Gå til innhold

Hvordan får man seg jobb???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kan dere gi meg litt tips dere som har jobb? Jeg er ikke arbeids sky, har lenge ønsket meg en jobb... Jeg har helt tåplige kvalifikasjoner... En bachelor i historie ++andre universitetsfag. Jeg har ikke hatt jobb før(annet enn sommerjobb), har tre barn. Jeg har søkt på ganske mange jobber i flere år, alt fra vasking til butikk jobber, men har aldri fått noe? Jeg snakker 3språk helt flytende, og liker å drive med kreative kunstneriske ting. Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke får jobb, ikke fikk jeg jobb som ekstrahjelp på posten engang, noe som krever bare utdannelse på grunnskole nivå. Jeg har ikke noe rulleblad heller.

Det eneste hinder er at jeg er litt sjenert, syns det er vanskelig å vise interesse ved å ringe... er dette veldig viktig? Det andre hinderet kan være at jeg har utenlandsk navn? Bør jeg skifte det til noe erkenorsk? Jeg vet ikke, er litt fortvilt over at det er så vanskelig.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du arbeidserfaring fra før?

Mange arbeidsgivere ser på erfaring som en stor fordel.

Selvfølgelig må man jo først få en jobb, før man får erfaring, men når man kommer innenfor, så er det mye lettere.

Prøv å ta en telefon til noen arbeidsgivere. Spør litt om firmaet og sånt. Etter hvert er ikke dette så skummelt lenger. Fortsett å søke. Søk masse jobber, gå på intervju.. ta det som trening.

Det er ikke lett å få jobb i dag og det virker nesten som de med høyest utdannelse har mest problemer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har norsk navn synes jeg du burde ringe, slik at de hører at du snakker norsk. Har hørt det er lett å få jobb som telefonselger, men det er vel ikke akkurat drømmejoben...

Har du prøvd Manpower?

Er du registrert på Aetat?

Trenger de hjelp på ulike museum (siden du er god i språk), skriv og spør!

Barnehage, bolig for psykisk utviklingshemmede?

Konsulentjobb i staten?

Sjekk ut nettsidene til norsk lysningsblad, det kommet ut man-lør og har alle jobbene i staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har du arbeidserfaring fra før?

Mange arbeidsgivere ser på erfaring som en stor fordel.

Selvfølgelig må man jo først få en jobb, før man får erfaring, men når man kommer innenfor, så er det mye lettere.

quote]

Nei, jeg har ikke hatt tid til å få meg erfaring, har fått så mange barn vet du...

utrolig dumt å ikke ha arbeidserfaring... Noen sommerjobber har jeg hatt, men ikke med noe interessant. Nå driver jeg med egne prosjekter en del, fordi jeg ikke har fått jobb, klarer ikke å bare gjøre ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør om noen av skolene i nærområdet trenger vikar!

Da får du kanskje jobb noen timer eller dager innimellom. Hvis du trives, og skolen trives med deg, får du kanskje mer jobb.

Ellers er det lurt å ringe eller møte opp på arbeidsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...