Suzy Skrevet 2. november 2009 #41 Del Skrevet 2. november 2009 Må innrømme at jeg er sånn at hvis jeg hører et problem så vil jeg gjerne fikse det. Hvis det ikke er mulig så kan jeg nok fort bli litt (eller mye) frustrert. Etter hva jeg har forstått er dette ganske typisk for en del mannfolk. Det er nok der det ligger ja - tror veldig mange menn er sånn, samme hva de prøver (har bare truffet ett unntak fra regelen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mjao Skrevet 2. november 2009 #42 Del Skrevet 2. november 2009 Verste jeg vet med mannfolk? Det syns jeg er vanskelig å svare på siden de mannfolka jeg har vært borti har vært forskjellige og det ikke er noe spesielt trekk som går igjen hos alle. Eksen min tålte ikke diskusjon og trakk seg bestandig tilbake med en beskjed om at nå gadd han ikke mer, han skulle finne seg et annet sted å bo. Og var furten og avvisende i flere dager, uten at han flyttet. Furtne mannfolk er avtennende og noe av det verste jeg vet. Og så har jeg vært sammen med en notorisk utro type, så utro mannfolk er noe av det verste jeg vet. Og kritiske og sjalu (uten grunn) menn er noe av det verste jeg vet. Men disse dårlige egenskapene er ikke noe som alle menn har, og er heller ikke forbeholdt kun menn så jeg vil si at kritiske, sjalu, utro og furtne mennesker er det verste jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. november 2009 #43 Del Skrevet 2. november 2009 Som Suzy, feighet. Menn som backer ut og tar ett skritt tilbake i en eventuell konfliktsituasjon. Jeg er ikke noe glad i å krangle selv, så jeg snakker ikke omå skulle krangle, men om å tørre og gå inn i ting, stå for meninger og vite at det går an å være uenige uten å dø. Framtids-sky og forholdsredde står også høyt på lista. Også sånne som skal sitte og stirre inn i et telys og snakke om følelser og sånt i timesvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #44 Del Skrevet 2. november 2009 Som Suzy, feighet. Menn som backer ut og tar ett skritt tilbake i en eventuell konfliktsituasjon. Jeg er ikke noe glad i å krangle selv, så jeg snakker ikke omå skulle krangle, men om å tørre og gå inn i ting, stå for meninger og vite at det går an å være uenige uten å dø. Framtids-sky og forholdsredde står også høyt på lista. Også sånne som skal sitte og stirre inn i et telys og snakke om følelser og sånt i timesvis. Finnes det virkelig sånne mannfolk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 2. november 2009 #45 Del Skrevet 2. november 2009 Det kommer vel av prioriteringer? For eksempel oppvask: Jeg gidder ikke vaske opp rett etter jeg har spist, men jeg kan godt gjøre det senere. Hvis du da får fnatt av at det står litt til oppvask i en time er ditt problem og har ikke noe med at jeg aldri gjør noe. Jeg rekker det jo aldri siden du har støv på hjernen. Nå tenker ikke jeg på å ta alt med en gang det blir rot, men sånn ellers. At mange menn sjeldent gjør noe husarbeid, uansett hvor lenge det har vært der o.l. Irriterende når man må be om hjelp, spess hvis de himler tilbake med øynene ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. november 2009 #46 Del Skrevet 2. november 2009 Nå var vel ikke det essensen av det jeg skrev, Steinar. De andre tingene er mye verre. Ellers må jeg si at husarbeid det tar jeg gjerne. Syns det er helt greit, hjelp er fint, men jeg kan gjerne ta hovedansvaret for det, eller så kan vi få hushjelp. Skulle jeg mot formodning klage på det du gjør i huset, så har du full rett til å la være å gjøre noe som helst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #47 Del Skrevet 2. november 2009 Nå var vel ikke det essensen av det jeg skrev, Steinar. De andre tingene er mye verre. Ellers må jeg si at husarbeid det tar jeg gjerne. Syns det er helt greit, hjelp er fint, men jeg kan gjerne ta hovedansvaret for det, eller så kan vi få hushjelp. Skulle jeg mot formodning klage på det du gjør i huset, så har du full rett til å la være å gjøre noe som helst... Det går selvfølgelig an å være uenige uten at man dør av det, men det kommer an på hva det er. Det kan være utrolig slitsomt å ikke klare å bli enige. Da blir det fort som et voksende gnagsår ... Du har jo forsåvidt rett til å klage på jobben jeg gjør hvis den ikke er god nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. november 2009 #48 Del Skrevet 2. november 2009 Skjønner ikke svaret ditt, Steinar. Dersom partner tar oppvasken, så sier jeg takk, ikke, du gjorde det feil. Alvorlig talt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. november 2009 #49 Del Skrevet 2. november 2009 Det går selvfølgelig an å være uenige uten at man dør av det, men det kommer an på hva det er. Det kan være utrolig slitsomt å ikke klare å bli enige. Da blir det fort som et voksende gnagsår ... Det er noe med å plukke sine kamper altså. Om han mener P4 er verdens beste radiokanal og jeg foretrekker Petre, så er det vel ingen grunn til å forsøke å megle seg frem til noe. Da vil det strengt tatt være mer hensiktsmessig å dele radiotida broderlig og være uenige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. november 2009 #50 Del Skrevet 2. november 2009 Menn som er feige. Menn som backer ut og tar ett skritt tilbake i en eventuell konfliktsituasjon. Jeg er ikke noe glad i å krangle selv, så jeg snakker ikke omå skulle krangle, men om å tørre og gå inn i ting, stå for meninger og vite at det går an å være uenige uten å dø. Framtids-sky og forholdsredde står også høyt på lista. Også sånne som skal sitte og stirre inn i et telys og snakke om følelser og sånt i timesvis. Dette er essensen av det jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #51 Del Skrevet 2. november 2009 Skjønner ikke svaret ditt, Steinar. Dersom partner tar oppvasken, så sier jeg takk, ikke, du gjorde det feil. Alvorlig talt... Si jeg ikke vasket opp så det ble rent. Da er det god grunn til å klage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #52 Del Skrevet 2. november 2009 Dette er essensen av det jeg skrev. Det spørs litt på hva du mener med feig. Før man vet helt hva man selv vil så kan man jo kanskje gi inntrykk av å være litt feig, eller forsiktig i hvert fall. Må jo få tid til å finne ut av ting først. Masse greier som skal passe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #53 Del Skrevet 2. november 2009 Det er noe med å plukke sine kamper altså. Om han mener P4 er verdens beste radiokanal og jeg foretrekker Petre, så er det vel ingen grunn til å forsøke å megle seg frem til noe. Da vil det strengt tatt være mer hensiktsmessig å dele radiotida broderlig og være uenige. Eller kjøpe hver sin radio hehe Man må jo ikke høre på radio sammen hele tiden heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. november 2009 #54 Del Skrevet 2. november 2009 Eller kjøpe hver sin radio hehe Man må jo ikke høre på radio sammen hele tiden heller My point exactly - om man er uenige om ting og tang så er det ikke alltid nødvendig å bruke tid og krefter på å debattere det gang på gang. Om det så dreier seg om radiokanal, hvordan håndklærne skal brettes eller om rød ungdom er viktige for det politiske landskapet i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. november 2009 #55 Del Skrevet 2. november 2009 Si jeg ikke vasket opp så det ble rent. Da er det god grunn til å klage Nei, jeg syns ikke man skal klage når det handler om egendefinerte parametre for hva som er bra eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. november 2009 #56 Del Skrevet 2. november 2009 Det spørs litt på hva du mener med feig. Før man vet helt hva man selv vil så kan man jo kanskje gi inntrykk av å være litt feig, eller forsiktig i hvert fall. Må jo få tid til å finne ut av ting først. Masse greier som skal passe. Med feig mener jeg feig. Ikke gå inn i ting, ikke tørre ta konflikter, ikke svare ærlig, ikke stå for egne valg osv. Det er feigt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #57 Del Skrevet 2. november 2009 Med feig mener jeg feig. Ikke gå inn i ting, ikke tørre ta konflikter, ikke svare ærlig, ikke stå for egne valg osv. Det er feigt. Ja, det er det sikkert. Det er mange feige mennesker i denne verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #58 Del Skrevet 2. november 2009 Nei, jeg syns ikke man skal klage når det handler om egendefinerte parametre for hva som er bra eller ikke. I min verden er det enten bra nok eller ikke bra nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. november 2009 #59 Del Skrevet 2. november 2009 I min verden er det enten bra nok eller ikke bra nok. Ja, i din verden. Og i min verden har jeg mine. Men når man er i forhold så er man i en FELLES verden. Du henger deg da opp i de sykeste ting. Dette var en kommentar til det Max sa, som jeg er enig i. Dersom han tilbyr seg å gjøre noe, og gjør det, så kritiserer ikke jeg etterpå. Da sier jeg TAKK. Jeg snakker om oppvasken for pokker. Jeg står ikke over mannen og følger med på om han gjør oppvasken på samme måte som meg. Tar han den så ære være ham for det. "i min verden er det enten bra nok eller ikke bra nok" bla bla bla. DET ER OPPVASKEN STEINAR! Er det rart det er krig i verden!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 2. november 2009 #60 Del Skrevet 2. november 2009 Ja, det er det sikkert. Det er mange feige mennesker i denne verden. Og feige mannfolk er det verste jeg vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå