Gjest Hulderjenta Skrevet 28. juli 2004 #542 Skrevet 28. juli 2004 Takk for i går! :D Var veldig koslig å treffe deg! Ønsker deg en fin dag!
Gjest Mayamor Skrevet 28. juli 2004 #543 Skrevet 28. juli 2004 Uff da - ikke kjekt med bot... Den var saftig... :o Tillegg for å snakke i mobil? Påminner om å la mobilen ligge når jeg kjører... Tusen takk for i går. Men nå har jeg fryktelig lyst å se Ingvild etterhvert da... Kanskje vi skulle laget til en liten tur på dagtid en dag? Det som er dumt med treff: tiden går så altfor fort... Men det var kjekt å se at formen din er begyndt å bli bedre. Vi får ta neste "Hjemme hos" hos meg når vi begge har vært på ferie... Klem fra Mayamor
bizzy Skrevet 29. juli 2004 #544 Skrevet 29. juli 2004 Takk for sist!!! Kjempekoselig å se deg igjen, også så søte bilder av Ingvild :hjerter2:
lillen Skrevet 29. juli 2004 #545 Skrevet 29. juli 2004 Den dagen var ikke no særlig nei... Særlig når det er flere ting som får deg i dårlig humør, og det ene fører til det andre osv. Håper alt er bedre nå :trøste: Tusen takk for klemmer, ny dag Håper du koser deg nå, og at dere har like fint vær som her i Trøndelag
ny dag Skrevet 9. august 2004 Forfatter #546 Skrevet 9. august 2004 Oj - hvor ble det innlegget av :o Det lange innlegget også borte vekk. :evil: Begynner å bli temmelig lei av det. Skriver en annen gang. Alt bra her
Gjest Mayamor Skrevet 12. august 2004 #547 Skrevet 12. august 2004 Jeg hadde en del problemer med innlegg som forsvant en periode. Da var jeg flink en stakket stund til å kopiere innlegg før jeg postet. Nå er jeg imidlertid ikke like flink. Blir vel det igjen den dagen neste lange innlegg forsvinner... Nattesklem fra Mayamor
ny dag Skrevet 16. august 2004 Forfatter #548 Skrevet 16. august 2004 kjipt det der med innlegg som forsvinner :evil: men, men... Fiiin dag i dag. Litt sliten men i godt humør og ganske uthvilt Og nå sover Ingvild Vi hadde dåp i går, og det ble en flott dag. Vi hadde fjort mange forberedelser. Mannen i huset hadde bl.a. malt møbler til Ingvild sitt rom m.m. for å gjøre rommet hennes mer i stand (men vi gemte å vise det frem til gjestene ). Mannen har stått ute i solsteiken hver dag å malt og jobbet på. Svettet har silt - for det har virkelig vært varmt. Rundt 35 grader i skyggen på altanen :o Virkelig et lunt sted vi har her hos oss. Null vind... Har vært deilig med finvær - men det har vært litt for varmt synes jeg. Vi håpet det skulle bli kjøligere på dåpsdagen og det fikk vi heldigvis. Deilig temperatur. Ikke for varmt til å sitte inne og kose oss. Vi hadde laget stort koldtbord. Luksuskoldtbord sa flere av gjestene. Hadde bl.a. flere typer oppskkjært pålegg, flere typer salater (bl.a. pastasalat og tomatsalat), kyling, skinkepai, røkelaks med sennepssaus, kryddermakrell, eggerøre, waldorfsalat, spekemat, melon, oliven og fetaost, hjemmelaget brødmat, fruktsalat, krem, konfekt, ostekake, tiramisu, verdens beste-kake og hvit dame Hadde omkring 20 gjester; Ingvilds besteforeldre, onkler (med følge) og oldeforeldre og oldetante. Mannen og jeg hadde virkelig tatt en runde på forhånd før dåpen... ikke bare med tanke på rydding og vasking, men vi fikk gått igjennom mange ting og kastet og ryddet bort en del ting. Bl.a. gått igjennom permer fra studietiden. Kjekt å ha gjort. Vi hadde en del turer både til Fretex og boss-stasjon. Også Ingvild da. Hun er bare så skjønn. Og så stor. Vi var på 4 måneders kontroll forige uke. jenten vår er blirr ca. 7, 1 kilo og 63 lang Vokser godt. Og nå ruller hun over fra rygg til mage og har god kotnroll på å gripe og holde på ting. Også vil hun ta i ansiktet vårt. Inn i munnen og holde rundt halsen (klemme) og dra i håret (au, au)... Også smiler hun masse og ler Under dåpen var hun rolig og stille. Ikke en lyd. Og etter at hun avr blitt døpt (som nr. 3 av 7 barn) sovnet hun til gudstjenesten var over. I besøket sov hun fra to til fire. Vi foreldre syntes det var deilig. Resten av besøket ville nok hatt henne oppe, men hun trenger noen soveøktet eller blir hun så overtrøtt og grinete. Vi har bitt flinkere til å kjenne tegnene på at hun er trøtt, og legger henne da til å sove. Nå skal Ingvild og jeg avgårde. Ville bare skrive ehr litt først (håper innlegget ikke forsvinner nå også...). Jeg skal til fysioterapeut og til tannlegen i dag. Håper det vil. gå greit. Ellers bergensjenetr; jeg er klar for treff igjen. Hva med noe på dagen??? Da kan vel ihvertfall meta, mayamor og hermione... eller? Er selvfølgelig veldig greit å treffes på kveldstid og flere kan da... men det er også så greit på dagtid for da kan Ingvild så greit være med. Begge deler? Jeg er klar for å være sosial Klemmer ny dag
Hermione Skrevet 16. august 2004 #549 Skrevet 16. august 2004 Heisan ny dag! Høyrest ut som om det var ein koselig og harmonisk dåp i helga! Blir nok navnedag her i huset. Mannen er ateist og nektar å ha dåp. Er ikkje spesielt kristen sjølv heller, så det er ikkje så viktig for meg å ha dåp. Men dersom mannen hadde vore litt meir positiv til dåp hadde eg nok valgt det framfor navnedag. For det første trur eg det er lettare for barnet å velge sjølv seinare om han/ho vil vere kristen eller ikkje viss vi velger dåp. Og for det andre har vi ein dåpskjole frå slutten av 1800-tallet som eg gjerne hadde sett at mitt barn fekk ha på seg. Det er liksom ein del av familietradisjonen. Men navnedag blir sikkert bra det og! Eg vil gjerne vere med på eit treff igjen! Gjerne på dagtid sidan eg har permisjon for tida. Og så har eg jo ikkje fått sett Ingvild endå!
meta Skrevet 16. august 2004 #550 Skrevet 16. august 2004 Jeg kan også gjerne være med på treff Gratulerer med vel overstått dåp
ny dag Skrevet 16. august 2004 Forfatter #551 Skrevet 16. august 2004 Takk for koselige hilsener Hermione og meta. Vi kan vel treffes da Hadde vært så kjekt. Hva passer best for dere? På dagtid er bra. Denne uken kan jeg ikke onsdag og fredag, neste uke har jeg ingen planer. Må jo treffes nå før dere også blir mammaer... da får jo Ingvild all oppmerksomheten (og er det noe hun liker så er det nettopp det) Hermione; angående dåpskjole så hade Ingvild på seg en kjole førstbrukt i 1901. Virkelig gammel. Er tradisjon i min manns familie for å bruke den. Var fint å bruke den synes jeg. Navnene på dem som har brukt den broderes nederst på kjolen. Også en fin tradisjon. For oss var det helt naturlig at Ingvild skulle døpes. Men navnedag blir selvfølgelig bra det også. Meta; nå skal jeg skynde med inn i dagboken din å titte på bilder av hsuet deres. Så såvidt at du hadde lagt ut link... Ellers; har hatt en fin dag i dag. Ingvild var grei både da jeg var hos fysio og tannlege. Men hun ville ikke ta bryst de første gangene jeg rigget meg til for å amme :-x Det er litt kjiipt. I morges spiste hun da hun våknet i åttetiden. Etter fysiotimen var klokken blitt elleve og jeg "slang frem" puppen på et egnet rom hvor vi kunne sitte usjenert. Neida... Ingvild var bare interessert i alt rundt seg og ikke mamma og puppen. Gikk så for å ta bussen til by'n ... Gikk ganske raskt opp på ERA (tror jeg det heter) på Xhibition for der er det ganske stort og greit å amme... igjen ville ikke Ingvild ha pupp. prøvde to ganger med samme resultat; skrik og skrål... Klokken ett måtte jeg gå til tannlegen. Heldigvis var hun rolig der og spiste deretter på venteværelset. Gikk fint det. Da var klokken to og hun hadde ikke spist siden åtte i morges :o Så i ettermiddag og kveld ble det litt hyppig amming. Så falt hun til ro ca. klokken ni i kveld. Jeg har hatt en middagslur i dag (deilig), så jeg er ikke trøtt ennå... da er det kos med en tur innom her Klem ny dag PS; takk for klem mayamor; klemmer tilbake
ny dag Skrevet 17. august 2004 Forfatter #552 Skrevet 17. august 2004 Jippi - har snakket med meta og hermione idag og vi skal treffes på torsdag Og kanskje kommer mayamor og ionaa også Kjempekjekt. Gleder meg. Ellers sliten i dag etter et hard natt med mange ammeøkter ... Nå sover hedigvis Ingvild så da har jeg litt tid for meg selv. Men venter med å gå i dusjen. Vil ikke måtte løpe ut søkk våt fordi hun våkner og vil ha pupp igjen. Har ordnet litt jobbting, og skal nå bare rydde etter dåpen søndag. Klemmer til de som er innom Ny dag
magnhild Skrevet 17. august 2004 #553 Skrevet 17. august 2004 til deg også.... Hadde jeg bare vært sykemeldt eeeen dag til...
ny dag Skrevet 18. august 2004 Forfatter #554 Skrevet 18. august 2004 Klemmer tilbake Magnhild. Har skrevet idagboken din også (endelig)... Sliter med å få roet/lagt Ingvild i rommet i siden av så jeg går litt til å fra... Har ammet henne og da sovnet hun emd puppen, men når jeg var ferdig våknet hun... Nå vil hun ikke sove :-( Mamma og stefar var barnevakt i 2 timer i går kveld og det ser jeg resultatet av nå. Erså sint, så sint - og det var jeg da jeg kom hjem i går kveld også. de hadde tatt Ingvild opp av sengen, tatt masse leker opp i sengen til henne (før de tok henen opp), sunget masse og bl.a. spilt piano (med henne som tilskuer/lytter) hun var helt overtrøtt da de gikk og jeg overtok leggingen. Og hun roet seg ikke før 1 time etter, kl. 23.15. Hun pleier vanligvis å roe seg mellom kl. 19.30 og 21.00. Nå har vi holdt på med henne siden ammingen avr slutt 20.15. Altså 1 time allerede. Hun bare hyler så snart vi går ut av rommet. Når vi/en av oss er der er alt greit, da smiler og er hun. Trordet er "leketid" elelr noe sånt hun nå - etter barnevaktene igår :-x At 2 timer med besteforeldre kan ødelegge så mye :evil: ahhhh så sint, så sint. Nå har henldigvis Ingvild endelig roet seg... men har akkurat snakket med mamma og hun forstår så lite. Hun kan ikke skjønne at det var feil å dra flere leker ned i sengen til Ingvild og spille piano og leke og kose sent påkvelden. Hun bare sier at ingvild er så liten og at det er altfot tidlig emd noen rytme og at Ingvild rett og slett ikke ville sove i går da de var der og da måtte hun få lov til å ikke ligge i sengen og grine. Ingvild sov da vi gikk, og beskjeden var at om hun våkner gi henne smokken og hvis hun griner/ikek roer seg etter en stund (maks 15 min.) så ring meg (jeg var 10 min. unna). Men neida, sånn gikkd et ikke. Håper det vil gå bedre med leggingen i morgen kveld. Da skal jeg til en venninne og mannen skal ta seg av leggingen (må huske å ta ut morsmelk frafryseren før ejg legger meg). Jaja... da er altså min mor fraskrevet fra å være barnevakt på kveldstid. Kjiptmen sånn er det. For hun vil gjrøe sine ting - som hun sier det. Tror jeg vil vente med barnevakt på kveldstid til Ingvild er lettere å legge og litt eldre. Kanskje til vi har begynt med grøt? I oktober? Er vel ikke så alfor lenge til. Noen som har noen råd til meg? Frustrert nattaklem herfra
ny dag Skrevet 22. august 2004 Forfatter #555 Skrevet 22. august 2004 Heisann sveisan. Har hatt en strålende god helg Eneste er at jeg ahr begynt å få vondt i stortåen. Aua... etter å ha gått i sko torsdag og fredag. Har gått i åpne sandaler i lang tid etter å ha hatt neglerotbetennelse på flere av tærne. Har vel ikke nevnt her inne at jeg måtte fjerne to av tåneglene på legevakten for noen uker siden :-( Virkelig vondt. Men etterpå ble alt så mye bedre hadde da gått på flere antibiotikakurer - prøvd flere salver, tatt en endel fotbad, vært hos legen et par ganger, snakket med flere leger m.m. Og nå er altså stortåen blir litt rød og irritert og vond :-x Håper den blir helt bra til vi skal reise neste lørdag. Får se de an i morgen. Kanskje jeg ringer legen. I dag har vi vært på middag til mamma og stefar. Ikke et ord om dagen de satt barnevakt. Det har mamma og jeg snakket om så altfor mye i telefonen, og mamma har unnskyldt seg. Jeg er no streng også da... men, sånn er no jeg/vi bare. Spist raspeballer og slatkjøtt - deilig. Også har svigers vært innom i dag. Koselig det. Må jo klemme og hilse på Ingvild. Og nå er mannen og ser fotballkamp hos en kompis. Og Ingvild sover Idag var det bare å legge henne også sovnet hun selv uten en lyd. Sånn var det i går også. Så nå går alt så mye bedre Er så supert altså. Ingvild sover endel på dagen også. Må legge henne til å sove/hvile ca. hver annen time. Hun blir så sliten av all lekingen når hun er våken. Da skal hun snu seg til alle sider, smake og titte og riste på lekene sine og titte på alt rundt seg. HUn fikk forresten en nye rangle av mormoren sin i dag Ellers har mannen og jeg sett hele 4 dvd'er i helgen. Fredag leide jeg 2 filmer; Runaway jury og den filmen med Jack Nicholson og Diane Keaton. Kjempefilmer begge to. Lørdag leide mannen en film med Meg Ryan og J. Jason Leight og Ken Park. Drittfilmer spør du meg. Fredag kjøpte vi ny tørketrommel som blir levert på tirsdag (da tar de også med seg den eldgamle som vi har i dag og ikke bruker fordi den bråker for mye). Skal bli deilig å få tørket klærne oftere. Også kjøpte vi ny støvsuger. Jada - kjempegreier. Og torsdag var jeg i byen på kafe med meta og hermione og magene deres Veldig koselig. De er så greie begge to. Gleder meg masse til jentene deres kjommer til verden. Var så koselig å se på barneklær sammen. De kan jo bli venninner med Ingvild Blir så gøy atte... Torsdag kveld var jeg med to venninner. Koselig. Ble mye snakk om fødsel. En av dem har en gutt på snart to, hun andre en gutt på syv måneder. Blir en del snakk om barn da På lørdag reiser vi til Mallorca. Håper det vil gå fint. Gleder meg så utrolig mye og er veldig spent på hvordan vi vi få det. Hvordan det vil gå med Ingvild. Håper og tror vi vil kose oss. Ellers; jeg har begynt å trene terapiMaster hos fysioterapeuten nå. Endelig. deilig å være i gang. Også er jeg begynt hos en ny kiropraktor. Hun er utrolig dyktig. Har god tro på at jeg skal bli bra Krysser fingrene for det. Må gå å se på Ingvild nå. Tror hun sovnet på siden, noe hun ikke pleier. Tror jeg skal prøve å snu henne til andre siden for den ligger hun sjelden på. Vil ikke at hun skal få skjev hodefasong. Oki - klem til dem som er innom :klem2:
magnhild Skrevet 22. august 2004 #556 Skrevet 22. august 2004 til deg også. Og vondt i tåen kjenner jeg til. Nå er storetåen min blå og væsker masse. Ikke lurt med mange timer på banen med sko. Selv nye sko... :-? Håper vi kan treffes også!
ny dag Skrevet 22. august 2004 Forfatter #557 Skrevet 22. august 2004 Ingvild våknet etter en drøy times søvn og ville ha mat. Tømte begge bryst og deretter sovnet hun (sovnet ved puppen). Ligger nå og sover søtt i sengen sin. Hun har begynt å våkne ganske raskt etter at hun har sovnet for natten. Da er hun sulten. Dette gjelder uavhengig av om hun har spist rett før hun sovnet første gang. Bedre at hun våkner så tidlig på kvelden enn at det blir etter midtnatt når jeg også har lagt meg. Ønsker alle en god kveld og natt Ny dag
ny dag Skrevet 22. august 2004 Forfatter #558 Skrevet 22. august 2004 Takk for kos melding Magnhild. Vi er i samme båt i nå med vonde tær... Håper det kommer seg raskt for begge :enig_animasjon: Klem tilbake til deg. Hadde vært veldig kos å treffes. Uken som kommer er jeg ganske opptatt og så er 2 uker til syden... Men sååååå er jeg klaaaaaaaaaaar. Snakkes Ingvild våknet litt så jeg går litt til å fra her. Håper hun sovner helt snart. Ny dag
ny dag Skrevet 12. september 2004 Forfatter #559 Skrevet 12. september 2004 Tilbake fra 2 uker på Mallorca!!!! Virkelig en vitamininnsprøytning Fantastisk deilig. Skikkelig ferie. Har bl.a. fått lest bøker (ikke gjort det siden fødselen), solt meg, badet i basseng og i sjøen (himmelsk), gått barbeint i sanden, vært i varmen i 2 deilige uker. Gått i sandaler...skjørt og shorts, topper, solbriller, caps og selvfølgelig det aller største; har kost med meg mann og barn Bare oss Flott hotell med flott og stort hotellrom (2 rom) med stor balkong ut mot hagen/bassengområdet, svalende aircondition, utrolig bra frokostbuffet, fin plassering av hotellet nær strand, havnområdet, restauranter og "gamlebyen" i Alcudia... Og masse tid med Ingvild - som vokser og vokser og som smiler og ler og koser mer og mer med oss. Leker masse, holder rundt halsen vår, liker og ligge tett inntil oss, sitte på fanget, ligge på magen, snurre rundt på teppe, bite på alt hun får i hendene, suge på fingrene (hele hånden sin i munnen), lage masse lyder (blåse- og hvinelyder)... ut med tungen og blåse Så gøy atte. Og høye lyd. Elsker sin egen stemme. Hun har vært mase i vognen sin, som heldigvis ikke ble ødelagt på flyturene. Det har gått fint. Men hun har måttet ha en del hjelp innimellom for å sovne. Da har vi vugget frem og tilbake eller fra side til side, eller gått tur. Også har hun badet i både basseng og i sjø - for første gang Små barneføtter i snadstranden Søte små solbriller på, solhatt og badebukse eller shorts eller kun bleie. Lagt en del naken. Blitt smurt med solkrem hver dag. Og badet i badekar med mammaen Ikke gått med sokker i hele ferien. Hatt lite klær på noe som sikkert er deilig for henne. Og hatt både mammaen og pappaen der hele tiden. Gikk greit med varmen. Hun ble av og til veldig svett i vognen, men da passet vi på at hun ble kjølt ned. Stresset innimellom med ammingen. Ingvild ville ikke så lett ammes utendørs. Første uken skapte det endel hodebry. Måtte gå opp på hotellrommet for å få henne til å spise. Ga henne kokt (og avkjølt) vann på flaske en av dagene, da hun ikke hadde vile spise på en stund. Ellers spiste hun ganske så hyppig og var ikke noe slapp eller utafor i det hele tatt pga. varmen. Så da tenkte vi at hun regulerte mat/tørstebehovet selv mht. når hun ville ammes. Det var utrolig mange barnefamilier både på hotellet og på Alcudia generelt, så det var ingen problemer å amme ute (når Ingvild ville ta pupp da). "Alle" ammet jo. Så imidlertid ingen så ammet på kveldstid/på restaurant... så det unngikk også vi. Var ikke så lenge på restaurant, for Ingvild ble utolmodig og sov sjelden noe lenge i vognen når vi var ute om kvelden. Kom derfor forholdvis tidlig på rommet hver kveld. Ble ingen alkohol på verken mannen eller jeg. Helt greit det. Savnet det ikke. Har faktisk ikke drukket alk. på over 1 år nå :o Hadde også en sminkefri ferie. Deilig det også. Fluturene gikk greit. Ingvild var ganske så rolig. Helt uproblematisk. Virkelig mersmak mer sydenferie. Deilig. Og nå er det bare 3 mnd. til Ingvild og jeg skal til Spania med mammaen min Gleder meg til det. Skikkelig luksusopplegg (mamma betaler) Må nå spurte inn i meta-dagboken og legge igjen en hilsen til den nybakte mammaen Gleder meg til jeg kan få se den lille prinsessen og meta Må ellers fortelle at Ingvild har begynt å få tenner :o jada - de to foran nede. To hvite spisser kan ses og kjennes. Og høres for vår del. Hun har virkelig vært grinete i dag. Helt hysterisk innimellom og nesten ikke sovet ... sovenet på mannen sin arm da vi var på besøk hos mamma nog stefar i ettermiddag. Duppet ca. en halvtime. Ellers ikke sovet siden i morges. Sovnet nå for en halvtime siden... etter masse skrik og skrål og pupping :-? Sover heldigvis nå Stakkars jenten vår har det ikke helt godt. Sikkert vondt i gommene :-( - oj, der våknet hun med et skrik fikk roet henne... håper det varer. Klem ny dag
lillen Skrevet 12. september 2004 #560 Skrevet 12. september 2004 Jeg tenker på deg, selv om jeg ikke skriver... Men det visste du vel... Har ikke tid til å lese om Mallorca nå, men skal kose meg med boken din imorgen jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå