Gå til innhold

Jeg må ha ny kjøkkenmaskin.

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Det er 3 år siden kjøkkenmaskinen min gikk i stykker.

Har ikke tatt meg råd til å kjøpe en ny, men nå merker jeg at jeg trenger en ny. Er lei av å elte deig for hånd og å vispe krem med stavmikser.

Har sett på et par forskjellige. Vil ikke bruke for mye penger på dette, så maskiner som Kitchen Aid er ikke aktuelt.

Noen som har erfaring med noen av disse?

BRAUN K3000

PHILIPS HR7756

BOSCH MUM4405EU

Heller litt mot Philips-maskinen, fordi den har "alt".

Jeg må ha eltekrok, ballongvisp og mulighet til å lage "kakerører". Vil egentlig ha en blender og mulighet for å hakke også. Men dette er ikke avgjørende.

Noe jeg bør styre unna?

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt et par kjøkkenmaskiner som er blitt ødelagt rett og slett fordi de ikke tåler å elte en grovbrødsdeig. De er rett og slett ikke kraftig nok.

Hvis du baker endel er det altså viktig at maskinen er kraftig nok til å elte deigen!

(bruker nå en Kenwood maskin som sikkert er like gammel som meg. Har arvet den, den er helt superduper.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Holder en knapp på Kenwood.

Har dessverre ingen link å vise til, men har et par venninner som har nyere Kenwood, og sier den er helt super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har phillips. Den minste foodprosessoren.

Vi baker så utrolig lite, så det går greit. Maskinen har en kapasitet på 1kg, noe som passer "ferdigmelposene" veldig bra.. hehe.

MEN!

Saken er den at den har jo alt. Den kutter, river, visper, elter og.. presser juice.. samt at den har en blender som er topp!

Enig med Lea, ville gått for phillips pga alt utstyret. Nå er jo det en maskin som klarer 2kg. Baker du brød, vil nok det være et minimum for deg. :D

Ta deg en tur på elkjøp fpr å se på maskinene. Lettere å finne ut av ting da. IKKE spør om hjelp, for da ender du opp med en dyrere modell.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Kenwood, selv om den ikke står på lista di. Den har ALT! Jeg har arvet svigermors gamle, den er oransje og stygg, men et rivjern på kjøkkenet (jeg snakker om maskina, ja :sjarmor: ). Den har blender, ulike visper/kroker, STOR bolle.

Så at Kenwood var på tilbud på en av kjedene (var det elkjøp??) denne uka. Koster en del, men er overbevist om at det er verdt penga. SOm sagt, min maskin er veldig holdbar, mye brukt og sikkert fra åttitallet en gang.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med noen av disse?

BRAUN K3000

:enig:

Den har vi hatt et par år og vi er kjempefornøyde. Den manglet kniven til blenderen, så vi fikk kjøpt den billig på billigkroken til Lefdal. Alt annet har fungert utmerket (vi har ikke somlet oss til å kjøpe ny kniv til blender enda...). Jeg lager pannekakerøre, browniesrøre, krem og supper med den, men hver uke blir den brukt til å bake brød. Den klarer fint deiger av 1,5 kg mel og 1 liter væske (det er 4 store brød, det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Kenwood Major. Har min mors gamle (og den er vel på min alder, tenker jeg). Den har alt og er suverent sterk. Kan elte deig til fire brød på en gang.... (say no more!)

Anbefales varmt og heftig. Du får eltekrok, visp, kjøttkvern og blender - for å nevne noe - til den.

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Kenwood Major. Har min mors gamle (og den er vel på min alder, tenker jeg). Den har alt og er suverent sterk. Kan elte deig til fire brød på en gang.... (say no more!)

Anbefales varmt og heftig. Du får eltekrok, visp, kjøttkvern og blender - for å nevne noe - til den.

Suz :wink:

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Jeg har en BOSCH MUM7200 som jeg er veldig fornøyd med.

Men velg maskin utifra hva du skal bruke den til. Jeg baker endel brød, og da er det viktig at motoren fikser tunge deiger. Om du ikke baker så mye brød, trenger du ikke en så stor maskin!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de tre du nevner - Braun uten i tvil pga. stålbolle (tåler mer) og ytelse.

Jeg har denne maskinen og er kjempefornøyd! Her får du kjøpt foodprocessor som ekstrautstyr. Bollens volum er 6.3. (Til sammenligning er volumet på Braun-en du vurdere 1.5...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker sjelden brød og andre tunge ting.

Det blir som regel en bolledeig (1 kg mel) eller en pizzadeig i ny og ne. så det er ikke så viktig med slike ting.

Tusen takk for alle synspunkter.. kom gjerne med flere slik at jeg kan overbevise sambo om at vi trenger en sånn maskin :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Braun som du viste her.

Så langt er vi fornøyd, men det eneste vi har brukt den til er pizzadeig og milkshake :oops: . Er ihverfall fornøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Bosch Consept 7200 med alt utstyr, og er veldig fornøyd med den. Min mor har en 25 år gammel Bosch, still going strong. Derfor valgte jeg dette merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Bosch-maskinen som Veronal linket til, med tilhørende foodprosessor. Den har virkelig alt.

Er kjempefornøyd! Uansett om det ikke er så ofte jeg lager til brøddeiger er det nydelig med den store bollen.

(verdt å nevne at den ble kåret til best i test av TV 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en dame som har drevet butikk hvor de selger elektriske dupeditter i mange år. Hun har derfor prøvd det meste, og kjøpte seg i fjor en sånn Braun maskin. Tar det som en anbefaling.

Har lyst på en sånn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...