Gå til innhold

tråden for kritikk av aleneforeldre

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

isteden for å bruke tråder som handler om noe HELT ANNET til det!

Ok, jeg synes at aleneforeldre snyltrer for mye på samfunnet, klager mye og er storforlangende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg synes at aleneforeldre snyltrer for mye på samfunnet, klager mye og er storforlangende.

Hørtes ut som enhver god nordmann, spør du meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*
isteden for å bruke tråder som handler om noe HELT ANNET til det!

Ny tråd, jaja. Var du en av dem som ble skuffet over å se at mange i den andre tråden faktisk ikke er misunnelige på alenemødre, slik ts hevder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, den som vil kan snylte på staten i årevis i enkelte tilfeller. Jeg ble enke og fikk emkepensjon, da jeg traff min mann kunne vi valgt å ikke få barn sammen. Da hadde jeg beholdt enkepensjonen. Så den måneden jeg fikk barnet vårt mistet jeg enkepensjonen siden han da fikk forsørgerplikt over for meg og barnet vårt.Så vi fleiper og sier vi har det dyreste barnet i hele kommunen. :fnise: Dyrere en å adoptere faktisk. :yvonne: Da var det faktisk mange som mente at vi aldri skulle fått dette barnet, siden vi begge hadde barn fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nina_*
Ny tråd, jaja. Var du en av dem som ble skuffet over å se at mange i den andre tråden faktisk ikke er misunnelige på alenemødre, slik ts hevder?

Det var min første tanke også! :ler:

Jeg har ikke noe behov for å kritisere alenemødre generelt. Jeg har flere venninner som er alenemødre, og de er alle flotte damer som står på for seg og barnet/barna. Jeg har ingen grunn til å tro at andre alenemødre på generell basis er noe annet.

Men jeg lar meg likevel så smått irritere av at enkelte alenemødre klager og syter så veldig, og dem finner jeg her på kg. Ja, det er trangt økonomisk. Men det er det for mange andre også. Og man kan argumentere seg grønn på at det uansett blir lettere når man er to, uten at det trenger å stemme. Selvfølgelig handler det om prioriteringer, om størrelse på bolig, pris på bil osv. Men til syvende og sist så handler det om prioriteringer også for alenemødre, og i hverdagen har man kanskje ikke mer å rutte med når man er to enn når man er alene. Så jeg kjøper rett og slett ikke synd-på-meg-holdninga til enkelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritisere alene foreldre? Nå er jeg ikke helt med. Jeg har stor respekt for alene foreldre. De er noen tøffinger og jeg har ikke noe problemer med at de får støtte fra staten. Dette er et rikt land det er derfor vi betaler skatt. Slik at de som trenger det får hjelp :rope:

:filer: Dette var en litt teit tråd spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot aleneforeldre som gruppe.

Jeg har derimot fordommer mot alenemødre med barn av forskjellige fedre. Det holder å få barn med en mann, evt to dersom den første avgår ved døden. Det er ganske idiotisk å ha barn med tre forskjellige fedre - slike kvinner har jeg fordommer mot. Det samme med menn som har barn med flere kvinner, selvsagt. Men disse har sjelden foreldreansvaret for barna (annet enn annenhver helg i hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot aleneforeldre som gruppe.

Jeg har derimot fordommer mot alenemødre med barn av forskjellige fedre. Det holder å få barn med en mann, evt to dersom den første avgår ved døden. Det er ganske idiotisk å ha barn med tre forskjellige fedre - slike kvinner har jeg fordommer mot. Det samme med menn som har barn med flere kvinner, selvsagt. Men disse har sjelden foreldreansvaret for barna (annet enn annenhver helg i hvertfall).

:filer:

Jadda. Fordommer er flott når du ikke kjenner omstendighetene til folk. Men det er jo gjerne sånn som deg som sitter der selv en dag, i samme situasjon som de du har fordommer mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:filer:

Jadda. Fordommer er flott når du ikke kjenner omstendighetene til folk. Men det er jo gjerne sånn som deg som sitter der selv en dag, i samme situasjon som de du har fordommer mot.

Hvordan i alle dager kommer man i en omstendighet der man har barn med tre forskjellige partnere? Og da mener jeg hvordan som i akseptable omstendigheter som ville motbevist mine fordommer?

Og jeg lover deg at nei, det blir ikke meg som har barn med tre fedre. To, kanskje, dersom det bare ble ett barn med den første - men aldri med en tredje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...