Gjest Coral Skrevet 13. september 2004 #561 Skrevet 13. september 2004 Høres ut som dere har hatt en kjempefin ferie :-)
ny dag Skrevet 17. september 2004 Forfatter #562 Skrevet 17. september 2004 Oppsann... nesten en uke siden jeg sist skrev her inne i dagboken.. tiden flyr. Har vært vanskelig å legge Ingvild i det siste + at hun både våkner en del om kvelden og natten og sover liten på dagen... altså jeg er sliten og litt frustrert om dagene :klø: Prøver å finne forklaringer på hvorfor hun har vært så vanskelig på dette med soving den siste tiden - da særlig siden vi kom hjem fra syden. Kan f.eks. skyldes; - overgang fra ferie; legging tidligere og i seng, til forskjell fra i vogn (med tilhørende vugging). - tenner - behov for mer mat. Tror grøt er rett rund hjørnet.. noen smakebiter (-skjeer) ihvertfall. - andre overganger/endringer for hennes del...som at hun vil snu seg fra ryg til amge hele tiden. Også i sengen... og bl.a. våkner av dette (så må vi gå inn/stå opp å snu henne). Vil ikke la henne ligge å grine. Synes ikke det er riktig, så det blir til at jeg sitter med henne eller er rett inærheten når huns kal sove og kommer inn til henne ofte. I kveld gikk leggingen bedre enn de to forågående dsgene - da jeg endte opp med å bysse henne i søvn i armene. I dag fikk ejg henen til å sove i sengen - men hun har allerede våknet 2 ganger siden det (på en drøy time nå). Fått mat en av gangene. Håper på en god natt. Har tenkt å legge meg tidlig så jeg kan få gjort noe med søvnunderskuddet. Må forresten fortelle ang. leggingen at Ingvild fant ut av en sånn natt-spilledåse (?) i kveld Har nettopp fått den i posten/Go'boken. En blå halvmåne som kan trekkes opp og da spiller en god natt melodi. Den ahr jeg festet i hode-enden av sengen til Ingvild. Og i kveld etter at jeg hadde lagt henne snudde hun seg over på magen og trakk den opp av seg selv... lå å hørte på musikken for så å trekke den opp igjen osv. Holdt vel på i drøye ti minutter. Stor stas synes jeg Har ellers hatt en strålende dag. Vi har besøkt en venninne i nytt hus på Sotra for første gang. Hun er hjemme med baby selv. Veldig kjekt Mannen i huset har reist bort i helgen med jobben, så bare Ingvild og jeg er hjemme. Skal treffe min mamma både i morgen og søndag. Koselig helg Er ikke så ofte jeg skriver her, men er oftere inne å leser her (hvis jeg har fått hilsener) og hos andre. Veldig kjekt med hilsener Kjekt å følge med på andre også. Mange er så flink til å skrive - også så ofte. Er trøtt i kveld ... avslutter nå og tar en kjapp tur innom hos noen andre (det er der det skjer...). Har forresten lyst til å gå på treff om noen er klar til det På kveld helst.... eller på kafe på dagtid :enig_animasjon: Klem Nd
lillen Skrevet 17. september 2004 #563 Skrevet 17. september 2004 For en klok liten jente! :o Det må jeg si... Veldig imponerende at hun trekker opp spillemaskinen selv! Det tyder vel på at hun liker melodien ihvertfall! Ha en strålende helg, Nydag - med Ingvild og mamma!
meta Skrevet 17. september 2004 #564 Skrevet 17. september 2004 Så leit at dere sliter sånn med leggetid Håper det kommer seg etterhvert. Hun er jo ikke SÅÅ stor ennå. Men smart Jeg har kjempelyst til å finne på noe. For min del må det nok bli med baby, men det er jo ikke noe problem hverken på dagtid eller kveldstid Håper du får en FIN helg! Klem fra Meta
pondusa Skrevet 17. september 2004 #565 Skrevet 17. september 2004 Må forresten fortelle ang. leggingen at Ingvild fant ut av en sånn natt-spilledåse (?) i kveld Har nettopp fått den i posten/Go'boken. En blå halvmåne som kan trekkes opp og da spiller en god natt melodi. Den ahr jeg festet i hode-enden av sengen til Ingvild. Og i kveld etter at jeg hadde lagt henne snudde hun seg over på magen og trakk den opp av seg selv... lå å hørte på musikken for så å trekke den opp igjen osv. Holdt vel på i drøye ti minutter. Stor stas synes jeg Klem Nd Må bare le litt jeg. Lillemor har den samme spilldåsen hengende i sin seng, og nå i en alder av 19 mnd, har hun stor glede av den. Den må trekkes opp minst 5 ganger før hun sovner, og gjerne synger hun litt også.
Ionaa Skrevet 17. september 2004 #566 Skrevet 17. september 2004 Heisann sveisann Ny dag. Det høres fantastisk deilig ut med ferien deres. Er littebitteranne misunnelig ja. Jeg som har pakka, vaska, bært og flytta i ukesvis føles det som. Jeg er selvfølgelig også gjerne med på å treffes. Jeg har mye tid som jeg kan tilbringe andre steder enn hos svigers Hvilken kiropraktor går du forresten til? Høres kos ut med den spilledåsen...så artig når småtasser finner ut av ting. Klem
ny dag Skrevet 19. september 2004 Forfatter #568 Skrevet 19. september 2004 Oj, så gøy med så mange hilsener - også på så kort tid. Fatter ikke helt at dere er innom meg, jeg som skriver så sjelden og som har så mange skrivefeil :o (er ikke flink til å lese igjennom innlegg)... Takk for god helg-hilsen Sandra. Første hilsen fra deg her inne Ionaa; ja vi hadde en super ferie. Skikkelig avkopling. Skulel vært obligatorisk for småbarnsforeldre. Spes. førstegangsforeldedre som oss Dere har jo også stått sånn på... er så flinke atte. Håper dere får tatt dere inn igjen. Kjempegøy at du vil treffes. Skal vi ikke bare avtale noe da? Hva med en dag i neste uke? Noen forslag? På dagtid kan jeg onsdag og fredag. Dagtid er best for meg, for da trenger jeg ikke å involvere pappaen mht. barnevakt... men det går fint det også, må bare høre med han når det passer for han da (han kommer hjem i kveld fra jobb-reisen sin). Skal gi deg navn på kiropraktor når vi møtes jeg har to "på lager". Pondusa; så artig at lillemor også har en sånn spilledåse og liker den så godt Også i går kveld snudde Ingvild seg over på magen og trakk den opp flere ganger Gjorde det i flere omganger. Leggingen i går kvedl varte ganske lenge, emn gikk greit. Ikke mye grining. Var på middag hos mamma og stefar, og da ble hun grinete. Sovnet etter litt grining på sofaen ca. hav-syv. Vi var stuptrøtte begge to, og sitedenfor å drøye, så gikk jeg hjem nesten med det samme. Hadde lyst til å komme meg hjem for å legge Ingvild. Skifte på henne, ta på pyjamas, ammes osv. Hun våknet med en gang jeg tok henne opp. Ammet henne 19.45, 20.15 og 21.15. Etter siste "runde" sovnet hun godt. Ligger seg til ene siden, og får smokken som hun er så glad i. Våknet igjen like oevr midtnatt, ammet begge bryst og sovnet igjen. Våknet igjn i tre-fire tiden. Da fikk jeg henne til ro med smokken (hun snur seg rundt på magen... vet ikke om hun gjør det i søvne?). Også sov hun helt til klokken halv-ni. Kjempefremgang fra natten før (som var så kjiip og innebar så lite søvn at jeg ikke skal plage meg selv og andre med å fortelle om den...) Ingvild sovnet altså senere i går enn kvelden før, men hadde en mye bedre natt. Hun spiser hyppig på kvelden. Og det er selvf. mye bedre enn at det skal foregå på natten. Har håp om at det blir mindre amming på kvelden når vi begynner med grøt. Klamrer meg litt til det - for det er ikke lett å være borte fra henne når hun skal ha mat så ofte - også så varierende... Skal til helsesøster i morgen, og skal diskutere grøt og legging og søvn med henne. Håper på gode innspill. Skal bli gøy å fortelle henne at sydenturen gikk så fint. Hun har nemlig vært skikkelig negatid til å reise sydover med barn (under 3 år sier hun ) Var temmelig fornøyd med artikkelen i BT i går ang. spebarn/barn og ferier. No problem - bare man bruker sunn fornuft Også kjære metamoren da Du er no så flink til å skrive her inne selv om du nettopp har førdt Gøy for oss. Kjempekjekt at du også er klar for å møtes. Hva