Gjest Fake Thunderstorm Skrevet 19. august 2003 #1 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg må ha meg ny komfyr,helst med engang men har ikke penger. Noen som har erfaring med kjøp på kreditt?Å i såfall til hvem?? Får penger om en månedstid,men kan ikke vente så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #2 Del Skrevet 19. august 2003 Man kan få såkalt "gratis" kreditt i 30 dager mange steder, men det betyr egentlig bare at kreditten er innbakt i prisen i utgangspunktet. Og man må ofte passe godt på å innfri "lånet" i tide, ellers ender man opp med en ganske kostbar kreditt. Det at 30 dagers kreditt er med i prisen, betyr at man ofte kan forhandle seg frem til en viss rabatt hvis man skal betale kontant (har gjort det et par ganger). Hva med å låne av en bekjent eller et familiemedlem (skriftlig avtale, såklart), og prute frem noen hundrelapper i kreditt i butikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 19. august 2003 #3 Del Skrevet 19. august 2003 Det beste kan være å snakke med banken din. Jeg har gjort det ved et par anledninger da jeg trengte penger litt før lønna kom inn. (Snakket med min bank altså, ikke din ) Jeg er usikker på hva det heter, men lønnskontolån eller no sånt...? Kredittselskaper og "gratis" greditt er *veldig* dyrt. Som regel ha disse en "oppstartsavgift" på flere hundre kroner som, når alt kommer til alt, mere enn hva du ville betalt i renter på et lån i banken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. august 2003 #4 Del Skrevet 19. august 2003 Er det kontokreditt du mener? Banken fikser som regel slike ting om du er flink til å betale for deg. Sambo har i perioder hatt 40000 i kontokreditt. Ver det forsøk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittykat, ikke innlogget Skrevet 19. august 2003 #5 Del Skrevet 19. august 2003 Vi har et "her og nå" kort. Det er kreditt. Vi kjøpte et kjøleskap med det. Og på de fleste butikker så er det jo sånn kjøp nå, betal senere. Så det var et sånt tilbud vi brukte og det gikk helt fint. Også har vi kredittkonto i banken på 10 000.- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #6 Del Skrevet 19. august 2003 Kjøpekort med tre måneders betalignsutsettelse er veldig greit hvis du virkelig har behov for noe men har ikke penger der og da. Men etter utgått tre måneder begynner rentene å går og du må begynne å betale ned. Vi har brukt dette et par ganger da det var noe vi hadde bruk for, men visste at om en stund hadde vi penger, derfor kjøpte vi da og betalte ned alt den dagen pengene kom. Det er nok mange som roter seg bort i mange smålån, for så å betale på disse i årevis etterpå. Derfor synes jeg det er greit å hvite at pengene kommer inn slik at det blir betalt ned når de kommer. (f.eks feriepenger, skattepenger, bonus osv) Husker rett før fødselen til førstemann gikk vaskemaskinen til h.... og da ble det kjøpt ny og nedbetalt 2 måneder etterpå. Også Tv`n som jeg er avhengig av røyk slik at vi kjøpte en ny og betalte når pengene kom. Veldig enkelt. Tror nok de fleste butikker (møbel, elektro osv) har denne form for ordning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 19. august 2003 #7 Del Skrevet 19. august 2003 Er det kontokreditt du mener? JA! Det var det jeg mente :D Kjøpekort med tre måneders betalignsutsettelse er veldig greit hvis du virkelig har behov for noe men har ikke penger der og da. Disse avtalene har det man de kaller et utsettelsesgebyr på ca 300 kr, dvs at for et kjøp på f.eks 3000 kr,- betaler du 10% av beløpet i rente i denne "rentefrie perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 20. august 2003 #8 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg må ha meg ny komfyr,helst med engang men har ikke penger. Noen som har erfaring med kjøp på kreditt?Å i såfall til hvem?? Får penger om en månedstid,men kan ikke vente så lenge. Hvis du har en jobb, kan du jo kanskje forklare saken for sjefen/lønningskontoret og be om forskudd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 20. august 2003 #9 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg ville ALDRI kjøpt noe på kreditt. En god filosofi må være at har man ikke penger der og da så venter man eller kjøper noe billig brukt mens man sparer til det man vil ha... Jeg kan love dere at diverse dyre lån virkelig kan bli DYRE. Komfyren, eller vaskemaskinen eller TV osv kan blir mange ganger så dyr tilslutt og slike ting kan bli en dyrekjøpt erfaring.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2003 #10 Del Skrevet 21. august 2003 du kan jo også benytte deg av kjøp nå og betal om 9 måneder Ofte sånne kampanjer hos Elkjøp og de andre hvitevare butikkene, du betaler et utsettelsesgebyr på 475,- også resten om 9 måneder. Ingen renter eller noe. Er du smart betaler du litt inn hver måned før de 9 månedene er gått, da har du hatt et nesten gratis lån i 9 måneder, du må jo betale de 475 kr. Dette benytter vi oss av til tider og det fungerer fint! Men for å få dette må du jo ha fast inntekt da, og ingen registrerte inkasso saker på deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 21. august 2003 #11 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg kjøpte tv'n min med "Her & Nå" handlekonto. 6 mnd rentefri betalings-utsettelse passet meg helt perfekt. I løpet av den tiden, la jeg av noen "lapper" hver måned, og betalte tv'n i sin helhet da den rentefrie perioden var over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicia Skrevet 21. august 2003 #12 Del Skrevet 21. august 2003 du betaler et utsettelsesgebyr på 475' date='- også resten om 9 måneder. Ingen renter eller noe.[/quote'] Jeg gjentar meg selv, men om ikke de 475 kronene er renter - hva er det da? Ikke la dere lure av at de kaller det for noe annet - det er fremdeles renter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2003 #13 Del Skrevet 21. august 2003 likevel, det er mye billigere å kjøpe på denne måten, enn å låne penger på andre måter, og trenger du noe der og da, er dette den beste måten og skaffe seg det på hvis du ikke har cash for hånden! Mye bedre enn å ta opp dyre forbrukerlån, eller be om bevilgning på lønnskontoen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2003 #14 Del Skrevet 21. august 2003 likevel, det er mye billigere å kjøpe på denne måten, enn å låne penger på andre måter, og trenger du noe der og da, er dette den beste måten og skaffe seg det på hvis du ikke har cash for hånden! Mye bedre enn å ta opp dyre forbrukerlån, eller be om bevilgning på lønnskontoen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2003 #15 Del Skrevet 21. august 2003 likevel, det er mye billigere å kjøpe på denne måten, enn å låne penger på andre måter, og trenger du noe der og da, er dette den beste måten og skaffe seg det på hvis du ikke har cash for hånden! Mye bedre enn å ta opp dyre forbrukerlån, eller be om bevilgning på lønnskontoen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 21. august 2003 #16 Del Skrevet 21. august 2003 Kontokreditt på 5.000 koster deg ca. 40 kroner i en måned og ca. 160 i fire... (Har regnet med rente på 10%) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå