Gå til innhold

Er dette normalt?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Datteren min fant sitt kjønnsorgan allerede for nesten ett år siden. Hun var da ganske interessert i funnet sitt og viste den til diverse mennesker i hus standen, "se her" sa hun... Jeg synes det var litt komisk og pinlig da, så jeg bare fniste det bort.

Men nå er hun 3 år og har funnet ut at hun liker å ta seg der..... Hun sitter da noen ganger på sofaen og *******.... :o :o

Jeg syns det er så flaut, jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal håndtere det helt. Jeg vil jo ikke bli sint på henne for noe sånt, det er vel ikke riktig. Men hvordan på best mulig måte få henne til å slutte, eller bør jeg bare la henne gjøre som hun vil med det der?

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med deg i at du ikke skal kjefte på henne. Jeg synes istedenfor du skal si til henne at dette er noe hun må gjøre når hun er alene på rommet, ikke sammen med andre. På samme måte som dette å pille nese - herregud, alle gjør det, men ikke "offentlig" :)

Skal du ha henne til å slutte med dette i det "offentlige" rom, må du starte hjemme. Gjør henne vennlig obs på det når hun setter igang hjemme - vis henne rommet og si at der kan hun være for seg selv og kose seg.

Det er en ballansegang her. Barnet skal ikke forbinde dette med skam - hun skal bare forstå at det er private greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flua-ikke innlogga

Mine to gutter på 4 og 3, er kive til å "ta" på tissen sin. Jeg bruker å si at ".....hvis du skal leke med tissen, så skal du gjøre det når du er alene....." og det er ganske greit synes jeg, da er det "lov" å gjøre det, samtidelig som en signaliserer at det ikke er greit å gjøre det i det offentlige rom. -Han på fire svarte med å si at:....og nesebamser skal vi også bare spise når vi er alene....." -Sukk......noen ganger er det hardt å være småbarnsmor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Mine to gutter på 4 og 3' date=' er kive til å "ta" på tissen sin. Jeg bruker å si at ".....hvis du skal leke med tissen, så skal du gjøre det når du er alene....." og det er ganske greit synes jeg, da er det "lov" å gjøre det, samtidelig som en signaliserer at det ikke er greit å gjøre det i det offentlige rom. -Han på fire svarte med å si at:....og nesebamser skal vi også bare spise når vi er alene....." -Sukk......noen ganger er det hardt å være småbarnsmor!![/quote']

Nesebamser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

En kommentar til Dagsavisen ; når skal de slutte å onanere i full offentlighet da ? Sånn i femtenårsalderen ?

Gerit at barn har et normalt forhold til sin egen kropp og får lov til å leke doktorleken. Men å onanere, det gjør man når man er alene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S

Og som så mange ganger tidligere bare understreker jeg det jeg har sagt ! :lol:

Eller ; innlegget kom to ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre allerede har skrevet, la henne få lov. Det er helt normalt og naturlig. Men gi henne en plass det er lov å gjøre det, slik at ho ikke blir forstyrret (og dermed kan bli ferdig), og slik at det ikke blir et problem i den sosiale hverdagen. Stedet kan være rommet hennes generelt eller en stol, sofa, senga. Så lenge det er et fast sted, da vil ho etterhvert gå dit hver gang ho vil holde på, og dermed kan det sosiale liv fortsette som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...