Gjest ts Skrevet 27. oktober 2009 #21 Del Skrevet 27. oktober 2009 Vet. Men den brune guggen på fortennene ser ikke gylden ut på gutta heller akkurat. Det er desverre like ille. Æsj, ja, det med guggen som renner ned tennene når de smiler er like stygt uansett om man er gutt eller jente, enig i det. Laughin out loud ! Ja det er kjempevemmelig. Jeg har ikke respekt for det norske språket nei. Hvorfor du ikke har respekt for det norske språk, får jo bli din sak, men du har da heller ikke respekt for det engelske: det heter laughing med g til slutt. Haha! Er klar over det Men skrives også laughin(') på slang, så vet du det. At jeg ikke respekterer det norske språket var ironi.. eh. Snus er skikkelig ekkelt. Var det kanskje bedre da man røkte "renslige" sigaretter? Det synes jeg klart. Det er jo fælt for helsa, men det ser hvertfall ikke like stygt ut. Poenget er at bevisst rotløshet er uendelig mye mer motbydelig. Kanskje du bør google det å være rotløs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 27. oktober 2009 #22 Del Skrevet 27. oktober 2009 ... og folk snuser vel gjerne fordi de på en eller annen måte tror at det er bedre enn å røyke. Nå er det faktisk dokumentert på flere hold at snus ER bedre/sunnere for helsa enn røyking. Som bl.a. her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/02/539738.html og her: http://www.forskning.no/artikler/2009/juli/225728 og her: (jøss, det kryr jo av artikler som avliver myten om at snus skal vært like farlig som røyk). http://www.forskning.no/artikler/2009/juli/225728 Og for å ha sagt det, jeg snuser. Men slett ikke med de vanene som blir beskrevet her. Ikke spytter jeg der det måtte passe meg, ikke renner det langs munnvikene, ikke har jeg snus nedover tennene, og ikke kan det ses i særlig grad at jeg har snus under leppa. jeg har heller aldri opplevd at de kvinnene jeg har vært sammen med, bodd sammen med eller vært gift med har følt noen form for ubehag ang. min snusbruk. Så her mistenker jeg at enkelte har en noe "snusfornuftig", for ikke å si fisefin holdning overfor gutter og jenter som snuser. Enten det, eller så mener de at røyk er sååå mye "vakrere" å beskue, haha... Jeg kysser heller en trut som har snusa, enn et askebeger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #23 Del Skrevet 27. oktober 2009 "Det er så NASTY med jenter som snuser"......... Nasty?? Skriv norsk! hehe ja det er så nasty at girls snuser ass. its so masculine hehe neida bare tuller litt med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 27. oktober 2009 #24 Del Skrevet 27. oktober 2009 ja er enig i at snus på jenter er eklere enn på gutter. snus er ekkelt uansett men det er noe som er lite feminint med det synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Étaín Skrevet 28. oktober 2009 #25 Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå er det faktisk dokumentert på flere hold at snus ER bedre/sunnere for helsa enn røyking. jeg har heller aldri opplevd at de kvinnene jeg har vært sammen med, bodd sammen med eller vært gift med har følt noen form for ubehag ang. min snusbruk. Så her mistenker jeg at enkelte har en noe "snusfornuftig", for ikke å si fisefin holdning overfor gutter og jenter som snuser. Enten det, eller så mener de at røyk er sååå mye "vakrere" å beskue, haha... Jeg kysser heller en trut som har snusa, enn et askebeger Man kan alltids finne forskning som støtter ens eget syn, nesten uansett hva dt måtte være. Se på klimaforskningen. Ellers vil jeg foretrekke personer som ikke har gjort seg avhengig av verken det ene eller det andre. Jeg personlig ser det som en svakhet, og svaktheter har jeg litt fordommer mot... men det er meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #26 Del Skrevet 28. oktober 2009 http://www.helsedirektoratet.no/tobakk/snus/kreft/ les denne folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #27 Del Skrevet 28. oktober 2009 Nå er det faktisk dokumentert på flere hold at snus ER bedre/sunnere for helsa enn røyking. Som bl.a. her: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/02/539738.html og her: http://www.forskning.no/artikler/2009/juli/225728 og her: (jøss, det kryr jo av artikler som avliver myten om at snus skal vært like farlig som røyk). http://www.forskning.no/artikler/2009/juli/225728 Og for å ha sagt det, jeg snuser. Men slett ikke med de vanene som blir beskrevet her. Ikke spytter jeg der det måtte passe meg, ikke renner det langs munnvikene, ikke har jeg snus nedover tennene, og ikke kan det ses i særlig grad at jeg har snus under leppa. jeg har heller aldri opplevd at de kvinnene jeg har vært sammen med, bodd sammen med eller vært gift med har følt noen form for ubehag ang. min snusbruk. Så her mistenker jeg at enkelte har en noe "snusfornuftig", for ikke å si fisefin holdning overfor gutter og jenter som snuser. Enten det, eller så mener de at røyk er sååå mye "vakrere" å beskue, haha... Jeg kysser heller en trut som har snusa, enn et askebeger men man trenger jo hverken å snuse eller røyke. Det fins faktisk mennesker som ikke gjør noen av delene. :gjeiper: Hverken snus eller røyk er sexy etter min mening. og begge deler kan være skadelig for helsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 28. oktober 2009 #28 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) http://www.helsedirektoratet.no/tobakk/snus/kreft/ les denne folkens Dette er helsedirektoratets skremselspropaganda for å prøve å oppnå et nikotinfritt samfunn, og sier i grunn lite konkret om omfanget av hvorvidt folk virkelig blir syke av snus, kun at det ER en viss fare forbundet med det. Akkurat det samme kunne man funnet skremselspropaganda om både når det gjelder usunn mat, drikke, alkohol osv... Det som imidlertid ER dokumentert grundig, er andelen mennesker som dør, blir syke eller får forkortet livet radikalt som følge av røyken. Dette finnes det INGEN dokumenterte statistikker på når det gjelder snus. Men å diskutere disse tingene med innbitte røykere er og blir jo som å stange hue i veggen, da de aldri vil vedkjenne seg at røyking er farligere enn snus. For min del må de for guds skyld bare røyke til det tyter ut ørene, så lenge de holder seg unna meg med giftgassen sin. Snusen plager ihvertfall ingen andre tilstedeværende, og bare ut fra dèt kan man jo diskutere hva som er mest motbydelig av snusing kontra røyking... Endret 29. oktober 2009 av A. Caron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #29 Del Skrevet 28. oktober 2009 kan ikke slutte å snuse pga utseende. Snusen har gjort leppa mi så slapp at jeg trenger snusen til å holde den stram og fin som den var for 5 år siden (altså før jeg begynte). Ser ut som munnen min har sklidd ned til et lavere punkt enn den skal være, men det retter seg litt når jeg hiver inn snusklumpen pluss at leppene blir fyldigere og strammere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 28. oktober 2009 #30 Del Skrevet 28. oktober 2009 men man trenger jo hverken å snuse eller røyke. Det fins faktisk mennesker som ikke gjør noen av delene. :gjeiper: Hverken snus eller røyk er sexy etter min mening. og begge deler kan være skadelig for helsa. Jeg er faktisk helt enig med deg Helst skulle man verken snusa, røyka, drukket alkohol, drevet hor, spist usunn mat eller kort og godt nytt alle de usunne godene man har fått som resultat av all velstanden her i rike vesteuropa... Men som han sa, svensken: "nått faenstyg ska man ju ha" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #31 Del Skrevet 28. oktober 2009 Dette er helsedirektoratets skremselspropaganda for å prøve å oppnå et nikotinfritt samfunn, og sier i grunn lite konkret om omfanget av hvorvidt folk virkelig blir syke av snus, kun at det ER en viss fare forbundet