Gå til innhold

gutter og musikk

Gjest gutter og musikk

Anbefalte innlegg

Gjest også undrende

Om en jente sier at hun foretrekker listepop, og ikke er åpen for mer alternativ musikk, hva hadde du tenkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Om en jente sier at hun foretrekker listepop, og ikke er åpen for mer alternativ musikk, hva hadde du tenkt da?

Det er negativt. Å kun høre på listepop, det vil si musikk som ANDRE mennesker eller musikkbransjen har bestemt at du skal høre på, ville irritert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det viktig at jenta har samme musikksmak?

Smaken er som baken igjen.........det får vi masse eksempler på her. Problemet blir vel større i et parforhold dersom 1 er ihuga (nesten religiøst) opptatt av en musikksmak/sjanger og den andre IKKE liker musikken til vedkommende i det hele tatt !!! Først da ser jeg det som et problem. Innenfor den andre rammen så vil jeg tro at man kan være med å påvirke litt mot det som er ens egen interesse, og eventuelt få partneren til å like samme musikk. Det er toleransen - deretter kommer aksept og smak. Så svaret på spørsmålet må jo bli : til en viss grad. Tiltrekningskraften til partner og hans/hennes interesse betyr således en del, men så er det vel også slik at man ikke nødvendigvis støter på noen med helt avers musikksmak heller - like barn leker best....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du falt for en jente som digger artister Josh Groban og Celine Dion?

Ja, hvis hun har et solid argument for hvorfor den musikken er viktig for henne, hvorfor ikke?

Jeg skal jo ikke ha sex med musikken hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt. Hører hun på metallica og annet headbanger-selvskadermusikk så takker jeg for meg og går. Det meste annet av sosialt akseptert musikk (les: det som blir spilt på normale utesteder / kulturelle begivenheter) gjør meg ingen ting.

Metallica er like populært, mainstream og sosialt akseptert som Coldplay og Bjørn Eidsvåg.

Og like rævva, men det er en annen sak.

Jeg kunne forøvrig ikke vært sammen med en person som var opptatt av å kun høre på sosialt akseptert musikk i stedet for å utvikle en smak selv og tørre å gå mot normene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal jo ikke ha sex med musikken hennes.

Men du må tilbringe tid med personligheten hennes. :gjeiper:

Hvis ei jente digger Josh Groban og Celine Dion hadde det vært greit for min del, kommer ikke til å digge det sammen med hu, men det er greit i seg selv. Lite vits i å avskrive en person helt bare fordi hun liker (in my opinion) dårlig musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Silja_*
Hvis ei jente digger Josh Groban og Celine Dion hadde det vært greit for min del, kommer ikke til å digge det sammen med hu, men det er greit i seg selv. Lite vits i å avskrive en person helt bare fordi hun liker (in my opinion) dårlig musikk.

Er litt overrasket over dere menn. Jeg kunne nå aldri tenkt meg å være sammen med en mann som digger Josh Groban og Celine Dion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder generelt for min del, samme greia med venner osv., ingen av de jeg vil anse som de nærmeste vennene mine hører på min type musikk, men det er jo ikke noe problem det. Har vært sammen med ei jente som klarte, blant en samling av sanger som inneholdt Sting og liknende, å velge ut en 3 Doors Down-låt som favoritten sin. Det ble jeg rimelig overrasket over, men endret ingenting for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig musikksmak er turn off, for det sier mye om personens kulturelle dannelse. Selv liker jeg klassisk musikk, jazz, blues, metall, hard rock, årgangs-hiphop, detroit-techno, god gammal danchall og dub. Hadde det ikke vært for at jeg og samboeren kommer overrens om at danchall og Dub er bra musikk, så hadde vi hatt et problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_julie_*

Han må ha lik musikksmak som meg, det er veldig viktig for meg..

Så han må like rock og metall og de bandene jeg liker.. Hvis han hører på Nickelback eller Green day etc så er det en dealbreaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Dårlig musikksmak (dvs. musikk som i mine ører suger), er skikkelig turnoff. Jeg synes musikksmaken sier veldig mye om personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden musikk er noe av det viktigste for meg, så er musikksmaken til en gutt nødt til å klaffe med min... sier ikke nødvendigvis at ikke han kan like noen band som jeg ikke liker, eller omvendt, men sånn grovt sett burde det være ganske likt...

