Gå til innhold

Dager hvor man "aldri blir mett"


Gjest Niema

Anbefalte innlegg

Er det noen andre som har sånne dager? Jeg har en sånn dag i dag, og det er utrolig frustrerende :P Noen som vet hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke, men jeg har det også sånn av og til. Føles som om magen min er et sort hull. Mannen synes bare det er koselig å få konkurranse i matfatet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men jeg har det også sånn av og til. Føles som om magen min er et sort hull. Mannen synes bare det er koselig å få konkurranse i matfatet :ler:

:ler:

Kan det ha noe med menssyklusen å gjøre tro? Hmm.. Jeg har hatt sånne dager før også, men har ikke prøvd å se etter en sammenheng :P *notere dagens dato* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Kan det ha noe med menssyklusen å gjøre tro? Hmm.. Jeg har hatt sånne dager før også, men har ikke prøvd å se etter en sammenheng :P *notere dagens dato* :fnise:

Det har jeg ikke tenkt på, men skal prøve å lete etter et mønster :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
:ler:

Kan det ha noe med menssyklusen å gjøre tro? Hmm.. Jeg har hatt sånne dager før også, men har ikke prøvd å se etter en sammenheng :P *notere dagens dato* :fnise:

Hei, jeg har det sånn i blant. Det er slitsomt, for selv om jeg spiser det jeg til vanlig pleier å spise - så kan jeg likevel få trang til å stappe i meg en baguett ekstra, en frossepizza, en hel sjokoladeplate ja gud vet hva. Jeg har sånn ca funnet ut at jeg pleier å være sånn i noen av dagene FØR mensen kommer. Når mensen endelig kommer så forsvinner apetitten.

Det an jo selvfølgelig være sånni forhold til blodsukkeret også, hvis man f.eks av ulike grunner har spist lite hele dagen, så kan man få et sånt kick på kvelden, siden blodsukkeret ikke har blitt opprettholdt gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sånn ca funnet ut at jeg pleier å være sånn i noen av dagene FØR mensen kommer. Når mensen endelig kommer så forsvinner apetitten.

:Nikke: Slik er jeg også dagene før mensen! Kan være sulten kort tid etter at jeg spiser, og jeg blir aldri mett ... Slitsomt og frustrerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke blodsukkeret i går ihvertfall, for jeg spiste både nok og sunt.. Hm. Ikke er mensen på trappene heller, faktisk er jeg ca midt i syklusen. Kan eggløsning ha noe med dette å gjøre? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det også, i dagene før mens.. kanskje kroppen lagrer næringsstoffer som den trenger siden vi faktisk skal blø noen dager.. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske ofte.

Mange har nok perioder hvor de kan småspise hele dagen uten å bli mette, men det synes jeg ikke teller. Småspising er jo småspising. Jeg har derimot dager der jeg kan jeg kan trykke nedpå store mengder middagsmat uten at jeg får ordentlig metthetsfølelse. Passer på å holde meg unna offenlige buffeter på de dagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har slike dager, de er uavhengige av hverandre, men jeg tror dette er noe som gjeder de aller fleste. Kan ikke forklare det, men kroppen gir beskjed når den trenger næring og væske og da hører jeg på den. På dager som dette prøver jeg å spise litt mer av næringsrik og fiberrik mat(merk dere - PRØVER :gjeiper: ) som metter for å unngå at jeg ha ett blodsukker som hopper opp og ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slik rett som det er! For min del er det ikke i forbindelse med menssyklus, men mer hvordan jeg har spist i dagene før jeg får et bunnløst hull i magen... Ofte har jeg spist lite mat, og da må vel kroppen "ta igjen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de heldige som bare blir sulten i stedet for å få PMS. Slik har jeg ihvertfall tolket det. Jeg får sultvondt i magen og har lyst til å spise, men humøret svinger ikke og jeg får ikke mer vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det slik rett som det er! For min del er det ikke i forbindelse med menssyklus, men mer hvordan jeg har spist i dagene før jeg får et bunnløst hull i magen... Ofte har jeg spist lite mat, og da må vel kroppen "ta igjen".

Jeg er litt omvendt i tillegg, har jeg spist masse en kveld så våkner jeg meget sulten.. Skjer ofte i helgene.. Hehe :fnise:

Men jeg er også som du skriver veldig sulten dagen derpå en dag med lite mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt omvendt i tillegg, har jeg spist masse en kveld så våkner jeg meget sulten.. Skjer ofte i helgene.. Hehe :fnise:

Akkurat sånn er jeg også! Utrolig teit og ulogisk :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er jeg også! Utrolig teit og ulogisk :gjeiper:

Vet mange andre venninner av meg som også opplever dette, så vi er nok ikke fullt SÅ unormale :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg skrev over her at for meg kommer det ofte i kombinasjon med pms, men jeg har også registrert at de dagene jeg aldri blir mett så har jeg ofte veldig behov for ..tjah, skal man si karbohydrater? baguetter, brød, eller junk/fett er liksom det eneste som "hjelper", så jeg lurer på om det er et signal kroppen gir om at den er i underskudd av noe?

(det er jo forsåvidt litt rart siden at man blir mer avhengig av sånn type mat hvis man spiser det ofte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev over her at for meg kommer det ofte i kombinasjon med pms, men jeg har også registrert at de dagene jeg aldri blir mett så har jeg ofte veldig behov for ..tjah, skal man si karbohydrater? baguetter, brød, eller junk/fett er liksom det eneste som "hjelper", så jeg lurer på om det er et signal kroppen gir om at den er i underskudd av noe?

Dette tror jeg at de fleste jenter opplever, trangen på raske karbohydrater ved PMS, noen vil ha hvitt brød, noen sjokolade, is osv..Tror ikke det behøver være noe signal på noe annet enn at du er normal :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev over her at for meg kommer det ofte i kombinasjon med pms, men jeg har også registrert at de dagene jeg aldri blir mett så har jeg ofte veldig behov for ..tjah, skal man si karbohydrater? baguetter, brød, eller junk/fett er liksom det eneste som "hjelper", så jeg lurer på om det er et signal kroppen gir om at den er i underskudd av noe?

(det er jo forsåvidt litt rart siden at man blir mer avhengig av sånn type mat hvis man spiser det ofte).

Jeg tror det er motsatt. Jeg tror kroppen trenger næringsrik, proteinrik, mettende mat (stort fat grønnsaker, kylling, svinefilet eller lignende), men den tror den trenger energi. Akkurat som når vi har søtsug, er det et "kall fra fortiden" om at kroppen trenger raske karbohydrater fordi den trenger energi.

Slik jeg opplever det er det lettere å havne på en "eating streak" om man gjør følgende:

- Spiser frokost seint (eller ingen frokost i det hele tatt)

- Spiser brød (gjerne loff) med "fjasepålegg" med masse energi

- Går og småspiser og ikke spiser et skikkelig stort og sunt måltid før ca ettermiddagstider

Det er hvertfall de dagene JEG finner ut at jeg går og småeter og aldri blir "fornøyd". De dagene jeg spiser havregryn til frokost, en god og sunn lunsj og en skikkelig middag med riktig næringsinnhold opplever jeg aldri å få "karbosug" senere på dagen. Det samme gjelder de dagene jeg trener - når jeg trener mye har jeg rett og slett ikke lyst på kake, godteri, brus, loff, boller osv.

Min teori ;)

(Pluss enig med det om PMS - men trening hjelper! Og te uten sukker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kan få det en dag eller to etter at jeg har hatt en dag hvor jeg har spist lite. Ofte spiser jeg lite på lørdager, for da er jeg alltid på farten. Skal rekke butikker osv. om dagen og noe sosialt om kvelden og få til frokost, lunsj og middag innimellom... Da kan jeg bli skrubbsulten på søndag eller mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...