Gjest Mayamor Skrevet 7. april 2006 #661 Skrevet 7. april 2006 Tusen takk for bursdagshilsen. Andreas går jo ikke i barnehage - så jeg håper vi kunne treffes med barna en dag. Han og jeg har det felles at vi er selskapssyke... Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 12. april 2006 Forfatter #662 Skrevet 12. april 2006 INGVILD ER 2 ÅR I DAG Tenk at det er to år siden hun kom til verden. - På denne tiden for 2 år siden var hun fremdeles inne i magen min. Jeg hadde rier og det var rett før jeg fikk epidural (o - lykke)... - På kvelden ble hun født , da gren jeg litt da - i gledesrus. Jeg er hjemme nå fo å ordne til barnebesøk (med foreldre) - det begynner kl. tre. Så det er ikke så lenge til. Ingvild er hos mamma nå, koser seg nok voldsomt. Hun var med mamma i går også. Sovnet sent i går, som hun har gjort de siste dagene. Sovnet ikke før nærmere ti om kvelden og så er det opp igjen halv-syv. Ikke mange timene det for en liten jente. Håper hun finneroen fortere i dag og/eller at det bedrer seg etter påske når barnehgaen begynner igjen. Ellers er hun en helt fantastisk jente Jeg er så stolt og kry over henne. Det siste nå er at hun teller til ni-ti... det synes hun er stor stas. Spesielt hvis noen stopper å telle på f.eks. 3, så fortsetter hun: 4, 5! Ofte stopp på 5 (med trykk på)... og så er det gøy med 1 og 2, og 6,7,8. Sjelden hun tar alle i samme slengen, i riktig rekkefølge. Men gøy er det. Også forteller hun masse og snakker om det hun har opplevd som har gjort inntrykk på henne - bl.a. at hun har vært his frisør hvor hun satt på fanget mitt: Mannen klippet (tar seg til håret) - mamma sitte... Stort var det Nå begynner håret å bli veldig langt igjen, så tror vi må til frisøren snart - før 17. mai? Vi blir 10 voksne og 10 barn i dag. Er en del som ikke kan, men det gjør ikke så altfor mye soden vi er så mange... Men selvfølgelig jo flere jo bedre. Det kommer ingen fra barnehagen - venter til neste år med det. Så kan Ingvild bestemme litt mer. . . I morgen skal vi ha nærmeste familie på kaffe og kaker. Også i tre-tiden. Og ellers i påsken blir det middagsbesøk både til mine og Mannens foreldre. OOOOps glemte å fortelle om noe som virkelig er kjiipt: På amndag fikk jeg min andre fartsbot (på ca. 1 1/2 år) og dermed min andre prikk i sertifikatet og er 3600!!!! kr. fattigere. Det er til å grine av Må bare kjøre saktere fremover. Må skjerpe meg Mayamor; synd du ikke var med på treff sist. Vi vil gjerne treffe dere, men da må det bli en helgedag, siden I. er i bhg og jeg på jobb (igjen). Fint hvis du kan foreslå noe, noen datoer f.eks. og hva som er aktuelt å finne på/hvor vi kan treffes, så kan vi avtale no. Sikkert flere som også vil være med (meta, ionaa osv.??). Oki - da må jeg tilbake til kakebakingen
Ionaa Skrevet 12. april 2006 #663 Skrevet 12. april 2006 Gratulerer med dagen Ingvild Tenk at våre bitte små babyer har blitt 2-åringer. Helt utrolig. Jeg kjenner godt igjen den stolte morsfølelsen!! Idag fant småen masse lekegriser i lekeskuffen i huset vi pusser opp/renoverer. Han sa "gris" med skikkelig skarre r`mens han tok ut en og en. Og så tok han en i hver hånd og sa "to griser". Og da blei jeg overraska. Greit med to, men å bøye ordet gris da Han liker også å telle, men han vil helst ikke stoppe...så han teller gjerne samme ting mange ganger bare for å komme til ti, og gjerne litt videre også (men etter 10 blir det litt dikting..hehe). Hadde vært kjekt å treffe dere igjen
ny dag Skrevet 14. april 2006 Forfatter #664 Skrevet 14. april 2006 Først av alt; det er temmelig flaut å lese egne innlegg - fulle av skrivefeil Skal prøve å ta meg sammen... eller lese igjennom og redigerer før de postes Og tusen takk Ionaa for koselig innlegg. Ja, det er utrolig som tiden flyr og den morsfølelsen bare vokser og vokser. De er så skjønne disse små, som ikke er babyen lenger - men vokser og lærer i en rasende fart (særlig det siste da ) Det hadde vært veldig kjekt å treffes igjen. Magnhild snakket om et treff i hagen i nye huset deres, tror jeg. Det hadde vært kjekt - så lenge været er bra. . . Og som jeg skrev over passer helgedager best Ingvild sier også to griser - har ikke tenkt over jeg at hun da sier gris i flertall. Bare latt meg begeistre av det at hun faktisk sier to når det er to... f.eks. griser, eller smokker (som nok er det som er mest brukt til daglig): Ingvild har en liten veske full av smokker - eller oppaer som hun kaller det. En oppa, flere oppaer. Så den heter oppa-vesken. Hun leser smokken(e) sin. Ellers apropos det med tid, og at den går så fort. Har du tenkt over at tiden går fortere (altså det føles som den går fortere) nå som vi er voksne, til forskjell fra når vi vi barn og ungdom. Tenkt f.eks. tilbake til når vi vi på gymnas og den tiden der - da virket det ofte som en evighet å vente en uke, til neste helg og neste bytur Mens nå flyr jo ukene, nå er det liksom mer snakk om hva skal dere gjøre til sommeren (som jo "plutselig" er der)... Rart det der. Våre små synes vel kanskje at dagene er veldig laaange. Så om bursdagsbesøkene: Ingvild har storkost seg På onsdag på dagen hennes ble det servert hot-dog, barnekjeks, nonstop, appelsinskiver, sjokoladekake (med geletopper og seigedamer + stjernedryss), boller, prinsessestang, gulerotkake (med gulerotglasus med egen vri - bl.a. med appelsin og gulrotjuice i + appelsindryss) + seigemenn og chips (i flere varianter) og IS selvfølgelig (Ingvild spiste to). I besøket var det som tidl. nevnt 10 barn; en 1-åring (Milla Sofie), fem 2-åringer (Ingvild og fire gutter, hvor av en på snart 3 år) to 4-årige gutter og to jenter på 5 år (hvor av en på snart 6 år). De lekte fint sammen. Ingvild lekte mest med de 2 år gamle guttene. var så gøy å se på dem. I går var det familiebesøk. De som var der var Ingvilds farfar og farmor, mormor, ste-morfar og morfar, Ingvilds ene onkel (Mannens yngste bror) og Ingvilds ene oldemor (min mormor). Koselig. Det var kaker og kaffe m.m.: Sjokoladekake, gulrotkake, fruktsalat med krem, tiramisu og daimiskake + nøtter, rosiner og påskemarsipan. Nam-nam... Og i går lot vi ikke Ingvild få sove på dagen, så da sovnet ut som en drøm i syvtiden om kvelden (helt til halv-syv i morges). Det er jenten sin det. Som kan hvis/når hun vil (og er skikkelig trøtt). Til bursdagen har Ingvild fått mange flotte gaver, bl.a: - Hjemmestrikket bukse, lue og jakke i ull (sett) - To ytterjakker (FIX - de var like så en av dem skal byttes) - En ytterkåpe (helt bedårende fra Zara i Paris: Rød med hvit innside med røde småprikker) - 2 bøker - 2 sett bøtte, spade m.m. - 1 lastebil - 1 ball - 1 liten lekegris som kan grynte og gå fremover - 1 liten koffert (leke-) - små lekedyr - 3 bamser - forskjellige leker - 2 kjoler - strømper (3), t-skjorte, genser, strikkejakke, belte, sommerhatt - kopp - armbånd Phu - mye synes jeg (både gaver og kaker/kalorier) I dag er det besøk hos svigers, og før den tid må jeg ordne med bilder på Fotoknudsen... Snakkes.
