Max Motstand Skrevet 7. november 2009 #41 Skrevet 7. november 2009 På hvilken måte ville du nærmet deg situasjonen, Max Motstand? Ved ikke å være helt muslimsk i forhold til barnas lek. Dessuten er det neppe slik, at dersom voksne aksepterer en medfødt seksualitet som kommer til uttrykk i barnas lek, så vil barna utøve en seksualitet de aldri var ment å utøve.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #42 Skrevet 7. november 2009 er det en mann som har skrevet det? ja da tviler jeg på hans legning for å si det sånn. jeg har aldri i min barndom gitt en gutt oralsex eller hørt om noen av mine venner den gangen som gjorde slikt. vi kunne eksprimentere med kyssing og se på tissen til hverandre og ja jeg innrømmer jeg oppdaget onani rundt seks års alder, men aldri om jeg har sugd noen. jeg tror IKKE det er normalt bare fordi en pedo freak skriver bøker om det Folk med slike holdninger ser jeg på som livsfarlige mennesker. Jeg håper jeg misforstår deg nå. Så er han mann så er han pedofil fordi han snakker om barns seksualitet i ei bok (har selv ikke lest boka)? Hva om ei dame hadde skrebv boka da?
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #43 Skrevet 7. november 2009 hva om de går for langt da? hva om de faktisk finner ut at de skal prøve å putte guttetissen inni jentetissen. Ja, hva da? Hva kan skje da? Hvorfor er det så farlig? Jeg tror det er mer farlig å nekte dem og gjøre det om til noe fy-fy og farlig. Så lenge barna ikke gjør noe de ikke vil (eller som er skadelig)så synes jeg de kan få leke i fred.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #44 Skrevet 7. november 2009 Joda, det er helt normalt hos barn, og det er ikke slik at de ikke kan komme på dette av seg selv. Hvis du er i tvil bør du lese litt om emnet. Eller spør Tore Langfeldt, en av våre største kapasiteter på området barns seksualitet. Som mor hadde jeg ikke tillatt at barnet mitt skal suge eller bli sugd i barnehagen. Og jeg tror ikke at barnet kommer på å smatte på rester av andres urin og avføring, nei. Noen av barna er eksponert for en kunnskap som kommer fra eldres verden.
Thenica Skrevet 7. november 2009 Forfatter #45 Skrevet 7. november 2009 Om ett barn kom og spurte meg hvor babyer kommer fra, ville jeg vel fortalt at når to voksne er veldig glad i hverandre, har de noe vi kaller sex, så det rent tekniske med at mannens tiss går inn i kvinnens tiss (uvant ord å bruke ), og at dette planter frø i kvinnen som det vokser en baby fra. Ville vel også sagt at man må være voksen for at disse frøene skal plantes og gro, ikke for å hindre barnas seksualitet, men fordi det jo er sant. Ja, jeg er enig i forklaringen din. Tore Langfeldt bruker begrepet babyhull om kvinnens underliv men det synes jeg tar bort litt av funksjonene til undelivet:) Jeg tror jeg ville tatt med at når to voksne har samleie så gjør de det fordi det er godt. Dette fordi jeg tror denne dimensjonen blir litt borte i en del forklaringer, og jeg mener det er nødvendig for barna å vite, i tillegg til at de som regel er glade i hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #46 Skrevet 7. november 2009 SJOKERT!!!!! Hadde jeg fått vite at barnehage aksepterte slik "lek" og latt mitt barn delta,da hadde jeg saksøk barnehagen.Og det hadde vært siste dagen i den barnehagen. Vilken planet kommer dere fra som vil godta slikt???? Har aldri hørt på maken.
Thenica Skrevet 7. november 2009 Forfatter #47 Skrevet 7. november 2009 SJOKERT!!!!! Hadde jeg fått vite at barnehage aksepterte slik "lek" og latt mitt barn delta,da hadde jeg saksøk barnehagen.Og det hadde vært siste dagen i den barnehagen. Vilken planet kommer dere fra som vil godta slikt???? Har aldri hørt på maken. Fortell meg hvorfor du reagerer så sterkt på dette er du grei.
Gjest Bianca26 Skrevet 7. november 2009 #48 Skrevet 7. november 2009 Ja, hva da? Hva kan skje da? Hvorfor er det så farlig? Jeg tror det er mer farlig å nekte dem og gjøre det om til noe fy-fy og farlig. Så lenge barna ikke gjør noe de ikke vil (eller som er skadelig)så synes jeg de kan få leke i fred. HVORFOR??? fordi de da har sex. SMÅ BARN HAR IKKE SEX. Har du glemt hvordan det er å være et lite uskyldig barn? Skal barn ikke settes grensser for i det hele tatt lenger? skal de få gjøre nøyaktig hva de vil alltid? Håper ikke du har barn
Gjest Bianca26 Skrevet 7. november 2009 #49 Skrevet 7. november 2009 Ja, jeg er enig i forklaringen din. Tore Langfeldt bruker begrepet babyhull om kvinnens underliv men det synes jeg tar bort litt av funksjonene til undelivet:) Jeg tror jeg ville tatt med at når to voksne har samleie så gjør de det fordi det er godt. Dette fordi jeg tror denne dimensjonen blir litt borte i en del forklaringer, og jeg mener det er nødvendig for barna å vite, i tillegg til at de som regel er glade i hverandre. ja men samtidig bør barn fortelles at dette bare er noe voksne har lov til å gjøre
Gjest Bianca26 Skrevet 7. november 2009 #50 Skrevet 7. november 2009 Folk med slike holdninger ser jeg på som livsfarlige mennesker. Jeg håper jeg misforstår deg nå. Så er han mann så er han pedofil fordi han snakker om barns seksualitet i ei bok (har selv ikke lest boka)? Hva om ei dame hadde skrebv boka da? kvinner kan også være pedofile. er ikke bare menn det
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #51 Skrevet 7. november 2009 HVORFOR??? fordi de da har sex. SMÅ BARN HAR IKKE SEX. Har du glemt hvordan det er å være et lite uskyldig barn? Skal barn ikke settes grensser for i det hele tatt lenger? skal de få gjøre nøyaktig hva de vil alltid? Håper ikke du har barn Nei, jeg husker hvordan det var å være barn bedre enn de fleste andre. Nei, de skal ikke få gjøre som de vil og selvsagt skal de ha regler og grenser, men jeg ser virkelig ikke problemet i dette. De har ikke sex på samme måte som voksne. Det går ganske så uskyldig for seg. At barn ikke skal ha sex er bare noe voksne har funnet på. Har selv aldri hørt noen god grunn. Er de begge med på det frivillig så tviler jeg på de tar skade av det. Skal man derimot gripe inn, forby dem og lære dem hvor galt og fy-fy det er så vil det nok være mer skadelig. Håper ikke du har barn Da må jeg skufe deg for det har jeg. Og hva er vitsen med å svare slik? Tåler du ikke at andre har andre meninger enn deg? Har nå sett deg i flere tråder og jeg oppfater deg som en lite hyggelig person der du skriker ut og angriper folk. I stedenfor å angripe meg så kanskje du kunne fortalt meg hvorfor du mener det er så galt i stedenfor å bare si "barn skal kke ha sex, det er galt, punktum". Kanskje jeg kunne lært noe? Og jeg sitter ikke akkurat å mener bokstavelig at de skal ha sex heller. Jeg ser bare bare ikke poenget med å gripe inn når barn leker frivillig. Det skader ingen og det er normalt. Folk i dag har ofte et så inn i ***** merkelig syn på både sex og naturlig nakenhet. Lurer på hvor det kommer i fra.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #52 Skrevet 7. november 2009 kvinner kan også være pedofile. er ikke bare menn det Selvsagt. Men man går ikke ut å anklager/mistenker folk for å være pedofil fordi de har skrevet en bok om barns seksulitet. Noe barn faktisk har, om du liker det eller ikke. Men, ikke på en voksenmåte.
Gjest Bianca26 Skrevet 7. november 2009 #53 Skrevet 7. november 2009 Selvsagt. Men man går ikke ut å anklager/mistenker folk for å være pedofil fordi de har skrevet en bok om barns seksulitet. Noe barn faktisk har, om du liker det eller ikke. Men, ikke på en voksenmåte. det er forskjell på å ha seksualitet å å praktisere ordentlig sex. og ja jeg blir mistenksom når en voksen person er litt over middels interessert i barns seksualitet
Gjest tidligere assistent Skrevet 7. november 2009 #54 Skrevet 7. november 2009 Jeg husker en episode hvor jeg oppdaget to større barn som kikket på rumpene til hverandre. De hadde tatt av seg buksa og lekte inne på et rom. Jeg tror jeg sa noe som så at de skulle ta på seg buksene igjen og at man ikke skulle gjøre slikt i barnehagen. Jeg prøvde å si det på en rolig og behersket måte (jeg ble jo en smule satt ut), samtidig som jeg ikke ønsket at de skulle føle skam over dette. På den tiden hadde jeg lite erfaring fra å jobbe i barnehage, så jeg prøvde å løse det på best mulig måte. Barna tok det hele med fatning og kledde på seg, de virket ikke såret på noen måte. Men jeg tok det opp med ped.leder i etterkant i tilfelle barna fortalte dette hjemme og hvis det skulle komme reaksjoner fra foreldre. Jeg husker da selv fra mine år som barn i barnehage at vi prøvde mye rart på hverandre. Det var derfor viktig for meg at dette ikke skulle hauses opp til å bli noe fælt og ekkelt, men at i barnehagen skulle man ikke gjøre dette. Hadde dette skjedd nå i dag ville jeg nok tatt en liten prat med barna litt senere (siden de var i 5-6 års alderen) og også ha en samtale med de ansatte om hvordan vi ønsker å takle slike hendelser. Barns seksualitet var ikke noe man snakket om i den barnehagen, så jeg var rimelig blå når det gjalt dette da.
Gjest Bianca26 Skrevet 7. november 2009 #55 Skrevet 7. november 2009 Nei, jeg husker hvordan det var å være barn bedre enn de fleste andre. Nei, de skal ikke få gjøre som de vil og selvsagt skal de ha regler og grenser, men jeg ser virkelig ikke problemet i dette. De har ikke sex på samme måte som voksne. Det går ganske så uskyldig for seg. At barn ikke skal ha sex er bare noe voksne har funnet på. Har selv aldri hørt noen god grunn. Er de begge med på det frivillig så tviler jeg på de tar skade av det. Skal man derimot gripe inn, forby dem og lære dem hvor galt og fy-fy det er så vil det nok være mer skadelig. Da må jeg skufe deg for det har jeg. Og hva er vitsen med å svare slik? Tåler du ikke at andre har andre meninger enn deg? Har nå sett deg i flere tråder og jeg oppfater deg som en lite hyggelig person der du skriker ut og angriper folk. I stedenfor å angripe meg så kanskje du kunne fortalt meg hvorfor du mener det er så galt i stedenfor å bare si "barn skal kke ha sex, det er galt, punktum". Kanskje jeg kunne lært noe? Og jeg sitter ikke akkurat å mener bokstavelig at de skal ha sex heller. Jeg ser bare bare ikke poenget med å gripe inn når barn leker frivillig. Det skader ingen og det er normalt. Folk i dag har ofte et så inn i ***** merkelig syn på både sex og naturlig nakenhet. Lurer på hvor det kommer i fra. jeg mener at sex er en voksenaktivitet. det er greit at barn også er seksuelle vesener men det betyr ikke at man skal la de holde på med hverandres kjønnsorganer ved ting som jeg mener er voksent. jeg blir provosert av at dere mener at oralsex er barneseksualitet når det i aller høyeste grad er voksensex. Jeg synes det er greit at de onanerer i privaten eller ser på hverandres kjønnsorganer. det jeg er imot er at de aktivt gjør en seksuell handling med hverandre
Gjest Bianca26 Skrevet 7. november 2009 #56 Skrevet 7. november 2009 Jeg husker en episode hvor jeg oppdaget to større barn som kikket på rumpene til hverandre. De hadde tatt av seg buksa og lekte inne på et rom. Jeg tror jeg sa noe som så at de skulle ta på seg buksene igjen og at man ikke skulle gjøre slikt i barnehagen. Jeg prøvde å si det på en rolig og behersket måte (jeg ble jo en smule satt ut), samtidig som jeg ikke ønsket at de skulle føle skam over dette. På den tiden hadde jeg lite erfaring fra å jobbe i barnehage, så jeg prøvde å løse det på best mulig måte. Barna tok det hele med fatning og kledde på seg, de virket ikke såret på noen måte. Men jeg tok det opp med ped.leder i etterkant i tilfelle barna fortalte dette hjemme og hvis det skulle komme reaksjoner fra foreldre. Jeg husker da selv fra mine år som barn i barnehage at vi prøvde mye rart på hverandre. Det var derfor viktig for meg at dette ikke skulle hauses opp til å bli noe fælt og ekkelt, men at i barnehagen skulle man ikke gjøre dette. Hadde dette skjedd nå i dag ville jeg nok tatt en liten prat med barna litt senere (siden de var i 5-6 års alderen) og også ha en samtale med de ansatte om hvordan vi ønsker å takle slike hendelser. Barns seksualitet var ikke noe man snakket om i den barnehagen, så jeg var rimelig blå når det gjalt dette da. jeg blir engasjert i diskusjoner og fort provosert, det betyr ikke at jeg ikke er en hyggelig person. og slik jeg ser det er du den eneste jeg har "angrepet" som du sier. om du oppfatter andre ting jeg har sagt som angrep er det fordi jeg har opplevd at noen har angrepet meg først. min mening er at du har et alt for åpent sinn når det gjelder barneoppdragelse. barn trenger faktisk grenser
Gjest Bianca26 Skrevet 7. november 2009 #57 Skrevet 7. november 2009 jeg blir engasjert i diskusjoner og fort provosert, det betyr ikke at jeg ikke er en hyggelig person. og slik jeg ser det er du den eneste jeg har "angrepet" som du sier. om du oppfatter andre ting jeg har sagt som angrep er det fordi jeg har opplevd at noen har angrepet meg først. min mening er at du har et alt for åpent sinn når det gjelder barneoppdragelse. barn trenger faktisk grenser dette innlegget var ment til gjest og ikke til deg tidligereassistent
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #58 Skrevet 7. november 2009 jeg blir engasjert i diskusjoner og fort provosert, det betyr ikke at jeg ikke er en hyggelig person. og slik jeg ser det er du den eneste jeg har "angrepet" som du sier. om du oppfatter andre ting jeg har sagt som angrep er det fordi jeg har opplevd at noen har angrepet meg først. min mening er at du har et alt for åpent sinn når det gjelder barneoppdragelse. barn trenger faktisk grenser Jeg synes det er forferdelig sårende å bli angrepet fordi jeg har en slik mening. Jeg er ikke gal, jeg er ikke farlig, om du skulle tro det. Og nei, jeg har ikke et for åpent sinn når det gjelder barneoppdragelse og mine barn har faktisk grenser. Men akkurat dette ser ikke jeg på som farlig eller galt. Jeg klarer ikke å se problemet. Hvis du mener jeg har så fordelig galt syn på dette. Hvorfor ikke fortelle meg på en hyggelig måte om hvorfor det skulle være galt? Jeg vil gjerne høre din mening om det. Kanskje jeg kunne lære noe? At det kun holder til voksenlivet er ikke en grunn som holder for meg. I min barndom da jeg var rundt 7 så hadde jeg "sex" med en gutt. Han hadde aldri stå da vi gjorde det, og vi trodde det holdt at den kun vart borti. Han var aldri inni meg. Barns seksualitet er ganske så uskyldig. Barn er nysgjerrig på ting og jeg mener i denne saken så bør det ekstremt mye til for at man griper inn om de gjør det frivillig. Jeg tror ikke at sex, eller nakenleker er skadelig for barna, men jeg tror det er skadelig å gripe inn. Det har jeg sett eksempler på.
Gjest Bianca26 Skrevet 7. november 2009 #59 Skrevet 7. november 2009 Jeg synes det er forferdelig sårende å bli angrepet fordi jeg har en slik mening. Jeg er ikke gal, jeg er ikke farlig, om du skulle tro det. Og nei, jeg har ikke et for åpent sinn når det gjelder barneoppdragelse og mine barn har faktisk grenser. Men akkurat dette ser ikke jeg på som farlig eller galt. Jeg klarer ikke å se problemet. Hvis du mener jeg har så fordelig galt syn på dette. Hvorfor ikke fortelle meg på en hyggelig måte om hvorfor det skulle være galt? Jeg vil gjerne høre din mening om det. Kanskje jeg kunne lære noe? At det kun holder til voksenlivet er ikke en grunn som holder for meg. I min barndom da jeg var rundt 7 så hadde jeg "sex" med en gutt. Han hadde aldri stå da vi gjorde det, og vi trodde det holdt at den kun vart borti. Han var aldri inni meg. Barns seksualitet er ganske så uskyldig. Barn er nysgjerrig på ting og jeg mener i denne saken så bør det ekstremt mye til for at man griper inn om de gjør det frivillig. Jeg tror ikke at sex, eller nakenleker er skadelig for barna, men jeg tror det er skadelig å gripe inn. Det har jeg sett eksempler på. beklager var ikke meningen å såre deg. trekker "angrepet" mitt tilbake men nå skal jeg forkare hvorfor det er galt ok noen aktiviteter syns jeg er greit: det er greit at de går på et privat rom og viser fram tissen til hverandre det er greit at de helt uskyldig er borti det er helt greit at de kysser det er greit at de onanerer så jeg fornekter ikke helt og holdent at barn har en seksualitet det jeg ikke synes er greit er: om de slikker eller suger på hverandres kjønnsorganer (dette mener jeg er voksenseksualitet) det er ikke greit om guttens kjønnsorgan er inne i jentas( voksensex igjen)
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #60 Skrevet 7. november 2009 beklager var ikke meningen å såre deg. trekker "angrepet" mitt tilbake Takk. Det gjorde godt å høre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå