Gjest Miam Skrevet 21. november 2009 #81 Del Skrevet 21. november 2009 Som Sunnmøring må jeg si at jeg kjenner utelukkende hyggelige romsdalinger! Kjempekjekke hele gjengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 23. november 2009 #82 Del Skrevet 23. november 2009 Men en fin ting, og det er at de aller fleste butikkansatte er hyggelige og serviceinnstilt der. Så det er hyggelig å handle der. (Ei sur ei på Body Shop på Storsenteret) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 24. november 2009 #83 Del Skrevet 24. november 2009 Når det gjelder dialektdiskusjonen her oppe: Jeg traff nylig kjæresten min via en nettdatingside. Han er fra en av ålesunds nabokommuner, og siden jeg ikke liker ålesundsdialekten var jeg ganske skeptisk på forhånd. Men, han snakker mye mye finere, og det er ikke bare forelskelsen som snakker altså! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 24. november 2009 #84 Del Skrevet 24. november 2009 Vil bare presisere at jeg hører stor forskjell på oss fra Åse/Vika og fra selve byen. Synes at de i byen ofte snakker bredere og mer nasalt. Jeg er fra Vika, og har kun fått positive tilbakemeldinger på dialekten min på østlandet Jeg synes faktisk at det er litt motsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tøtto Skrevet 25. november 2009 #85 Del Skrevet 25. november 2009 Sunnmøre: vakker dialekt- looove it. Desv.liker jeg ikke personligheten til de jeg har møtt. De er bortskjemte, fordomsfulle, veldig naive, skeptiske, har lite evne til empati, falske, snobbete og altfor stolte. Penger er alt. De studinene jeg kjenner jobber ikke ved siden av studiene, de får alt de trenger (+ mye de egentlig ikke trenger)av pappaen sin. De jeg kjenner er forøvrig fra Ålesund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykkylving Skrevet 25. november 2009 #86 Del Skrevet 25. november 2009 Skal være enig at det er noen raringer der, de jeg kjenner derfra er faktisk litt spesielle. Nå fordømmer jeg fryktelig føler jeg, huff! Hehe, sikkert mange kjekke folk der, i tillegg til de vi kjenner Heihei! Tenkte jeg skulle ta litt til motmæle her når dere sier så mye fælt om Sykkylven. Jeg er derfra, og kan si at det er veldig mange med lavere/ingen utdanning der, ettersom det er lett å få seg godt betalte jobber uten å være faglært. Og en blir kanskje "spesiell" etter 40 år i samme produksjonsjobben. (Dette gjelder selvfølgelig også bare et fåtall, utrolig mange dyktige og koselige folk som jobber på gulvet også!) Men nå må dere ikke skjære alle over en kam her! Dette gjelder på langt nær alle! Selv studerer jeg og er verken gjerrig, vanskelig å bli kjent med eller spesielt selvgod og har tilgode å møte noen som ikke liker dialekten min. Og de fleste jeg kjenner på min alder har heller ikke disse negative egenskapene..tror kanskje dette ligger mer hos den eldre generasjonen og de som har "grodd fast" i bygden. Men ikke møt oss med fordommer når vi sier vi er fra Sykkylven da utrolig mange koselige og oppegående folk herfra også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2009 #87 Del Skrevet 26. november 2009 Klart det finnes mange trivelige og kjekke folk fra Sykkylven! Jeg kjenner flere fra det stedet både gjennom studietid og jobb, alle har vært koselige folk. De som har så mye negativt å si om andre, får ta seg en titt i speilet. Kanskje alt ikke er så perfekt med den de ser der heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunnmørsdame Skrevet 26. november 2009 #88 Del Skrevet 26. november 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_elisabeth_* Skrevet 26. november 2009 #89 Del Skrevet 26. november 2009 elsker dialekte me dheile mitt hjerte! den e så fin! (frå telemark) hadde utroilg deilig sex med kompisen min frå ålesund...sukk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 28. november 2009 #90 Del Skrevet 28. november 2009 Heihei! Tenkte jeg skulle ta litt til motmæle her når dere sier så mye fælt om Sykkylven. Jeg er derfra, og kan si at det er veldig mange med lavere/ingen utdanning der, ettersom det er lett å få seg godt betalte jobber uten å være faglært. Og en blir kanskje "spesiell" etter 40 år i samme produksjonsjobben. (Dette gjelder selvfølgelig også bare et fåtall, utrolig mange dyktige og koselige folk som jobber på gulvet også!) Men nå må dere ikke skjære alle over en kam her! Dette gjelder på langt nær alle! Selv studerer jeg og er verken gjerrig, vanskelig å bli kjent med eller spesielt selvgod og har tilgode å møte noen som ikke liker dialekten min. Og de fleste jeg kjenner på min alder har heller ikke disse negative egenskapene..tror kanskje dette ligger mer hos den eldre generasjonen og de som har "grodd fast" i bygden. Men ikke møt oss med fordommer når vi sier vi er fra Sykkylven da utrolig mange koselige og oppegående folk herfra også. Selvfølgelig er det kjekke folk fra Sykkylven som alle andre steder. Jeg tenker ikke at de skiller seg ut fra Sunnmøringer i det hele tatt.. men èn ting har jeg merket meg; er det ikke veldig mange unge jenter som blir gravide? Dessuten kan festene der være utrolig harry...og da mener jeg på den måten at folk står på bordene og drar ned buksa, så det blir pinlig for en stakkars byjente Dette er selv-erfarte episoder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #91 Del Skrevet 28. november 2009 Utenom at dialekten er jævlig så har jeg ikke noe inntrykk av "sunnmøringer", eller hva det er. Hvor ligger Sunnmøre forresten? (nei, det var ikke et spørsmål) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 28. november 2009 #92 Del Skrevet 28. november 2009 Utenom at dialekten er jævlig så har jeg ikke noe inntrykk av "sunnmøringer", eller hva det er. Hvor ligger Sunnmøre forresten? (nei, det var ikke et spørsmål) Møre og Romsdal består av 3 deler= Nordmøre (Kristiansund) Romsdal (Molde, Åndalsnes) Sunnmøre (Ålesund, Volda, Herøy osv) Det er riktig at de fra Sunnmøre kalles Sunnmøringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sykkylving Skrevet 30. november 2009 #93 Del Skrevet 30. november 2009 Selvfølgelig er det kjekke folk fra Sykkylven som alle andre steder. Jeg tenker ikke at de skiller seg ut fra Sunnmøringer i det hele tatt.. men èn ting har jeg merket meg; er det ikke veldig mange unge jenter som blir gravide? Dessuten kan festene der være utrolig harry...og da mener jeg på den måten at folk står på bordene og drar ned buksa, så det blir pinlig for en stakkars byjente Dette er selv-erfarte episoder! Jo, du kan ha rett i det! På mitt årskull var det vel en 3-4 stykker som ble gravide i 16 til 18-årsalderen. Det sies også at de eneste single jentene som bor i Sykkylven enten er alenemødre, eller så er det en grunn til at de er single . Det er derfor en stor del single og desperate mannfolk, noe som igjen kan føre til de harry festene du nevner..jeg kjenner veldig godt til det selv. Men det har veldig ofte mye å si hvilke gjenger du henger med, selv har jeg nå gått over til kun å feste med den nærmeste vennegjengen når jeg er hjemme..da er det liten sannsynlighet for neddraging av bukser og annet snusk Men jeg velger å tro at dette gjelder for andre småsteder også, og ikke bare Sykkylven spesielt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørensen Skrevet 2. desember 2009 #94 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg synes at sunnmørsdialekta er herlig! Det eneste jeg har å klage på når det gjelder sunnmøringer er at de absolutt skal SKRIVE på dialekt og bruke masse forkortelser!! Å få en sms fra en sunnmøring er ikke alltid enkelt for en østlending...trenger jo tolk til tider Eks: Ej he ei døttå p 15... Håpe d e grætt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå