Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. november 2009 #41 Skrevet 2. november 2009 Poenget er at folk viser til at de som en sjelden gang har med unger på jobb har med tidstyver og ikke yter 100 % og det er så forferdelig. Og i samme veiva glemmer at det er "noen" andre tidstyver også. Og jeg kjenner INGEN som sitter og KUN jobber hele sin fastelagte arbeidsdag. Så om man EN jævla dag slarver med ungen sin og ikke kolleger så skjønner jeg ikke hva folk hisser seg opp over. Du snakker om alle andre tidstyver utenom det å ha med unger på jobben, men da er vel antagelig du en sånn tidstyv i tillegg da? Eller er de som drar med seg unger på jobb aldri tidstyver som de kolleger du beskriver? En arbeidsplass er ikke en barnehage, og jeg skal ha meg frabedt å bli forstyrret i min arbeidstid av unger. "Vi passer sånn på dem, de forstyrrer ikke andre". Ja, vel har merket det. Ungene flyr rundt, river opp kontordører til andres kontor, fosser inn med "få se på det a". Foreldren til "gullungen" dukker kanskje opp litt senere, før du får hivd poden ut av ditt kontor, med bemerkninger som "Håper han ikke forstyrret." Jo, visst f... gjorde han/hun det, og jeg legger ikke fingrene imellom i svaret mitt. Om jeg er blitt upopulær, muligens blant småbarnsmafiaen, som mener at verden er til for deres spesielle barn i sær, men populær blant andre som mener som meg, men som ikke tør snakke så rett ut fra "levra".
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #42 Skrevet 2. november 2009 Så du mener seriøst at du blir forstyrret av et barn som sitter stille inne på et kontor og tegner? Da har du virkelig et stort problem, og det er ikke barn med på jobb. Hadde det virkelig vært slik at ungene sitter stille og tegner HELE arbeidsdagen, tror jeg ikke så mange ville klaget på dem. Men nå er vel heller problemet at mødrene er så vant til ungenes bråk at de ikke hører det... de er blitt "husblinde", om en kan bruke det uttrykket her. Ungene tegner kanskje i en halvtime og er rolige, og så blir de rastløse og vil ut på ekspedisjon.... rote i skuffer, leke med stiftemaskiner, prate med de ansatte, se på papirer etc... og DET er irriterende!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. november 2009 #43 Skrevet 2. november 2009 Hadde det virkelig vært slik at ungene sitter stille og tegner HELE arbeidsdagen, tror jeg ikke så mange ville klaget på dem. Men nå er vel heller problemet at mødrene er så vant til ungenes bråk at de ikke hører det... de er blitt "husblinde", om en kan bruke det uttrykket her. Ungene tegner kanskje i en halvtime og er rolige, og så blir de rastløse og vil ut på ekspedisjon.... rote i skuffer, leke med stiftemaskiner, prate med de ansatte, se på papirer etc... og DET er irriterende! ...så blir de rastløse og vil ut på ekspedisjon.... rote i skuffer, leke med stiftemaskiner, prate med de ansatte, se på papirer etc... og DET er irriterende! Det er ikke bare irriterende, det er absolutt uakseptablet.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #44 Skrevet 2. november 2009 Hadde det virkelig vært slik at ungene sitter stille og tegner HELE arbeidsdagen, tror jeg ikke så mange ville klaget på dem. Men nå er vel heller problemet at mødrene er så vant til ungenes bråk at de ikke hører det... de er blitt "husblinde", om en kan bruke det uttrykket her. Ungene tegner kanskje i en halvtime og er rolige, og så blir de rastløse og vil ut på ekspedisjon.... rote i skuffer, leke med stiftemaskiner, prate med de ansatte, se på papirer etc... og DET er irriterende! Hmmm, ja da har du tydeligvis ikke opplevd mine barn på jobb. Og si ikke at jeg er blind og døv for deres bråk. Men når mine sitter inne på mitt store kontor og er med meg på jobb er de aldri ute av kontoret bortsett fra om de går utgjennom døra for å dra hjem.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. november 2009 #45 Skrevet 2. november 2009 OG det var meg ja. At jeg har med ungene 20 dager på jobb i løpet av året gagner bare arbeidsgiver, men den opplysningen glemte du visst å ta med. Om jeg tar fri så blir ikke jobben gjort. Ikke røyker jeg på jobb, ikke tar jeg pauser utenom lunsj - og lunsjen varer stort sett bare 15 minutter. Og jeg spiser ofte mens jeg jobber også. Ikke skriver jeg private mail i arbeidstiden og avisa leser jeg hjemme. Tror nok jeg er ganske mye mer effektiv enn flere andre her. Og i tillegg har jeg jobbet ganske så mye overtid det siste året. Dette til tross for at jeg har ungene alene 100 % av tiden og må ha dem med på jobb innimellom. Jeg gjør jobben for to tidligere arbeidstakere. Joda jeg er en skikkelig last for arbeidsgiver. Greit. Du er sikkert et hederlig unntak. Som aldri driver med tidstyveri ellers, slik at du har litt å "gå på" i forhold til andre og derfor kan drive tidstyveri når barna er med på jobb. Du sitter tydeligvis i en type stilling hvor ting ikke blir gjort hvis du ikke er til stede, slik at det er bedre for arbeidsgiver at du kommer på jobb og gjør mindre enn ellers enn at du blir hjemme uten lønn. Du har også eget kontor slik at ingen andre blir "utsatt" for barna dine når de er med deg på jobb. Prøv å ikke ta dette så himla personlig. Skal man se på en slik diskusjon må det gjøres på et litt mer generelt grunnlag. Det vil alltid være unntak, og det er godt mulig at du er en av dem. Realiteten er imidlertid at de aller aller felste driver i større eller mindre grad med tidstyveri på jobben, og har de som er på gjennomsnittet eller over av dette i tillegg med barn på jobb like ofte som deg kan det fort være snakk om et vesentlig antall arbeidstimer på årsbasis som forsvinner. Veldig mange steder vil også det at en gjør mindre medføre at andre må gjøre mer, og mange har barn som ikke kan stues inne på et kontor og ikke er sjenanse til andre. Mange jobber i åpent kontorlandskap, eller på en annen måte har en jobb som gjør at de andre ansatte blir påvirket av barna. Langt fra alle barn sitter stille og tegner en hel dag.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2009 #46 Skrevet 2. november 2009 Greit. Du er sikkert et hederlig unntak. Som aldri driver med tidstyveri ellers, slik at du har litt å "gå på" i forhold til andre og derfor kan drive tidstyveri når barna er med på jobb. Du sitter tydeligvis i en type stilling hvor ting ikke blir gjort hvis du ikke er til stede, slik at det er bedre for arbeidsgiver at du kommer på jobb og gjør mindre enn ellers enn at du blir hjemme uten lønn. Du har også eget kontor slik at ingen andre blir "utsatt" for barna dine når de er med deg på jobb. Prøv å ikke ta dette så himla personlig. Skal man se på en slik diskusjon må det gjøres på et litt mer generelt grunnlag. Det vil alltid være unntak, og det er godt mulig at du er en av dem. Realiteten er imidlertid at de aller aller felste driver i større eller mindre grad med tidstyveri på jobben, og har de som er på gjennomsnittet eller over av dette i tillegg med barn på jobb like ofte som deg kan det fort være snakk om et vesentlig antall arbeidstimer på årsbasis som forsvinner. Veldig mange steder vil også det at en gjør mindre medføre at andre må gjøre mer, og mange har barn som ikke kan stues inne på et kontor og ikke er sjenanse til andre. Mange jobber i åpent kontorlandskap, eller på en annen måte har en jobb som gjør at de andre ansatte blir påvirket av barna. Langt fra alle barn sitter stille og tegner en hel dag. Jeg har kun tatt det personlig det som har gått direkte på meg.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #47 Skrevet 3. november 2009 For de som jobber som sykepleier, psykolog, politi, servitør, i kassa på rimi etc. er det umulig å ta med barna på jobb. Synes heller ikke det er ok å ta med barna på jobb hvis man jobber for andre selv om man har eget kontor. Jeg tviler på at man jobber like effektivt med barna tilstede. Dessuten må det være like regler for alle ansatte. Sjefen kan ikke lage ulike regler for de med rolige barn og de med bråkete barn. Hvis man er selvstendig næringsdrivende, og ikke har kolleger eller direkte kontakt med klienter/kunder, kan man selvsagt gjøre som man vil.
Shade Skrevet 3. november 2009 #48 Skrevet 3. november 2009 For de som jobber som sykepleier, psykolog, politi, servitør, i kassa på rimi etc. er det umulig å ta med barna på jobb. Og det man kan lure litt på er hvorfor det er vanskeligere for andre enn for denne gruppen å finne alternativer til å ta med barna. Jeg tror det ligger litt på "latskap". Hvis man vet at man alltids kan ta barna med på jobb gidder man ikke stresse sånn med å finne et alternativ.
Gjest gabriela Skrevet 3. november 2009 #49 Skrevet 3. november 2009 For de som jobber [...] i kassa på rimi ... Dette har jeg sett har hendt ...
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #50 Skrevet 3. november 2009 Og det man kan lure litt på er hvorfor det er vanskeligere for andre enn for denne gruppen å finne alternativer til å ta med barna. Jeg tror det ligger litt på "latskap". Hvis man vet at man alltids kan ta barna med på jobb gidder man ikke stresse sånn med å finne et alternativ. Her har man lest tråden skjønner jeg
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #51 Skrevet 3. november 2009 Og det man kan lure litt på er hvorfor det er vanskeligere for andre enn for denne gruppen å finne alternativer til å ta med barna. Jeg tror det ligger litt på "latskap". Hvis man vet at man alltids kan ta barna med på jobb gidder man ikke stresse sånn med å finne et alternativ. Ja, det må du jo gjerne gå rundt å tro. Bare ikke spre skiten.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. november 2009 #52 Skrevet 3. november 2009 Hvor får man tak i disse undene, som kan sitte stille som mus og tegne en hel lang arbeidsdag? Uten engang å måtte ut av rommet for å gå på do? Aldri sett noen sånne jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå