Gjest Apis Skrevet 4. november 2009 #301 Del Skrevet 4. november 2009 Her starter ts et innlegg om å redusere kjøttforbruket. Så ender det i å diskutere noe så morbid som vilke henrettelses metoder som er mest humant. Tydelig at ts har truffet et emne som fenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #302 Del Skrevet 4. november 2009 Kjempeflott! Ja, det er mye god vegetarkost man kan lage. Mye dreier seg også om vane, noe som kan være vanskelig å snu for mange. så fint at dere har lagt om vanene deres da men alle vi andre trenger ikke gjøre det fordet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #303 Del Skrevet 4. november 2009 Vi ville vel ganske raskt verken ha kjøtt nok, plass nok eller noen ting nok til alle hvis alle kvinner i alle land i hele verden fødte 10 barn hver både i denne generasjonen og i kommende generasjoner slik som tilfellet er i mange afrikanske land. Befolkningseksplosjonen må stoppes. Grunn til at de er u-land. Ja, sikkert, men litt for lettvint å bare skylde på den slemme hvite mann. Som sagt: se hva Folkerepublikken Kina har fått til ved egen innsats, uten hjelp fra noen. men de gjorde det på en stygg måte. uansett alle kvinner føder ikke ti barn hver. det er nok mer i land der de ikke har nok kunnskap om prevansjon, der menn har flere koner, og der de må ha barn for å sikre at noen tar seg av dem når de er gamle- du burde kanskje sette deg inn i hvorfor de får så mange barn istedet for å kritisere det. ikke at dette hadde noe med saken i denne tråden å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #304 Del Skrevet 4. november 2009 så fint at dere har lagt om vanene deres da men alle vi andre trenger ikke gjøre det fordet Hva er du, en 6 år gammel bortskjemt drittunge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #305 Del Skrevet 4. november 2009 Hva er du, en 6 år gammel bortskjemt drittunge? ok dette var det mest uskalige innlegget jeg har hørt om i hele ditt liv. nå slutter du å henge meg ut hele tiden. det er du som oppfører deg umodent her. jeg må få lov å komme med mine meninger uten slike latterlige kommentarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvium Skrevet 4. november 2009 #306 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg personlig, mener at verden i dag er bygget opp på den måten, at mennesket såklart kan leve uten kjøtt. Jeg mener derfor at folk ikke trenger å spise det. Men det er min egen personlige mening da. Det er ikke nødvendigvis sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #307 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg personlig, mener at verden i dag er bygget opp på den måten, at mennesket såklart kan leve uten kjøtt. Jeg mener derfor at folk ikke trenger å spise det. Men det er min egen personlige mening da. Det er ikke nødvendigvis sant? kroppen trenger kjøtt. man kan vri og vende det som man vil, men kjøtt trenger vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #308 Del Skrevet 4. november 2009 ok dette var det mest uskalige innlegget jeg har hørt om i hele ditt liv. nå slutter du å henge meg ut hele tiden. det er du som oppfører deg umodent her. jeg må få lov å komme med mine meninger uten slike latterlige kommentarer Ok, dette blir jo vanskelig å skulle bevise, men jeg har ikke hengt deg ut før. Da må det ha vært en annen gjest som gjorde det. Og ja, det var usakelig, men kommentaren din var søren meg fjern. "Men alle vi andre trenger ikke gjøre det for det"? For det første var det ingen som prøvde å tvinge deg til noe, og for det andre så jo, om du ikke vil ødelegge verden ennå mer, så hadde det at mange flere gikk over til vegetarianisme, eller a alle fall reduserte kjøttforbruket kraftig, hjulpet mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #309 Del Skrevet 4. november 2009 kroppen trenger kjøtt. man kan vri og vende det som man vil, men kjøtt trenger vi Og nei, menneskekroppen gjør ikke det. Heller motsatt, vi har det bedre uten. Å påstå noe slikt viser bare manglende kunnskap om (vegetar)kosthold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #310 Del Skrevet 4. november 2009 Og nei, menneskekroppen gjør ikke det. Heller motsatt, vi har det bedre uten. Å påstå noe slikt viser bare manglende kunnskap om (vegetar)kosthold. trodde du sa du spiste kjøtt selv jeg... det er ikke bare vegetarianere som har rett her i verden. folk har spist kjøtt alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. november 2009 #311 Del Skrevet 4. november 2009 kroppen trenger kjøtt. man kan vri og vende det som man vil, men kjøtt trenger vi Dette er helt feil. Hvis kroppen trenger kjøtt, kan du da forklare hvordan vegetarianere klarer å leve sunne og friske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvium Skrevet 4. november 2009 #312 Del Skrevet 4. november 2009 kroppen trenger kjøtt. man kan vri og vende det som man vil, men kjøtt trenger vi Hvor har du lest/sett/erfart det henne? Jeg har overlevd i ca 10 år nå, uten kjøtt? Kanskje jeg er et supermenneneske? Neida... Folk trenger ikke kjøtt.. Hvis du setter deg litt inn i vegetarianers kosthold, handler der bare om å spise proteiner nok. Noe man også får i bønner og linser, og masse andre matvarer, som ikke er kjøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #313 Del Skrevet 4. november 2009 Hvor har du lest/sett/erfart det henne? Jeg har overlevd i ca 10 år nå, uten kjøtt? Kanskje jeg er et supermenneneske? Neida... Folk trenger ikke kjøtt.. Hvis du setter deg litt inn i vegetarianers kosthold, handler der bare om å spise proteiner nok. Noe man også får i bønner og linser, og masse andre matvarer, som ikke er kjøtt... barnelærdom. vi lærer det på skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. november 2009 #314 Del Skrevet 4. november 2009 Da har skolen lært deg feil. Det sier seg jo nesten selv når så mange helt fint klarer å være sunne og friske vegetarianere over mange år. Kroppen trenger ikke spesifikke matvarer. Den trenger spesifikke næringsstoffer, og de kan man få flere steder. Kjøtt er en god proteinkilde, og kroppen trenger protein. Men det kan man også få andre steder, som nevnt flere ganger før i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvium Skrevet 4. november 2009 #315 Del Skrevet 4. november 2009 barnelærdom. vi lærer det på skolen Tror ikke man skal ta det man lærer på skolen for gode ord. Når man ser på at skolebøkene er 80'talls. (det er en helt annen diskusjon)! Men ha din egen mening du Bianca26.. Jeg dømmer deg ikke av den grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #316 Del Skrevet 4. november 2009 Tror ikke man skal ta det man lærer på skolen for gode ord. Når man ser på at skolebøkene er 80'talls. (det er en helt annen diskusjon)! Men ha din egen mening du Bianca26.. Jeg dømmer deg ikke av den grunn prøver bare å si at det er masse kjøtt som er sundt. kanskje ikke rødt kjøtt men hvitt kjøtt som kylling og svin skal jo være bra. dessuten er jeg sykepleier og vi har hatt om ernæring på skolen. der så drittlei av at alle kaller meg kunnskapsløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvium Skrevet 4. november 2009 #317 Del Skrevet 4. november 2009 kroppen trenger kjøtt. man kan vri og vende det som man vil, men kjøtt trenger vi Dette skrev du Bianca ... Kanskje jeg tar feil når jeg tolker det du har skrevet? Ja du har rett i at Kylling og svin er sunnt, hvis absolutt skal spise kjøtt ja, men det er ikke det du insinuerte tidligere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 4. november 2009 #318 Del Skrevet 4. november 2009 kroppen trenger kjøtt. man kan vri og vende det som man vil, men kjøtt trenger vi Det er total vranglære!! Les litt om emnet eller snakk med en ernæringsspesialist så finner du ut litt mer. Det er bare tull at kroppen trenger kjøtt. Kroppen trenger proteiner, men det finnes som sagt en hel del ganger før i linser, belgfrukter, Quorn og soyaprodukter. Disse er fullverdige proteinkilder på linje med kjøtt. Hvis du fortsatt vil tro at vi trenger kjøtt, så tro det. Men det er vranglære. Som om en skulle sagt at Paris er hovedstaden i Italia eller at en katt har åtte ben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 4. november 2009 #319 Del Skrevet 4. november 2009 prøver bare å si at det er masse kjøtt som er sundt. kanskje ikke rødt kjøtt men hvitt kjøtt som kylling og svin skal jo være bra. dessuten er jeg sykepleier og vi har hatt om ernæring på skolen. der så drittlei av at alle kaller meg kunnskapsløs Å skrive at vi trenger kjøtt betyr at du da mener vi trenger kjøtt. Det er ikke det samme som at hvitt kjøtt er sunt. Beklager hvis jeg misforsto deg, men det var ikke til å ta feil av egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #320 Del Skrevet 4. november 2009 Å skrive at vi trenger kjøtt betyr at du da mener vi trenger kjøtt. Det er ikke det samme som at hvitt kjøtt er sunt. Beklager hvis jeg misforsto deg, men det var ikke til å ta feil av egentlig. neivel. jeg trodde begrepet sunt var at kroppen trengte det jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg