Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2003 #21 Del Skrevet 19. august 2003 Forøvrig er det vel ikke falt noen straff enda i Danmark? Og norske tilsvarende saker har fått blant lovens høyeste straffer , noen tilogmed forvaring som i prinsippet kan bety "ekte" livsvarig, dvs aldri mere frihet... I prinsippet kan det nok bety livsvarig ja...men Norge er ikke akkurat landet som lar folk sitte innesperret for "alltid" (selv om vi gjerne vil tro det...) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. august 2003 #22 Del Skrevet 19. august 2003 Det er jo en ny regel, da, så vi vet jo ikke helt hvordan den vil bli i praksis. Skal kun brukes ovenfor syke med stor fare for gjentakelse. Svært få gjør slikt pånytt, så vil nok ikke bli brukt på mange. De som slipper ut får nok en solid dose hat fra det stedet de flytter til etterpå, så slik sett er det greit for meg. De kan nok aldri mer få et normal liv, og det er jo en stor straff i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. august 2003 #23 Del Skrevet 19. august 2003 De som slipper ut får nok en solid dose hat fra det stedet de flytter til etterpå, så slik sett er det greit for meg. De kan nok aldri mer få et normal liv, og det er jo en stor straff i mine øyne. ja,...noe normalt liv fortener de heller ikke! Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusse Skrevet 19. august 2003 #24 Del Skrevet 19. august 2003 Det er alltid galt å drepe andre mennesker. Vold avler vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. august 2003 #25 Del Skrevet 19. august 2003 Tildels enig med deg, Clea. Men samfunnsøkonomisk er det bedre med velfungerende folk enn sosialklienter som driver dank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 21. august 2003 #26 Del Skrevet 21. august 2003 Pedofile (mordere) mister sine rettigheter som borgere, når de fantasiene blir omgjort til handlinger. Det er min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. august 2003 #27 Del Skrevet 21. august 2003 Pedofile (mordere) mister sine rettigheter som borgere, når de fantasiene blir omgjort til handlinger. Det er min mening. Hvilket innebærer.....? Vi kan ikke drepe utenlandske statsborgere, likhet for loven gjelder alle. Så hvilken forskjell gjør det om de mister sine rettigheter som borgere? Menneskerettigheter gjelder for alle i hele verden, det er vanskelig å komme unna dette. Og det er særlig i alvorlig saker de kommer til sin fulle rett, for det er så fristende å gjøre ille mot de som oppfører seg så grusomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna Lovinda Skrevet 21. august 2003 #28 Del Skrevet 21. august 2003 Rettelse; Pedofile mister sine rettigheter som mennesker. Mener jeg. Hvilket innebærer at regler og normer som er til hinder for selvjustis i andre sammenhenger, opphører. Sagt med andre ord; det vil ikke koste meg så mye som en halv kalori å straffe noen, personlig og smertefullt, som evnt forgriper seg på mine barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 22. august 2003 #29 Del Skrevet 22. august 2003 Heldigvis mener ikke staten dette, og har plikt til å beskytte livet til folk som befuinner seg i landet (innefor rimelighetens grenser). Ellers ville vi plutselig befunnet oss i en situasjon slik de har i klan/stammekulturer man ikke ønsker å sammenlikne seg med. Det drap blir gjengjeldt med drap, og familiefeider pågår i tiår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 22. august 2003 #30 Del Skrevet 22. august 2003 Donpedro - er så fullstendig enig. Og det er så greit når du debatterer rettslige spørsmål, for du er alltid etterrettelig, nyansert og saklig. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 22. august 2003 #31 Del Skrevet 22. august 2003 Synes det er helt naturlig (nesten obligatorisk) at foreldre til barn som blir drept har hevntanker. Men det er stor forskjell på å ha slike tanker og å utføre slike handlinger. Og at en 3. person, i dette tilfelle en MC gjeng, bestemmer seg for å ta hevn på "dine vegne" blir jo helt feil. Kjenner til et tilfelle hvor en far fikk sin datter påkjørt og drept, og senere kastet en stein gjennom ruta i huset til sjåføren. Forståelig. Akseptabelt? Ellers enig med Don Pedro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 24. august 2003 #32 Del Skrevet 24. august 2003 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=72353 Hva synes vi, jenter...??......og gutter?...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 24. august 2003 #33 Del Skrevet 24. august 2003 Ja det blir isolat det, for disse karene her. De får vel veldig strenge straffer og må pga sin egen sikkerhet sitte isolert i veldig mange år. Nærmere dødsstraff kommer man vel ikke i Europeiske fengsler.........Kan ikke si at jeg blir så forferdelig trist akkurat.......Flott at det finnes litt selv justis blandt de krimminelle. Det verste du kan sitte inne for i Europeiske fengsler er jo overgrep og drap på barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå