Steinar40 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #21 Del Skrevet 1. november 2009 Nja, jeg tror at de bare ikke evnet å åpne seg. Spesielt siste eks var bare ute av stand til å snakke om ting han tenkte og følte. Når jeg spurte hvorfor det var så vanskelig, svarte han bare at han visste ikke. Så da var jeg i grunnen like langt. Heldigvis har jeg nå en mann som er veldig flink til å snakke med meg om alt mulig Hmmmm - rart det skal være så vanskelig å prate om ting. Det må jo være noe psykologisk, men hva ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 1. november 2009 De er ofte veldig påståelige, nekter å innrømme feil, er døden nær hvis de blir syk. Og klarer å vri det meste til å handle om sex, vis de vil. Gjemmer seg bak en avis, eller et tomt blikk mot tv'n hvis man skal snakke om noe (åpne seg greia). Dette er alt i beste mening, selvsagt Poenget er ikke å være politisk korrekt her - da er det ikke noe interessant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 1. november 2009 #23 Del Skrevet 1. november 2009 Hmmmm - rart det skal være så vanskelig å prate om ting. Det må jo være noe psykologisk, men hva ... Den som visste det. Og jeg gidder faktisk ikke være psykolog for den jeg er sammen med. Det tærer nok på egen psyke å være i et forhold til en som ikke klarer snakke om andre ting enn været og praktiske ting som skal gjøres i heimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. november 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 1. november 2009 Den som visste det. Og jeg gidder faktisk ikke være psykolog for den jeg er sammen med. Det tærer nok på egen psyke å være i et forhold til en som ikke klarer snakke om andre ting enn været og praktiske ting som skal gjøres i heimen. Nei, klart ikke det. Men det er et interessant problem forsåvidt fordi jeg tror at det er ganske utbredt. Det må være noe med en del menns psyke som er litt hemmet. Kanskje det er oppveksten eller oppdragelsen - gudene vet. Selv om jeg er mann selv, så forstår jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig å prate med partneren. Det er jo tross alt det mennesket som er klart nærmest en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 1. november 2009 #25 Del Skrevet 1. november 2009 Alltid lurt på hvor ille en syyyk man egentlig er? Meget ille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 1. november 2009 #26 Del Skrevet 1. november 2009 Det gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men; At de skal klare/gjøre ting selv som de ikke klarer uansett x-antall ganger, og blir forbanna når de til slutt finner ut at det ikke går. Ikke klarer å be om hjelp. Sjeldent gjør noe i hjemmet (at man må be om hjelp f.eks). Noe jeg kom på i slengen :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anny_* Skrevet 1. november 2009 #27 Del Skrevet 1. november 2009 Som f.eks ...? "Siden du er dame, så liker du vel #...#? "Jenter pleier å mene sånn og sånn" Ja, det er denne generaliseringen jeg vil til livs,da. Ellers kan det også gå på mine personlige egenskaper, sjølsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #28 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg synest slike spørsmål er så vanskelige. Jeg skulle til å svare at vel jeg misliker at de er rotete, men det finnest da kvinner uten ordensans, og så skulle jeg til å si at jeg misliker at de ikke viser følelser, men det finnest da kvinner som gjemmer sine følelser også. Spørsmålet ditt legger opp til at man må være generaliserende.. Skal en holde på med generaliserings-vegrere som deg kommer en aldri noen vei...spørsmålet handler om menn, og likevel må du trekke inn kvinner?! Så usaklig. Lær deg å generalisere mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #29 Del Skrevet 1. november 2009 Nei, klart ikke det. Men det er et interessant problem forsåvidt fordi jeg tror at det er ganske utbredt. Det må være noe med en del menns psyke som er litt hemmet. Kanskje det er oppveksten eller oppdragelsen - gudene vet. Selv om jeg er mann selv, så forstår jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig å prate med partneren. Det er jo tross alt det mennesket som er klart nærmest en. Eh ja. Men "nærmest" betyr ikke at man lesser av og tømmer seg helt for deg for det. nÅR EN ÅPNERSEG SÅ VELDIG, forsvinner spenningen og det seksuelle. Da blir de bare venner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 2. november 2009 #30 Del Skrevet 2. november 2009 Eller er vi perfekte alle sammen hehe Har du gått lei av den gamle 300++ siders tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 2. november 2009 #31 Del Skrevet 2. november 2009 Sjeldent gjør noe i hjemmet (at man må be om hjelp f.eks). Det kommer vel av prioriteringer? For eksempel oppvask: Jeg gidder ikke vaske opp rett etter jeg har spist, men jeg kan godt gjøre det senere. Hvis du da får fnatt av at det står litt til oppvask i en time er ditt problem og har ikke noe med at jeg aldri gjør noe. Jeg rekker det jo aldri siden du har støv på hjernen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora M. Skrevet 2. november 2009 #32 Del Skrevet 2. november 2009 Det verste jeg vet hos enkelte mannfolk, er manglende evne til å åpne seg og virkelig snakke om ting. Har vært borti et par østersmenn, og det tok omtrent knekken på meg. Har også erfaring med noen slike, så det er det slutt på. Og så vil jeg plusse på mannfolk som ikke evner å forstå at en dame kan være minst like flink som dem til typiske "mannfolkting" som snekring, maling, mekking o.s.v. Har heldigvis ikke vært sammen med noen slike, men har støtt på en del av dem og det holder for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #33 Del Skrevet 2. november 2009 Meget ille! Høres slitsomt ut da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #34 Del Skrevet 2. november 2009 Eh ja. Men "nærmest" betyr ikke at man lesser av og tømmer seg helt for deg for det. nÅR EN ÅPNERSEG SÅ VELDIG, forsvinner spenningen og det seksuelle. Da blir de bare venner? Hmmmmm - så du mener altså at det er viktig å ikke forstå hverandre selv når man lever i et parforhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #35 Del Skrevet 2. november 2009 Det kommer vel av prioriteringer? For eksempel oppvask: Jeg gidder ikke vaske opp rett etter jeg har spist, men jeg kan godt gjøre det senere. Hvis du da får fnatt av at det står litt til oppvask i en time er ditt problem og har ikke noe med at jeg aldri gjør noe. Jeg rekker det jo aldri siden du har støv på hjernen. Egentlig er det veldig smart å vaske opp rett etter man har spist, men det er ikke alltid jeg gidder det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #36 Del Skrevet 2. november 2009 "Siden du er dame, så liker du vel #...#? "Jenter pleier å mene sånn og sånn" Ja, det er denne generaliseringen jeg vil til livs,da. Ellers kan det også gå på mine personlige egenskaper, sjølsagt. Ja, jeg har merket at en del damer får fnatt når jeg generaliserer her også Har fortsatt ikke helt fattet hvorfor da men :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. november 2009 #37 Del Skrevet 2. november 2009 Eller er vi perfekte alle sammen hehe Jeg har ikke truffet noen menn som er helt like, men av de dårlige jeg har møtt så vil jeg si at mangel på respekt, utroskap, løgn og feighet er de tingene de har vist som jeg ikke har likt. Særlig feighet er høyt på nei-lista. Dessuten liker jeg ikke at mange menn tenderer til å få hetta når man vil snakke litt mer seriøst. Av og til trenger jeg bare å lufte tankene mine litt og jeg ber dem ikke fikse det som er i veien eller sier at det er deres skyld at jeg har det som jeg har det og enda freaker de ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #38 Del Skrevet 2. november 2009 Jeg har ikke truffet noen menn som er helt like, men av de dårlige jeg har møtt så vil jeg si at mangel på respekt, utroskap, løgn og feighet er de tingene de har vist som jeg ikke har likt. Særlig feighet er høyt på nei-lista. Dessuten liker jeg ikke at mange menn tenderer til å få hetta når man vil snakke litt mer seriøst. Av og til trenger jeg bare å lufte tankene mine litt og jeg ber dem ikke fikse det som er i veien eller sier at det er deres skyld at jeg har det som jeg har det og enda freaker de ut... Feighet? Og hva betyr det at de freaker ut? Blir sinna? Går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. november 2009 #39 Del Skrevet 2. november 2009 Feighet? Og hva betyr det at de freaker ut? Blir sinna? Går? Jepp feighet. Mangel på ryggrad til å stå for egne valg og mangel på evne til å tenke konsekvens av egne handliger. Freaker ut er alt fra å bli sånn: "jammen det er jo ikke min skyld?!" (sint og i forsvar), til å avvise samtalen ved å avslutte den, bytte tema, gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. november 2009 Forfatter #40 Del Skrevet 2. november 2009 Jepp feighet. Mangel på ryggrad til å stå for egne valg og mangel på evne til å tenke konsekvens av egne handliger. Freaker ut er alt fra å bli sånn: "jammen det er jo ikke min skyld?!" (sint og i forsvar), til å avvise samtalen ved å avslutte den, bytte tema, gå. Må innrømme at jeg er sånn at hvis jeg hører et problem så vil jeg gjerne fikse det. Hvis det ikke er mulig så kan jeg nok fort bli litt (eller mye) frustrert. Etter hva jeg har forstått er dette ganske typisk for en del mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå