Tabris Skrevet 4. november 2009 #321 Del Skrevet 4. november 2009 At det er sunt betyr at det inneholder mange av de næringsstoffene kroppen trenger. Derfor kan kjøtt i moderate mengder være sunt pga høyt innhold av proteiner. Men det samme er linser og bønner av samme grunn. Kroppen trenger ikke kjøtt, og den trenger ikke linser. Den trenger proteiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #322 Del Skrevet 4. november 2009 At det er sunt betyr at det inneholder mange av de næringsstoffene kroppen trenger. Derfor kan kjøtt i moderate mengder være sunt pga høyt innhold av proteiner. Men det samme er linser og bønner av samme grunn. Kroppen trenger ikke kjøtt, og den trenger ikke linser. Den trenger proteiner. ja men linser og bønner er for folk som ikke vil ha kjøtt og kjøtt er for folk som ikke vil ha linser eller bønner. man må ha enten eller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. november 2009 #323 Del Skrevet 4. november 2009 ja men linser og bønner er for folk som ikke vil ha kjøtt og kjøtt er for folk som ikke vil ha linser eller bønner. man må ha enten eller Man må ha proteiner, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 4. november 2009 #324 Del Skrevet 4. november 2009 ja men linser og bønner er for folk som ikke vil ha kjøtt og kjøtt er for folk som ikke vil ha linser eller bønner. man må ha enten eller Huh? Og det har du bestemt? Jeg elsker kjøtt, og spiser det gjerne, men er også glad i bønner og linser. Det er ikke enten eller - det er ja takk, begge deler! Og jeg har absolutt ikke noe problem med å kutte ut noe av kjøttspisinga til fordel for mer bønner og linser, det gjør bare maten enda mer spennende. Folk som virkelig ikke klarer seg uten kjøtt fordi det er det eneste de liker må jo være ganske fantasiløse og hjelpesløse...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #325 Del Skrevet 4. november 2009 Huh? Og det har du bestemt? Jeg elsker kjøtt, og spiser det gjerne, men er også glad i bønner og linser. Det er ikke enten eller - det er ja takk, begge deler! Og jeg har absolutt ikke noe problem med å kutte ut noe av kjøttspisinga til fordel for mer bønner og linser, det gjør bare maten enda mer spennende. Folk som virkelig ikke klarer seg uten kjøtt fordi det er det eneste de liker må jo være ganske fantasiløse og hjelpesløse...? er ikke alle som liker bønner og linser. det er det som er poenget mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 4. november 2009 #326 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) er ikke alle som liker bønner og linser. det er det som er poenget mitt Det er nå heller ikke sånn at man MÅ spise bønner og linser om man ikke spiser kjøtt (Men om man ikke liker en eneste type belgfrukt, i noen som helst form, da er man vel ganske usannsynlig kresen....) Endret 4. november 2009 av Frosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 4. november 2009 #327 Del Skrevet 4. november 2009 kroppen trenger kjøtt. man kan vri og vende det som man vil, men kjøtt trenger vi barnelærdom. vi lærer det på skolen prøver bare å si at det er masse kjøtt som er sundt. kanskje ikke rødt kjøtt men hvitt kjøtt som kylling og svin skal jo være bra. dessuten er jeg sykepleier og vi har hatt om ernæring på skolen. der så drittlei av at alle kaller meg kunnskapsløs Hvis sykepleiere virkelig lærer på skolen at "kroppen trenger kjøtt", så er jo det bare trist, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvium Skrevet 4. november 2009 #328 Del Skrevet 4. november 2009 Quorn er et godt alternativ, Bianca... Smaker og ser ut som kjøtt, og masse proteiner ;-) Linser og bønner er ikke det eneste alternativet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #329 Del Skrevet 4. november 2009 Quorn er et godt alternativ, Bianca... Smaker og ser ut som kjøtt, og masse proteiner ;-) Linser og bønner er ikke det eneste alternativet :-) hva er quorn? noe soyaprodukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 4. november 2009 #330 Del Skrevet 4. november 2009 http://quorn.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #331 Del Skrevet 4. november 2009 http://quorn.no/ blir jo ikke heeelt det samme da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 4. november 2009 #332 Del Skrevet 4. november 2009 blir jo ikke heeelt det samme da Nei, logisk nok - Quorn inneholder ikke muskler. Det er et alternativ til kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #333 Del Skrevet 4. november 2009 Nei, logisk nok - Quorn inneholder ikke muskler. Det er et alternativ til kjøtt. prøver du å si at å spise dette er like godt som biff? dessuten quorn er jo fabrikert. kjøtt er naturlig i seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #334 Del Skrevet 4. november 2009 prøver du å si at å spise dette er like godt som biff? dessuten quorn er jo fabrikert. kjøtt er naturlig i seg selv Nei, det er ikke akkurat det. Det er jo naturlig selvsagt, i seg selv, men smaken er ikke det. Kjøttet er stekt/kokt, saltet og krydret, så helt naturlig er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #335 Del Skrevet 4. november 2009 Nei, det er ikke akkurat det. Det er jo naturlig selvsagt, i seg selv, men smaken er ikke det. Kjøttet er stekt/kokt, saltet og krydret, så helt naturlig er det ikke. all mat må jo krydres da og ha tilbehør for å smake bra det gjelder vel vegetarmat også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #336 Del Skrevet 4. november 2009 all mat må jo krydres da og ha tilbehør for å smake bra det gjelder vel vegetarmat også Vet det. Skrev det faktisk også, men fjernet det i siste liten da jeg trodde det ikke var nødvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #337 Del Skrevet 4. november 2009 Vet det. Skrev det faktisk også, men fjernet det i siste liten da jeg trodde det ikke var nødvendig la meg ha kjøttet mitt i fred så får dere spise fake vegetarkjøtt som helt sikkert ikke er like godt. så iallefall ikke godt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 4. november 2009 #338 Del Skrevet 4. november 2009 prøver du å si at å spise dette er like godt som biff? dessuten quorn er jo fabrikert. kjøtt er naturlig i seg selv Og du er avhengig av biff så forbaska ofte? Som sagt, jeg har gått mer over til vegetarkost i det siste (mye takket den flotte bloggen til Frosk... ), men biffen har jeg ennå ikke gitt slipp på. Jeg elsker biff. Men jeg spiser det jo likevel ikke mer enn kanskje en gang i måneden, så da kan fint bruke andre alternativer de andre 29 dagene. Biff er en av de få kjøttvarene som jeg ikke ønsker å kutte ut med mindre jeg må. Da snakker vi tradisjonell biff, ikke bruk av biffkjøtt til en eller annen gryte eller noe, det kan jeg unnvære. Det meste av annet kjøtt er jo ikke så mye å skryte av, smaksmessig sett. Svinekjøtt, kylling, storfe... Det er krydderet og tilbehøret som er det essensielle, og det burde enhver med interesse for GOD mat innse, slik at de kan gjøre maten sin mye, mye bedre, smaksmessig sett også. Men bare spis biffen din du, om den er så viktig, ingen tvinger deg. Men kom ikke her og si at du ikke har noe godt alternativ, det har du nemlig, du bare nekter å forestille deg det. Og det er aller mest synd for din egen del, du går glipp av mye spennende mat på den måten;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #339 Del Skrevet 4. november 2009 Og du er avhengig av biff så forbaska ofte? Som sagt, jeg har gått mer over til vegetarkost i det siste (mye takket den flotte bloggen til Frosk... ), men biffen har jeg ennå ikke gitt slipp på. Jeg elsker biff. Men jeg spiser det jo likevel ikke mer enn kanskje en gang i måneden, så da kan fint bruke andre alternativer de andre 29 dagene. Biff er en av de få kjøttvarene som jeg ikke ønsker å kutte ut med mindre jeg må. Da snakker vi tradisjonell biff, ikke bruk av biffkjøtt til en eller annen gryte eller noe, det kan jeg unnvære. Det meste av annet kjøtt er jo ikke så mye å skryte av, smaksmessig sett. Svinekjøtt, kylling, storfe... Det er krydderet og tilbehøret som er det essensielle, og det burde enhver med interesse for GOD mat innse, slik at de kan gjøre maten sin mye, mye bedre, smaksmessig sett også. Men bare spis biffen din du, om den er så viktig, ingen tvinger deg. Men kom ikke her og si at du ikke har noe godt alternativ, det har du nemlig, du bare nekter å forestille deg det. Og det er aller mest synd for din egen del, du går glipp av mye spennende mat på den måten;) du fikk det til å høres ut som jeg skulle kutte ut kjøtt fullstendig. derfor jeg svarer slik jeg svarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #340 Del Skrevet 4. november 2009 la meg ha kjøttet mitt i fred så får dere spise fake vegetarkjøtt som helt sikkert ikke er like godt. så iallefall ikke godt ut Jeg har ikke sagt noe annet. Har ikke sagt noen ting om å hverken kutte ut kjøtt eller vegetarmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg