Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!

Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Tror det er individuelt...jeg har lest at de som opplever festblødning senere ser mer brunaktig ut...og det stemmer hos meg.....mens en som kommer 1-3 dager etter egget fester seg så kan det se mer rosaktig ut....men er jo etter hver kvinne tenker jeg :vetikke:

Uansett må dette bare klaffe for deg denne mnd....synes det hadde vært stas å få deg inn i graviditetsbøkene :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Du kan jo fint ha FF gratis da, men da mister du noen features bare... Uansett er det jo ikke dyrt om man vil ha full pakke. Har bare betalt en gang, men da var det ikke rare summen.

Du klarer deg helt sikkert uten også - man kan jo bare lage egne grafer i et excel-ark, eller telle sånn ca i hodet, eller bare kjøre på med jevnlig :sengekos::fnise:

Uansett blir du helt sikkert like gravid, med eller uten FF :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
:vinke:

Du kan jo fint ha FF gratis da, men da mister du noen features bare... Uansett er det jo ikke dyrt om man vil ha full pakke. Har bare betalt en gang, men da var det ikke rare summen.

Du klarer deg helt sikkert uten også - man kan jo bare lage egne grafer i et excel-ark, eller telle sånn ca i hodet, eller bare kjøre på med jevnlig :sengekos::fnise:

Uansett blir du helt sikkert like gravid, med eller uten FF :Nikke:

Men mister jeg de forrige syklusene om jeg nå ikke fornyer medlemsskapet?

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø:

Tror egentlig ikke det altså - tror bare det er en del bonus-ting, som pregnancy monitor og sånt kalender-hjul og syklusoversikt (den dato-greia som viser fremtidige sykluser på en stor årskalender) og sånne ting. Tror ikke den teller DPO-lenger heller, men syklusene tror jeg skal bli. Det står en del om det inne på FF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle syklusene på FF følger ditt login-nick og ikke abonnementet, så du kan helt fint gå over til gratis FF istedet uten å miste inntastingene. Du får ikke påtegnet noe DPO på selve charten, men det står øverst når du taster inn data. Du kan få tastet inn alt du vil av temper og sånt, men får ikke pregnancy monitor, hjulet og det som Zia sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
:klø:

Tror egentlig ikke det altså - tror bare det er en del bonus-ting, som pregnancy monitor og sånt kalender-hjul og syklusoversikt (den dato-greia som viser fremtidige sykluser på en stor årskalender) og sånne ting. Tror ikke den teller DPO-lenger heller, men syklusene tror jeg skal bli. Det står en del om det inne på FF :)

Alle syklusene på FF følger ditt login-nick og ikke abonnementet, så du kan helt fint gå over til gratis FF istedet uten å miste inntastingene. Du får ikke påtegnet noe DPO på selve charten, men det står øverst når du taster inn data. Du kan få tastet inn alt du vil av temper og sånt, men får ikke pregnancy monitor, hjulet og det som Zia sier.

Da tror jeg nok jeg skal klare meg uten betalingsdelen jeg da :)

Var bare så redd de forrige syklusene forsvant om jeg ikke fornyet.

Er litt rar i dag jeg... :sjenert:

er 7 DPO, våknet kvalm (Kan vere pga sen og tung middag i går kveld, men kan aldri huske å ha vert kvalm neste morgen fordiom da :klø: )

Er konstant sulten uansett hvor mye jeg spiser, og her i sted hadde jeg en brennende følelse nederst i magen.

Er sliiiiiiten, og vil bare sette meg ned hele tiden - noe som funker DÅRLIG her på jobb hvor vi ikke har en eneste stol, og jeg er dessuten alene på jobb i dag og ikke får tatt pause engang... :trist:

Åååå skulle sånn ønske man kunne teste med EN gang i steden for å gå rundt å lure på denne måten!

Skal i 30 års dag i morgen også, så blir nok cola på meg uansett....

Send meg litt enegi noen! Har 5 laaaange timer igjen på jobb

(Faktisk aller første gang jeg er innpå KG fra jobb... :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå
Da tror jeg nok jeg skal klare meg uten betalingsdelen jeg da :)

Var bare så redd de forrige syklusene forsvant om jeg ikke fornyet.

Er litt rar i dag jeg... :sjenert:

er 7 DPO, våknet kvalm (Kan vere pga sen og tung middag i går kveld, men kan aldri huske å ha vert kvalm neste morgen fordiom da :klø: )

Er konstant sulten uansett hvor mye jeg spiser, og her i sted hadde jeg en brennende følelse nederst i magen.

Er sliiiiiiten, og vil bare sette meg ned hele tiden - noe som funker DÅRLIG her på jobb hvor vi ikke har en eneste stol, og jeg er dessuten alene på jobb i dag og ikke får tatt pause engang... :trist:

Åååå skulle sånn ønske man kunne teste med EN gang i steden for å gå rundt å lure på denne måten!

Skal i 30 års dag i morgen også, så blir nok cola på meg uansett....

Send meg litt enegi noen! Har 5 laaaange timer igjen på jobb

(Faktisk aller første gang jeg er innpå KG fra jobb... :fnise: )

Sender over en liksom krakk og energiiiiiiiiiiii!!! Vet hvordan det er !

Håper den kvalmen blir til masse positivt!!

KG på jobb.., ja jeg sniker meg inn av og til, for jeg tar ikke pauser, det er det for travelt til gitt!

Men snart helg da! Eller jobber du helg og kanskje?

COLA er FANTATISK!

Føler nesten jeg er litt kjip jeg da. Kjæresten skal på fest me gutta, så han kommer ikke til meg før i morgen kveld.

Jeg var den festjenten førmen etter røykeslutt, så frister det ikke, alkohol smaker faktisk ikke det samme!

Har du og blitt litt sånn kanskje???

30-årsdag, ah det er gøy! Ble 30 for noen mnd siden selv jeg:)

Endret av luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jammen jeg må :popcorn: litt her, begynner å bli skikkelig spennende og med symptomer og greier! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Sender over en liksom krakk og energiiiiiiiiiiii!!! Vet hvordan det er !

Håper den kvalmen blir til masse positivt!!

KG på jobb.., ja jeg sniker meg inn av og til, for jeg tar ikke pauser, det er det for travelt til gitt!

Men snart helg da! Eller jobber du helg og kanskje?

COLA er FANTATISK!

Føler nesten jeg er litt kjip jeg da. Kjæresten skal på fest me gutta, så han kommer ikke til meg før i morgen kveld.

Jeg var den festjenten førmen etter røykeslutt, så frister det ikke, alkohol smaker faktisk ikke det samme!

Har du og blitt litt sånn kanskje???

30-årsdag, ah det er gøy! Ble 30 for noen mnd siden selv jeg:)

Takk for krakk og energi, men det funket ikke så veldig ;)

Sitter her i sofaen hjemme nå, og småfryser litt. Blir tidlig kveld på meg i dag tenker jeg, jobb i morgen til tre, og så rett i 30 årsdag.

Ja, Cola er godt det :) Noe av det beste jeg får! :)

Har aldri røyka, så det har ikke vert et problem. Er bare ikke den som drikker mest sånn generellt sett.

(Har en forelder som er alkoholiker, og det frister ikke så veldig å bli dritings for å si det sånn...)

Jeg blir 30 i år også, så det blir nok noen 30 årsdager i løpet av året :)

Jeg tror jammen jeg må :popcorn: litt her, begynner å bli skikkelig spennende og med symptomer og greier! :hoppe:

Ja, må ta meg selv i å bli for spent... Må liksom holde igjen litt så ikke jeg ødelegger meg helt på dette her.... :sjenert:

Som jeg sa tidligere så kommer jeg til å teste på dag 12 og på dag 13. 12 er bursdagen til søs - som vet at vi er prøvere :)

og 13 skal jeg jo på spa :)

Er skikkelig slapp og sliten nå her jeg sitter...

Skal ta meg noe mat, se litt tv og så er det nok på tide å krabbe i seng for en sliten kropp :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Jeg hadde skrevet et langt innlegg her i går, men så låste alt seg her, og jeg orket ikke ta det igjen.

Så her kommer litt av det jeg skrev, og litt nytt.. :)

Har vert hjemme hos familien min i helgen. og har vert i bursdag.

Koset oss masse, selv om vi endet opp med å sitte rundt et spisebord hele kvelden, og ryggen/hoftene mine holder på å kverke meg i ettertid :(

Tok meg tilogmed et glass vin på lørdagen.

Hadde egentlig tenkt å la vere - sånn just in case, men fikk grei beskjed med min søster om at sånn gikk det ikke an å holde på! For tenk om vi ikke blir gravide det første året eller mer! Da blir en altfor bevisst på en evt graviditet om man ikke kan drikke mellom EL og IKM hver mnd - og det er ikke sunt mener hun. Det kan vere prevansjon i seg selv å vere for fokusert på å bli gavid.

(Hun har vert gjennom en laaaaaang prøvetid selv)

Og som hun sa, så har hun en fest på samvittigheten på begge sine barn.

Jeg skjønte hva hun mente, og jeg har vel også hele tiden ment at å vere helt avholds ikke er nødvendig, men man kan ta et glass eller to med god samvittighet.

Da er det verre det en venninne av henne gjorde... De skulle på firmatur en helg. Skikkelig heisatur. Hun mistenkte at noe var i gjere, for hun var over en uke over IKM, men hun ventet med å ta en test til søndagen, slik at hun kunne feste med god samvittighet på lørdagen :hakeslepp: Det hadde jeg ALDRI gjort! (Hun var gravid forresten)

Så konklusjonen er vel at jeg syns man skal drikke alkohol med måte under prøving og ikke helle innpå.. Er vel litt annerledes om man er på overtid på IKM..da hadde jeg nok ikke drukket, men nå var jo jeg bare på 8 DPO da.

Når vi kom hjem igjen i går, var det kommet 15 cm snø bare på det døgnet vi hadde vert borte!

Sambo visste jeg var dårlig i ryggen, så han måkte hele innkjørselen alene - snille mannen min :rødme:

Så tok vi opp vaniljekremboller fra frysen, og lagde oss en kanne med peppermynteTe - sidden vi begge er "Dedde i desen" :)

Så så vi oss en film og bare koset oss på sofaen resten av kvelden :)

Jeg har enten litt småfeber, eller så er kroppen min heeelt ute å kjøre. (Eller forhåpentligvis bare gravid og fått temphopp pga det... :rødme: )

Men har bare en tempstigning på 0,30, så er liksom ikke skikkelig feber heller... Får måle på dagen i dag og se kanskje. en har jo ofte ikke feber på morningen uansett.

Er tett i nesa, hodepine og tørr i øynene.

Har heldigvis fri i dag, men er spent på morgendagen. Muligens jeg må bruke min aller første egenmelding siden jeg startet i jobben i slutten av november.

Er skikkelig sylta - rett og slett.

Har jeg forresten sagt at jeg sikkert får mer jobb fra sommeren!? :)

Passer jo dårlig inn med en evt graviditet, men det får vi bare ta som det kommer :)

Han ene skal til å studere, så da får jeg litt av hans stilling :)

Så jeg kan gå ifra 50 % til 80, og det er helt supert! :D

Syns 80 er perfekt jeg :)

Håper bare det blir en fridag innimellom, og ikke mye halve dager :)

Rekna på det her i sted, og om jeg er gravid nå, så vil jeg vere ca fem mnd på vei når det trer i kraft. Så håper jeg i så tilfelle får lov å vere frisk hele veien, og kan jobbe mye :)

Om vi ikke er gravide nå, så skal vi jo ha en mnd pause, og klaffer det etter den, da vil jeg bare vere litt over 3 mnd på vei når han slutter, så sånn sett er jo det en positiv ting med det også :)

Men aller helst vil jeg vere gravid nå, og få et 2010 barn! :rødme:

Nei, nå ble det visst langt dette her- mye tanker og følelser her i dag vist ;)

Nå må jeg gå å lage meg noe frokost :)

God mandag damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Hei der!

Måtte jo bare innom og titte her, veldig spennende å lese!

:)

Vil ønske dere masse lykke til til dere begge!

:klemmer:

Ser frem til å lese om noen gode nyheter snart:p

*redstar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Hei der!

Måtte jo bare innom og titte her, veldig spennende å lese!

:)

Vil ønske dere masse lykke til til dere begge!

:klemmer:

Ser frem til å lese om noen gode nyheter snart:p

*redstar

Heisann, og velkommen innom mitt rotete og surrete hode :fnise:

Er dere prøvere også eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå

Hei Smaragd:)

Du, jeg fikk akk samme leksa.!!

Det kan ta tid å bli gravid, kose deg med litt alkohol, en evnt Spire vil kunne tåle det:)

Så håper du koste deg me de siste glassene på laaaaaang laaaaang tid:)

Tett i nesen er ikke noe moro, selv får jeg helt angst, er slitsomt det:)!

Håper det går like fort over som det kom! Bra dere er to på en måte da, så kan dere syte litt til hverandre;) Hihi;)

Bli hjemme til du er frisk, helsen først!!!!

Masse go bedring da!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes litt koselig ut :rødme: Ikke å være forkjølet, men å være det sammen og kose seg sånn sammen og vaniljekremboller? *vann i munnen* :fnise:

Tror faktisk ikke det gjør noe særlig å ta et lite glass vin eller noe såpass tidlig som mellom EL og IKM.. kos deg og riktig god bedring!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at en ikke kan bli helt hysterisk i tiden mellom EL og IKM - et glass vin er jo ingen utskeielse akkurat :riste: Værre med hun du nevnte som med vilje unlot å teste fordi hun da kunne drikke med god samvittighet :hakeslepp:

Håper vi snart kan lese litt hyggelig nyheter her :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Smaragd
Hei Smaragd:)

Du, jeg fikk akk samme leksa.!!

Det kan ta tid å bli gravid, kose deg med litt alkohol, en evnt Spire vil kunne tåle det:)

Så håper du koste deg me de siste glassene på laaaaaang laaaaang tid:)

Tett i nesen er ikke noe moro, selv får jeg helt angst, er slitsomt det:)!

Håper det går like fort over som det kom! Bra dere er to på en måte da, så kan dere syte litt til hverandre;) Hihi;)

Bli hjemme til du er frisk, helsen først!!!!

Masse go bedring da!:)

Dro på jobb, og det har gått overraskende greit. Er potte tett igjen nå på kvelden, men ellers har jeg klart å holde det verste i sjakk med en ibux i ny og ne.

Det hørtes litt koselig ut :rødme: Ikke å være forkjølet, men å være det sammen og kose seg sånn sammen og vaniljekremboller? *vann i munnen* :fnise:

Tror faktisk ikke det gjør noe særlig å ta et lite glass vin eller noe såpass tidlig som mellom EL og IKM.. kos deg og riktig god bedring!! :klemmer:

Ja, vaniljeboller og sofakos var fortreffelig til to slitne kropper :fnise:

Enig i at en ikke kan bli helt hysterisk i tiden mellom EL og IKM - et glass vin er jo ingen utskeielse akkurat :riste: Værre med hun du nevnte som med vilje unlot å teste fordi hun da kunne drikke med god samvittighet :hakeslepp:

Håper vi snart kan lese litt hyggelig nyheter her :hoppe:

Ja, hyggelige nyheter er ikke å forakte hos noen av oss :)

Syns vi fortjener det alle og enhver!

Jeg vet ikke helt hva jeg tror denne gangen her. Vet vi har truffet bra på EL, men har ikke noe spesiellt ømme bryster da... Skal ikke det vere ett av de tidligste tegnene?

Har tidhvis vert litt småkvalm, og har hatt en sånn brennende følelse nederst i magen et par ganger.

Og om jeg har forstått dette med trifasisk kurve riktig - så har jeg jammen det også!

...men det kan jo vere fordi jeg er tett og førkjølet, at det er en liten mini-feber...

Men jeg håper jo selvfølgelig jeg er tett og forkjølet som et symptom da - har lest ett sted at mange blir det tidlig i en graviditet :sjenert:

Uansett syns jeg det er rart det bare hopper opp 0,3 grader om det skulle vere feber.... Skulle nå tro den da ville gå høyere opp, og ikke holde seg så jevn? (Skal legge ved grafen min)

Er nå bare spekulasjoner da. Skal ta en test i morgen er planen.

Er da 12 dpo, og skal hjem en tur til min søsters bursdag. Hun er en av de få som vet vi er prøvere, og jeg har lyst å si det til henne på bursdagen, om jeg skulle få positiv test da såklart :)

Så skal jeg på SPA på torsdag! :)

Gleder meg kjempemye til det! :jepp:

Skal ha en algeinnpakning, og så spa-massasje etterpå

(Så sant jeg ikke er gravid da - da blir det forandret...)

Sambo er ikke kommet hjem fra jobb enda i dag. Mye som skjer på jobben hans fortiden, og de har masse møter og forarbeid til møter. Litt godt med litt alenetid hjemme også etter gammelt - så det gjør meg ingenting så lenge det ikke blir for mange ganger i uken :)

Jeg fikk forresten beskjed med sjefen i dag, om at det muligens blir en liten lønnsøking om ikke så lenge! :hoppe:

Butikken går bedre enn forventet - og han mener det også skal vise for dem som jobber der :) Kjempegode nyheter!

Sambo hadde fått samme beskjeden på sin jobb i dag også, så dette her lover bra!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Nei, nå må jeg ta og laste ned fruene... parabolen vår er ute av drift for tiden, og jeg må jo se dem på tirsdagen så ikke noen av venninne mine røper noe!! :)

God tirsdagskveld damer! Det er det hos meg! :hoppe:

post-27673-1268769079_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lovende graf!

(Desverre har jeg hatt sånn graf uten å være gravid... :sjenert: Men jeg har også hatt det da jeg ble gravid første gang.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Oi oi, egentlig ikke tid til å skrive noe nå, men måtte bare si at charten så veldig lovende ut :hoppe:

Veldig lovende graf!

(Desverre har jeg hatt sånn graf uten å være gravid... :sjenert: Men jeg har også hatt det da jeg ble gravid første gang.)

Dere er veldig entusiastiske, men jeg våger ikke å tenke for mye på det jeg altså... Tenker mest på det når jeg er her innpå KG. Da flyr tankene rundt og lager kaos i mitt lille hode :fnise:

Håper jo såklart, men vet ikke om jeg har troen helt...

Tenker liksom at jeg burde jo kjenne noe nå om der var noe! Vet jo maaaange ikke kjenner noe før på lenge, så det er jo ikke rasjonell tankegang - men sånn er jeg visst bare :sukk:

Men du "Susan sto helit" har jo noen erfaringer etterhvert... Når mistenkte du at du var gravid? Var det før IKM? og hva var det første du merket?

Kom det snikende, eller sånn over natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...