Da er det jo flaks for meg at jeg faller utelukkende for metalheads :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske så enig med de fleste her -så lenge musikksmaken ikke er helt på trynet forskjellig (techno/transe vs. metal vs. danseband osv.) så går det nok helt fortreffelig. Men er også enig med noen over her at musikksmaken også spiller en god del inn på personligheten. De jeg kjenner som sverger til danseband og D.D.E er rett og slett ikke personer jeg har lik kjemi med på det nivået at de du kunne vært mulige partnere -men på kompisnivå er jeg mye mer liberal til folks musikksmak og personlighet.

En ting må jeg bare få gjort.

Denne er til deg Max Magnus:

"Through The Never"

Av nettopp: Metallica

All that is, was and will be

Universe much too big to see

Time and space never ending

Disturbing thoughts, questions pending

Limitations of human understanding

Too quick to criticize

Obligation to survive

We hunger to be alive

Noe det skumleste du har hørt på lenge sant?

Innlegget er redigert iht til KGs regler angående opphav og rettigheter.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig musikksmak er turn off, for det sier mye om personens kulturelle dannelse. Selv liker jeg klassisk musikk, jazz, blues, metall, hard rock, årgangs-hiphop, detroit-techno, god gammal danchall og dub. Hadde det ikke vært for at jeg og samboeren kommer overrens om at danchall og Dub er bra musikk, så hadde vi hatt et problem!

Jeg liker alt det du har ramset opp, pluss østfinsk jazzjoika, flandernsk countrypunk og epic doom metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
En ting må jeg bare få gjort.

Denne er til deg Max Magnus:

"Through The Never"

Av nettopp: Metallica

Noe det skumleste du har hørt på lenge sant?

OK. Jeg skal ærlig innrømme at Metallica var et jækla dårlig eksempel. :) Poenget var de som omtrent tar tattoo på øyeeplet, skjærer seg opp, farger håret i farger du ikke visste fantes og hører på dertil egnet musikk.

Sosialt akseptert musikk betyr heller ikke listepop eller at du ikke har din egen musikksmak. Det er lettere å definere sosialt uakseptert musikk; den musikken som dyrker holdninger som er imot samfunnet slik det er i dag (eks. rasistisk musikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var de som omtrent tar tattoo på øyeeplet, skjærer seg opp, farger håret i farger du ikke visste fantes og hører på dertil egnet musikk.

Så alle som hører på noe tyngre enn Coldplay er selvskadere, tungt tatoverte, og har en eller annen form for punk-hår. Utrangerte fordommer fra 70-tallet go!

Det er lenge siden alle former for både metal og rock ble stuerent nok til at man ikke behøver å være stilmessig ekstrem for å kunne høre på dem. Dette kan komme som et sjokk, men hvordan folk kler seg både i heimen, på arbeid og på fest er sjelden en dead giveaway når det gjelder musikksmak - unntakene er vel blazerkledte bærumsfolk som ikke tør å høre på annet enn VG-lista av frykt for å tråkke på de sosiale tærne til noen som er viktigere enn dem selv.

Sosialt akseptert musikk betyr heller ikke listepop eller at du ikke har din egen musikksmak. Det er lettere å definere sosialt uakseptert musikk; den musikken som dyrker holdninger som er imot samfunnet slik det er i dag (eks. rasistisk musikk).

Var det ikke sånn for et par sider siden at Metallica ikke var sosialt akseptert? Man kan si mye om Metallica, som f.eks. at de har vært et pill røtent band siden 80-tallet - men rasister tror jeg neppe de er. Hvilke andre eksempler har du på musikk som "dyrker holdninger som er imot samfunnet slik det er i dag"?

Jeg har vært nokså musikalsk kompatibel med alle kjærestene mine, selv om det er den nåværende (som forhåpentligvis også forblir den fremtidige) som har bidratt mest til å utvide musikksmaken min i forskjellige retninger.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Jeg skal ærlig innrømme at Metallica var et jækla dårlig eksempel. :) Poenget var de som omtrent tar tattoo på øyeeplet, skjærer seg opp, farger håret i farger du ikke visste fantes og hører på dertil egnet musikk.

På min kjære creative zen har jeg bl.a Gorgoroth, Trelldom, Darkthrone, Emperor (Zealuu, jeg regner med at det var noe sånt han egentlig tenkte på :nigo: ). Jeg har også Dimmu Borgir, Satyricon, Amon Amarth og Wintersun og Wardruna.

Og du hadde aldri kunnet gjette det ved å se på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Eg er jente, men eg svarer uansett.

Ja, det er faktisk veldig viktig at man har noenlunde lik musikk smak.. Eg hadde aldri orka vært med ein som hørte på hip hop, rap, trance, country, danseband, etc etc..

Er ett must at personen liker rock og metal, og helst aldri hører på de eg nevnte i avsnittet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...