synes du er best? Kan jo komme hjem til deg hvis det er det beste for deg, eller skal vi møtes i byen? Kan også møtes hos meg hvis det er på dagtid. Forslå noe du/dere? Har hatt en fin start på dagen. Føler meg uthvilt. Nå har Ingvild sovet ca. 45 min. i vognen sin inne i stuen. Etter mye vugging... Blir så trøtt ca. 2 timer etter å ha ståt opp. Har våknet nå, så jeg må opp og ta henne. Sikkert sulten. Lillen; Takk for hilsen vennen. Smart og klok jente jeg har ja. Stolt mamma jeg Nå skal jeg kose meg med Ingivld og mammaen min, som jeg skal treffe senere i dag også. Også kanskje besøke mormoren min og kanskje gjøre noe jobbting også kanskje, kanskje ...Tusen planer (når man er uthvilt)
ny dag Skrevet 22. september 2004 Forfatter #569 Skrevet 22. september 2004 Hatt en så fin dag i dag. Ingvild og jeg har bare slappet av hjemme og Ingivld har hatt 2 gode høneblunder på to timer hver :o Jeg sov også under den siste blunden. Deilig. Ingvild sov i sengen sin begge gangene. Og nå sover hun også i sengen sin. Sovnet for natten litt før kl. 21.00. Lå henne etter stell og amming kl. 20.15. Så lå hun og lekte med spilledåsen sin (trekkes opp i ett sett) og med smokker, Også vil hun bare ligge på magen. Det er favoritten. Hun begytn å gråte etter ca. 15 min. og da satt jeg med henne til husn sovnet (tok ca. 20 min. ). Holder på henne. Hun er så trøtt da at hun gråter med øynene igjen hele tiden..men får ikke sove uten hjelp. HUn prøver å snu/kaste seg over på magen hele tiden - men der finner hun ikke roen...så jeg holder henne tilbake. Også holder jeg henne over hodet og øyne sånn som hun liker så godt. Når hun erklar for der. Og synger og småsnakker. Og selvf.: passer på at hun ahr smokken sin. Har ellers hatt 2 gode netter - så jeg håper vi er kommet inn i en god rytme nå. Vi var hos helsesøster på mandag - og da var jeg ganske så fortvilet over søvnproblemer, leggeproblemer og mye amming. Etter da har det gått bedre. Har tenkt å legge henne i sengen når hun skal sove på dagen (istedenfor vogn - hvis vi er hjemme...), og jobbe litt med henne for at hun skal sove. Søvn avler jo søvn. Også har jeg tenkt å prøve å legge henne til faste tider. For natten; mellom syv og åtte om kvelden. På dagen; først mellom elleve og tolv og deretter mellom tre og fire. Håper det kan fungere bra. Det var 5 mnd.-kontroll vi var på på mandagen og Ingivld vokser så bra. Hun er nå 7,6 kilo og 66 cm. lang Bare på morsmelk. på mandag begynte jeg så smått med grøt til henne. Maisgrøt blandet med morsmelk. Hun syntes det var så godt at jeg tenker at jeg kanskje har latt henne få litt for mye litt for fort :klø: Hun har nå fått ca. 4-6 små skjeer (avent-skje) hver dag i 3 dager. Etter amming. Hun liker det godt Ellers; tirsdag var veldig kjekk og hektisk. Først var meta og milla her fra ca. 10.00 til 11.00. Deretter var Ingvild og jeg på besøk til en venninne og hennes gutt på ca. 5 mnd. Deretter var jeg og kjøpte meg ny kåpe og til slutt fysioterpeut. Phu - lang dag. Veldig kjekt å treffe andre mødre og barnene sine. Veldig kjekt Også kjekt å komme seg ut av huset. Milla var kjempesøt, også så liten i forhold til Ingvild. Gleder meg til å "følge med" henne. Er klar for kg-treff her i Bergen- Forslag om dag/kveld noen? Klem ny dag
magnhild Skrevet 22. september 2004 #570 Skrevet 22. september 2004 :o 5 mnd?? :o Også har jeg ikke truffet henne en gang!! JEg vil også treffe både Milla og Ingvild!!! Komme på besøk på jobben min!! Det var lurt det!!!
Gjest Mayamor Skrevet 23. september 2004 #571 Skrevet 23. september 2004 Og jeg har heller ikke truffet henne en eneste gang... :cry: Jeg er desverre ikke så mobil på dagtid. Eller forresten: Dere kan jo "bare" komme hit. Plass har jeg til alle som vil komme på besøk. Men jeg tenkte å invitere gjengen hjem her en kveldsstund. Men akkurat nå er formen så som så - så jeg tror jeg venter litt til. Skriver heller ikke så masse for tiden. Men lese - det gjør jeg. Klem fra Mayamor
bizzy Skrevet 24. september 2004 #572 Skrevet 24. september 2004 Tusen takk for superkoselig hilsen i dagboken min Ble helt rørt jeg! Ønsker dere en fantastisk helg med masse familiekos
Gjest Mayamor Skrevet 28. september 2004 #573 Skrevet 28. september 2004 Hadde vært koselig å treffes... Kunne jo tatt et lite et på TGI-Friday en sen ettermiddag - eks. neste onsdag (6 oktober) - kl.18.00. ? *Lodde stemningen* Så tenkte jeg på et lite treff her i huset over høtferien... Kom gjerne med tilbakemeldinger. Hva passer best: * Torsdag 14 oktober kl.18.00. * Tirsdag 19 oktober kl.18.00. * Torsdag 21 oktober kl.18.00. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 29. september 2004 Forfatter #574 Skrevet 29. september 2004 En uke siden siste visitt her innne... så må skrive litt nå :fy: (kjefter litt på mg selv). Tusen takk for hilsener Magnhild, Mayamor og bizzy Kjempekos Et treff hadde vært supert. Et hvor alle kan... da får vi sett hverandre alle sammen :klem2: Lenge siden jeg har sett mange av de skjønne kg-jentene her i byen. Neste onsdag går sannsynligvis bra. Men Ingvild blir ikke med såpass sent. Vi gir henne grøt i sekstiden (før stelling og legging) så jeg vil helst ikke bryte den rutinen vi legger opp til... Jeg kan neste onsdag, men kommer nok litt senere enn seks (bør få ammet litt først), også må jeg ikke være så så sen hjem... Men ja; jeg stemmer for treff på Fridays neste onsdag. De andre datoene dine Mayamor må jeg sjekke opp i. Vet bare at 14. okt. ikke passer. Har veldig lyst il å se det nye huset deres - gleder meg til det. Ingvild er blitt stor ja. Tiden flyr avgårde. Jeg skal se om jeg ikke kan komme oppom jobben din neste uke Magnhild. Jeg har bil torsdag g fredag for da er Mannen bortreist med jobben. Jobber du da - på dagen??? Men det er verre med deg Mayamor - du jobber jo hjemme om dagene. Kanskje hvis treffet hos deg blir på dagtid - men det er vel lite sannsynlig. Men om dere vil kan jeg selvfølgelig sende dere noen bilder av Ingvild. Send meg mailadr. på pm så skal jeg fikse det. Vil jo gjerne vise frem den skjønne datteren min jeg (stolt mor-smiley)... Meta og milla var på lunsj her på mandag. Veldig koselig. Og milla hadde virkelig vokst. Også fikk jeg holde henne Hun er jo så liten i forhold til Ingvild. De vokser virkelig sinnsykt fort de først de månedene.Skal se milla og mammaen i dg også jeg For vi har time til samme fysio - samtidig! Artig Bizzy; må jo skrive hyggelig hilsen til deg du som er så grei. Fortjener det beste du Jeg skal på teater med mamma i kveld. Gleder meg. Og på revy på fredag. Også var jeg på fest lørdag som var Også har jeg endel "sosiale planer" fremover. Nå er jeg med på ting til forskjell fra en stund tilbake. Har mer energi nå, og det er deilig. Henger vel sammen med at jeg er i bedre form Men jeg skal bli enda bedre. Må jo det. Men må bare si at jeg danset på lørdag. Virkelig svingte meg. Gjorde ikke vondt i bekkenet i det hele tatt (men litt vondt nå) Må ta Ingvild. Hun er ikke helt fornøyd stakkar...
lillen Skrevet 8. oktober 2004 #575 Skrevet 8. oktober 2004 Høres jo ut som du har det fint for tiden! Håper du får en kjempefin helg og uke, mede masse sosiale planer
magnhild Skrevet 8. oktober 2004 #576 Skrevet 8. oktober 2004 Må bare si at Ingvild bare er helt nyyydelig!!
Gjest Coral Skrevet 15. oktober 2004 #578 Skrevet 15. oktober 2004 Hei! Håper du har det bra. Bare innom for å ønske riktig god helg Klem, Hanne
magnhild Skrevet 18. oktober 2004 #579 Skrevet 18. oktober 2004 Bare tester om det er noe interesser for julefest for alle sammen på Fløien. Med små og store! Masse leker inne og ute. Grøt, små nisser og skravling. Kanskje ta det en lørdag? Hva synes du?
ny dag Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #580 Skrevet 19. oktober 2004 Lenge siden siste oppdatering fra meg... hm... tenker litt på at jeg ikke hører hjemme her på disse dagboksidene. Er ikke gravid og har ikke tenkt å bli det på en stund helelr. Må nok gjøre som meta... men hvordan? Meta om du leser her; kan du si hva jeg skal gjøre for å bli flyttet over på generell? Det har jeg nemlig lyst til. Ellers; kort om oktober mnd. sålangt; Vi har det veldig bra; mannen, Ingvild og jeg. Mannen har hatt bursdag siden sist, vi to har fått vært litt kjærester med bytur og lunsj på Bølgen & Moi (lørdag). Svigers passet Ingvild. Også har Ingvild og jeg vært på Lagunen og hilst på Magnhild; snille Magnhild Koselig Også har vi hatt besøk av flere av mine venner med barn - veldig kjekt. Også har jeg fått vite at bestevenninnen min venter barn + to andre venninner Også har jeg vært på shopping igjen (kroppen er nesten den sammen igjen, bare en del mer som henger på magen...) Også har vi hatt barnevakt...bl.a. fordi vi har vært på revy Ingvild har økt til 2 grøtmåltider dagen, og ser ut til å like det. Også har jeg gitt henne litt sviskesaft, aprikos på glass, eple- og bananmos på glass og most og kokt banan (Ionaa-oppskrift) og flere grøttyper. Hun elsker alt utenom tran (men nå har jeg begynt å gi det sammen med noe søtt, f.eks. sviskesaft, og da går det rett ned). Nettene er litt opp og ned, og dermed nattesøvnen også. Jeg våkner lett og ofte, men det går som oftest kjapt å roe Ingvild etter hun har våknet. Holder som oftest med smokken. Jeg har nå sluttet med nattamming og prøver også å ikke ta henne opp av sengen. Det går for det meste helt greit. Så hun ligger i sengen fra ca. halv-åtte og kvelden til syv om morningen. Idag har vi vært hos fotograf og tatt bilder av Ingvild Gleder meg til å se dem. Håper de blir fine. Gode julegaver Har tatt bilder av henne naken (med mørk bakgrunn), og bilder med klær (en søt t-skjorte og en shorts) + hårbånd på noen av bildene og med en liten bamse på noen av bildene. De med klær på er med hvit bakgrunn. Alle bildene er i sort-hvitt. Ellers så går jeg fortsatt til fysioterapeut 2 ganger i uken. Ingvild er med og leker på gulvet. Formen er ikke så værst. Lenge siden jeg har vært hos kiropraktor. Når jeg nå har vondt i bekken/halebein... er det bare vondt der og da. Jeg har ikke vondt hele tiden. Jeg skal på kurs i forb. med jobben nå i slutten av mnd. Gleder meg. Har forberedt meg litt, bl.a. sendte jeg avgårde noe nå i ettermiddag. Må ellers lese mer kurs-litt. Mannen skal ta 2 feriedager for å passe Ingvild. Håper alt vil gå greit med ammingen. Kurset er heldigvis her i Bergen - då han kan jo komme inn der så jeg kan amme henne på dagen... Ingvild tar "motvillig" morsmelkerstatning hvis hun blir gitt det. Men er hun sulten nok så går det nok greit. Også har jeg jo vært på KG-treff siden sist. OGså har LILLEN blitt gravid! Kjempegode nyheter (men ingen som sladret til meg om det... så bare at hun ahdde en ny link til en ny dagbok i signaturen.. og da så...) Var veldig kjekt å se alle igjen på treffet. Men desverre så ble jeg ikke så lenge. Ingvild var virne og Manne sliten.. mammaen måtte komme til unsetning. Oj- der begynte Ingvild jammen med å grine igjen. Må se til henne. Vente litt her.... Må gå til og fra Oki - får avslutte her. Håper å treffe de søte KG-jentene igjen snart. Takk for hilsener siden sist; Lillen, Hanne og Magnhild. Magnhild; Jeg har ne del planer fremover mot jul. Skla bl.a. til syden Men KANSKJE jeg kan være med. Flott intiativ iallefall Klem ND
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå