Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!

Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Så godt å få pratet ut om det :) De trenger av og til litt påminnelser har jeg funnet ut med min mann iallfall. Men virker som de også har opp-og-ned dager. Av og til er mannen helt sånn at han ikke vil prate om noe sånt og 'tar det som det kommer' og andre dager er han kjempe-engasjert! Rare menn... kommer aldri til å skjønne meg på dem :fnise:

Ha en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
Disse "menna" våre, de er da søte og da. Så flott at dere fikk pratet ordentlig ut om ting. Synes alltid ting blir bedre etter det. Du får referere til denne samtalen neste gang han svarer avvisende.

Du har nok rett ang eggets levedyktighet. Jeg er ikke så belest :sjenert:

Ja, søte kan de vere, men kjære vene så irriterende de kan vere også! :gjeiper:

Så godt å få pratet ut om det :) De trenger av og til litt påminnelser har jeg funnet ut med min mann iallfall. Men virker som de også har opp-og-ned dager. Av og til er mannen helt sånn at han ikke vil prate om noe sånt og 'tar det som det kommer' og andre dager er han kjempe-engasjert! Rare menn... kommer aldri til å skjønne meg på dem :fnise:

Ha en fin uke! :klemmer:

Ja, alltid godt med sånne prater :) Vi er vanligvis flinke til å snakke om det meste, er bare slike "seriøse" emner vi sliter litt med - rett og slett fordi vi ikke vet hvordan tror jeg... :vetikke:

Men,men... man lærer så lenge man lever, og jeg har tenkt å leve samme med ham LENGE! :jepp:

Har forresten en dårlig dag i dag... Ryggen/hoftene verker, og nå er det lenge siden sist, og da føles det så mye verre... :(

Har ryddet bort julen i dag, og nå har vi nettopp koset oss med taco og film :)

Skriver lite her, for dette er litt mye detaljer for sarte sjeler.....marker og les - de som mener de tåler det meste...

Jeg lukter skikkelig ille i dag...

Dusjet i dag tidlig, men stanker nedentil....(beklager detaljer har altså....) Blir nesten dårlig av den lukten.... har jo sovet med alt inni meg etter sengekosen i går, men det gjør jeg nesten alltid, så skjønner ikke dette :klø:

Kan det vere kombinasjonen av noe vi har spist som kan gjøre det?

Har lest at sæd kan smake forskjellig alt etter hva mannen har spist...

Satser på at det er noe sånt, og at jeg ikke har fått noen form for infeksjon eller noe.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får highlighte her for å lese....

Vond lukt fra underlivet skyldes ofte en infeksjon som kalles bakteriell vaginose eller skjedekatarr. Infeksjonen er ikke en kjønnssykdom, og kan oppstå uten noen åpenbar årsak. Denne bakterieinfeksjonen behandles lett med antibiotika, men da må du innom en lege.

MEN det kan også bare skyldes sexen dere hadde og at du ikke gikk på do før du sovna.

Hvis du blir usikker hadde eg spurt legen rett og slett....er ikke en god ide å gå med en infeksjon i underlivet, spesielt med tanke på å bli gravid!

Håper iallefall det ordner seg uansett ka det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Du får highlighte her for å lese....

Vond lukt fra underlivet skyldes ofte en infeksjon som kalles bakteriell vaginose eller skjedekatarr. Infeksjonen er ikke en kjønnssykdom, og kan oppstå uten noen åpenbar årsak. Denne bakterieinfeksjonen behandles lett med antibiotika, men da må du innom en lege.

MEN det kan også bare skyldes sexen dere hadde og at du ikke gikk på do før du sovna.

Hvis du blir usikker hadde eg spurt legen rett og slett....er ikke en god ide å gå med en infeksjon i underlivet, spesielt med tanke på å bli gravid!

Håper iallefall det ordner seg uansett ka det er.

Tuuusen takk for svar kjære deg :)

Skal faktisk til legen nå etterpå, for å ta bort noen føflekker.. men tror ikke jeg spør...har jo bare hatt det i et døgn, så får heller spørre når jeg skal inn igjen å ta stingene - om jeg fortsatt har det da...

I følge FF hadde jeg EL på fredag, på dag 13 :) (Ikke fredag den 13.de heldigvis - bare MIN dag 13..hehe..)

Det passer meg veldig bra om det stemmer, siden vi lurte inn litt nattekos, natt til torsdag :lur:

Men om det stemmer vet jeg ikke. fikk jo første positive EL test på fredag da...og fikk positiv lørdag også... :sjenert:

Men tempen har hoppet med 0,13 grader siden da, og har ligget jamt i tre dager, så alt er vel mulig :)

Vi får nå bare vente og se om en 10-12 dager... :nigo:

Men mistenker at den ville vert positiv om jeg hadde testet torsdags kveld også, for den var begynt å bli sterkere på morningen torsdag. Men jeg testet ikke på kvelden, for jeg hadde bare en test igjen og ville spare den til fredag i tillfelle det ikke lå ny pakke i posten fredag. (Men det gjorde det jo :) )

Nei, nå må jeg løpe å få inn litt mat før jeg skal dra til legen :)

Snakkes damer - Ha en super mandag! :klemmer:

Kan noen forreste svare meg på NÅR dere har ømme pupper rundt EL - dere som har det?

Er det vanlig å ha det i etterkant, og at det varer i mange dager?

Mine er temmelig såre og ømme nå ja.....

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
http://www.fertilityfriend.com/home/2b72b5

vet jo ikke om denne stemmer for meg, men jeg har hatt og har utrolig ømme pupper siden torsdag eller fredag.

jeg er 6 dpo ifølge ff.

mye mulig den forandrer seg om et par dager, det pleie å skje..

Hm, ikke godt å si... Ikke lett skjema du her der gitt... :sjenert:

Håper det kommer seg raskt, så du kommer inn i en skikkelig syklus!

Nå er jeg to føflekker fattigere, og tre sting rikere.. :fnise:

Haaater sprøyter og haaaater lyden som kommer når skalpellen skjærer!

Men nå er det gjort, og det er godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det skal jeg å gjøre.

må bare suse meg til legen:P

må huske ipod da!! så jeg ikke hører noe :P

har skikkelig vondt i kors ryggen :( sånn jeg hadde da jeg ver kjempe gravid.. sikkert fordi jeg er så inmari forkjøla ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
det skal jeg å gjøre.

må bare suse meg til legen:P

må huske ipod da!! så jeg ikke hører noe :P

har skikkelig vondt i kors ryggen :( sånn jeg hadde da jeg ver kjempe gravid.. sikkert fordi jeg er så inmari forkjøla ..

Vondter i ryggen er pyton! :kjefte:

Lyden fra skalpellen hører du bare om du skal ta bort noe som er i nærheten av øret :)

De bak i nakken jeg tok i dag var langtifra så ille som den jeg tok oppå ene skulderen for mange år siden.... "grøss"

Den jeg tok på ryggen hørte jeg ikke i det hele tatt.

Svir og drar litt i stingene nå, men det tåler jeg ;)

Spent på hvordan det blir å legge seg, siden begge er i nakken da... :sjenert:

Men godt å få gjort, og greit å ta nå før en er gravid syns nå jeg da, så bare å bestille time og få det ut av verden ;)

Eller så mener FF jeg er 3 DPO i dag, så blir nå spennende å se nå fremover :)

Kommer nok sikkert til å prøve meg på testing allerede på 8-9 DPO tror jeg nok.... :sjenert: ...er svak sånnsett.....og en skikkelig testoman har jeg funnet ut! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du er DPO da! Skjønner godt fristelsen til å test så tidlig - det er jo fryktelig spennende når man vet at man har truffet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Så spennende at du er DPO da! Skjønner godt fristelsen til å test så tidlig - det er jo fryktelig spennende når man vet at man har truffet! :jepp:

Er jo ikke helt sikker på at vi har truffet da, men om FF sine beregninger på EL stemmer, så har vi det :)

Legger ved et bilde av dagens status på FF, så dere ser... :)

Har veldig jevne temper rett etter EL. det haddde jeg i forrige syklus også...

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Åååå...blir snart gal...!

Klør så inderlig i stingene!!!!!

:bond::bond::bond:

Er jo litt positivt da - betyr jo at det gror godt, men guuuuud så det kløøøøør!!!!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, det er jo ikke noe å klø sånn hele tiden nei :klem:

Men se det positive i det - da får du noe annet å tenke på i DPO-tiden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Stakkars, det er jo ikke noe å klø sånn hele tiden nei :klem:

Men se det positive i det - da får du noe annet å tenke på i DPO-tiden :nigo:

Ånei du - det går ikke vettu!

Tenker på det heeeele tiden! :skratte:

Kjenner det minste stikk og tenker automatisk "Åj, kanskje det var noe som festet seg der"?, eller "hm, var det et graviditetssymptom"?

Spesielt siden jeg har hatt et par uvanlige svimlebyer de siste dagene... Tenker "hvor tidlig går det egentlig an å kjenne noe? kan man egentlig kjenne noe før egget har festet seg"?

Så tenker jeg mye på hvordan jeg kommer til å bli som gravid med tanke på kilo, stor mage, tretthet, kvalme....og på hvordan jeg kommer til å bli som mamma.. :rødme:

Så nei du - det utsagnet der må du nok lenger ut på landet med! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan titte i boken min litt tilbake til før eg ble gravid..før EL rett og slett....begynnte å bli kvalm(ble ofte det rundt el) forså å bare bli verre etter befruktning....fikk konstantert at eg ikke er lengre på vei...så stemmer eg hadde symptomer fra befruktnin....men klart er eg jo en av de heldig få som blir så fort dårlig......ikke noe gøy egentlig, testet jo ikke positivt før dagen etter IKM :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Du kan titte i boken min litt tilbake til før eg ble gravid..før EL rett og slett....begynnte å bli kvalm(ble ofte det rundt el) forså å bare bli verre etter befruktning....fikk konstantert at eg ikke er lengre på vei...så stemmer eg hadde symptomer fra befruktnin....men klart er eg jo en av de heldig få som blir så fort dårlig......ikke noe gøy egentlig, testet jo ikke positivt før dagen etter IKM :vetikke:

Hm, du fikk det tidlig der ja! Men så ligger det jo som du sier i familien din også da - å bli kvalm med en gang...

Har litt ømme bryster, og har innimellom litt stikking i magen, men utenom det så er det ikke mye action her nei :)

Er nå uansett spennende dager nå framover... lurer på hvilken dag jeg faktisk ender opp med å teste på... har bare 6 strips liggende, så tror jeg må drøye det litt iallfall...om jeg klarer... :fnise:

Snakket med min søster i dag, og hun håper jeg klarer å unngå å bli alldeles "prøvezilla".. De prøvde leeenge før det klaffet, så hun vel ALT om det der... :sjenert:

Håper jo vi slipper det da...vil så inderlig gjerne ha en 2010 baby! :rødme:

Nå må jeg ta å komme meg i seng... skal jobbe hele uken, og i morgen er det helt til kl 19, og klubb etterpå, så regner med jeg blir litt sliten da ja ;)

God natt damer! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Er nesten sen til jobb nå, men mååå bare legge igjen denne her!

Kan dette muligens vere en "feste-dipp" ??? :nigo:

Må løpe, snakkes senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nesten sen til jobb nå, men mååå bare legge igjen denne her!

Kan dette muligens vere en "feste-dipp" ??? :nigo:

Må løpe, snakkes senere! :)

Om tempen stiger igjen i morgen eller overimorgen, så kan det helt klart være en "festedipp", ja.

Men jeg har hatt det selv om jeg ikke var gravid tidligere, så ikke legg for mye håp i det.

(Hadde det da jeg ble gravid nå også da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt være mulig det :) Jeg pleier å ha en tempdipp sånn rundt den perioden som du er i nå, men det er visst mest vanlig med såkalt festedipp hos de som blir gravide... :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Om tempen stiger igjen i morgen eller overimorgen, så kan det helt klart være en "festedipp", ja.

Men jeg har hatt det selv om jeg ikke var gravid tidligere, så ikke legg for mye håp i det.

(Hadde det da jeg ble gravid nå også da...)

Det kan absolutt være mulig det :) Jeg pleier å ha en tempdipp sånn rundt den perioden som du er i nå, men det er visst mest vanlig med såkalt festedipp hos de som blir gravide... :popcorn:

Ja, jeg lever nå i håpet om at det ern en festedipp jeg da :nigo:

Det hadde passet fint, da ville jeg hatt termin bare noe uker før jeg fyller o'store 30 ;)

:popcorn:

Ja, er spent jeg også nå! Prøver å ikke tenke for mye på det, men det er tøft... Denne gangen tror jeg kanskje jeg blir mer skuffet om TR kommer, enn jeg har blitt de andre gangene...

Drømte så rart i natt! Var på leirskole med en haug med barn, og den andre voksne enn meg - var Kari Traa! Hehe..

(snakket forsåvidt om henne i går, for min svigerinne hadde på seg Kari Traa ullundertøy... :fnise: )

Hun var superkul, og ungene elsket henne!

Vi skulle dra i buss hjem igjen, og da stod jeg på rommet og skulle barre "tisse på en pinne" først, Kari kom løpende inn igjen totalt oppglødd og ventet på resultatet - som jo var TO fine klare streker! Åj så glade vi var---jeg og min "beste venninne" Kari Traa! :fnise: (La det vere sagt at jeg aldri har møtt dama! :skratte: )

Så stoppet vi på en kafe, og skulle handle smågodt til bussen, og der fann en av jentene som var med, ut at hun skulle anmelde Kari Traa - husker ikke hvorfor ;) Og den jenta endet opp med å vere hun derre bortskjemte pappa-jenta i charlie og sjokoladefabrikken.. Det endet jo opp med at hun ble taua inn, og ikke kari....

Så jeg satt og lo for meg selv i dag tidlig... kan dere skjønne hvorfor eller??

:skratte::skratte::skratte:

Så jeg måtte jo bare tusle ut på badet og ta en test jeg da...Følte ikke at jeg kunne la vere.....vet det er aaaalt for tidlig, er bare på 7 DPO :sjenert:

Var såklart negativ ja.... Men, men - har nå hatt en morsom natt! :nigo:

Nå skal jeg stikke på jobb - GOD FREDAG DAMER!!!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...