med det. Akkurat det samme kunne man funnet skremselspropaganda om både når det gjelder usunn mat, drikke, alkohol osv... Det som imidlertid ER dokumentert grundig, er andelen røykere som dør, blir syke eller får forkortet livet radikalt som følge av røyken. Dette finnes det INGEN dokumenterte statistikker på når det gjelder snus. Men å diskutere disse tingene med innbitte røykere er og blir jo som å stange hue i veggen, da de aldri vil vedkjenne seg at røyking er farligere enn snus. For min del må de for guds skyld bare røyke til det tyter ut ørene, så lenge de holder seg unna meg med giftgassen sin. Snusen plager ihvertfall ingen andre tilstedeværende, og bare ut fra dèt kan man jo diskutere hva som er mest motbydelig av snusing kontra røyking... ja jeg er enig i at røyk er farligere enn snus men det betyr ikke at snus er sunt forde. nikotin er jo et giftstoff. det er jo ikke uten grunn at folk som første gang prøver snus blir svimmel og føler seg nesten litt "rusa". det her vet jeg for jeg har prøvd. og snusen svir i tannkjøttet og kan føre til at det etser seg et hull langt oppover om du bruker det lenge. og snus er ekkelt. det ser ut som bæsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #32 Del Skrevet 28. oktober 2009 Dette er helsedirektoratets skremselspropaganda for å prøve å oppnå et nikotinfritt samfunn, og sier i grunn lite konkret om omfanget av hvorvidt folk virkelig blir syke av snus, kun at det ER en viss fare forbundet med det. Akkurat det samme kunne man funnet skremselspropaganda om både når det gjelder usunn mat, drikke, alkohol osv... Det som imidlertid ER dokumentert grundig, er andelen røykere som dør, blir syke eller får forkortet livet radikalt som følge av røyken. Dette finnes det INGEN dokumenterte statistikker på når det gjelder snus. Men å diskutere disse tingene med innbitte røykere er og blir jo som å stange hue i veggen, da de aldri vil vedkjenne seg at røyking er farligere enn snus. For min del må de for guds skyld bare røyke til det tyter ut ørene, så lenge de holder seg unna meg med giftgassen sin. Snusen plager ihvertfall ingen andre tilstedeværende, og bare ut fra dèt kan man jo diskutere hva som er mest motbydelig av snusing kontra røyking... og bare så du vet det så syns jeg snus og røyk er like ekkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2009 #33 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg synes det er sexy, (bortsett fra løssnus). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 28. oktober 2009 #34 Del Skrevet 28. oktober 2009 Man kan alltids finne forskning som støtter ens eget syn, nesten uansett hva dt måtte være. Se på klimaforskningen. Ellers vil jeg foretrekke personer som ikke har gjort seg avhengig av verken det ene eller det andre. Jeg personlig ser det som en svakhet, og svaktheter har jeg litt fordommer mot... men det er meg. Blitt hengende litt igjen i hit`en til Jannicke Jarlum kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 28. oktober 2009 #35 Del Skrevet 28. oktober 2009 ja jeg er enig i at røyk er farligere enn snus men det betyr ikke at snus er sunt forde. nikotin er jo et giftstoff. det er jo ikke uten grunn at folk som første gang prøver snus blir svimmel og føler seg nesten litt "rusa". det her vet jeg for jeg har prøvd. og snusen svir i tannkjøttet og kan føre til at det etser seg et hull langt oppover om du bruker det lenge. og snus er ekkelt. det ser ut som bæsj Jeg synes det er helt flott at du har den innstillingen, og aldri begynner med verken snusing eller røyking... Dette er noe jeg hele tida fokuserer på overfor ungene mine, at de aldri må bli så dumme som pappa og begynne med snus. For det ER ikke sunt, og alt det usunne man kan unngå er jo helt klart en gevinst og et grunnlag for et sykdomsfritt, langt og godt liv. Du er nok ganske ung skjønner jeg, og veldig flott at du tar avstand fra disse tingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #36 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg synes det er helt flott at du har den innstillingen, og aldri begynner med verken snusing eller røyking... Dette er noe jeg hele tida fokuserer på overfor ungene mine, at de aldri må bli så dumme som pappa og begynne med snus. For det ER ikke sunt, og alt det usunne man kan unngå er jo helt klart en gevinst og et grunnlag for et sykdomsfritt, langt og godt liv. Du er nok ganske ung skjønner jeg, og veldig flott at du tar avstand fra disse tingene ehhrr jeg er ikke sååå ung da selv om jeg bruker ord som bæsj. men det ser jo faktisk ut som det. spesielt snus som ikke er porsjons. o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 28. oktober 2009 #37 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg synes det er sexy, (bortsett fra løssnus). Putte tamponger i kjeften?? (Forresten, hvordan ser du forskjell på om folk har posesnus eller løssnus inne da?) Nei takk, skal det først være, skal det være ekte saker, hehe... Og sexy...? Har aldri slått meg, men men, er jo så mye som blir ansett som sexy nå til dags så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 28. oktober 2009 #38 Del Skrevet 28. oktober 2009 ehhrr jeg er ikke sååå ung da selv om jeg bruker ord som bæsj. men det ser jo faktisk ut som det. spesielt snus som ikke er porsjons. o Nuvel, ha meg unnskyldt om jeg mistolka alderen din, men det var faktisk en god del mer enn ordet "bæsj" som fikk meg til å tro du kanskje var ei ungjente... Men hvis 26 står for alderen din, er du jo "godt voksen", beklager Og hvis snus ser ut som bæsj, er den enten gammel eller noe annet galt med den. Er den OK skal den være kull sort, fast i formen, og passe klebrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 29. oktober 2009 #39 Del Skrevet 29. oktober 2009 Putte tamponger i kjeften?? (Forresten, hvordan ser du forskjell på om folk har posesnus eller løssnus inne da?) Nei takk, skal det først være, skal det være ekte saker, hehe... Og sexy...? Har aldri slått meg, men men, er jo så mye som blir ansett som sexy nå til dags så... Er ikke vanskelig å se forskjell på i det hele tatt. Løssnus sitter ofte igjen mellom tennene på den som bruker det, og det er utrolig ekkelt. Dessuten er det uhygienisk med "bakingen". Gutter som snuser er av en eller annen grunn ofte sexy, det kan vel være at det går den veien i stedet. Men også at det kanskje er litt mandig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 29. oktober 2009 #40 Del Skrevet 29. oktober 2009 Er ikke vanskelig å se forskjell på i det hele tatt. Løssnus sitter ofte igjen mellom tennene på den som bruker det, og det er utrolig ekkelt. Dessuten er det uhygienisk med "bakingen". Gutter som snuser er av en eller annen grunn ofte sexy, det kan vel være at det går den veien i stedet. Men også at det kanskje er litt mandig. Hmm, dette tror jeg ofte bunner i dårlig teknikk og feil plassering av løssnusen. Jeg har i allefall aldri hatt de symptomene der, men er da også nøye med å holde snusen "over" tennene hele tida. Uhygienisk med bakingen? Det kan jeg til en viss grad være enig i, da de som driver med denne tullete omstendige knaingen og komprimeringen av snusen selvsagt får rester og avleiringer utover hele hånden... For min del har jeg aldri gjort det på den måten, bruker kun tommel og langfinger til å ta ei "klype" med. I det siste har jeg dessuten gått over til å bruke sprøyte (ja, det finnes faktisk noe som heter "prismaster", og har gjort det siden 70-tallet), og får dermed ingen kontakt mellom snus/hånd overhode... Mao, man trenger slett ikke å fremtre som en gris selv om man snuser. Det krever dog bare litt omtanke underveis. Skal jammen spørre madammen om hun synes det ser sexy ut, hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå