Gjest Pjusk Skrevet 18. august 2003 #1 Del Skrevet 18. august 2003 Kan jeg kaste lysstoffrør i søppeldunken eller i spesialavfall? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2003 #2 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg finner i et byggdetaljblad at lysrørarmatur som er produsert i perioden ca. 1960 til 1980 inneholder som regel PCB (i kondensatoren). Etter 1980 ble det forbudt med PCB-holdig kondensator, men man kan ikke være helt sikker. Selve lysrøret kan også inneholde litt kvikksølv. Det står at kondensatoren kan fjernes, men da ville jeg like godt levert hele lysrøret til spesialavfall, så kan noen andre demontere det. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 18. august 2003 #3 Del Skrevet 18. august 2003 vær så snill og sorter lysrør som spesialavfall. på forhånd takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. august 2003 #4 Del Skrevet 19. august 2003 Lysstoffrør er spesialavfall - uansett. Det skal ivertfall ikke i glass (ikke vanlige lyspærer heller!!!!!!!!!!) Suz :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 19. august 2003 #5 Del Skrevet 19. august 2003 Vel, da bekreftet dere mistankene mine. De har stått til oppbevaring i snart et halvt år siden jeg var usikker - nå får jeg vel snart rote meg til å levere dem inn.... Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. august 2003 #6 Del Skrevet 19. august 2003 Du kan og levere dem inn i butikken der du kjøper nye. Jeg tar nemlig alltid med det gamle sånn at jeg får rett type med meg hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 19. august 2003 #7 Del Skrevet 19. august 2003 Å javel? Takk, da lærte jeg noe nytt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 19. august 2003 #8 Del Skrevet 19. august 2003 Det er ganske kjekt! Alle butikker som selger elektriskt utstyr har KRAV til å ta i mot brukt! Uansett om du har kjøpt det der eller ikke. Dvs. at du kan stikke på IKEA med det gamle kjøleskapet ditt De blir ikke glade, men de MÅ ta i mot det! Samme med lyspærer, batterier, PCdeler osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. august 2003 #9 Del Skrevet 19. august 2003 Helt riktig det Jordbær - det er derfor det er miljøavgift på slike ting sånn at denne avgiftern betaler kostnaden med å ta seg av e-avfallet. Samme greia med bildekk. De skal leveres til bensinstasjon, eller dekkforhandler :D Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. august 2003 #10 Del Skrevet 19. august 2003 Suzy vet alt om det der, nemlig!!! Det er i alle fall jobben hennes å vite det :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 20. august 2003 #11 Del Skrevet 20. august 2003 Yep! Denne dama vet masse om søppel Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå