Gjest Mayamor Skrevet 23. desember 2005 #641 Skrevet 23. desember 2005 Skjønner hva du mener; føler selv at det er ikke så mye å skrive om. Og er det av plikt eller fordi en har lyst at en skriver? Jeg skriver kun når det er lystbetont. Men lese - det gjør jeg mer. Ønsker deg og dine en riktig god jul og et flott 2006. Klem fra Mayamor
Gjest Mayamor Skrevet 3. januar 2006 #642 Skrevet 3. januar 2006 Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår. Lenge siden jeg har sett Ingvild nå etterhvert. Hadde vært koselig å treffes med barn også en dag... Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 3. mars 2006 Forfatter #643 Skrevet 3. mars 2006 Hei dagbok ! Takk for koselige hilsener mayamor. Ja - det er virkelig lenge siden sist. Du var jo ikke med på forrige treff og barna er det vel snart et 1 siden vi har sett (på 1 års dagen til Ingvild?) Hadde vært kjekt å treffes en dag ja. Hva med et nytt treff på kveldstid i byen (og helst ikke på Fridays, om jeg får velge). Er det en dag i uken som passer deg? Ellers ikke mye nytt og fortelle fra mitt liv. Vi har det stort sett bra Akkurat nå føler jeg ikek for å skrive så mye her inne, men å følge med på andre kg'ere (som jeg liker) - det gjør jeg (innimellom). Klemmer herfra
Gjest Mayamor Skrevet 10. mars 2006 #644 Skrevet 10. mars 2006 Hadde vært kos å treffes med barna. Og jeg er også lei Fridays... Klem fra Mayamor - som også er litt nettlei.
ny dag Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #645 Skrevet 14. mars 2006 (endret) Eier ikke ord - ble helt satt ut av å lese i dagboken til Magnhild... først glede over et barn i magen, et mirakel, så søsterens død. Så meningsløst, så trist, så ufattelig vondt. Klarer ikke å sette meg inn i hvordan hun har det. Håper livet vil vise seg fra sin lyseste side videre for henne og familien. Hadde vært kjekt å treffes vi kg-jentene i Bergen, som har truffet hverandre noen ganger. Men føler det er best å utsette det. Hva jeg kan si om mitt liv og meg om dagen? - Jeg har på en måte fått en slags ny start, som er med å gi meg ny giv i forhold til jobb og helse. Jeg har jo slitt en stund nå med rygg/bekken og nakke... med varierende "vondter". Akkurta midt oppi lesningen av Magnhilds dagbok blir alt dette for syting og småplukk og regne... blir med en flau smak i munnen at jeg skal kalle det plager eller noe i den dur. Uansett det jeg skulel skrive var at jeg nå forrige uke begynte på et opptreningprogram på sykehuset som varer til begynnelsen av april. Jeg får tilpasset treningsprogram og trener 3 fulle dager i uken. Håper at jeg i fortsettelsen av dette kan begynne å trene reglemessig da det nok er det eneste som kan hjelpe på plagene mine og gjøre meg bedre og i stand til å komme tilbake i full jobb. Også håper jeg det blir en slags slankekur også (kommer jo ikke inn i mange av klærne fra før fødsel). - Ellers gleder jeg meg over Ingvild sånn er en sånn fantastisk jente. og over mindre ting som at det blir lysere ute og at vi lenge nå har hatt veldig fine dager med blå himmel og lite eller ingen regn. Idag skinenr solen og himmelen er blå. Deilig. - Jobben går sin gang. Har jobbet 50 % i et år nå etter permisjonsslutt. Håper på et godt jobbår. Mye MÅ i boks, og jeg må begynne å få retning på tingene. Jeg er jo i stor grad min egen sjef, og synes det er vanskelig å koble helt ut fra jobb i lengre tid. Men i dg hadde jeg planer om å jobbe, men sovnet etter å ha elvert I i barnehagen, sov i c. 3 timer, og er nå strålende opplagt... helt uvanlig for meg... - Ferien som vi hadde planlagt nå i mars og april har vi forresten avlyst, pga. treningsoppholdet på sykehuset... ble for gale å utsette det pga ferie. Litt feil å komme det. Skal jo helst bukke og takke for å ha fått en plass. Ferien er utsatt på ubestemt tid, blir nok enten en hopp-på tur i sommer eller en planlagt tur til vinteren igjen. Har lyst til å reise sydover til et sted med flott strand sånn at Ingvidl kan boltre seg der. Bassengområdet betyr mindre - får litt nøya av å tenke på at hun løper rundt på glatte fliser og med dype basseng ved henne side. Da er strandliv bedre. - Ingvild er forresten snart 2 år! Tenk så fort tidn går. Hun er helt utrolig. Løper rundt, klatrer, hopper, smiler og ler, Tuller seg (har mye humor), prater i vei ... leker mye med klosser, dukker, kaffesett (og andre voksenlikenende ting og sakger), klemmer og hårstrikk, lese bøker og tegne! Elsker å være ute blant folk - gå i butikk (hvis hun er opplagt) og på restaurant hvis hun får noe godt å spise. Liker å se på folk og det som skjer. Elsker å være ute - kose seg i sanden (spise det hun finner ... når vi ikke ser)... sepå "pip-pip'er, vov-vov'er, pus og ikke minst månen - når den tittet frem). Det må være yngligsordet hennes; måne! Da smiler hun over hele fjestet. Og så snakker hun masse om de andre barna i barnehagen. Hun koser seg mye der. Er heldig som har henne. - Er nettlei ja, mayamor, men kunne godt tenkt meg å lese i boken din... men finner den ikke... hvorfor det? Klemmer Endret 14. mars 2006 av ny dag
meta Skrevet 22. mars 2006 #646 Skrevet 22. mars 2006 Hei vennen!! Gratulerer så masse med dagen! Håper du har en fin dag i snøværet
magnhild Skrevet 22. mars 2006 #647 Skrevet 22. mars 2006 GRATULERER SÅ MASSE MED DAGEN!! Kan vi ikke se om vi kan treffes før påske? Hadde vært så koselig...
ny dag Skrevet 23. mars 2006 Forfatter #649 Skrevet 23. mars 2006 Oj - så glad jeg ble nå! Tre meldinger fra tre flotte jenter. Supergirls Dere er helt supre altså. Tusen takk for gratulasjoner - nåååååå er jeg gammel nå.... JA - jeg vil gjerne treffes før påske! Hva med neste uke???? Klemmer og enda flere klemmer herfra
ny dag Skrevet 24. mars 2006 Forfatter #650 Skrevet 24. mars 2006 kan nok ikke treffes neste uke alikavel jeg - men kanskje det ikke passer så godt for dere andre heller?? Mannen skal noen dager til Oslo neste uke og så skal jeg på to (gøye?) arr. med jobben. Men hva med første uken i april? Noen som er klar for kg.treff da? Klem, klem
magnhild Skrevet 27. mars 2006 #651 Skrevet 27. mars 2006 Heihei!! Hva med treff 11.4?? Ett eller annet sted i byn?? Tydeligvis ikke Fridays, selv om jeg selv er litt imot det. Men det kommer jeg vel alltid til å være. Skal være med et annet sted en gang jeg... JAAA!! BLI MED!!
meta Skrevet 28. mars 2006 #652 Skrevet 28. mars 2006 Jeg er klar første uken i april.. 11.4 kan jeg dessverre ikke Mamma og pappa er på besøk da.
ny dag Skrevet 29. mars 2006 Forfatter #653 Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jippi - da blirdet treff med superjentene neste onsdag, om under en uke Gleder meg. Nå har jeg avtalt ERA med meta. Må sjekke om det er samme tid som vanlig - regner med det .. Og så må jeg sende pm til Hermione. Mayamor og Ioona tror jeg har fått beskjed allerede (og jeg finner ikke dagbøkene deres Hva ellers; - opptreningen på sykehuset går mot slutten. Siste dag er på mandag. Har fått en bra tilpasset treningsprogram og ny giv. Har plan med delmål fremover både mht. trening og mer i forhold til ting jeg kan tenke på som skal bidra til å gjøre meg mindre stresset. Har bl.a. MÅL om: *TRENE 3 GANGER I UKEN; 2 GANGER PÅ SYKEHUSET (TILGANG I 6 MND.) OG 1 GANG HJEMME/GÅ TUR). *PRØVE Å IKKE GJØRE MER EN TING AV GANGEN: IKKE MANGE TING SAMTIDIG...(f.eks. lage middag, vaske klær, lese posten, leke med Ingvild, rydde og rydde enda mer, ta ut av opvaksemaskin osv.) * VÆRE LITT MER SMILENDE, HYGGELIGERE - IKKE HA SÅ KORT LUNTE SOM JEG HAR INNIMELLOM (MED MANNEN BL.A.)... - har inne søknad om 50% rehabilitering. Har snakket med saksbehandler på trygdekontoret (som ikke kan kan garantere svar på søknaden før maksdatoen min for sykepenger går ut - noe som gjør meg kjempeirritert). Strategi: Purre på saksbehandler/sende inn relevante dokumenter fortløpende... bli en såpass krevende "kunde" at hun ønsker å få meg ut av veien og dermed prioriterer søknaden/saken min. - har inne søknad om elektronisk heve-senke-bord på Hjelpemiddelsentralen. Må ta kontakt med dem om jeg ikke får noen svar i løpet av kort tid. VIL HA SÅNT BORD PÅ JOBBEN!!! - skal på konferanse i april i Sverige, men klarer ikke å sende inn paper til fristen 1. april. Har faktisk ikke begynt ennå. Ja - jeg er sykemeldt for tiden pga. opptreningen på sykehuset, men skullE så gjerne ha fått skrevet ned noe "luddi"... Må bare sette det på vent. MEN, NESTE UKE DA: JOBBING MED PAPER... - Imorgen: seminar med jobb på ettermiddagen. FORBEREDELSER PÅ DAGTID: LESE OG KOMMENTERE DOK., 2 STK.... EN LETT OG EN VANSKELIG... - Fredag kveld: Sosialt arr. på jobben! Gleder meg. Pos. å vise seg på jobben selv om jeg er sykemeldt (var forresten innom i går også og ordnet med noe). Jada - og det innebærer alkohol (se neste punkt) -var ute på by'n med noen venninner på lørdag. Masse champanje (gratis) og deretter dansing. Hadde det utrolig gøy, og slo meg virkelig løs mht. dansingen. Fikk ikke vondt i bekkenet i det hele tatt må ha vært alkoholen Videre PLAN (?): Gå mer ut på by'n med venninner - for slapper veldig av og koser meg masse + at dansing er bra!!!!! (flere byturer enn de vanlige 1-2 i året)... - Feiret meg selv litt på søndag, men familiebesøk: kaker og kaffe. Koselig - men hadde en episode med min far som plutselig ikke kunne komme som avtalt, men bare var oppom i 5 min. noen timer før besøket begynte. Tror nesten helt sikkert at grunnen var en fotballkamp på tv, men han fant selvf. på en annen unnskyldning... som ikke hang på greip i det hele tatt (tenkt mestringsSTRATEGI: Senke forventningene sånn at jeg ikke blir skuffet/utsetter meg for det å bli skuffet og såret)... MANTRA: DET VIKTIGSTE ER IKKE HVORDAN DU HAR DET, MEN HVORDAN DU TAR DET! (vanskelig, vanskelig) - Og så: Finne ut hva jeg skal kjøpe til Ingvild til 2-årsdagen. Hadde kjøpt 2 småting, men nå har mamma og svigermor kjøpt begge disse tingene (artig sammenfall)... Og se LOST nå og snakke med Mannen som nettopp kom hjem fra Oslo. ---- Og idag, torsdag; lese litt på kg før jeg igjen tar fatt på dokumentene før jeg må på møtet... skal begynne på d et vanskelige nå (snart) Klem til dem som er innom Endret 30. mars 2006 av ny dag
magnhild Skrevet 29. mars 2006 #654 Skrevet 29. mars 2006 Heidu!! så myyye du har skrevet!! Så mooroo!! Ellers så snakket meta og jeg om kl 1800. Husker ikke om det er vanlig eller ikke jeg. hodet er ikke der nei... Men det passer i alle fall for meg!! Jeg gleder meg jeg!! Og fysio/kiro er kjempeflink. Fortsatt. Trives hos henne. Føler meg ikke dum der som jeg har gjort andre steder. Så jess, jeg skal bli frisk før jeg blir for stooor!
magnhild Skrevet 29. mars 2006 #655 Skrevet 29. mars 2006 Og forresten: Mayamor Og Ionaa sånn nå har du ingen unnskyldning lengre!! Og så får dere to jenter fikse linken i signaturen deres!!
ny dag Skrevet 30. mars 2006 Forfatter #656 Skrevet 30. mars 2006 Takk magnhild du er god du Sees neste uke - vanlig tid ja som dere har avtalt
Gjest Mayamor Skrevet 5. april 2006 #657 Skrevet 5. april 2006 Og så får dere to jenter fikse linken i signaturen deres!! ← Og da er signaturen oppdatert... Dumt at det ikke passer for meg i dag. Men kos dere - så håper jeg det passer bedre neste gang. Koselig å lese en lang oppdatering. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 5. april 2006 Forfatter #658 Skrevet 5. april 2006 til mayamor vi må treffes om ikke så lenge - neste mnd. MAI! Da er det enda mer vår i luften Nå er jeg ferdig med opptreningen på sykehuset. Har trent 2 ganger denne uken og sitter nå på jobben. Kom til lunsj og sitter nå og "ikke gjør noen ting". Skal komme med hjemover nå - lese litt faglitt. tenkte jeg og lade opp til kg-treff i kveld. Koselig Andre ting som må gjøres i dag; - kjøpe brød, bleier - ringe trygdekontoret (igjen og igjen) - innom banken for å tømme sparebøssene til Ingvild (som kun pappaen har lagt penger på)- hente I i bhg. Og altså lese litt (sånn at samvittigheten stiger) Ellers i uken; lese enda mer og helst også begynne å skrive litt + time til fastlegen på fredag. Oki - må stikke...
magnhild Skrevet 5. april 2006 #659 Skrevet 5. april 2006 til mayamor vi må treffes om ikke så lenge - neste mnd. MAI! Da er det enda mer vår i luften eller etter mai... Jeg har 3 eksamener i hele mai jeg. Jeg har også lyst til å være med! innom banken for å tømme sparebøssene til Ingvild (som kun pappaen har lagt penger på) Hehe, vi har lært erik opp til at penger skal på grisen. Så når han finner penger feks på badet eller på bordet så forsvinner der raskt på erik sin gris. Han er nå skjønn da, men det er innimellom litt vanskelig ja. Kan jo ikke si nei til han heller synes jeg. Når vi har lært han opp til det selv. Og det er sååå morsomt å putte penger på grisen. Så han gjør det så ofte som mulig!! Men vi snakkes i kveld! Gleder meg! Men nå må jeg skrive oppgave slik at jeg faktisk KAN komme!
ny dag Skrevet 6. april 2006 Forfatter #660 Skrevet 6. april 2006 Endelig hjemme fra barnehagen. Oppe siden ca. 6 i morges, bading og leking og "vil ikke spise"... så endelig fred nå... Og da er det klart for bitte-litt kg før jeg må jobbe. Fikk ikke lest noe i går - det andre jeg gjorde tok for mye tid. Men det positive i går var at jeg fikk JA på søknaden om rehab.-penger, så da er ikek det noe å stresse/bekymre seg for videre... har 50% rehab. ut juli - så får vi se etter det. Håper å begynne å jobbe fullt igjen i løpet av høsten. Ellers gikk legetimen i går på sykehuset ok. I morgen står fastlegen for tur. Må huske å spørre ham om en del ting (papirer som skal fylles ut og sånn). Og så var jeg på kg-treff i går. Var veldig kjekt å se jentene igjen - de som var der; Magnhild, meta, Bollefisk og Hermione. Masse prat om de skjønne jentene og gutten vår Og litt om babyen i magen og kommende babyer (satser vi på) Håper vi kan treffes snart igjen. Kanskje leketreff med barna hos Ionaa i mai eller juni (det er vel best for magnhild) Jeg er med så sant vi kan - selvfølgelig er vi det Klem til dem som er innom... NÅ må jeg begynne med lesingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå