Gå til innhold

Nok en helg er over i byen...

Gjest Gjest_hogwash_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hogwash_*

..og nok en gang sitter jeg her og må minne meg selv på at ikke alle er så ille som man kan få inntrykk av.

Denne helgen har jeg igjen sett uprovosert vold, utroskap, folk som prøver å dra med seg mer eller mindre bevisstløse folk hjem og folk som sårer andre tilsynelatende uten noe motiv. Kan vel også nevne folk som sovner midt i gata i en dam av sitt eget spy, folk som pisser rett ved siden av utesteder med toalett osv.

Vi er også nettopp ferdig med en valgkamp der vi har blitt minnet på hvor forferdelig vi har det her i landet, mens folk dør som fluer andre steder i verden fordi de ikke har mat.

Det blir vel mest et retorisk spørsmål, men hvorfor er det sånn?

mvh. en som mister litt mer av troen på menneskeheten hver dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk ;) Men seriøst, jeg er lykkelig midt oppi denne galne verden

, men må selvfølgelig fokusere aktivt på det positive for å få det til :P

God natt og sov godt du også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hogwash_*
husk at det finnes mye godt i verden også.. Det gjør faktisk det!

Jo, jeg vet, har noen venner som alltid klarer å få meg til å se det positivte i ting, men noen ganger "drukner" det i all egoismen og grådigheten som omgir oss. Synes bare det er så trist at det virker som så mange gir en lang f*** i alt annet enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vet, helt utrolig egentlig.. Har nesten vurdert å bli slik et par ganger, de har det jo utrolig lett (iallefall virker det sånn, men tviler når jeg tenker meg om..), men så husker jeg på alle de jeg beundrer, og det er bestandig de sympatiske menneskene! Vil heller prøve å være en god person selv.

Som Gandhi sa: You must be the change you want to see in the world.

Tenk tilbake til barndommen.. De som var drittsekker da, var ofte de som ikke hadde det så godt.. Og det er vel uansett ikke mange som er Konstant drittsekk, tror det er noe godt i alle jeg (jada, idealistisk og drømmende, I know), men jeg TROR det. Greit nok, noen er nok to far gone, men de fleste..

Lørdagskvelden er jo også et "unntak", folk gjør mye dumt i fylla, alt er kanskje ikke så fælt som det virker alltid heller. Ikke det at fyll skal være en unnskyldning, men folk trenger gjerne å avreagere også..

Ta å oppsøk noen steder med et hyggeligere miljø =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_hogwash_*
Ta å oppsøk noen steder med et hyggeligere miljø =)

Tror du har mye rett i det du sier, liker det sitatet fra Gandhi ;)

Litt vanskelig å skifte miljø uten å skifte jobb, da det er som nattevakt jeg ser disse tingene, men prøver å fylle opp med positive inntrykk så mye det lar seg gjøre ellers :)

Som Obstfelder sa det: "Jeg er visst kommet på en feil klode!

Her er så underlig..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da kan jeg tenke meg at du ser en del! Bedre å være full selv i helgene ;) Men om jobben din sliter på deg, så kan det jo faktisk være en ide å skifte.. Bra du fyller opp med positiv input ellers da, kan funke det òg :)

Liker ditt sitat også, ganske genialt egentlig :klemmer:

PS. Vurderte i sta å skrive "det er jo ingen som tvinger deg til å gå ute i helgene ;) Det hadde jo ikke passet i det hele tatt, hehe (dessuten synes jeg jo at folk må få gå ut, selv om det er galskap) ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hogwash_*
om jobben din sliter på deg, så kan det jo faktisk være en ide å skifte..

Vel, om jeg ikke kan se det, er verden uansett den samme...

Er nok uenig i "ignorance is bliss" biten fra matrix ;)

Tror jeg må prøve å få sitte barnevakt for onkelbarna mine snart, det bruker ihvertfall å hjelpe!

Stor klem til alle som ser litt lenger enn sin egen nesetipp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg faktisk er litt enig i at ignorance is bliss. Tenk alt det sinnsyke som skjer i verden daglig. Hadde vi fått me oss bare en brøkdel av det på nært hold, hadde vi nok vært koko hele gjengen ;)

Barnepass funker alltid fett :D

Godnatt Hogwash :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hogwash_*
Må si jeg faktisk er litt enig i at ignorance is bliss.

Den misunner jeg deg, jeg vil jeg vil, men får det ikke til :P

Godnatt Hogwash :)

Godnatt Einna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...