Gå til innhold

Sterk - sterkere - sterkest

Sekretæren

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Etter at jeg begynte å bruke EZ-stang, har jeg fått bedre håndledd, så den er knall. Selv om Rippetoe sier at den ikke er optimal for bicepsen, så får vel skadeforebygging gå foran ;)

Vel, den er nok ikke optimal for biceps brachii, for med en EZ-stang får man enda mer hjelp av brachialis. Men hvor stor forskjell det faktisk er, tjaaaaaah, marginalt vil jeg tro. Hvis håndleddene mine fortsetter å være glad i EZ kommer jeg til å fortsette med den jeg også!

edit:skriveleif

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, den er nok ikke optimal for biceps brachii, for med en EZ-stang får man enda mer hjelp av brachialis. Men hvor stor forskjell det faktisk er, tjaaaaaah, marginalt vil jeg tro. Hvis håndleddene mine fortsetter å være glad i EZ kommer jeg til å fortsette med den jeg også!

edit:skriveleif

Men underlig nok merket jeg forskjell en dag alle EZ-stengene var opptatt, og måtte kjøre vanlig stang. Det var MYE tyngre. O' store muskeldama, hvorfor? :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Men underlig nok merket jeg forskjell en dag alle EZ-stengene var opptatt, og måtte kjøre vanlig stang. Det var MYE tyngre. O' store muskeldama, hvorfor? :opplyser:

Det er nok litt fordi man isolerer biceps brachii litt mer når man kjører helt rett grep, men sikkert mest fordi det er uvant ;) Det er jo ikke bare hvor sterk muskelen som er hovedbeveger er som har noe å si, men også hvordan alle andre muskler rundt er til å støtte opp, stabilisere, ikke jobbe imot osv. Så da hvis det er et uvant grep og en annen måte å gjøre noe på vil ikke kroppen klarer å utføre jobben like godt. Og det er jo mye av grunnen til at variasjon er så bra! :)

Og jeg er gjerne O' store muskeldama jeg altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok litt fordi man isolerer biceps brachii litt mer når man kjører helt rett grep, men sikkert mest fordi det er uvant ;) Det er jo ikke bare hvor sterk muskelen som er hovedbeveger er som har noe å si, men også hvordan alle andre muskler rundt er til å støtte opp, stabilisere, ikke jobbe imot osv. Så da hvis det er et uvant grep og en annen måte å gjøre noe på vil ikke kroppen klarer å utføre jobben like godt. Og det er jo mye av grunnen til at variasjon er så bra! :)

Kanskje variere med litt hantler og sånn da :) Det er det lenge siden jeg har gjort!

Og jeg er gjerne O' store muskeldama jeg altså :ler:

Da synes jeg du skal bytte nick :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så innihelvetes forbanna på den helvetes benken!!!! :kjefte:

*tramper avgårde for å finne loggen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid med denne loggen, "glemte" at jeg skulle på jobb :gjeiper:

A1: Benkpress

20 kg, 8 reps

30 kg, 5 reps

35 kg. 3 reps

35 kg, 6 reps - failure

Helvetes møkkabenk, hvorfor klarer jeg ikke mer enn det???

A2: YTWL

4 sett, 5 reps

B1: Chins, overhånd, iso hold(ish)/negative(ish), rød strikk

3 sett, 3 reps

Etter det første settet, glir det mer over i negative enn iso hold...

B2: Push ups m lilla strikk

5 reps

5 reps

3 reps

C1: Sittende roing, bredt grep

27,5 kg, 4 sett, 12 reps

C2: Face pulls

10 kg, 4 sett, 12 reps

C3: EZ-curls

22,5 kg, 3 sett, 4 reps

18,5 kg, 8 reps

Planen var i utgangspunktet 18,5 kg fra starten, men rasket med meg feil EZ-stang i farta :gjeiper:

Etter at jeg var ferdig med chins kom en fyr bort til meg og spurte om jeg trente til noe spesielt. Jeg flirte litt, og sa at jeg bare trente for å bli sterk. Da han sa at jeg så veldig sterk ut allerede, fikk jeg et glis som lignet dette: :nigo: og takket så pent som jeg var oppdratt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

På benk når jeg faktisk en slags surhet i armene etter 5-6 reps nesten uansett hvor lett det er. Syre i triceps og game over. 6 reps på 35 kg gir en 1 rm på rundt 42 kg og muligens også mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det, altså. 40 kg har blitt min bøyg på en måte. Jeg tester igjen til uka, og så skal jeg gå over til floor press igjen i de neste 2 ukene, så får vi se.

Jeg tror generelt at dagsformen var rævva i dag også. Jeg har hatt bedre feeling før på flatbenken. Well well, anyway.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dagsformen generelt var rævva, må det jo være stor stas å få kompliment fra fremmede! :nigo: Hvis ikke får du trøste deg med at du hadde banka meg lett! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dagsformen generelt var rævva, må det jo være stor stas å få kompliment fra fremmede! :nigo: Hvis ikke får du trøste deg med at du hadde banka meg lett! :ler:

Haha! Blir du lettere nå, så kan jeg knipse deg vekk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Blir du lettere nå, så kan jeg knipse deg vekk :fnise:

:skratte: Det var vel ikke helt det jeg mente, og jeg må nok jobbe hardt for at det skal bli en realitet (tror ikke jeg vil det egentlig). Mente mer at du har bygd muskler og derfor lett kan ta meg... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at det går litt trått i benken. Men det løsner nok snart skal du se. Jeg har jo også slitt litt der, men plutselig løsner det. Og da ofte når man minst aner det. Så bare fortsett og tren! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment

Kjedelig med lite fremgang i benken! Jeg har vært fornøyd med mitt opplegg med variasjon mellom 4x4/5x5/3x8, så kanskje det er verdt et forsøk? Da blir alt litt mer strukturert enn når man tar alt på gefühlen - ikke at jeg tror at du gjør det, altså ;) Stå på videre, så kommer resultatene til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Høyreps med "tunge" vekter i benken har i hvertfall for mitt vedkommende vært like konstruktivt som stabilt sideleie og ostepop med tanke på fremgang på 1RM. Jeg sto og stanget under 40 kilo hele høsten 2008 på grunn av min fiksering på høyreps. Ikke bra. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kjøre noe høyreps på benk, skulle klart 6 uten failure, det var det at det var så tungt jeg irriterte meg over. Men men, livet går videre :fnise:

Kjører en økt til neste uke, ser om jeg klarer 42,5, og så er det videre med floor press :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...