Gå til innhold

Bilruten...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Folkens! Hva gjør man når man får stein i frontruten? Møtende kjøretøy tok først på seg "skulden", men senere ble det sagt at jeg må ta det på min ruteforsikring. Dermed må jeg betale 2000,- i egenandel. Er dette rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, desverre. Steinsprut kan sjelden sies å være noens "skyld" og dekkes derfor normalt av egen forsikring. Tidligere var det ikke egenandel på dette, men siden "alle" benyttet ordningen når de hadde behov for ny frontrute, så man seg nødt til å øke egenandelen til mellom 1.500 og 2.000 kroner avhengig av selskap. Dersom du utbedrer skaden i stedet for å skifte rute slipper du egenandelen. (Fullt mulig dersom skaden ikke er så stor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man kan ikke laste noen for steinsprut, og dermed må du bruke din egen forsikring.

Derfor er det greit å undersøke egenandeler ved uhell før man ordner med forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar! Nå har han derrimot sagt seg villig til å betale halve egenandelen, han kjører lastebil altså, så det er usikkert om steinen kom fra vegen eller bilen hans. Så jeg håper han holder ord :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gummis-ili

Vi har nettop skiftet rute. Har du If forsikring så får du nedsatt betaling for hvor mange år du har kjørt skadefritt - vi trengte bare betale 500 kroner for vår nye rute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...