Gå til innhold

Sterk - sterkere - sterkest

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Var litt sur i bena i dag, så det ble ikke mer enn 40 på bøyen. Det var nok i massevis. Ideelt sett skulle jeg vel ventet med denne treningen til i morgen, men det har jeg ikke tid til. Fikk litt vondt i venstre hofteleddsbøyer på ettbens marken, så det ble med det ene settet på 9 reps. Men tross alt var det en god økt.

A1: Frontbøy

30 kg, 3 reps

35 kg, 3 reps

40 kg, 2 sett, 3 reps

A2: X-bånd sidesteg

4 sett, 8 per side

B: Utfall bak m stang

RP-sett, 35 kg, 10+5+3+3 reps

C1: Ettbens mark

10+10 kg, 9 reps

C2: Pallof press, knestående

3 sett, 15 per side

C3: Ettbens glute bridge

3 sett, 12 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til uka skal jeg begynne med nytt program! Jeg hadde egentlig bestilt et 8 ukers program av Eirik, men så spurte han om jeg ikke ville begynne på dette! Det var uansett noe i den duren han ville lage til meg nå uansett. Det blir altså 500 kr billigere, og 16 uker! Det sier man selvsagt ja til :nigo:

Det er god oppfølging og tilpassing av programmet etterhvert! Fikk programmet i stad, og jeg kjenner jeg gruegleder meg, svetter litt med tanke på all tabataen jeg ikke slipper unna, og jeg MÅÅÅÅ spise mye mer enn det jeg gjør nå! Jeg tror min stagnasjon på enkelte øvelser har mye med mat å gjøre. Så det skal gjøre noe med.

Så nå skal jeg studere konseptet i ro og mak mens jeg drikker masse :kaffekopp:

Endret av SportyShorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste økt med gamle programmet ble gjort unna på Centrum i går. Nike Convention på Domus er ikke så fristende for en introvert styrketrener som helst vil ha gymmet for seg selv :fnise:

A1: Skråbenk

10 kg, 4 reps

12 kg, 4 reps

14 kg, 4 reps

A2: YTWL

4 sett, 5 reps

B1: Chins

Vanlig: 2 reps

Negative m iso hold: 3 reps

Kun negative: 3 reps

B2: Push ups m lilla strikk

8 reps

6 reps

6 reps

C1: FOB enarmsroing på benk

12 kg, 4 sett, 12 reps

C2: FOB sidehev

4 kg, 4 sett, 12 reps

C3: EZ-curls

15,5 kg (tror jeg, ukjent vekt på stanga), 4 sett, 8 reps

I dag utførte jeg den første økta med det nye konseptet til Sandvik. Han spurte pent om jeg kunne vente med å logge på offentlig forum før den egentlige release-datoen hans. Så det blir lite logging på meg en stund fremover.

MEN!! Hele denne uka er det salg i sportsbutikken på Domus, det kom en hel haug av varer i forbindelse med Nike Convention, og ALT i hele butikken er det salg på! :nigo: Så det ble 2 nye treningsbukser og en sports-BH!! :hoppe: Jeg kan ikke få nok av Nike-klær, det er så ufattelig digg. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så utrolig DIIIIIGG med salg på treningsklær, også kan man alltids forsvare de "sunne" kjøpene. :lol:

Men hvis du ikke får lov til å logge så må du jammen sende meg en mail! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vite nååå! :fnise: Lenge til du får lov til å logge offentlig? Jeg kan kanskje bare ta en titt på sidene hans ja :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dere ass ;) Jeg kan godt sende en mail om hvordan programmet er, og hvordan det oppleves, etter et par økter, hvis dere vil ;)

Shamim: Jeg vet ikke når det kommer, i neste uke kanskje? Er vel bare å følge med på sida, ja :)

Jeg titter innom hvert femte minutt! Jeg vil logge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Du, jeg dør av at du ikke logger!! Det er triiiiist og stille i boka di. Dette skal Sandvik får høre altså, han skaper ubalanse i vår nerdeverden. *snurt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg får logge. Men han spurte pent om jeg kunne bedrive semi-logging. Dvs ikke legge ut fullstendig program, som f.eks droppe sett og reps og bare skrive opp belastning. Eller skrive kun hovedøvelsene. Jeg gjør nok en blanding. Så da logger jeg bare det jeg vil skryte av, og så beskriver jeg økten litt mer "muntlig" og litt mindre tall-messig ;) Hvis noen skjønte det.

Og jeg er dritglad for at jeg skal ha clean på programmet!!! :hoppe:

Også er det planlagte makseperioder også! Hu hei!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Men du logger jo ikke nå :klø: Har du en liten pauseperiode? I miss you!

Blir utrolig spennende med dette nye opplegget, og så deilig med planlagte makseperioder. Jeg elsker det, er så motiverende å jobbe mot faste datoer! Jeg er dritglad for at du skal ha cleans jeg også! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke logget, har bare hatt en liten lei-av-internett-periode ;) Men jeg skal oppdatere! Holder på med et innlegg på bloggen, som av en eller annen grunn sitter langt inne i dag. Det er jo ikke akkurat noe ukonvensjonelt over et innlegg om hvordan den siste uka har gått :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ja! I morgen er det frivendinger og chins :) Etter hiphop! Jeg må ta med meg masse flytende energi, tror jeg :fnise:

Hva er forskjellen på cleans og power cleans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Ja! I morgen er det frivendinger og chins :) Etter hiphop! Jeg må ta med meg masse flytende energi, tror jeg :fnise:

Hva er forskjellen på cleans og power cleans?

The "power" term refers to the receiving position. In a power clean, the receiving position is higher; you only bend the knees a little (you don't have to bend the knees at all, in fact).

In the clean, sometimes referred to as "full squat clean" to differentiate, the receiving position is much lower.

The power clean is easier than the clean because the body does not have to travel as far under the bar and the bar is coming up higher so there's more time to receive it.

Så jeg gjør power cleans, og det er nok det du kommer til å gjøre i begynnelsen. En vanlig clean eller squat clean er altså mindre eksplosiv fordi vektene er tyngre, og i tillegg krever de at du går dypere i bøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg kan velge mellom clean og hang clean, men da velger jeg power clean :ler: Kjempelogisk :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Takk :)

Jeg kan velge mellom clean og hang clean, men da velger jeg power clean :ler: Kjempelogisk :Nikke:

Jeg regner med at hang clean er det samme som halve vendinger? Altså at man har stangen hengende litt under knærne. Det er lurt å starte der, og jobbe seg videre. Jeg skal forsøøøke å coache deg slik jeg ble coachet. Vi hadde vel 2 pt-timer, den første var veldig basic men nok til at jeg fikk det grunnleggende slik at jeg kunne øve alene. Time to var mer videreføring, pirking på ting jeg gjorde tungvint, hvordan finne balansepunkt etc.

Åååå dette blir så gøy :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...