Gå til innhold

bok


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei!

skal gjøre det store innkjøp av bøker til mitt studie, men i boklista står det eter tittelen 5. utgave av oslo 1990 eller senere. om jeg få tak i 7 utgave hva vil det si? tror dere det er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det står 5. utgave eller senere, så betyr det at både 6. og 7. utgave er ok. Sannsynligvis har det vært gjort en del viktige endringer fra 4. til 5. utgaven, slik at du ikke bør/kan bruke eldre utgaver.

(Evt så setter de opp siste utgaven på pensumlista for at forfatteren skal tjene penger på at studentene må kjøpe nye bøker fremfor å kjøpe brukte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

men det stod 1990 eller senere..- forstod jeg det somom om det var snakk om årstall-.. skjønner ikke det helt! det er ingen spesifikke bøker jeg må ha men en av de ti hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Liten har rett. At det står 1990 betyr bare at det 5. opplaget kom i 1990 og alle senere opplag og dermed årstall kan brukes.

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgaven og årstallet henger sammen - 5. utgave ble utgitt i 1990, 6. utgave ble utgitt noen år etterpå og 7. utgave noen år etter det igjen. Bare se etter utgaven du. Ifølge lista di duger alt fra 5. og utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...