pace Skrevet 4. november 2009 #341 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Å spise muskler tar 10 ganger så mye ressurser. Jeg syntes det er en god ide. Jeg tror at i fremtiden vil vi ha erstattere for muskler, og at man da vil se rart på at man gjorde det. Ja til likestilte dyr(inkludert mennesker). Endret 4. november 2009 av pace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. november 2009 #342 Del Skrevet 5. november 2009 men de gjorde det på en stygg måte. uansett alle kvinner føder ikke ti barn hver. det er nok mer i land der de ikke har nok kunnskap om prevansjon, der menn har flere koner, og der de må ha barn for å sikre at noen tar seg av dem når de er gamle- du burde kanskje sette deg inn i hvorfor de får så mange barn istedet for å kritisere det. ikke at dette hadde noe med saken i denne tråden å gjøre Jeg sa ikke at alle kvinner føder ti barn hver, jeg sa hvis alle kvinner gjorde det. At de ikke har kunnskap om prevensjon: Nei, sikkert ikke, men da burde vel å rette på det komme gjennom u-hjelpsmidler som bindes til prosjekter som dette. Når vi først pøser inn u-hjelp, kunne Vesten vel sørge for at det gikk til noe vettug. Du motsier deg jo selv også da, når du først sier at de får så mange barn fordi de mangler kunnskap om prevensjon, for så i neste omgang si at de får så mange barn av andre grunner. Menn har flere koner: Ja, det har de, og det er deres kultur som vi ikke skal blande oss opp i så lenge det foregår i deres eget land. I Norge derimot, skal vi ikke tillate at asylsøkere/innvandrere får praktisere dette. Noe som dessverre er tilfelle særlig blant somaliere. At de må føde masse barn for at noen skal ta seg av dem når de blir gamle: Det blir jo bare den onde sirkel: Jo flere det blir, jo mindre til alle. Opplysning er ordet. Dessuten er jeg ikke så inderlig sikker på at det er noen tanke bak alle fødselene i afrikanske land, jeg tror ungene bare "popper ut". Masse afrikanske kvinner er ugifte, men har barn med mange forskjellige menn som bare stikker av. At Folkerepublikken Kinas innføring av ettbarnspolitikk, var under tvang, er jeg enig i, men direkte stygg vil jeg ikke kalle den. Dessuten har det jo vist seg tydelig at ved å få ned folketilveksten, har man der fått en betydelig bedring materielt sett for folk flest. Det er klart at problemet med befolkningseksplosjon har noe med denne tråden å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. november 2009 #343 Del Skrevet 5. november 2009 så fint at dere har lagt om vanene deres da men alle vi andre trenger ikke gjøre det fordet Enig. Jeg vil ha kjøtt. Det kommer nok til å gå til helvete her i verden, men som danskene sa i en eller annen forbindelse for en del år siden: Skal det gå til Helvete, så skal det så Gu' gå dit på førsteklasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 5. november 2009 #344 Del Skrevet 5. november 2009 Det er nå heller ikke sånn at man MÅ spise bønner og linser om man ikke spiser kjøtt (Men om man ikke liker en eneste type belgfrukt, i noen som helst form, da er man vel ganske usannsynlig kresen....) Men om man ikke liker en eneste type belgfrukt, i noen som helst form, da er man vel ganske usannsynlig kresen....) Det er din mening, og om så var, hva har du med om andre er "usannsynlig kresne". Hvis du ikke vil spise deilige svinekoteletter med fettrand som det drypper av (av frittgående gris, som er det eneste svinekjøtt som smaker), som er noe av det beste jeg vet, har jeg da noen rett til å kalle deg "usannsynlig kresen"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 5. november 2009 #345 Del Skrevet 5. november 2009 Nei, vi trenger vel ikke slutte å spies kjøtt, men at de fleste av oss og miljøet hadde hatt godt av at vi spiste mindre kjøtt er vel ganske innlysende. Dessuten er det ikke helt irrelevant hva slags kjøtt man spiser heller, det er selvsagt mye bedre og sunnere å spise f.eks. elg som har levd fritt ute i naturen av naturlig mat inntil den fikk ei kule i huet fremfor "fabrikkprodusert" kjøtt fullt av steroider og stresshormoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #346 Del Skrevet 5. november 2009 Å spise muskler tar 10 ganger så mye ressurser. Jeg syntes det er en god ide. Jeg tror at i fremtiden vil vi ha erstattere for muskler, og at man da vil se rart på at man gjorde det. Ja til likestilte dyr(inkludert mennesker). har du noen gang spist mørt kjøtt? tar ikke så mye energi å tygge. men du kan jo være uheldig å få kjøtt som er seigt. men da er kvaliteten dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #347 Del Skrevet 5. november 2009 At det er sunt betyr at det inneholder mange av de næringsstoffene kroppen trenger. Derfor kan kjøtt i moderate mengder være sunt pga høyt innhold av proteiner. Men det samme er linser og bønner av samme grunn. Kroppen trenger ikke kjøtt, og den trenger ikke linser. Den trenger proteiner. Man skal ha ALT i moderate mengder. litt av alt heter det er mye vegetarmat med masse kalorier. f.eks nøtter. er jo sunt og det er rette sorten kalorier og alt det, mrn spiser man for mye av det kan man fortsatt legge på seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #348 Del Skrevet 5. november 2009 Hvis sykepleiere virkelig lærer på skolen at "kroppen trenger kjøtt", så er jo det bare trist, egentlig. KAN du slutte å ta alt som sies så bokstavelig? når jeg sier at vi trenger kjøtt så er det fordi vi trenger fett og proteiner. JAA man kan få det i vegetarkost også, men for folk som ikke klarer å få i seg nok ved hjelp av bare vegetarkost (å lage slik mat krever litt mer kreativitet) så er det enklest med kjøtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #349 Del Skrevet 5. november 2009 det som provoserer meg er at vegetarianere kommer med sånne idiotiske påstander om at kjøtt IKKE er bra for oss. noen påstår til og med at vi ikke klarer å fordøye det og at kjøtt råtner inne i kroppen (det har jeg hørt mange vaegetarianere si). Da er det jo vegetarianerne som viser liten kunnskap. ja så fint at dere har alternativer til kjøtt, men eneste grunnen til at dere ikke vil kjøtt skal spises er fordi dere synes synd på de søte dyrene som må dø for å bli mat. i naturen er det naturlig at dyr blir drept for å bli mat. og det atr vi mennesker er utelukkende planteetere er ikke sant. kroppen vår er tilpasset til å kunne spise begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 5. november 2009 #350 Del Skrevet 5. november 2009 Da er tråden ryddet for femte gang, og stenges nå. Trampe -mod- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg