Étaín Skrevet 30. oktober 2009 #1 Del Skrevet 30. oktober 2009 Dagbladet i dag forteller at forskere har klart å lage kunstige egg- og sædceller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 31. oktober 2009 #2 Del Skrevet 31. oktober 2009 Dagbladet i dag forteller at forskere har klart å lage kunstige egg- og sædceller. Vet ikke hva utgangspunktet for diskusjon er, men dette er spennende nyheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 1. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 1. november 2009 Utgangspunktet for diskusjon kan jo være; hva bruker man denne kunnskapen til? Er det bra? Er det skremmende? Finnes det noen som mener at forskerne kommer til å lage foreldreløse barn i reagensrør? Tittet du på debatten i etterkant av artikkelen? Folk har jo sine tanker om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #4 Del Skrevet 1. november 2009 Hvis du ville ha en debatt om det du skriver nå så må du jo ta det med i startinnlegget. Det er jo bare helt intetsigende, en konstatering av noe som har skjedd. Er jo ingen som kan være uenige i det, altså ingen debatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 1. november 2009 #5 Del Skrevet 1. november 2009 1. hva bruker man denne kunnskapen til? 2. Er det bra? 3. Er det skremmende? 4. Finnes det noen som mener at forskerne kommer til å lage foreldreløse barn i reagensrør? 5. Tittet du på debatten i etterkant av artikkelen? Folk har jo sine tanker om dette 1. Jeg ser mange spennende måter å bruke denne kunnskapen på, blant annet å forske på hvordan kjønnsceller dannes/ gi ny informasjon om kjønnet formering. + + + 2. Ja 3. Nei 4. Foreldreløse ?? Om du mener at de kommer til å lage prøverør som må greier seg uten noen foreldre, så nei.. 5. Var det meningen at diskusjonene skulle være hos dagbladet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 2. november 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 2. november 2009 Hvis du ville ha en debatt om det du skriver nå så må du jo ta det med i startinnlegget. Det er jo bare helt intetsigende, en konstatering av noe som har skjedd. Er jo ingen som kan være uenige i det, altså ingen debatt. Så folk kan ikke mene noe om en artikkel hvis ingen ber dem mene noe? Merkelig greie, men det er kanskje sånn... 5. Var det meningen at diskusjonene skulle være hos dagbladet ? Nei, overhodet ikke. Nå lurer jeg på om dere må finne noe å henge dere oppi, bare for å ha noe og henge dere opp i, eller om det rett og slett går så sakte rundt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #7 Del Skrevet 2. november 2009 Flott, da kan vi kvitte oss med menn en gang for alle. Dagens men har jo i å for seg ikke så mange andre funksjoner enn å være sæddonor, så dette er et virkelig stort gjennombrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 2. november 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 2. november 2009 Er'kke enig. Jeg tror barn trenger både far og mor, om ikke under samme tak, så i hvert fall i livet sitt og tilstedeværende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #9 Del Skrevet 2. november 2009 Flott, da kan vi kvitte oss med menn en gang for alle. Dagens men har jo i å for seg ikke så mange andre funksjoner enn å være sæddonor, så dette er et virkelig stort gjennombrudd Og når man lykkes i å lage eggceller? Bort med kvinnene også regner jeg med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #10 Del Skrevet 2. november 2009 Så folk kan ikke mene noe om en artikkel hvis ingen ber dem mene noe? Merkelig greie, men det er kanskje sånn... Nei, overhodet ikke. Nå lurer jeg på om dere må finne noe å henge dere oppi, bare for å ha noe og henge dere opp i, eller om det rett og slett går så sakte rundt... Kjære vene. I de første innleggene dine fikk jeg faktisk litt sansen for deg, du virket som er person som var åpen for vitenskapen, men også åpen for at man skulle forske på det paranormale, og at man stolte på det vitenskapen kom med. Men innleggene dine har blitt mer og mer nedlatende, og som ble nevnt over, intetsigende. Dette er helt klart et interessant emne, og det har vært diskutert mye der hvor jeg studerer. KG er liksom ikke arenaen jeg kommer inn på for å diskutere emner som dette, og jeg tror også at de som er interessert i slike emner skygger unna når de ser hvem som starter debatten. Hadde noen av de viternskapsinteresserte her startet denne debatten for å diskutere hvilket fremskritt dette er, hadde den nok muligens fått litt bedre respons. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 2. november 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 2. november 2009 Og når man lykkes i å lage eggceller? Bort med kvinnene også regner jeg med? De har jo klart begge deler, så da er det vel over og ut med oss alle. Like greit antakelig. Vi er en kvise på moder jords rumpe Kjære vene. I de første innleggene dine fikk jeg faktisk litt sansen for deg, du virket som er person som var åpen for vitenskapen, men også åpen for at man skulle forske på det paranormale, og at man stolte på det vitenskapen kom med. Men innleggene dine har blitt mer og mer nedlatende, og som ble nevnt over, intetsigende. Dette er helt klart et interessant emne, og det har vært diskutert mye der hvor jeg studerer. KG er liksom ikke arenaen jeg kommer inn på for å diskutere emner som dette, og jeg tror også at de som er interessert i slike emner skygger unna når de ser hvem som starter debatten. Hadde noen av de viternskapsinteresserte her startet denne debatten for å diskutere hvilket fremskritt dette er, hadde den nok muligens fått litt bedre respons. Jeg er egentlig kjempekul, jeg bare får litt problemer med å vise det her inne fra tid til annen Er jeg nedlatende? Det var synd, jeg synes så tydelig jeg ser en håndfull andre her inne som går meg en høy gang i akkurat det, men det er vel øyet som ser, og hvilke områder man er nedlatende på kanskje... De som du antakelig finner interessante på vitenskapsområdet er antakelig de samme som jeg finner udregelige og nedlatende til et punkt hvor det nesten burde deles ut priser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå