Gå til innhold

For slank til å passe inn i jobbklær?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Blir lfrustrert.... Jeg har en datter på 18. Hun er som faren sin, lang og slank. hun er omternt 170 og 55 kg. Og har vel av den grunn ganske små bryster.

Har sommerjobb på en kafe. Der har de "kjoler" som arbeidsantrekk. Trenger ikke beskrive de mer. Saken er den at minste størelse er noe for kort og ALLT for vid til datteren min.

Dette er forsåvidt greit........................ Hun sier det ikke gjør noe.

Saken er den at de andre som jobber der kommenter dette flittig gir datteren min uttrykk for. Jeg vet ikke mye om det, men noe har hun da fortallt meg.

En dag hadde en av de somm jobber der, hun er rundt 55 regner jge med, sagt dette til henne: " Kanskje du burde bestille deg en silikon opperasjon slik att du fyller mer ut kjolene vi har her?" Selv om hun ble veldig overasket over denne komentaren svarte hun: " Kanskje de som syr kjolene heller burde kutte ut 10cm stoff rundt livet så de passer til helt normale folk."

Dette var sikkert bare noe hun sa helt uskyldig på impuls, men likevel blir jeg veldig sint av att folk kan få seg til å kommentere andre sin kropp helt uopfordret

:kjempesinna:

Dette skjedde ha fler satt på pauserommet og hadde pause.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så frekt! :o

Synes det er provoserende at mange tror det er greit å komme med sleivete kommentarer om dem som er tynne, men om man kommenterer en feit person blir det sett på som mobbing!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er pliktig til å bære et bestemt arbeidsantrekk, så burde bedriften ha klær som passer. Uansett om du er tykk eller tynn.

Kommentarer som datteren din fikk, burde hun slippe.

Det er like mye mobbing det, som om hun skulle fått komentarer for å ha vært overvektig

Har selv ei venninne som er høy og slank, og hun plundrer med å finne klær som passer. Hun har like stort problem med det, som de som er for "runde"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det opp med sjefen, forklare problemet, og si at det oppleves som lite trivelig at slike kommentarer blir slengt rundt.

Dette bør hun selvfølgelig si selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Der jeg jobbet helger/ferier fra jeg var 18 var det også "uniform", dog ikke kjoler da, for dette var på en bensinstasjon. Jeg hadde klær i minste størrelse, og belte som strammet inn buksa sikkert 10 cm i livet, minst... Skjortene gikk det sikkert to av meg inni. Føltes sånn i alle fall.

Det er merkelig det der, hvordan det å si til noen "så tykk du er, du burde slanke deg!" er kjempeslemt, men å si "så tynn du er, du burde legge på deg!" ikke anses som slemt i det hele tatt, selv om det er like sårende.

Jeg var 21 år jeg før jeg passerte 50 kilo. Jeg har alltid spist fornuftig, ikke slanka meg, aldri trent masse, bare rett og slett vært slank/tynn hele mitt liv, enda jeg altså spiser middag, og snop også. Har fått mange kommentarer om hvor syltynn jeg er, at det ikke er pent, at "man ser jo ribbebena dine jo!" Ja, trur de det er fordi jeg har LYST til at de skal synes?

Du får prøve å overbevise din datter om at hun er flott sånn som hun er (antakelig er mange misunnelige på hennes slanke kropp). Flott at hun svarte som hun gjorde, hun vil dessverre antakelig få høre flere ganger om hvot tynn hun er. Samfunnet aksepterer dessverre det :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka litt mer med datteren min nå. Jeg vet at hun av og til skulle ønske hun hadde mer former , men att hun som regel er fornøyd med kroppen sin.

Jeg foreslo att hun skulle ta det opp der hun jobber. Hun som slengte denne kommentaren er visstnok en ganske bestemt og rspektfull person som datteren min gjerne vil være på "samme side som"

Hun som er sjef der vare også tilstede under denne episoden. hun hadde forsvart henne og agt at "Nei, hun har da store nok bryster"

Fler gir uttrykk for at hun er tynn på jobben, men sjefen utrykker at hun ser bra ut. og at hun også hadde en sånn figur i sine yngre dager.

Jeg har sagt at hun får gjøre hva hun vil med det,, uansett er det hun selv som må ta det opp.

Jeg mener at å bemerke at en person er slank er en ting. Men å ymte frampå om ikke en person har vurdert å operere inn silikon er å gå LANGT over streken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...