Gjest idasofie Skrevet 19. august 2003 #1 Del Skrevet 19. august 2003 Hei, Jeg har en problemstilling som er litt vanskelig. Jeg har (av det jeg vet) 5 halv søsken. Og disse har jeg nå lyst til å komme i kontakt med. Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Jeg har ikke lyst til å gå igjenom min far, i og med at jeg ikke har hatt kontakt med han de siste 22 årende (mitt liv). Eneste gangen jeg har snakket med han var når jeg skulle søke om barnetryggd ut fylt 18 år og trengte noen person opplysninger fra han. Det ende med at han bare ble pissed, og det gidder jeg ikke igjen. Jeg vet han fikk ei 2 år før meg, og 2 til noen år senere. Er det noen måte jeg kan gjøre dette på, uten at han får vite noe? Eller er det noen måte å finne ut hva hans andre barn heter, sånn at jeg kan ta kontakt? Håper noen har et bra råd og komme med, for jeg sitter litt clueless i denne saken. På forhånd takk, Mvh. K.A.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. august 2003 #2 Del Skrevet 19. august 2003 HVis du vet hans fulle navn kan du jo søke opp hans adresse i skattelistene. Siden kan du sjekke adressen mot folkeregisteret og finne ut om det bor flere med samme navn på samme adresse. Der ville jeg startet ihvertfall... Hva med besteforeldrene dine på farssiden? Vet de noe? Lykke til...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. august 2003 #3 Del Skrevet 19. august 2003 Veit du noe om dem? Bosted? Alder? Navn? Sammle først det du har av opplysninger om dem, så tror jeg du må gå ut i fra det. Hvordan veit jeg lite om, men folkeregisteret? Gir dem ut noen opplysninger? Lykke til ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #4 Del Skrevet 19. august 2003 Det der har jeg og tenkt på i en god stund. Har ikke hatt kontakt med min far siden jeg var 2 år (er nå 27) Har bestandig visst at jeg hadde søsken men ikke hvor mange og om det var gutt eller jente. Jeg og en kolega ble sittende en dag i lunsjen å prate om dette da han er fra samme sted som min far. Det gikk 2/3 mnd. så begynte firmaet jeg jobber i å ta inn sommervikarer. En dag vi hadde vært å spist og tatt oss en røyk i kantina,kommer det inn en haug med nye ansikter. Da vi var kommet ned på plassene våre igjen sier min kolega: Du? Han som satt ved siden av deg på røykerommet er broren din!" Trodde jeg skulle besvime!!! Etter en del fisking fra andre koleger fant jeg ut at han og visste om meg,men hadde akkurat fått vite det. Så hva gjør jeg!? Motet meg opp i 14 dager,så sendte jeg han en mail og nå er vi kjempegode venner!! Har i fortsatt ikke kontakt med min far,men er kjempe glad jeg fikk muligheten til å bli kjent med broren min. Dette var litt på siden , og jeg vet ikke hvordan du skal gå frem, men håper dette gir deg et løft, og at du møter søskenene din snart!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 19. august 2003 #5 Del Skrevet 19. august 2003 Det der har jeg og tenkt på i en god stund. Har ikke hatt kontakt med min far siden jeg var 2 år (er nå 27) Har bestandig visst at jeg hadde søsken men ikke hvor mange og om det var gutt eller jente. Jeg og en kolega ble sittende en dag i lunsjen å prate om dette da han er fra samme sted som min far. Det gikk 2/3 mnd. så begynte firmaet jeg jobber i å ta inn sommervikarer. En dag vi hadde vært å spist og tatt oss en røyk i kantina,kommer det inn en haug med nye ansikter. Da vi var kommet ned på plassene våre igjen sier min kolega: Du? Han som satt ved siden av deg på røykerommet er broren din!" Trodde jeg skulle besvime!!! Etter en del fisking fra andre koleger fant jeg ut at han og visste om meg,men hadde akkurat fått vite det. Så hva gjør jeg!? Motet meg opp i 14 dager,så sendte jeg han en mail og nå er vi kjempegode venner!! Har i fortsatt ikke kontakt med min far,men er kjempe glad jeg fikk muligheten til å bli kjent med broren min. Dette var litt på siden , og jeg vet ikke hvordan du skal gå frem, men håper dette gir deg et løft, og at du møter søskenene din snart!! Lykke til! Dette var fra meg. Glemte å logge meg inn.... *hysj, sitter på jobben * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 19. august 2003 #6 Del Skrevet 19. august 2003 ---- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idasofie Skrevet 20. august 2003 #7 Del Skrevet 20. august 2003 Takker for interessen. :D Eneste jeg vet er navnet og adressen til min far. Skal innom folkeregisteret i dag for å høre med dem. Det er flere som har anbefalt meg og høre med frelsesarmeen, så jeg blir nok å stikke innom dem en tur også. Lar høre ifra meg når jeg kommer fram til mer. Mvh. K.A.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idasofie Skrevet 20. august 2003 #8 Del Skrevet 20. august 2003 Var innom Folkeregisteret i dag, og fikk beskjed om å sende et brev sånn som Helena hadde gjort. Så jeg sitter nå her nå og skriver. Ser faktlis lyst på dette og håper det er noe de kan gjøre. Eneste jeg trenger er navn liksom. Så dette ser bra ut. Hvor lang tid tok det før du fikk svar ifra Folkeregisteret, Helena? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. august 2003 #9 Del Skrevet 20. august 2003 Når du skriver dette brevet, skriv "halvsøsken" ikke "halv søsken" (for det er da ikke halve mennesker du leter etter?) så ser det litt bedre ut. Lykke til i jakta, jeg håper du finner dem, det fortjener du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 22. august 2003 #10 Del Skrevet 22. august 2003 kjenner du noen som jobber i barnevernstjenesten eller sosialtjenesten? De har tilgang på folkeregisteret på jobb og kan med ditt navn finne dine søsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 25. august 2003 #11 Del Skrevet 25. august 2003 Har du fått noen adresser?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest idasofie. Skrevet 26. august 2003 #12 Del Skrevet 26. august 2003 Nei, men jeg varsler når jeg har fått svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå