ilcrappo Skrevet 27. oktober 2009 #21 Del Skrevet 27. oktober 2009 Stephen Hawking kaller livet i noen av sine elleve dimensjoner for Brans. Disse øvrige dimensjonene i tillegg til våre fire er matematiske nødvendigheter for at våre dynamiske fire skal kunne eksistere slik de er idag. Science mr. Gentle! Men dette skjønner du bare ved et meget godt samarbeid mellom den venstre bokholderhjernehalvdelen og den høyre med de store sammenhengene. Ikke så mange forunt å stille i kombinert, Å herlighet! For det første så skjønner jeg ikke hvorfor du trekker fram Stephen Hawking i denne sammenhengen. Det er ingen kosmologer som forbinder ham med brankosmologi. Jeg skjønner at du gjerne vil "flashe" navnet hans fordi han er en fysiker som nesten alle har hørt om, men det blir veldig uærlig av deg (igjen) å tillegge ham ideer han ikke har. For det andre så er braner kun en betegnelse på en laveredimensjonal ansamling av energi lokaliert i et høyeredimensjonalt rom. Ordet bran er en forkortelse for membran. Den teoretiske eksistensen av braner framkommer som en løsning av visse strengteoretiske scenarier under gitte randbetingelser. I brankosmologier vil typisk vårt univers være et eksempel på en bran, der all energi og vekselvirkninger, med unntak av gravitasjonen, er restriktert til branen. Braner har absolutt ingenting med liv å gjøre, så slutt å ljuge! Hva sier bibelen din om disse konstante løgnene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 28. oktober 2009 #22 Del Skrevet 28. oktober 2009 Tråden er ryddet. Iht. KG`s regler. Strix, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #23 Del Skrevet 28. oktober 2009 Å herlighet! For det første så skjønner jeg ikke hvorfor du trekker fram Stephen Hawking i denne sammenhengen. Det er ingen kosmologer som forbinder ham med brankosmologi. Hva sier bibelen din om disse konstante løgnene? Han skriver det selv i sine bøker, så litt opptatt må han nok være av det gitt! Og joda - Bibelen sier at løgnerne skal i ildsjøen - eller evig tilintetgjørelse som det betyr. Minnet om dem skal være glemt,og den eneste "oppstandelsen" de får blir som jordforbedringsmiddel. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 28. oktober 2009 #24 Del Skrevet 28. oktober 2009 Han skriver det selv i sine bøker, så litt opptatt må han nok være av det gitt! Det finnes ingen "Hawking-teori" om braner slik TS påstår. Lurer litt på hva du mener når du sier at "han skriver det selv i sine bøker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #25 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det finnes ingen "Hawking-teori" om braner slik TS påstår. Lurer litt på hva du mener når du sier at "han skriver det selv i sine bøker". Hvorvidt Hawking kolporterer sine teorier om braner fra andre vet jeg ikke. Men han omtaler fenomenet i en av sine bøker der han også nevner elleve dimensjoner. Ta heller debatten med Hawking du, og ikke med en leser som sitter med boken hans foran seg. Er du uenig med Hawking burde du kanskje starte opp med tigangeren først. Svelg tapet Ilscrappo. Tror sigarrøyken har gjort deg forvirret jeg gitt. Kjenner jeg blir litt kvalm selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter #26 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det finnes ingen "Hawking-teori" om braner slik TS påstår. Lurer litt på hva du mener når du sier at "han skriver det selv i sine bøker". Hvem er TS? Han jeg kaller Ronny? (etter en viss figur i halv-sju, he he) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ilcrappo Skrevet 28. oktober 2009 #27 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hvorvidt Hawking kolporterer sine teorier om braner fra andre vet jeg ikke. Men han omtaler fenomenet i en av sine bøker der han også nevner elleve dimensjoner. Ta heller debatten med Hawking du, og ikke med en leser som sitter med boken hans foran seg. Er du uenig med Hawking burde du kanskje starte opp med tigangeren først. Svelg tapet Ilscrappo. Tror sigarrøyken har gjort deg forvirret jeg gitt. Kjenner jeg blir litt kvalm selv... At han omtaler braner i en bok om kosmologi skulle bare mangle dersom boka er nyere (utgitt etter 1995). Branteori er tross alt en veletablert del av kosmologien. Innleggeren (er det deg?, det er litt vanskelig å vite med alle disse gjestene) skriver Stephen Hawking kaller livet i noen av sine elleve dimensjoner for Brans La oss for et øyeblikk se bort i fra det latterlige utsagnet om liv. Her mener jeg at innlegger prøver å antyde at Hawking er arkitekten bak en teori om braner. Det er han ikke. Uansett så er det riv ruskende irrelevant. Påstanden er like gal for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #28 Del Skrevet 28. oktober 2009 Gud finnes ikke så Gud er ikke noe sted Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #29 Del Skrevet 28. oktober 2009 At han omtaler braner i en bok om kosmologi skulle bare mangle dersom boka er nyere (utgitt etter 1995). Branteori er tross alt en veletablert del av kosmologien. Innleggeren (er det deg?, det er litt vanskelig å vite med alle disse gjestene) skriver Stephen Hawking kaller livet i noen av sine elleve dimensjoner for Brans La oss for et øyeblikk se bort i fra det latterlige utsagnet om liv. Her mener jeg at innlegger prøver å antyde at Hawking er arkitekten bak en teori om braner. Det er han ikke. Uansett så er det riv ruskende irrelevant. Påstanden er like gal for det. Jeg bare viser til at selv "vitenskapen" snakker om flere dimensjoner enn fire. Smågutten Hawking nevner 11.(I forhold til Ilscrappo) Jeg tror det finnes tolv, og den tolvte er Jehova Guds dimensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #30 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg bare viser til at selv "vitenskapen" snakker om flere dimensjoner enn fire. Smågutten Hawking nevner 11.(I forhold til Ilscrappo) Jeg tror det finnes tolv, og den tolvte er Jehova Guds dimensjon. Men du påstår også at Hawking mener at braner er en form for liv. Står du ved denne påstanden fremdeles? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #31 Del Skrevet 28. oktober 2009 Men du påstår også at Hawking mener at braner er en form for liv. Står du ved denne påstanden fremdeles? "P-braner er objekter som er utstrakte i p dimensjoner.Spesialtilfeller er strenger som er braner med p=1, og membraner med p=2. Men for eksempel i ti- eller elleve-dimensjonale tid-rom kan det eksistere braner med større verdier av p. Alle p-branene bør forekomme som løsninger på ligningene for supergravitasjonsteoriene i 10 eller 11 dimensjoner.10 eller 11 dimensjoner likner ikke mye på tidrommet vi opplever, men tanken var at de andre 6 eller 7 dimensjonene er krummet så mye at vi ikke legger merke til dem. Vi er bare klare over de resterende fire og nesten flate dimensjonene." Stephen Hawking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #32 Del Skrevet 29. oktober 2009 "P-braner er objekter som er utstrakte i p dimensjoner.Spesialtilfeller er strenger som er braner med p=1, og membraner med p=2. Men for eksempel i ti- eller elleve-dimensjonale tid-rom kan det eksistere braner med større verdier av p. Alle p-branene bør forekomme som løsninger på ligningene for supergravitasjonsteoriene i 10 eller 11 dimensjoner.10 eller 11 dimensjoner likner ikke mye på tidrommet vi opplever, men tanken var at de andre 6 eller 7 dimensjonene er krummet så mye at vi ikke legger merke til dem. Vi er bare klare over de resterende fire og nesten flate dimensjonene." Stephen Hawking. Javel. Og poenget her er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #33 Del Skrevet 30. oktober 2009 Javel. Og poenget her er? Det interessante her er at også de fremste vitenskapsmenn i denne verden penser innpå tanken om at det finnes flere dimensjoner som vi - via den elektromagnetiske strålingen lys - ikke kan se med det blotte øye. Men de er der likevel. Og det er min ærbødige påstand at engler og opp til Jehova Gud selv bor i slike dimenskjner. Derfor er Jehova Gud ikke langt borte fra noen av oss, og Jesus Kristus kunne etter sin oppstandelse til liv som "ånd" gå rett igjennom dører. jeg mener det er grunn til å tro at det finnes tolv dimensjoner, hvorav Jehova Gud bor i den tolvte, og vi i de nederste fire. Åndeskapninger bor i dimensjonene i mellom. Derfor sa Jesus at han ville gi sine brødre "rom" i himmelen. Med "himmelen" mener derfor Jesus andre dimensjoner, noe ogso Bibelen gir en pekepinn om ved å omtale "den tredje himmel". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 30. oktober 2009 #34 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det interessante her er at også de fremste vitenskapsmenn i denne verden penser innpå tanken om at det finnes flere dimensjoner som vi - via den elektromagnetiske strålingen lys - ikke kan se med det blotte øye. Men de er der likevel. Og det er min ærbødige påstand at engler og opp til Jehova Gud selv bor i slike dimenskjner. Derfor er Jehova Gud ikke langt borte fra noen av oss, og Jesus Kristus kunne etter sin oppstandelse til liv som "ånd" gå rett igjennom dører. jeg mener det er grunn til å tro at det finnes tolv dimensjoner, hvorav Jehova Gud bor i den tolvte, og vi i de nederste fire. Åndeskapninger bor i dimensjonene i mellom. Derfor sa Jesus at han ville gi sine brødre "rom" i himmelen. Med "himmelen" mener derfor Jesus andre dimensjoner, noe ogso Bibelen gir en pekepinn om ved å omtale "den tredje himmel". Og det er vel på dette punkt vitenskap og religion skiler lag. Moderne teoretisk fysikk sier at det skjer ting i de fire dimensjonene som vi kan observere, som ikke er forklarlige med henvisning til prosesser som vi kan observere i disse dimensjonene, og det postuleres at det finnes flere dimensjoner, som ikke er direkte observerbare for oss. Men det er meget langt fra dette, til å si, som du gjør, at det er der Gud, englene og alle mulige andre "åndevesner" holder til. Det er bare en ny variant av "god of the gaps", dvs postulater om at Gud holder til på steder der man ikke kan se. Formodentlig fordi at når man KAN kikke på et sted, så finner man ingen gud, man finner en mekanistisk forklaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #35 Del Skrevet 30. oktober 2009 Og det er vel på dette punkt vitenskap og religion skiler lag. Moderne teoretisk fysikk sier at det skjer ting i de fire dimensjonene som vi kan observere, som ikke er forklarlige med henvisning til prosesser som vi kan observere i disse dimensjonene, og det postuleres at det finnes flere dimensjoner, som ikke er direkte observerbare for oss. Men det er meget langt fra dette, til å si, som du gjør, at det er der Gud, englene og alle mulige andre "åndevesner" holder til. Det er bare en ny variant av "god of the gaps", dvs postulater om at Gud holder til på steder der man ikke kan se. Formodentlig fordi at når man KAN kikke på et sted, så finner man ingen gud, man finner en mekanistisk forklaring. "Mennesker kan ikke se Gud og leve" sier Bibelen. Men vi kjenner Ham på det vi ser rundt oss i tilværelsen. "Tro" på dette er noe Jehova Gud gir oss direkte via sin Ånd i TILEGG til at vi skjønner at ingenting blir til av ingenting. Alt vi ser har en konstruktør - også universet. Så når Jehova sier at han ikke rommes av sitt skaperverk - "himlenes himler" - så må Han nødvendigvis bo i en annen dimensjon. Ellers hadde vi jo sett Ham - og dødd av den voldsomme kraften som våre legemer ikke kan tåle "fysisk" nærhet til. Bibelen sier at grunnen til at ateistene ikke ser det sanne kristne ser helt klart er at "Djevelen har forblindet de vantros sinn". Når Jehova griper inn om kort tid vil jo alle måtte erkjenne Ham. Men da vil hedningene ikke ha "tro", fordi "tro er full visshet om ting som IKKE ses". På denne måten får Jehova sjaltet ut alle de som kun er ute etter sitt eget liv, uten å ha noen interesse for de normer som Jehova krever av sine skapninger. Ut i fra dette resonnementet burde det ikke ha noen interesse for deg å gå til krig mot oss kristne. Du vil ikke se det slik som oss, og da hindrer Gud deg i å se det. En debatt mellom oss blir derfor meningsløs. Vi kommer ingen vei. Du vil ikke ha Gud og Gud vil ikke ha deg. Dette kan selvsagt endre seg, but until then... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 30. oktober 2009 #36 Del Skrevet 30. oktober 2009 Ut i fra dette resonnementet burde det ikke ha noen interesse for deg å gå til krig mot oss kristne. Du vil ikke se det slik som oss, og da hindrer Gud deg i å se det. En debatt mellom oss blir derfor meningsløs. Vi kommer ingen vei. Du vil ikke ha Gud og Gud vil ikke ha deg. Dette kan selvsagt endre seg, but until then... Jeg har bare kommentert det at man fra religiøst hold kupper en vitenskaplig teori om multidimensjonalt rom, og fremstiller det som at vitenskapen støtter deres religiøse tro. Den gjør ikke det. Det har ikke noe med å "se det slik som oss" å gjøre. Det er ikke noe å "se". Det dreier seg om en matematisk modell som kanskje kan forklare en del av dynamikken i det rommet vi KAN observere, og som postulerer flere dimensjoner enn de 4. Men for det første så er det ikke bevist at disse finnes, av naturlige grunner, og for det andre finnes det ingen saklig grunn til å anføre at himmelen og guddommen befinner seg i disse dimensjonene. Jeg oppfatter det mer som et nytt "utenfor" som de religiøse kan plassere guddommen sin i. Poenget er hele tiden at den må eksistere på et sted eller plan der vi ikke har tilgang. Ellers forsvinner hele mystikken. Dersom noen noen gang lykkes med å faktisk beskrive disse dimensjonene på en endegyldig måte, er jeg stygt redd for at dere må finne opp et annet tilholdssted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pingeling Skrevet 30. oktober 2009 #37 Del Skrevet 30. oktober 2009 Vi har skjønt hva du mener. Vi skjønner du mener alt rundt Gud er noe tull. Er det andre ting du trenger å fastslå for oss som tror til tross for dine innlegg? Jeg mener - om ikke, så kan vi som tror drøfte "Religion og livssyn" sammen videre i fred ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentle Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #38 Del Skrevet 30. oktober 2009 Vi har skjønt hva du mener. Vi skjønner du mener alt rundt Gud er noe tull. Er det andre ting du trenger å fastslå for oss som tror til tross for dine innlegg? Jeg mener - om ikke, så kan vi som tror drøfte "Religion og livssyn" sammen videre i fred ? Tror ikke du helt forstår Poenget med tråden er å finne ut hvor troende mener Gud er. Før i tiden var det ikke noe problem, i dag er det ikke så lett. At du tror, er helt ok. Men har du noen ide om hvor gud befinner seg? Eller er han en kraft som ikke befinner seg noe bestemt sted? Du får lov til å mene hva du vil, men det får andre også lov til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pingeling Skrevet 30. oktober 2009 #39 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Innlegget slettet. Iht. KG`s regler. Strix, mod Endret 30. oktober 2009 av Strix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 1. november 2009 #40 Del Skrevet 1. november 2009 Nå snakket jeg om Paulus og de av oss brødre som har et håp om å forlate jorden og tre inn i nye dimensjoner i himmelen. For menneskene i sin alminnelighet er det stoltheten som er det største stengselet for å kunne nærme seg Jehova Gud. "Gud står de stolte imot, men de ydmyke gir han nåde", sier Skriften Jasså ja.. Bevis det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå