten til å velge å beholde dem under uninstall-rutinen.

Skrevet

Takk takk!

Leste akkurat en del ting om hvor elendig daggers er, og hvorfor man absolutt ikke burde være rogue i det heletatt... Jeg instalerer patchen, så skal jeg vurdere å starte på nytt med en ny figur.

Lurer litt på om jeg skal ta en mage, og gå for arcane warrior. Skal lese litt om det før jeg bestemmer meg.

Mages har masse kjipe AoE og CC-triks, i tillegg til generelt høy skade på avstand. Man kunne sikkert utmerket spilt gjennom spillet med tre mages og en warrior som party.

Hvis du installerer patchen og spiller nekter å starte, så mister du ikke savene dine selv om du reinstallerer. Ikke bare kan du selv ta backup, du får også muligheten til å velge å beholde dem under uninstall-rutinen.

Skrevet

Dette har jeg også lest på andre forum. Noen skriver at de aller helst vil spille med 4 mages ;)

Jeg vet allerede nå at jeg kommer til å forsøke en ny runde der jeg lager en mage. Ikke fordi jeg ikke liker rogue, men fordi det hadde vært gøy å forsøke å blaste seg gjennom spillet :)

Skrevet
Dragon Age er vel sansynligvis verdens første spill hvor man kan ha homosex som mann... Og/eller sex med transer.

Dette kan man jo både i The Sims 2 og The Sims 3.

Skrevet (endret)
Takk takk!

Leste akkurat en del ting om hvor elendig daggers er, og hvorfor man absolutt ikke burde være rogue i det heletatt...

Det som er ille med daggers upatchet er at de bruker strength i stedet for dexterity for å avgjøre skade. Det er altså dexterity de er ment å bruke.

Jeg vurderte sterkt å spille rogue selv, og har, etter å ha prøvd å alle origin-historiene bortsett fra casteless dwarf, også en city elf rogue som har kommet til Tower of Ishal. Jeg valgte mage fordi dagger-bugen kombinert med problemene jeg har med å patche (slett ikke alle som har dem) gjør at å spille rogue virker litt like attraktivt. Jeg har likevel med meg en rogue (Leliana, det nærmeste man kommer en "support" rogue med bard songs osv.), fordi jeg hater låste dører og kister, og ikke minst feller.

Det slår meg at det er lett å se hvorfor D&D-reglesettet opererer med memorisering av spells i stedet for mana - det blir så som så med balansen når mages i DA:O har tilgang på nesten like kraftige spells som D&D-wizards, uten noen annen begrensning enn mana. Ellers blir rollen til gruppens eneste mage mer å kaste CC og heals enn direkte blasting. Med to stykker lønner det seg sikkert å spesialisere en innen healing og en innen ... Tja, ruin og ødeleggelse. Selv prøver jeg å kjøre en firemannsversjon av det klassiske D&D-partyet, som i DA:O blir noe sånt som en main tank (Alistair), en offtank/dps (Sten), en mage som er healer/cc/dps (min karakter) og en rogue som gjør dps/rogue-ting (Leliana).

Endret av Zealuu
Skrevet (endret)

Du hadde noe som het Script for hver character i BG2, der characteren ville handle automatisk etter scriptet.

Endret av pace
Skrevet

Jeg spiller WoW og litt Left4dead.

Skrevet

Jeg spiller fotball manager 2010.

Elsker det :)

Skrevet

Jeg har tatt opp igjen karrieren i Lord of The Rings Online (LOTRO) :rødme:

Skrevet

Jeg spiller WoW. Finnes kanskje en egen tråd her med WoW-prating?

Skrevet
Jeg spiller WoW. Finnes kanskje en egen tråd her med WoW-prating?

Kan jeg gjette at du også har spilt en del FF-VIII? ;)

Skrevet (endret)

Jeg spiller litt Conan. Spilte WoW, men etter at noen hacket seg inn på kontoen og slettet main charen min fant jeg ut at jeg uansett trengte en pause.

Ellers venter jeg i spenning på på FF XIII! :jepp: Har spilt serien siden VIII.

MEN for tiden har jeg ikke spillkonsoll. Skal kjøpe ny når FF kommer men er usikker på om jeg vil ha XBox 360 eller playstation 3.. Kommer jo ann på hvilke andre spill man kan spille til de forskjellige maskinene og der er jeg ikke helt oppdatert.

Endret av Shade
Skrevet

Shade: Hvis du er FF-fan, så vil jeg anbefale PS3 siden FF Versus XIII bare kommer til PS3. :)

Skrevet

Haha der ser jeg hvor mye jeg følger med.. Jeg har ikke engang hørt om FF Versus XIII.. Ganske flaut egentlig..

Men da ser det ut til at det blir Playstation på meg :ler:

Skrevet
Kan jeg gjette at du også har spilt en del FF-VIII? ;)

Jøss, hva avslørte meg? :ler:

Skrevet

Så. Noen som har kommet i gang med Left 4 Dead 2? Jeg er midt i en bacheloroppgave og har ikke hatt tid enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...