Gjest Mayamor Skrevet 14. april 2006 #665 Skrevet 14. april 2006 Gratulerer så masse med overstått 2 års dag. Tenkte på henne - men dagen gikk i 100 - så nå kom jeg først på at jeg ikke hadde skrevet hilsen. Det er så koselig å lese om hverdagslige ting som skjer. For det er koselig å være mamma. Når du har en trassing gutt som skriker så "snått og tårer hagler" - for å så få en god klem hvor de sier "glad i deg mamma" - da er frustrasjonen lagt til side ja. Kipt med prikker og surt med stor bot. Samboer fikk 6 prikker før det var gått 2 måneder ut i prikkeperioden. Siden har han (bokstavlig talt) kjørt prikkfritt... Vi får til et treff ut i mai når Magnhild har bedre tid. Gleder meg. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #666 Skrevet 3. mai 2006 så det var en stund siden siste oppdatering fra meg noe nytt da..... siden sist; - vært på jobbreise i Sverige i 3 dager. Kjekt å komme seg bort og møte "kollegaer" i Norden. Også var byen vi var i så sjarmerende - to seminarer på universitetet. God respons på mine bidrag. Inspirerende. - Idolkveld med tre venninner, bl.a. en høygravid. Veldig kos + noen venninnetreff med barn. Alltid kjekt. - God venninne fikk jentebaby den 25 april - teater på DNS; Den Stundesløse. Fantastisk bra. Med bl.a. Bjarte Hjelmeland og Marit Woldseter - Ellers; Mye sykdom, men ikke noe alvorlig. Ingvild som er på bedringens vei med øyekatarr (og vi som må dryppe "hele tiden", og som hoster mer og mer - sammen emd alle de andre i bhg.). Jeg som hoster, er slapp og nå har mistet stemmen.... helt borte vekk ) - Jobb; mye om ligger og venter. Håper å få til noen gode vendinger i løpet av mnd. Skal på møte med sjefen i midten av mai. Kurs i Oslo i slutten av mnd. Må lese en del før jeg drar. Hovedsjef venter på oversikt over plan for arbeid i år hm, vanskelig å få til synes jeg Tja, det var vel det. Er ikke så helt inspirert, noe som sikkert er ganske så tydelig.. Men kan ikke gjemme meg bort her inne. Må jobbe nå
ny dag Skrevet 4. mai 2006 Forfatter #669 Skrevet 4. mai 2006 jaaaaaaaaaaaa i dag er det absolutt vår! Varmt, varmt, varmt. Over 20 grader på terassen Jeg er hjemme i dag også fordi jeg ikke har stemme. Har sitter og skrevet, men NÅ stopper her. Er ikke helt i form, men bare må ut nå. Gååååååååååååååå meg en liten og deilig ut. Såååååååå ta en deilig dusj og deretter heter lille-gullet i bhg. Må jo unne meg et deilig friminutt (ingen andre som kommer slengende med et...). har vært i en god stim på skrivefronen i dag synes jeg, men det går sent. Sitter og knoter igjen og igjen med de samme avsnittene på de samme sidene.... argh.. håper sjefen synes det er bra og at det ikke må slettes (igjen) Håper å komme lenger i morgen - og så heeeelg. fest på fredagen og ellers no plans. Kanskje tur til byen lørdags fomiddag. tror det er mye opplegg der da Oki - takk for kos melding mayamor og epona
Ionaa Skrevet 19. mai 2006 #670 Skrevet 19. mai 2006 Mulig jeg har lest feil...eller tolker feil. Men har denne dagboka hele tiden hett "nytt mirakel" eller er det noe jeg ikke har fått med meg??
magnhild Skrevet 19. mai 2006 #671 Skrevet 19. mai 2006 Mulig jeg har lest feil...eller tolker feil. Men har denne dagboka hele tiden hett "nytt mirakel" eller er det noe jeg ikke har fått med meg?? ← :grine2: :grine2: :grine2:
ny dag Skrevet 21. mai 2006 Forfatter #672 Skrevet 21. mai 2006 Lurer fælt nå Ionaa Men Magnhild har kontroll Ja - navnet har vært det hele tiden... Med det utrolig dumme nicket ny dag.. så måtte det bli noe med nytt - og et barn (og en graviditet) er jo på en måte et mirakel... så derfor navnet på dagboken. Ikke noe nytt mirakel på vei. Og ingen planer om det heller. (spiral sitter godt og trygt...) :Nikke: En stund siden jeg sist skrev noe her - i egen dagbok (med masse skrivefeil i).. Henger sammen med at jeg skriver så mye i jobbsammenheng og prøver å begrense det til det. Er ganske så dårlig i skuldre, nakke og høyrearmen. Og i dag har jeg sitter og jobbet her hjemme foran pc'en i ca. 6 timer - så det blir ikke lange innlegget nå heller. Men må jo skrive litt når andre gjør det Har fått levert et nytt utkast av det jeg jobber med til sjefen i dag. Sendte det på mail i femtiden, og fikk svar med det samme - ikke en mann som tar helgefri for å si det sånn. Ble bare 15 sider mot de 40 jeg sendte sist. Dette er 2. utkastet, men bare begynnelsen. Men håper han liker det - at det går i riktig retning. Er jo ca. 1/2 år siden forrige utkast så det må jo bare være bedre nå Jeg jobber bare 50% nå (men i realiteten litt mer), og har 50% lønn fra jobben. Er 50% på rehabilitering, så får 66% lønn - fra trygdekontoret - av de resterende 50% (kompliserte jeg det nå... ja har en tendens til det). Har ikke trent så mye i det siste - bl..a fordi jeg har vært syk. Men er frisk nå, så nå er det trening flere ganger i uken -litt trening 2-3 dager ihvertfall Skal på tirsdag. På tirsdag er det også generalforsamling i borettslaget - hvor jeg nok velges inn i styret Håper jeg ikke tar meg vann over hodet ... Oki - må opp og se program på tv om kjønnsforskjeller... Litt artig akkurat det; jeg sitter på pc og mannen er opptatt med å stryke akkurat nå. Sånn som vi vil ha det ikke sant?
meta Skrevet 21. mai 2006 #673 Skrevet 21. mai 2006 Høres ut som dere har en fin fordeling Håper vi treffes snart
Gjest Mayamor Skrevet 22. mai 2006 #674 Skrevet 22. mai 2006 Her sitter mannen og jobber og jeg tenker på å stryke. Boff - der tenker jeg ikke lenger... Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 5. juni 2006 Forfatter #675 Skrevet 5. juni 2006 Noen ord fra meg om nytt siden sist; - det gikk fint på møte med sjefen(e). De syntes det går riktig vei, og at det nye utkastet er bedre enn det forrige... Men ikke bra nok - så mer jobbing. - På kurs i Oslo i 3 dager: Veldig bra forelesere, greie deltakere og utrolig kjekt å treffe venninner på kveldstid (traff 6 stk.). Hadde fullt program fra morgen til kveld. Så det ble lange og innholdsrike dager. Fikk bl.a. besøkt en venninne av meg og hennes 1 mnd. gamle datter. Hun var helt nydelig. - Formen min er bedre etter endelig å ha vært hos kiropraktor. Gikk nesten 3 mnd. siden sist. Var der for en drøy uke siden og er ok i skuldre. Vondt - men ikke utholdelig. Og ok i bekken. Også har jeg gått litt turer og endelig fått treningsball!! Sånn at jeg kan gjøre gøy øvelser hjemme. I morgen skal jeg på vurdering hos fysio på sykehuset. 2 mnd. siden sist (tiden flyr). Er spent på hva hun mener ang. evt. opptrapping av arbeid f.o.m. aug. - Pinsehelgen = hjemmehelg. Mannen har malt stuebord, ordnet i hage, laget 1 middag, spilt kamp og vaske hus Og jeg har.... eh... vært med Ingvild, handlet, gått tur, lest faglitt. ute i solen, laget 2 middager, vasket klær, hengt opp klær, lagt på plass klær, hatt egentid (dusjet noen ganger - hårkur - tatt påneglelakk osv.), vært på venninnemeiddag, drukket vin og sett dvd hjemme, gått på visning i nabolaget og gjort litt hagearbeid. - Idag har Ingvild vært på laaaang tur med mormor & co. De hentet henne kl. 08.45 og kom ikke tilbake før 19.30, med en sovende jente. De har vært på båttur og kost seg. Håper hun vil sove godt i natt. Har vært litt varierende i det siste. - Så i går at Ingvild har begynt å få to nye gjeksler... kanskje derfor hun sovet litt dårlig for tiden. Ellers er hun frisk og rask (bare litt neseforkjølet). Hun snakket masse, er veldig fysisk flink; Står på dissen og disser (i bhg - ikke hjemme med oss - er du gal), klatrer i klatreslott/nett (?), og løper rundt. Også er hun begynt å leke mer og mer alene - har en masse prosjekter. Veldig kjekt. Hun har nettopp fått Fisher Price jungel (eller hva det no er) - og den liker hun veldig godt. Ellers går det mye i dukker, klossebygging, kaffe/fat/skåler/bokser/gafler o.l. - sett, bøker og fotballspilling. Også har hun fått en klovnenese som hun liker godt - Denne uken; på service med bilen, fysiotime som nevnt, arr. med familie i bhg., legetime på fredag, overnatting for Ingvild hos svigers til helgen, fest med jobben for min del, kamp for mannen, og familiehelg resten. - Håper også at vi kg-jenter kan avtale et treff. Det var snakk om å få til det på denne tiden eller? Må sjekke det nærmere. Ringe meta Oki - snakkes
ny dag Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #677 Skrevet 24. juli 2006 Mayamor; synd du ikke kunne komme til meta. Vi hadde det veldig koselig. Er så kjekt å ha barna med på treff. Håper vi kan finne på noe sånt igjen (om ikke så lenge). Jeg er jo en elendig kg-dagbok-skriver Jada I know. Men sånn er det bare. Skriver vel egentlig bare fr min egen del også så da er det vel greit å være litt av og på. Synes det er kjekt å lese inne hos andre - og få koselige innlegg her inne hos meg... men det er det der med å sitte seg ned og skrive. Blir vanskeligere jo lenger tid mellom hver gang. Nå er det jo en god stund siden sist. En