Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. november 2009 #1 Skrevet 1. november 2009 Hei! Jeg er andregangsgravid i uke 17. (16+4) Har hørt om så mange som kjenner liv veldig tidlig i andre svangerskap, og begynner derfor å bli litt urolig siden jeg ikke har kjent noe ennå. Det er ti år siden forrige svangerskap, kan det være grunnen? At det er så lenge siden sist at jeg ikkje "husker følelsen"? Jeg har begynt og få mage, kjenner livmorkanten, så jeg "vet" jeg er gravid. Men er som sagt bekymret for om kanskje ting ikke er som de skal være siden jeg ikke har kjent liv.. Noen som har noen beroligende ord til meg? Eller bør jeg få dette sjekket? Skal til jordmor ut i uken.. Takk til de som svarer ..
Edie Skrevet 1. november 2009 #2 Skrevet 1. november 2009 Jeg har bare vært gravid en gang, men da kjente jeg ikke bevegelser før i uke 21 (21+3 eller no). Kjente generelt lite bevegelser og var bekymret fordi "alle" andre kjente mye tidligere og mye mer. Men jeg har nå en høyst sprell levende gutt på utsiden, så tror bare unger er forskjellige både på innsiden av magen, og utsiden!
effy Skrevet 1. november 2009 #3 Skrevet 1. november 2009 Nå har jeg bare vært gravid en gang da, men jeg kjente ikke liv før uke 22-23. Kan du ha foranliggende morkake kanskje? Det er vel ikke så lenge til du skal på UL?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. november 2009 #4 Skrevet 1. november 2009 Nå har jeg bare vært gravid en gang da, men jeg kjente ikke liv før uke 22-23. Kan du ha foranliggende morkake kanskje? Det er vel ikke så lenge til du skal på UL? *Takk for svar til begge to* Hmm, har ikke tenkt tanken at kanskje jeg er en av de med foranliggende morkake! Det vil jo forklare en hel del! Og som dere sier, alle er ulike:) Så kanskje jeg bærer på et rolig barn? Jeg skal på ultralyd i midten av november, så får smøre meg med tolmodighet og krysse fingrene for at alt er som det skal være! Takk for svar!
Gjest Gjest_Sola_* Skrevet 1. november 2009 #5 Skrevet 1. november 2009 Hei! Jeg er 18+2 på vei idag.. (gravid for første gang). Første gang jeg kjente liv var i uke 13 (lette sommerfugel-vinger). Senere ble d mer som kiling. I de 2 siste ukene har det vært mer som leamus i magen. MEN! Nå er d gått 4 dager uten at jeg har kjent noe som helst! Jeg er altså ikke vant til å kjenne liv hver dag, men man skulle tro at om man har kjent liv fra såpass tidlig, og jo lengre ut i ukene jeg kommer, jo oftere skulle jeg kjenne liv(???!) Det er så ekkelt å hele tiden gå å bekymre seg for at noe er gått galt, når man ikke kjenner liv... Heldigvis skal jeg på ul på torsdag, så da slipper jeg å gå i uvissthet lenger.... Konklusjonen: Selv om man har kjent liv, betyr ikke det at bekymringene slutter! Lykke til! Får håpe at du kjenner liv snart, og at alt står bra til med spiren:) Hilsen Sola.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #6 Skrevet 1. november 2009 jeg er gravid for andre gang og kjente heller ikke til liv før UL i uke18/19. Var bekymret som du... Så hadde jeg forandliggende morkake, den tanken hadde ikke slått meg engang. Men babyen var i full aktivitet der inne :-) Hørte at jeg kanskje ikke ville kjenne noe før langt senere, men når jeg så bevelgelsene på skjermen og gikk hjem, forsto jeg endelig de merkelige boblene i magen, babyen som kræsjer eller sparker mot urinblæra. Nå i uke 22-23 kan jeg avogtil kjenne babyen med hånden om jeg legger meg ned. Kjenner uansett liv mange ganger for dag nå. Vet liksom hva jeg skal kjenne etter. Annerledes enn sist svangerskap som også var for 10 år siden :-)
Gjest skoeska i.i. Skrevet 1. november 2009 #7 Skrevet 1. november 2009 Jeg kjente ikke liv før i uke 21 en gang.
Gjest Gjest_Randi_* Skrevet 3. november 2009 #8 Skrevet 3. november 2009 Jeg er 18 uker på vei og tror kanskje at jeg kjente noe på søndag. Er min første.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #9 Skrevet 4. november 2009 Hei! Jeg er andregangsgravid i uke 17. (16+4) Har hørt om så mange som kjenner liv veldig tidlig i andre svangerskap, og begynner derfor å bli litt urolig siden jeg ikke har kjent noe ennå. Det er ti år siden forrige svangerskap, kan det være grunnen? At det er så lenge siden sist at jeg ikkje "husker følelsen"? Jeg har begynt og få mage, kjenner livmorkanten, så jeg "vet" jeg er gravid. Men er som sagt bekymret for om kanskje ting ikke er som de skal være siden jeg ikke har kjent liv.. Noen som har noen beroligende ord til meg? Eller bør jeg få dette sjekket? Skal til jordmor ut i uken.. Takk til de som svarer .. Jeg er førstegangs, og kjente ikke liv før 23 uke. Nå er jeg 34, og har en spinnvill liten en i magen Det er vel veldig individuelt når man kjenner liv, og skal du til jordmor nå snart, får du vel hørt hjertelyd :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå