Gå til innhold

Hjelp det er snart JUL!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år, og har lagt om livsstilen og kostholdet, og har med dette gått ned i vekt og er godt fornøyd med det. MEN, det er en ting når jeg bor alene i en annan by mens jeg studerer; enn å komme hjem til mamma;) De hjemme er glade for at jeg er blitt så sunn. Men de har ikke lagt om slik som jeg har gjort. Og lurer på hva dere andre gjør når hele familien og slekta baker kaker som blir stående fremme hele dagen? Og alle de fete middagene som kommer etterhvert? Noen forslag til sunnere varianter? Noe jeg kan foreslå, eller lage selv istedet for mye av det dem lager?

Og snacks? forslag? Blir glad for hver minste ting som nevnes. Ønsker å holde meg til den nye livsstilen min:)

Kan jo være vanskelig for familien å skjønne dette.. "det er jo tross alt bare jul en gang i året". ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

funnet noe du kan lese:

http://www.budstikka.no/sec_forbruker/sec_...ticle154157.ece

http://www.dinside.no/350579/slank-med-julemat

Selv elsker jeg julen og husk at det som kjent ikke er det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men det du spiser mellom nyttår og jul, så jeg skal kose meg, håper du klarer det også selv om du velger en litt sunnere variant i år. (Bare en liten ting på slutten; det går fint an å kose seg selv om en ønsker vektnedgang, nøkkelord er moderate mengder!)

Endret av Lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg gjør?

Jo jeg spiser både mat og kaker med tilhørende dårlig samvittighet etterpå, og så legger jeg på meg og er misfornøyd :fnise:

Men, det er så koselig, det lukter godt og det er en spesiell stemning rundt, så der og da (før samvittigheten rekker å sette inn), storkoser jeg meg :)