hel sommer nesten Har ikke lyst til at sommeren skal ta slutt. Er så deilig med lyse dager, kvelder (og netter), varme og sol og blå himmel. Så hva er nytt siden sist? Har hatt 3 uker ferie fra jobben nå. ferdig i går.. kjedelig. Vi har vært 2 uker hjemme og 1 uke på stor hyttte på fjellet. Hatt fint vær nesten hele tiden. Deilig. Har jobbet hjemme - mest Mannen - med maling av både hus og div. innendørs. Jeg har organisert noen fellesprosjekter i borettslaget ute - så nå ser det penere ut. Litt stolt av det Har ellers vært på konferanse 1 dag, truffet venner, mye familie. Vært på familielandssted. Badet (!!!!!) i elv (brrrr....) - vært i vedfyrt badstu ved elven (DELIG - vårt private spa-anlegg ) Kost masse med Ingvild, som er blitt så stor. Hun synger og traller. Prater og ler. Og løper rundt. Leker med klosser, dukker, bamser, figurer, tegner, leser, danser og klemmer. Og elsker å leke i sandkasse og disse og rusje Vi har vært mye med barn i ferien. Både tremenninger av Ingvild og barn av våre venner. Veldig kjekt. Ellers har jeg fått heve-senke-senke-bord på jobben og ny stol (med sadelsete). Første gang jeg testet det idag - og det ser så lovende ut. Nå kan jeg variere arbeidsstilling mye mer, deriblant stå og jobbe Ingvild er denne uken med mormoren sin som har fri fra jobben. Hun elsker det. Deilig at hun kan ha fri litt til fra bhg. Snart slutte mange på avd. som begynner på stor av.dog nye barn kommer til. Ingvild blir den eldste av de gjenværende. Håper hun ikke synes forandringene er til de værre eller at overgangen blir for stor... Spent på det. Ellers så må (MÅ) jeg få ræven i går å; - JOBBE EFFEKTIVT OG RIKTIG FREMOVER MED ARBEID. HAR KNAPT MED TID IGJEN PÅ PROSJEKTET. - BEGYNNE Å TRENE (PÅ SENTER... prøver ut SATS nå....). Må fåfaste treningstider. - OPPTRAPPING AV ARBEIDET. Begynner i 70 % jobb f.o.m aug. Jeg er ellers med på KG-treff dersom det blir noe med girlsene. Alltid kjekt å treffes. ND :kgblunk:
ny dag Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #678 Skrevet 9. oktober 2006 JEG ER HER ALTSÅ.... bare ikke akkurat HER inne Og jeg er ikke gravid og ikke prøver - bare vanlig dagbokskriver... så det så... Og jeg har det bra - faktisk bedre og bedre. Og visst noen av supergirlsene vil treffes så kan jeg sikkert få til å møtes... Jada - bare si når og hvor så kommer jeg.... Ikke selskapssyk altså... men er det ikke lenge siden sist da? Det er jo snart juuuul jo og Magnhild har født og Hermione er gravid (igjen) Jada - snart Top Model og deretter Nynne og jeg sitter her nydusjet etter trening. Veldig fornøyd med meg selv (akktuat nå - ikke sånn generelt. Overhodet ikke) Nydag - snart en ny dag, bare litt til av kvelden og så natta.... og God morgen
Gjest Mayamor Skrevet 6. november 2006 #679 Skrevet 6. november 2006 Blir fort å ikke kikke innom dagboken når den ligger på side 3. Har fått meg laptop, så aktiviteten her er betydelig større enn den har vært på lenge. Vet ikke om det egentlig er så bra... Men her er jeg iallefall. Hadde vært koselig å treffes igjen en dag. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 7. november 2006 Forfatter #680 Skrevet 7. november 2006 (endret) Takk for koselig hilsen Mayamor Fint at du stikker innom... Vi er vel alle litt mindre her i perioder og mer i andre... For tiden er jeg innom ganske ofte, men skrive her gjør jeg sjelden. Altså her inne hos meg selv. Men liker å følge med på dem jeg kjenner (eller vet litt om...) Kanskje vi kan få til et kg-treff igjen snart. Vet ikke om folk er veldig bizzy nå fram mot jul eller hva. Vi får sjekke litt ut Endret 7. november 2006 av ny dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå