Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!

Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
Mye spennende tegn hos deg nå!

Kan nesten ikke vente til du skal teste jeg... :hoppe:

Spennende altså :hoppe:

Ja er spent jeg også!

Tror nok det blir svidd av en test i morgen....selv om jeg bare er 11 DPO da.... :sjenert:

Fikk ikke sove middag heller, så da går jeg heller rett og slett og legger meg nå! :)

Sovner som regel alltid ganske kjapt, så satser på jeg gjør det i dag også.

Leeenge siden sist jeg har lagt meg før ti! :hakeslepp:

Får tro det gjør susen, for jeg må opp halv åtte -> tannlegen halv ni -> så jobb klokka ti :)

...og testing før alle de igjen mistenker jeg....... :fnise:

Får bare håpe bedøvelsen går raskt ut så jeg slipper å snøvle til kundene! :fnise:

Nei nå går jeg rett og slett å :tanpuss: , så snakkes vi i morgen damer! :natti:

Godnatt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Da er jeg ferdig hos tannlegen for i år :nigo:

Og testen var negativ den, men en kan jo ikke vente så mye annet på 11 DPR heller da... :fnise:

Blir litt testejunkie av dette her ja.... :sjenert:

Nå skal jeg gå å freshe meg opp litt, og så er det på jobb å tjene innigjen de kronene tannlegen stakk av med i dag...... :fnise:

Forresten, etter jeg la meg i går, hørte jeg en raslete lyd.

Tenkte at Nei, nå har vi fått mus i veggene igjen!

Satte meg opp i sengen for å se ut, for følte det var borte ved vinduet.

Og jeg fikk skikkelig krampe i magen! Skikkelig vondt i to-tre sekunder før det slapp igjen! Ekkelt! Noe lignende følelse som når jeg reiser meg for raskt fra sofaen, bare sterkere. Hva kan sånt vere??

(Det var forøvrig ingen mus, det hadde begynt å snø ute, og sammen med litt vind så lagde det lyd på vinduene mine... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forklaringen jeg har på sånn brå smerte nederst i magen når man snur seg eller reiser seg fort er ligamentsmerter... Men jeg har kun hatt det når jeg har vært gravid. (Fikk det lenge før positiv test denne gangen, så var nesten sikker på positiv da jeg testet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd sånne smerter, men hører mange gravide kjenner sånne stikkinger og vondter i magen på tidlig stadie :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd
Eneste forklaringen jeg har på sånn brå smerte nederst i magen når man snur seg eller reiser seg fort er ligamentsmerter... Men jeg har kun hatt det når jeg har vært gravid. (Fikk det lenge før positiv test denne gangen, så var nesten sikker på positiv da jeg testet.)

Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg av og til vert borti lignende før, når jeg har reist meg for raskt. Men mye oftere siste uka enn vanlig... Hmm, spent nå ja! :jepp:

Jeg har aldri opplevd sånne smerter, men hører mange gravide kjenner sånne stikkinger og vondter i magen på tidlig stadie :popcorn:

Hadde skikkelig svimlebyer på jobb i dag også forresten. Satt på huk og sorterte litt sko og greier på gulvet. Når jeg reiste meg måtte jeg stå i ro litt så kroppen fikk hente seg inn igjen...

Håååååper jeg bare ikke innbiller meg ting nå....Vil gjerne vere gravid! :sukk:

Noen som vet hvor tidlig en kan få positive EL tester på graviditet? Vet man ikke skal gå utifra dem, men begynner å minke på G-testene mine nå.... :sjenert:

Skal man forresten helst teste i det aller, aller første man tisser om morningen? Altså samle opp det som kommer ut først?

Og på mine billigstrips står det at en bare skal duppe de nedi i 3 sekunder, mens en EL-test skal ha hele 15 sekunder. Har andre sett det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du får utslag på en EL-test før du ville ha fått det på en graviditetstest, men man vet jo aldri :vetikke:

I og med at du leter etter HCG så ville jeg testet på morgenen som når man bruker en GT.

Ellers har jeg en link til EL-tester som GT i dagboken min - om jeg ikke husker feil ligger det link i første innlegg i boken, med videre link til innlegget der den egentlige linken ligger (mye linker her nå :fnise:). Kan hende at du finner noe interessant der!

Krysser fingrene for at du får positiv EL-test i morgen! Samme om man er testetøs - det er jo ikke så mange ganger i livet man prøver å bli gravid heller :fnise:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Jeg tror ikke du får utslag på en EL-test før du ville ha fått det på en graviditetstest, men man vet jo aldri :vetikke:

I og med at du leter etter HCG så ville jeg testet på morgenen som når man bruker en GT.

Ellers har jeg en link til EL-tester som GT i dagboken min - om jeg ikke husker feil ligger det link i første innlegg i boken, med videre link til innlegget der den egentlige linken ligger (mye linker her nå :fnise:). Kan hende at du finner noe interessant der!

Krysser fingrene for at du får positiv EL-test i morgen! Samme om man er testetøs - det er jo ikke så mange ganger i livet man prøver å bli gravid heller :fnise:

:vinke:

Har tre eller fire G-tester igjen, men tenker på viss jeg er en av dem som ikke får positiv test før flere dager etter IKM..... :sjenert:

Kanskje jeg da skullle teste med EL tester nå som det er så tidlig, sånn at jeg har tester igjen til jeg "trenger" dem ... :fnise:

Vi testetøser MÅ jo teste vettu! :skratte:

Når skal du teste da Zia?

Jeg tenker litt at fredag er den offisielle teste dagen... da er jeg 14 DPO...

Skal prøøøøve å ikke teste før da, men kan ikke garantere noe! :gjeiper:

Nå har jeg inntatt sofaen... Sitter å ser på tvnorge. om barn som er født feil kjønn....

Det må vere helt grusomt å gå igjennom som en familie...

Har faktisk et søskenbarn jeg, som har en gutt men som ønsker å vere jente... han er bare åtte år nå, så det blir jo litt spennende da, å se hvordan det blir med ham om noen år...

Håper jo det blir det enkleste - at han ender opp med å føle seg som en gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
SLike smerter du beskriver hadde jeg i dagesvis før IKM når jeg testet positivt med K :sjarmor:

Å?

Og du hadde aldri hatt det før? .... :nigo:

Må si jeg er grådig spent ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må følge litt med her jeg :) dette var spennende

Merker at jeg har mye å lære før jeg selv skal begynne prøvingen! Dere snakker jo et eget språk! Forstår ingenting jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å?

Og du hadde aldri hatt det før? .... :nigo:

Må si jeg er grådig spent ja :)

Nei, hadde det ikke første gang som gravid og heller ikke denne gangen, men i flere omganger med K. Var så vondt at jeg måtte stoppe og trekke pusten til tider. Begynte vle ei god uke etter EL tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg fikk skikkelig krampe i magen! Skikkelig vondt i to-tre sekunder før det slapp igjen! Ekkelt! Noe lignende følelse som når jeg reiser meg for raskt fra sofaen, bare sterkere. Hva kan sånt vere??

Dette fikk jeg BARE når jeg hadde blitt gravid...fikk det litt etter El, men testet fortsatt negativ på tester.... må si jeg er fryktelig spennt her :)

Noen som vet hvor tidlig en kan få positive EL tester på graviditet? Vet man ikke skal gå utifra dem, men begynner å minke på G-testene mine nå.... :sjenert:

Skal man forresten helst teste i det aller, aller første man tisser om morningen? Altså samle opp det som kommer ut først?

Og på mine billigstrips står det at en bare skal duppe de nedi i 3 sekunder, mens en EL-test skal ha hele 15 sekunder. Har andre sett det samme?

Jeg testet negativ 12 DPO på en vanlig GT, hadde ingen igjen og fortsatt ingen mens dagen etter IKM så jeg bestemte meg å ta en ELtest for å se...og jada den var jo jammen meg positiv(på første morgen urin), jeg hadde spart urinen i begeret så jeg bestemte meg å løpe ut i butikken og kjøpte first signal test, og der var det 2B!!

:popcorn: spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi testetøser MÅ jo teste vettu! :skratte:

Når skal du teste da Zia?

Jeg tenker litt at fredag er den offisielle teste dagen... da er jeg 14 DPO...

Skal prøøøøve å ikke teste før da, men kan ikke garantere noe! :gjeiper:

Jeg tenkte kanskje å prøve å holde ut til søndagen iallfall - da er jeg 13 DPO tror jeg :sjenert: Mulig jeg sprekker på lørdagen, men jeg holdt meg faktisk kjedelig lenge forrige syklus uten å teste, så kanskje jeg er like kjedelig nå :vetikke::fnise:

Det ser riktig så lovende ut for din del :jepp: Blir veldig spennende å følge med her fremover :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Tror jeg må følge litt med her jeg :) dette var spennende

Merker at jeg har mye å lære før jeg selv skal begynne prøvingen! Dere snakker jo et eget språk! Forstår ingenting jeg :fnise:

Velkommen til meg :) Ja, mye å sette seg inni i starten her!

Lager en mini-ordliste til deg jeg da :)

DPO = Days past ovulation - altså antall dager siden eggløsning

EL = EggLøsning

IKM = Ikke Kommende Mens - altså dagen mensen skal komme, men som vi i babylagingsland helst ikke vil skal komme - derav navnet :fnise:

GT = GraviditetsTest

TB = To Blå - som i to streker på en graviditetstest

TR = Tante Rød - navnet vi bruker på mensen. Kaller henne ofte bare tanta :)

Har jeg glemt noe da damer? :fnise:

Nei, hadde det ikke første gang som gravid og heller ikke denne gangen, men i flere omganger med K. Var så vondt at jeg måtte stoppe og trekke pusten til tider. Begynte vle ei god uke etter EL tror jeg :)

Ja, er bra vondt de få sekundene det står på. Får det også når jeg nyser merket jeg i dag.

Dette fikk jeg BARE når jeg hadde blitt gravid...fikk det litt etter El, men testet fortsatt negativ på tester.... må si jeg er fryktelig spennt her :)

Jeg testet negativ 12 DPO på en vanlig GT, hadde ingen igjen og fortsatt ingen mens dagen etter IKM så jeg bestemte meg å ta en ELtest for å se...og jada den var jo jammen meg positiv(på første morgen urin), jeg hadde spart urinen i begeret så jeg bestemte meg å løpe ut i butikken og kjøpte first signal test, og der var det 2B!!

:popcorn: spennende

Skal jo prøve å vente litt med å testa da, men vi får nå se...

Jeg tenkte kanskje å prøve å holde ut til søndagen iallfall - da er jeg 13 DPO tror jeg :sjenert: Mulig jeg sprekker på lørdagen, men jeg holdt meg faktisk kjedelig lenge forrige syklus uten å teste, så kanskje jeg er like kjedelig nå :vetikke::fnise:

Det ser riktig så lovende ut for din del :jepp: Blir veldig spennende å følge med her fremover :hoppe:

Ja, er så spent selv jeg at jeg kommer nå alldeles til å få nedtur om nå TR våger å vise seg til helgen..... :nei:

Men klart - en leter jo etter symptomer også da, men svimmelhet og kraftige vondter i magen er ikke innbildning da!

Nå skal jeg gå å køye. Blir nok ikke testing i mårra, muligens torsdag da, men den som følger med får se.... :lur:

Natta gode KG damene! :klemmer:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Smaragd
Dette høres bare mer og mer spennende ut! Håper så inderlig at dere har fått full klaff denne pp'n :klemmer:

Ja det håper inderlig jeg også! :jepp:

Jeg har to nyttårsforsett i år...

Ett er å bli flinkere å besøke folk rundt meg, det andre er å begynne å få kroppen i form.

Jeg har allerede vert på to besøk, så håper å bli enda flinkere der, men formen da...den er verre... :sjenert:

Går jo hele dagen på jobb da, så der forbrennes vel litt får vi tro, men ellers er det ikke mye jeg gjør for å vere i form.

Men nå i dag leste jeg om å spise mat uten karbohydrater, og gå ned i vekt på den måten.

Jeg elsker fisk, kylling og svinekjøtt, og det er de tingene man skal spise.

Jeg er ikke glad i brød og melk, som en noe av det man ikke skal spise.

Så mange av tingene ligger allerede naturlig for meg, så med et lite puff i riktig retning så kan jeg kanskje klare dette?

(Så sant jeg ikke ER gravid allerede såklart! )

Nærmer meg faretruende 80 kg nå nemlig..... :sjenert:

Så jeg tenkte at dette er rette tiden å ta det på! Våren nærmer seg, og med den kommer mer lys og mer energi til å vere ute!

Så når alt det glatte er borte ute, skal jeg høre med mine to gravide naboer, om de vil bli med å gå kveldsturer!

Kommer til å slite med å ikke spise poteter, ris og pasta, men skal prate litt med sambo om det, og høre om han blir med på dette her....

Vi elsker laks og wok, så kanskje vi kan ha det oftere?

Man kan også spise så mye egg og bacon man vil, og fløte, rømme og ost er bare bra!

(Er noe med at når man kutter ut karbohydrater som er rask energi, trenger man energi fra fett i stedenfor. For å forbrenne fett trenger kroppen fett!)

Noen tenker at det er da ikke logisk å spise fett, når det er akkurat det man skal ha bort.

Men om man tenker litt annerledes, så slutter kroppen å lagre fett når den vet den får det jevnlig!

Den går nemlig i "spare på alt fett jeg kan" modus når den merker at det kommer lite fett inn!

Får høre med sambo i kveld når han kommer hjem..... om dette er noe han tror vi kan klare.

Man skal ikke gå på ekstrem lavkarbo-diett om man er gravid, så jeg kommer ikke til å dra den sålangt - finner heller en gylden middelvei :)

Så kanskje intensivere de to ukene jeg vet jeg ikke er gravid i mellom syklusene :lur:

Har også kjøpt meg en sånn dere knipe-sak til lårene i dag!

Ikke en sånn bekkenbunnstrener som en har helt inntil lårene, men en sånn åttetallsformet/sommerfuglvinge - lignende sak som en kan bruke både mellom knærne, og også til å trene armene.

Skal prøve å få tatt et bilde...

Sitter jo ofte å ser på tv, så da kan jeg bruke denne samtidig!

Har hørt man får en lettere graviditet/fødsel om man er litt i form, og man vil jo ikke lage det vanskelig for seg selv.... : :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Har nå vert ute og gått en halvtime rask gange!

Leeeeenge siden sist og det var deilig!

Skrittelleren min sto på 4500 skritt etterpå, og da snakket jeg i telefonen i 10 av de 30 minuttene, så regner med den ikke teller steg da!

Skikkelig stolt av meg selv nå!

Dette skal jeg jemmen de fortsette med, håper været holder seg så bra som det er nå! :)

Tenker det blir til at jeg tester i morgen tidlig... er jo hjemme uansett, så tror ikkje jeg klarer å la vere.... :fnise:

God onsdagskveld damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt man får en lettere graviditet/fødsel om man er litt i form, og man vil jo ikke lage det vanskelig for seg selv.... : :fnise:

:sjenert: Kanskje jeg skulle ha blitt litt flinkere også da :klø: Har alltid så mange planer, men blir liksom aldri noe av :filer: Så lenge man ikke er overvektig eller merker den dårlige formen på annet vis, så er det jo ikke så lett å motivere seg synes jeg... :riste:

Har nå vert ute og gått en halvtime rask gange!

Leeeeenge siden sist og det var deilig!

Skrittelleren min sto på 4500 skritt etterpå, og da snakket jeg i telefonen i 10 av de 30 minuttene, så regner med den ikke teller steg da!

Skikkelig stolt av meg selv nå!

Dette skal jeg jemmen de fortsette med, håper været holder seg så bra som det er nå! :)

Tenker det blir til at jeg tester i morgen tidlig... er jo hjemme uansett, så tror ikkje jeg klarer å la vere.... :fnise:

God onsdagskveld damer!

Så flink du har vært! :klemmer:

Håper du tester i morgen - da skal jeg snike innom å sjekke altså! :jepp: Krysser fingrene :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...